Hele artikel: https://www.telegraaf.nl/(...)niet-lief-is-geweestquote:Het is weer zover: Sinterklaas arriveert in het land. De tijd van surprises, gedichten, zakken vol cadeaus en schoentjes zetten, breekt weer aan. Maar niet voor iedereen is dit vanzelfsprekend. Voor Monique en Desiree, beiden alleenstaande moeders, is het ’t mooiste cadeau als ze hun kinderen iets van hun verlanglijstje kunnen geven
Monique is alleenstaande moeder van haar elfjarige zoon Alex en een dochtertje van acht, Elisa. Elke week probeert ze rond te komen van slechts vijftig euro. „Door een uit de hand gelopen thuissituatie ben ik alles kwijtgeraakt. Ik ging in therapie en kon niet meer werken, waardoor ik moest leven van een uitkering en schulden kreeg. Daar probeer ik me nu nog steeds uit te vechten.”
Nu de decembermaand voor de deur staat, is het voor haar extra moeilijk. Sinterklaas, kerst, en de verjaardagen van beide kinderen vallen in deze maand. „Aan de ene kant denk ik: dan heb ik het maar gehad. Maar het is financieel wel een zware periode.”
Dankzij Actie Pepernoot van Stichting Kinderhulp krijgen de kinderen nu wel iets van hun verlanglijstje. Via de mail ontvangt Monique een cadeaubon per kind. Daarvan kan ze zelf iets uitkiezen. Alex en Elisa kijken allebei heel erg uit naar de komst van Sinterklaas. „Elisa is aan het aftellen, die kan niet wachten. Alex vindt het vooral leuk om mee te doen voor zijn zusje. Hij weet ook van Actie Pepernoot.” Beide kinderen zijn zich ervan bewust dat we het niet breed hebben. „Met Alex praat ik erover. Hij vraagt weleens of we er ooit nog een keer uitkomen. Dan vertel ik hem altijd dat ik niet opgeef, dat ik blijf doorgaan.”
Sinterklaasjournaal
Ook Desiree van Delft is een alleenstaande moeder en leeft van een bijstandsuitkering. Samen met haar vier kinderen heeft ze afgelopen week genoten van het Sinterklaasjournaal dat weer begonnen is. „Dan zitten we even met z’n vijven voor de tv. Dat komt bijna niet voor, maar dit vinden we allemaal heerlijk. Het is gewoon een van de leukste tijden van het jaar. Zelfs de oudste komt erbij zitten.”
De twee jongste kinderen, van een en drie jaar oud, geloven nog. De tienjarige zoon heeft het grote geheim al gehoord, maar zit nog half in een ontkenningsfase. „Toen ik het had verteld, was hij boos en beledigd. Op school wordt het geloof al minder, maar thuis vraagt hij zich toch af waar de cadeautjes dan vandaan komen als Sint niet bestaat. Dus daar houdt hij het nog even vol.” De oudste zoon, bijna vijftien, speelt graag mee voor zijn broertje en zusjes.
Net zoals Monique heeft Desiree niet alleen zorgen om sinterklaascadeautjes, ook twee van haar kinderen zijn in dezelfde maand jarig. „December is een dure maand. Om het leuk te kunnen vieren is het heel fijn om extra hulp te hebben.” Sinds een paar jaar kan ze die hulp vinden bij Kado van Sint. Ook een stichting die zich inzet om ieder kind een Sinterklaascadeau te bezorgen. „De kinderen van tegenwoordig kunnen hele mooie verlanglijstjes maken, maar als je als moeder niet de mogelijkheid hebt om dat te betalen, wordt het lastig. Ik wil het ze wel geven, maar hoe?”
En aan de rechter foto te zien is er blijkbaar wel genoeg geld voor tatoeages en een kort pittig kapselquote:
Met kinderbijslag voor vier kinderen zit je tegen de ¤1200 elke 3 maanden. Daar kan best ¤100 vanaf om cadeaus van te kopen bij de Action of op marktplaats lijkt mij.quote:Op zondag 19 november 2023 17:54 schreef Chinless het volgende:
Ja waanzin dit wel geld om te neuken maar geen geld voor onderhoud van de kinderen of een cadeau van paar tientjes p.p.
OK boomer.quote:Op zondag 19 november 2023 17:58 schreef halfway het volgende:
50 jaar geleden kreeg ik kleding met sinterklaas, ben er niet slechter van geworden.
Dat is het zieligste geval jaquote:Op zondag 19 november 2023 17:57 schreef Evangelion het volgende:
Gelukkig heeft TS haar leven perfect voor elkaar.
Sinds wanneer heb je geld nodig om kinderen te makenquote:Op zondag 19 november 2023 17:54 schreef Chinless het volgende:
Ja waanzin dit wel geld om te neuken maar geen geld voor onderhoud van de kinderen of een cadeau van paar tientjes p.p.
Moest je in die tijd ook nog elke dag 20 kilometer bergop (zowel de heen- en terugweg) in een hagelstorm fietsen?quote:Op zondag 19 november 2023 17:58 schreef halfway het volgende:
50 jaar geleden kreeg ik kleding met sinterklaas, ben er niet slechter van geworden.
Onderhoudquote:Op zondag 19 november 2023 18:04 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Sinds wanneer heb je geld nodig om kinderen te maken
Nee het gaat om het maken, dat kost geen cent, neuken kost niks tenzij je een prostituée bezoekt maar dan imaak je waarschijnlijk ook geen kindquote:
Wel zeiken op een ander maar zelf 3 hoog achter in de kou zitten met kinderen en geneukt worden door een vakantie’liefde’ en dan wel/niet zwanger zijn terwijl haar ex zijn alimentatie weigert te betalenquote:Op zondag 19 november 2023 17:57 schreef Evangelion het volgende:
Ha! Ik wel!quote:Op zondag 19 november 2023 18:05 schreef christmastsunami het volgende:
Yep het is hard, sommige kinderen krijgen alles van de Sint en anderen krijgen niks of een flutkadootje.
Ik kreeg de Millennium Falcon niet en dat was ook zo oneerlijk.
Zoals ik het lees, gaat ook die kinderbijslag elk kwartaal gelijk in de schuldenpot en komt er maar één schamel stukje van op de rekening van mevrouw.quote:Op zondag 19 november 2023 17:56 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Met kinderbijslag voor vier kinderen zit je tegen de ¤1200 elke 3 maanden. Daar kan best ¤100 vanaf om cadeaus van te kopen bij de Action of op marktplaats lijkt mij.
Een kind van 3 heeft heus wel door dat het sinterklaas/kersttijd isquote:Op zondag 19 november 2023 17:51 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Hele artikel: https://www.telegraaf.nl/(...)niet-lief-is-geweest
Ik begrijp niet dat je persé cadeaus moet kopen met sinterklaas voor een kind van 1 en 3, die er werkelijk niks van begrijpen?
Naast die stichting hebben de vrouwen bij de gemeente recht op gratis cadeaus en een sintpakket. Vergeet ook niet wat ze aan kinderbijslag krijgen en aan kindgebonden budget met vier (!) kinderen. De kans is groot dat ze er beter bij zitten dan twee werkende ouders bij de Jumbo.
Zouden die plakplaatjes nog wat opleveren?quote:Op zondag 19 november 2023 17:54 schreef Chinless het volgende:
Wordt kinderbijslag en kindgebonden budget ook afgepakt als je in de WSNP-regeling zit? Ik dacht dat ze die nooit mochten aanraken.quote:Op zondag 19 november 2023 18:08 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Zoals ik het lees, gaat ook die kinderbijslag elk kwartaal gelijk in de schuldenpot en komt er maar één schamel stukje van op de rekening van mevrouw.
Wel jammer vind ik het dat de SP er nooit bij vertelt dat veel mensen die bij de voedselbank lopen, daar zitten vanwege een WSNP-regeling. Soms verdrietig genoeg en veel pech, maar laten we nou niet meteen de minister van financiën de schuld geven van lege portemonnees.
quote:Mag schuldsanering kindgebonden budget inhouden?
Schuldsanering mag niet het kindgebonden budget inhouden. Het kindgebonden budget is namelijk een toeslag van de overheid die bedoeld is om ouders financieel te ondersteunen bij de kosten van kinderen. Deze toeslag valt onder de zogeheten beschermde inkomensbestanddelen en mag daarom niet worden meegenomen in het schuldsaneringstraject.
Ik woon in een huis met een tuinquote:Op zondag 19 november 2023 18:07 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Wel zeiken op een ander maar zelf 3 hoog achter in de kou zitten met kinderen en geneukt worden door een vakantie’liefde’ en dan wel/niet zwanger zijn terwijl haar ex zijn alimentatie weigert te betalen
Erg gezond voor die kinderen ook
Ik heb het wel prima hoor.quote:Op zondag 19 november 2023 17:57 schreef Evangelion het volgende:
Ze kunnen daarom beter geld geven.quote:Op zondag 19 november 2023 18:21 schreef sturmpie het volgende:
ik kreeg ooit 'n electrische tandenborstel en in de gebruiksaanwijzing stond: haal de batterij er uit oid dus die was gelijk kapot
ja, gewoon via de toeslagen regelen, op 5 december ¤100 euro storten op de rekening van iedere nederlander die grijze piet steunt.quote:Op zondag 19 november 2023 18:27 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ze kunnen daarom beter geld geven.
Dat zijn traumastempels, het is natuurlijk wel de bedoeling dat je vraagt wat het betekent, puur voor de aandacht.quote:Op zondag 19 november 2023 18:12 schreef maily het volgende:
[..]
Zouden die plakplaatjes nog wat opleveren?
Oh jee. Veel sterkte toegewenst vanwege toekomstige haatreacties van Fok!ers.quote:Op zondag 19 november 2023 17:51 schreef britneycheers het volgende:
„Door een uit de hand gelopen thuissituatie ben ik alles kwijtgeraakt. Ik ging in therapie en kon niet meer werken, waardoor ik moest leven van een uitkering en schulden kreeg. Daar probeer ik me nu nog steeds uit te vechten.”
Ow shit deze is al helemaal de pineut op dit forum.quote:Op zondag 19 november 2023 17:51 schreef britneycheers het volgende:
Ook Desiree van Delft is een alleenstaande moeder en leeft van een bijstandsuitkering.
20? Dat waren de verwende kinderen, joh.quote:Op zondag 19 november 2023 18:05 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Moest je in die tijd ook nog elke dag 20 kilometer bergop (zowel de heen- en terugweg) in een hagelstorm fietsen?
Vergeet niet de gratis sportclubjes, gratis zwemles, gratis fiets en het feit dat alle belastingen worden kwijtgescholden.quote:Op zondag 19 november 2023 19:02 schreef ZanneG het volgende:
Die op de linkerfoto zijn al veel te oud om sinterklaas te vieren, die oudste is oud genoeg om een bijbaantje te gaan zoeken en zelf pepernoten te kopen.
Ik ben er op tegen dat het bijstandsmensen zo makkelijk wordt gemaakt en ze letterlijk alles gratis krijgen: Sintkadoos, een laptop, tablet, wasmachine, vaatwasser, stofzuiger etc etc
Overal is wel een potje voor, fulltime werken loont niet maar lekker thuis zitten loont wel.
Dan krijg je alle mogelijke subsidies en giften overal is wel ene gratis potje voor
Zo komt de uitkeringstrekker nooit eens aan het werk
Of de kringloop. Daar staat het altijd vol met afgedankt speelgoed. Met 5 euro kom je een heel eind.quote:Op zondag 19 november 2023 17:56 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Met kinderbijslag voor vier kinderen zit je tegen de ¤1200 elke 3 maanden. Daar kan best ¤100 vanaf om cadeaus van te kopen bij de Action of op marktplaats lijkt mij.
Via het Linda foundation krijgen ze ook allerlei cadeaukaarten van de Albert Heijn of Etos.quote:Op zondag 19 november 2023 18:28 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ja, gewoon via de toeslagen regelen, op 5 december ¤100 euro storten op de rekening van iedere nederlander die grijze piet steunt.
Het zijn natuurlijk luxe problemen. Met kerst hebben we vaak genoeg geen cadeaus gedaan omdat het financieel niet haalbaar was. Ik heb daar nooit mee gezeten.quote:Op zondag 19 november 2023 19:18 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Of de kringloop. Daar staat het altijd vol met afgedankt speelgoed. Met 5 euro kom je een heel eind.
Maar ja, creatief zijn met geld of gaan huilen in de krant is een keuze.
Hoe kom jij erbij dat mensen in de bijstand dat allemaal krijgen?quote:Op zondag 19 november 2023 19:02 schreef ZanneG het volgende:
Die op de linkerfoto zijn al veel te oud om sinterklaas te vieren, die oudste is oud genoeg om een bijbaantje te gaan zoeken en zelf pepernoten te kopen.
Ik ben er op tegen dat het bijstandsmensen zo makkelijk wordt gemaakt en ze letterlijk alles gratis krijgen: Sintkadoos, een laptop, tablet, wasmachine, vaatwasser, stofzuiger etc etc
Overal is wel een potje voor, fulltime werken loont niet maar lekker thuis zitten loont wel.
Dan krijg je alle mogelijke subsidies en giften overal is wel ene gratis potje voor
Zo komt de uitkeringstrekker nooit eens aan het werk
Omdat mensen in de bijstand van alles gratis kunnen krijgen en oh ja zoals OP zegt ook gratis sport clubjes en hobbiesquote:Op zondag 19 november 2023 19:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe kom jij erbij dat mensen in de bijstand dat allemaal krijgen?
Verder, dit gaat om kinderen. Die verdienen gewoon een mooi sintcadeau, ongeacht welke ouders ze hebben.
Ja, dat is dus geen vaatwasser, stofzuiger, laptop, wasmachine enzovoorts, dus die kunnen achterwege gelaten worden. Hobbies? Welke hobbies? Sportclubjes, dat weet ik. Dat is bedoeld voor de kinderen en dat kan ik alleen maar toejuichen. Je doet net of de bijstand leuk is. Lekker gratis geld ontvangen. Ik heb nieuws voor je: het is niet leuk. En werken loont altijd. Misschien niet op financieel vlak, maar wel op het vlak van ontwikkeling. Onder de mensen zijn. Niet afstompen.quote:Op zondag 19 november 2023 19:36 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Omdat mensen in de bijstand van alles gratis kunnen krijgen en oh ja zoals OP zegt ook gratis sport clubjes en hobbies
Ma kan zelf gaan sparen voor een sint kadootje, wel tig huisdieren en tatoos maar geen 5 euro voor een choco letter
Ik ben er zat van dat ik als fulltime werker altijd de volle mep betaal en nooit ergens ook maar enige subsidie op toe krijg en de uitkeringstrekker alles voor elkaar krijgt.
Dat is wat er scheef is hier.
Ma kan zelf ook prioriteiten stellen ipv bedelen in de krant
Zijn hier videos van?quote:Op zondag 19 november 2023 18:07 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Wel zeiken op een ander maar zelf 3 hoog achter in de kou zitten met kinderen en geneukt worden door een vakantie’liefde’ en dan wel/niet zwanger zijn terwijl haar ex zijn alimentatie weigert te betalen
Erg gezond voor die kinderen ook
je kunt een wasmachine en laptop vd gemeente krijgen en nog veel meer, als je dat aan vraagt.quote:Op zondag 19 november 2023 19:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, dat is dus geen vaatwasser, stofzuiger, laptop, wasmachine enzovoorts, dus die kunnen achterwege gelaten worden. Hobbies? Welke hobbies? Sportclubjes, dat weet ik. Dat is bedoeld voor de kinderen en dat kan ik alleen maar toejuichen. Je doet net of de bijstand leuk is. Lekker gratis geld ontvangen. Ik heb nieuws voor je: het is niet leuk. En werken loont altijd. Misschien niet op financieel vlak, maar wel op het vlak van ontwikkeling. Onder de mensen zijn. Niet afstompen.
Vergeet ook de energietoeslag van ¤1300 niet en de individuele inkomenstoeslag.quote:Op zondag 19 november 2023 19:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, dat is dus geen vaatwasser, stofzuiger, laptop, wasmachine enzovoorts, dus die kunnen achterwege gelaten worden. Hobbies? Welke hobbies? Sportclubjes, dat weet ik. Dat is bedoeld voor de kinderen en dat kan ik alleen maar toejuichen. Je doet net of de bijstand leuk is. Lekker gratis geld ontvangen. Ik heb nieuws voor je: het is niet leuk. En werken loont altijd. Misschien niet op financieel vlak, maar wel op het vlak van ontwikkeling. Onder de mensen zijn. Niet afstompen.
Als ik een vlog van mijn leven zou maken zouden de views wel eens hoog kunnen zijnquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |