abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 november 2023 @ 01:03:20 #126
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211354136
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 20:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Omdat het een karikatuur op een negerslaaf is.
Die slaven zagen er niet allemaal hetzelfde uit dus die vlieger gaat niet op
pi_211354164
quote:

[..]
Je langspeelplaat blijft hangen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211354872
Karikatuur van een negerslaaf? Hoe dan? _O-

In de hele Sint Nicolaastraditie komt nergens voor dat Sint Nicolaas negerslaven hield.

Weer zo'n Amerikaans 'idee' wat is komen overwaaien en 1 op 1 met een veel oudere Europese traditie uitgeruild wordt. Te zot voor woorden.

Laat de Europeanen zich lekker zwart schminken, in Nederland om Zwarte Piet te spelen, en zeker niet een neger, laat staan een negerslaaf.

Maar als er mensen zijn die dat 'vinden', geen probleem maar laat de Zwarte Piet spelers met rust. Laat dat feest voor de kindertjes gewoon met rust. In plaats van jouw mening via dreiging, chantage en verstoring van de openbare orde en publieke ruimte af te dwingen. Mafkezen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Redactie Sport maandag 20 november 2023 @ 10:06:39 #129
274204 crew  Mexicanobakker
pi_211355567
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 08:16 schreef Montagui het volgende:
Maar als er mensen zijn die dat 'vinden', geen probleem
Als mensen het vervelend vinden dat ik met m'n lul uit m'n broek loop, geen probleem maar ik doe het lekker toch. Een beetje zoiets. En inmiddels is er gewoon een meerderheid die aanpassingen op Piet prima vindt. Als het nu een persoon is met die mening en de rest is tegen. Het moest even vallen bij sommigen, dat begrijp ik. Maar de mensen die krampachtig vasthouden aan "zwart = verplicht" zijn nu al in de minderheid.

Dat je het per dorp regelt en in kleine gemeenschappen waar er geen problemen zijn het lekker laat zoals het is heb ik niet zoveel problemen mee, zolang daar natuurlijk niet een groep mensen is die er last van heeft.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_211355580
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:06 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Als mensen het vervelend vinden dat ik met m'n lul uit m'n broek loop, geen probleem maar ik doe het lekker toch. Een beetje zoiets. En inmiddels is er gewoon een meerderheid die aanpassingen op Piet prima vindt. Als het nu een persoon is met die mening en de rest is tegen. Het moest even vallen bij sommigen, dat begrijp ik. Maar de mensen die krampachtig vasthouden aan "zwart = verplicht" zijn nu al in de minderheid.

Dat je het per dorp regelt en in kleine gemeenschappen waar er geen problemen zijn het lekker laat zoals het is heb ik niet zoveel problemen mee, zolang daar natuurlijk niet een groep mensen is die er last van heeft.
Waarom is het relevant voor jou wat een ander op zijn feestje doet?
pi_211355595
quote:

[..]
Maar waren die negerslaven ook kindervrienden die kadootjes en snoep uitdelen, ongeacht de huidskleur van deze kinderen?

Of hadden deze negerslaven een teringhekel aan kinderen en al helemaal aan witte kinderen?

Waren het negerslaven die verhandeld werden door de voorouderen van die Airfryer en Akwasi?
pi_211355625
quote:

[..]

Nee dan ga je vanuit Amsterdam 100 km reizen in een bus om daar kick out zwarte Piet te roepen of controleren of er nergens zwarte pieten zijn, wie denken die lui wel dat ze zijn?
  Moderator / Redactie FP maandag 20 november 2023 @ 10:12:37 #133
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_211355630
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:09 schreef Inbox het volgende:

[..]
Maar waren die negerslaven ook kindervrienden die kadootjes en snoep uitdelen, ongeacht de huidskleur van deze kinderen?

Of hadden deze negerslaven een teringhekel aan kinderen en al helemaal aan witte kinderen?

Waren het negerslaven die verhandeld werden door de voorouderen van die Airfryer en Akwasi?
Misschien moet daar eens onderzoek naar gedaan worden.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Redactie Sport maandag 20 november 2023 @ 10:29:53 #134
pi_211355762
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:07 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Waarom is het relevant voor jou wat een ander op zijn feestje doet?
Als je het thuis achter gesloten deuren doet prima. Als jij thuis achter gesloten deuren Hamas Hamas alle Joden aan het gas roept als Feyenoord van Ajax wint is dat ook een geval 'tsja moet jij weten'.

Als je dat echter publiekelijk op de Coolsingel gaat doen vind ik dat behoorlijk smakeloos, en als honderden suporters dit gaan doen in een of andere mars al helemaal. Zo is het ook met grootschalige intochten, zeker van grote, belangrijke gemeenten.
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:12 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Nee dan ga je vanuit Amsterdam 100 km reizen in een bus om daar kick out zwarte Piet te roepen of controleren of er nergens zwarte pieten zijn, wie denken die lui wel dat ze zijn?
Dat is inderdaad ronduit treurig gedrag.
pi_211356072
De enige reden dat ik niet vóór Zwarte Piet ben ondertussen is dat ik niet per abuis mensen die echt gekwetst zijn als gevolg van het karakter kwets.

Ik weet uit eigen ervaring hoe gebrek aan pigment (geen albino) tegen je gebruikt kan worden. Met dat in het achterhoofd denk ik dat het voor zwarte kinderen ook niet per se leuk was om voor Zwarte Piet te worden uitgemaakt.

Maar KOZP maakt het wel moeilijker om empatisch te blijven in deze discussie.
pi_211356089
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Hehe. Ik denk dat de beerput die dan open gaat behoorlijk stinkt. Maar het verschil tussen de kopers en verkopers is dat de kopers in het westen betere boekhouders waren.
  maandag 20 november 2023 @ 11:08:15 #137
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211356110
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Hoezo? Het is al bekend dat Akwasi afstamt van onvervalste slavenhandelaren.

https://www.dumpert.nl/item/7930617_e57aa5ae

Hij geeft het zelfs toe.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_211356274
quote:

[..]

Hoho, in jouw voorbeeld stel je als feit dat ik met mijn lul uit mijn broek loop. Dan IS dat zo.

Het is geen feit dat Zwarte Piet racistisch IS. Er zijn mensen die VINDEN van wel.

Groot verschil.
  Redactie Sport maandag 20 november 2023 @ 11:29:14 #139
pi_211356285
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:27 schreef Montagui het volgende:

[..]
Hoho, in jouw voorbeeld stel je als feit dat ik met mijn lul uit mijn broek loop. Dan IS dat zo.

Het is geen feit dat Zwarte Piet racistisch IS. Er zijn mensen die VINDEN van wel.

Groot verschil.
Maar dat schandalig vinden is toch ook een mening? Er zijn ook mensen die dat oke vinden, waarschijnlijk.
  maandag 20 november 2023 @ 11:38:20 #140
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211356339
quote:

[..]

Nou.... hartstikke leuk voor die mensen. Veel plezier toegewenst.
Voorlopig zien we mensen die zelf totaal geen waarde hechten aan het Sintfeest overal de boel komen verstieren. Als ze het Sinterklaasfeest belangrijk vonden waren ze wel ergens een intocht aan het vieren ipv een middagje zeuren over de verkleedpartij van een ander iemand in een dorp waar ze niet vandaan komen. Lijkt me niet dat we daar verder rekening mee moeten houden.
  Redactie Sport maandag 20 november 2023 @ 11:41:44 #141
pi_211356358
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:38 schreef the-eye het volgende:

[..]
Nou.... hartstikke leuk voor die mensen. Veel plezier toegewenst.
Voorlopig zien we mensen die zelf totaal geen waarde hechten aan het Sintfeest overal de boel komen verstieren. Als ze het Sinterklaasfeest belangrijk vonden waren ze wel ergens een intocht aan het vieren ipv een middagje zeuren over de verkleedpartij van een ander iemand in een dorp waar ze niet vandaan komen. Lijkt me niet dat we daar verder rekening mee moeten houden.
Er zal vast ook een aantal mensen zijn die het er stil wel mee eens is en wel gewoon het sinterklaasfeest viert met roetveegpieten. Je moet wel in een heel naïeve wereld leven als je denkt dat Gario, Akwasi en Afriyie de enige drie met die mening zijn
pi_211356486
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:08 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Hoezo? Het is al bekend dat Akwasi afstamt van onvervalste slavenhandelaren.

https://www.dumpert.nl/item/7930617_e57aa5ae

Hij geeft het zelfs toe.
Dus wij hebben nu last van zijn plaatsvervangende schaamte? Waarom denkt ie eigenlijk dat hij de aangewezen persoon is om voor de afstammelingen van slaafgemaakten te spreken? Zouden we het even normaal vinden als een kleinkind van Himmler een vereniging 'Joods Nederland' opricht?
  maandag 20 november 2023 @ 11:58:34 #143
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211356500
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:41 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Er zal vast ook een aantal mensen zijn die het er stil wel mee eens is en wel gewoon het sinterklaasfeest viert met roetveegpieten. Je moet wel in een heel naïeve wereld leven als je denkt dat Gario, Akwasi en Afriyie de enige drie met die mening zijn
Dan gaan Gario, Akwasi en Afriyie maar gezellig met gelijkgestemden hun eigen Sinterklaasfeest vieren en dat is dan gelijk einde van de discussie
  maandag 20 november 2023 @ 12:05:32 #144
182233 thedeedster
pi_211356560
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:56 schreef HiZ het volgende:

[..]
Dus wij hebben nu last van zijn plaatsvervangende schaamte? Waarom denkt ie eigenlijk dat hij de aangewezen persoon is om voor de afstammelingen van slaafgemaakten te spreken? Zouden we het even normaal vinden als een kleinkind van Himmler een vereniging 'Joods Nederland' opricht?
Als agnost heb ik wel een christelijke opvoeding gehad. Jezus was geen idioot toen hij zei; "Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen."
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Redactie Sport maandag 20 november 2023 @ 12:10:45 #145
pi_211356642
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:58 schreef the-eye het volgende:

[..]
Dan gaan Gario, Akwasi en Afriyie maar gezellig met gelijkgestemden hun eigen Sinterklaasfeest vieren en dat is dan gelijk einde van de discussie
Ik ben het er ook mee eens dat we op een punt zijn dat KOZP redelijk overbodig is. Je ziet al vrijwel overal roetveegpieten en de plaatsen waar dat op openbare gelegenheden niet zo is zijn al in de marge. Het is langzaam een non-issue.

De meeste mensen denken er nu ook zo over en de media geeft het ook maar weinig aandacht. Dat geeft ook wel aan dat er een prima status quo is.
pi_211356645
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:29 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Maar dat schandalig vinden is toch ook een mening? Er zijn ook mensen die dat oke vinden, waarschijnlijk.
KOZP presenteert HUN mening als feit. En alles en iedereen moet zich aan HUN mening conformeren, en zo niet dan zullen ze dat gaan afdwingen.

Zie je niet in hoe belachelijk dat is?

Laat iedereen zijn eigen feestje vieren hoe dat ze dat zelf willen, zeker als het hele feest totaal geen racistische intentie heeft en zo ook nooit beleefd is. Daarbij is het feest voleldig inclusief, niemand wordt buitengesloten, iedereen kan meedoen.

En voor degenen die de zwarte schmink problematisch vinden vieren hetzelfde feestje op hun eigen manier.

Wat is daar mis mee?
pi_211356713
quote:
Waren er groepen mensen die er last van hadden dan? Of is het een select clubje dat vind dat mensen met een kleurtje er last van moeten hebben en hen daarin probeert mee te trekken door extra te polariseren?

Is het jou al opgevallen dat bij de demonstraties nu nauwelijks zwarte mensen aanwezig zijn en het overgrote deel van de demonstranten witte vervelio's zijn die gewoon protesteren als hobby hebben?

IK zou weleens willen weten welk percentage van de gekleurde mensen daadwerkelijk van mening is dat zwarte piet een karikatuur is van een negerslaaf en een hekel heeft aan zwarte piet om die reden. En welk percentage van de gekleurde medemens in Nederland van mening is dat dat hele zwarte pietengedoe maar gezeik is en zich doodschaamt voor die Airfryer en zn blanke hulpjes. Zijn dat trouwens ook geen goedkope slaafjes? Die Airfryers spant ze toch mooi voor zn karretje zonder hen daarvoor te betalen immers.
pi_211356734
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:41 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Niet met een mening, maar wel met een ernstig trauma omdat ze teveel pigmentcellen hebben.

Wat doet die Gario eigenlijk tegenwoordig. Ik zie die knakker eigenlijk nooit meer en daar ben ik niet rouwig om[sub][/sub]
  maandag 20 november 2023 @ 12:20:17 #149
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211356752
Net het stuk in de Volkskrant gelezen over de kozp demonstratie in de lier. Man man man… wat een armoedige “journalistiek”, Afriye wordt nog net niet heilig verklaard, de tegendemonstranten zonder uitzondering beschreven met termen als haat. Geen poging tot wederhoor te zien, en geen spoortje objectiviteit te vinden. Dank je Abel Bormans voor deze bijdrage aan de polarisatie van Nederland.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 20 november 2023 @ 12:42:20 #150
182233 thedeedster
pi_211356980
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:18 schreef Inbox het volgende:

[..]
Niet met een mening, maar wel met een ernstig trauma omdat ze teveel pigmentcellen hebben.

Wat doet die Gario eigenlijk tegenwoordig. Ik zie die knakker eigenlijk nooit meer en daar ben ik niet rouwig om[sub][/sub]
Is toch Bij1 uitgezet? Ook zo'n leuk clubje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')