Globaal ook best wel een sprong:quote:Op woensdag 6 maart 2024 13:13 schreef aloa het volgende:
Temperatuur van het zeewater van de Atlantische oceaan is veel warmer dan vorig jaar. En vorig jaar was al record warm![]()
[ x ]
Zorgelijk.quote:Op woensdag 6 maart 2024 17:01 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Globaal ook best wel een sprong:
[ afbeelding ]
21,2°C is iig nog niet eerder gezien.
Yup, dit gaat niet leuk aflopen. Wordt een hoge prijs die we betalen voor ons fossiele brandstoffeestje.quote:Op woensdag 6 maart 2024 17:04 schreef aloa het volgende:
[..]
Zorgelijk.
Dit is niet een klein verschil ook met voorgaande jaren.
Ik ben benieuwd hoe het dit seizoen gaat met de orkanen. Het water is er ondertussen al warm genoeg voor in de Atlantische Oceaan. Lijkt me ook wel een goeie graadmeter.quote:Op woensdag 6 maart 2024 17:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup, dit gaat niet leuk aflopen. Wordt een hoge prijs die we betalen voor ons fossiele brandstoffeestje.
Ik heb geen idee of er een verband is, maar ik hoop dat we niet weer zo'n nat jaar krijgen als 2023.quote:Op woensdag 6 maart 2024 13:13 schreef aloa het volgende:
Temperatuur van het zeewater van de Atlantische oceaan is veel warmer dan vorig jaar. En vorig jaar was al record warm![]()
[ x ]
Warmer water verdampt makkelijker, warmere lucht kan exponentieel meer vocht opnemen. Goeie kans dat we met zware buien te maken krijgen in delen van Europa, maar ook met hitte en droogte.quote:Op donderdag 7 maart 2024 21:09 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of er een verband is, maar ik hoop dat we niet weer zo'n nat jaar krijgen als 2023.
Dat gaat vast een dik orkaanseizoen opleveren.quote:Op maandag 11 maart 2024 08:44 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
https://twitter.com/LeonS(...)tLfFqX4ubUTtvGw&s=19
Dat zou je wel denken ja. De temperatuur is daar nu al 26 graden of meer.quote:Op maandag 11 maart 2024 09:01 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat gaat vast een dik orkaanseizoen opleveren.
Voornamelijk El nino en veranderingen in uitstoot vrachtschepen(minder roet). Maar goed hier in Nederland nog steeds slecht weer. Het zal allemaal wel meevallen.quote:Op woensdag 6 maart 2024 17:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup, dit gaat niet leuk aflopen. Wordt een hoge prijs die we betalen voor ons fossiele brandstoffeestje.
Noord Europa was sowieso koud deze winter.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 22:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De hitterecords gaan ook maar door, alleen in Noord Europa en Italie niet schijnbaar.
[ x ]
Accuweather voorspeld idd een zeer actief orkaanseizoen.quote:Op maandag 11 maart 2024 09:01 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat gaat vast een dik orkaanseizoen opleveren.
Niks wijst er inderdaad op dat het de komende maanden gemiddeld koeler gaat worden op aarde.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:25 schreef aloa het volgende:
[..]
Noord Europa was sowieso koud deze winter.
Maar de komende maanden gaan die records verder in Europa vast ook wel sneuvelen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |