abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_211343171
Om even af te trappen, ik in D66.

Vond het altijd een redelijke goede middenpartij, die het verstand erbij hield, heb ook gestemd op Kaag, zij leek mij de nuchtere zelf. Tot de crash. Ze leek nog even standvastig, want ze zou nooit meer met Rutte in zee gaan. Toch wel. En dan heb je het voor mij afgedaan, mevrouw Kaag. Nooit meer op de tafel gaan dansen, truttebol!

Voor mij dus geen middenpartij meer, Volt leek wel een aardige variatie, maar nee. Ook onderlinge hommeles en gezeik.

Een coalitie moet consensus zoeken (gelukkig maar) met hun partijprogramma's. Over rechts (conservatief) hebben we het al decennia moeten doen, beter over links nu. En dan niet van die prietpartijtjes net opgericht, maar een oerdegelijke linkse partij. Stem dus de SP.
pi_211343179
PvdA/GL. En dan vooral Timmermans.
Sicker than your average.
pi_211343223
Mijn partij bestaat eigenlijk niet, maar dat probleem zal voor veel kiezers gelden.
Maar rechts stem ik niet, we zien wat daarvan komt. ;( Dus ja, ik stem SP.
Helaas zit dit land vol dwazen, dus rechts zal wel weer de zooi nog verder om zeep komen helpen.
Oh happy days. :N
  zondag 19 november 2023 @ 06:36:17 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_211343232
VVD. Rechts lullen, links beleid. Ga pvv stemmen, voor het eerst een serieuze kans op Wilders als premier.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_211343989
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 06:36 schreef LXIV het volgende:
VVD. Rechts lullen, links beleid. Ga pvv stemmen, voor het eerst een serieuze kans op Wilders als premier.
Dit is de tweede keer vandaag dat ik deze post lees :') Stond net ook al in een ander topic :’)
U MAD?
pi_211344301
PvdA, door hun samenwerking met GroenLinks.

Ik stem nu rechts.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_211344330
VVD :r

Zit te twijfelen tussen Omtzigt en Wilders.

Wilders wil ik eigenlijk niet stemmen omdat ik pretendeer fatsoen in mijn donder te hebben.

Maar toch stiekem wil ik hem wel eens aan het roer zien. En als ik dan hoor dat hij nog wel eens de grootste partij kan worden ga ik het misschien maar gewoon eens proberen.
pi_211345443
D66 en VVD staan bij mij op de gedeelde eerste plek.
CDA kan ik niet zeggen want daar had ik al jaren geen hoop meer voor.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 19 november 2023 @ 09:38:35 #9
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211345460
VVD, gewoon alle rechtse standpunten laten varen om maar met links samen te kunnen blijven regeren, puur verraad.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 19 november 2023 @ 10:11:08 #10
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_211345713
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 09:38 schreef HeatWave het volgende:
VVD, gewoon alle rechtse standpunten laten varen om maar met links samen te kunnen blijven regeren, puur verraad.
Nou, kijk eens om je heen. Genoeg rechtse politiek bedreven hoor. Het verschil tussen arm en rijk is groter dan ooit, de ellende in de (jeugd)zorg is groter dan ooit, mensen met een modaal salaris kunnen geen huis meer kopen, etc. Hoe kun je dat links noemen?
pi_211345787
quote:
7s.gif Op zondag 19 november 2023 10:11 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Nou, kijk eens om je heen. Genoeg rechtse politiek bedreven hoor. Het verschil tussen arm en rijk is groter dan ooit, de ellende in de (jeugd)zorg is groter dan ooit, mensen met een modaal salaris kunnen geen huis meer kopen, etc. Hoe kun je dat links noemen?
Hoe rechts mensen ook stemmen, het is altijd de schuld van links.

En anders bestempelt men evident rechtse partijen als links en stemt men gewoon nog rechtser.
  zondag 19 november 2023 @ 10:22:50 #12
420862 cabe0002
Dat moet in je aard liggen
pi_211345833
D66 was grootste flop met hun "nieuwe bestuurscultuur". Die Kaag was me toch een verschrikkelijk elitair mens. Totaal geen feeling met realiteit en de gewone man. Echt door het ijs gezakt, zij en die hele kliek van haar.
Op woensdag 10 mei 2023 13:15 schreef Nova het volgende:
Een Marokkaan met een nektasje loopt het UWV binnen en vraagt aan de receptionist: "Mag ik een uitkering voor mijn nektasje?"
pi_211345939
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 10:22 schreef cabe0002 het volgende:
D66 was grootste flop met hun "nieuwe bestuurscultuur". Die Kaag was me toch een verschrikkelijk elitair mens. Totaal geen feeling met realiteit en de gewone man. Echt door het ijs gezakt, zij en die hele kliek van haar.
Aldus een FvD-stemmer. :')
  zondag 19 november 2023 @ 10:51:59 #14
68638 Zwansen
pi_211346049
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 10:22 schreef cabe0002 het volgende:
Jij denkt dat Baudet wel feeling met de gewone man heeft? Of is het dan ineens niet relevant?
  Moderator zondag 19 november 2023 @ 10:53:05 #15
54278 crew  Tijger_m
42
pi_211346054
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 10:36 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Aldus een FvD-stemmer. :')
Ja maar de maanlandingen!
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_211346074
D66 die partij staat verder van de samenleving dan ik dacht
pi_211346118
Als je in de D66 teleurgesteld bent, dan zou je op de eerste plaats teleurgesteld moeten zijn in jezelf.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 19 november 2023 @ 11:00:59 #18
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_211346134
Het klagen op D66 heb ik doorgaans niks mee (dat zij altijd de klappen krijgen na hun regeringsdeelname is inmiddels een wetmatigheid), maar ik neem ze hun referendumpositie nog steeds heel erg kwalijk. Wat mij betreft zijn zij schuldig aan het demoniseren van het idee van een referendum in progressief Nederland, terwijl conservatief Nederland altijd al tegen was. Alle argumenten rechtstreeks gekopieerd om vervolgens lafhartig te concluderen 'maar dat geldt enkel voor het raadgevend referendum, het bindend referendum zijn we nog steeds voor'.
  zondag 19 november 2023 @ 11:43:37 #19
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_211346551
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 05:29 schreef Firuze60 het volgende:
Om even af te trappen, ik in D66.

Vond het altijd een redelijke goede middenpartij, die het verstand erbij hield, heb ook gestemd op Kaag, zij leek mij de nuchtere zelf. Tot de crash. Ze leek nog even standvastig, want ze zou nooit meer met Rutte in zee gaan. Toch wel. En dan heb je het voor mij afgedaan, mevrouw Kaag. Nooit meer op de tafel gaan dansen, truttebol!
Dat was ook erg naief. Nadat het tijdperk Terlouw over was bleef het programma van D'66 wel midden met kleine uitstapjes links en rechts, maar het stemgedrag in 1e en 2e kamer was slaafs VVD-volgen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  Redactie Sport zondag 19 november 2023 @ 11:46:18 #20
274204 crew  Mexicanobakker
Winnaar WIDM prono 2017
pi_211346566
VVD door hun populistische act deze verkiezingen
Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny
pi_211346788
GroenLinks ;(
Had nooit samen moeten gaan met PvdA, alle idealen van GL worden verkwanseld. Ik ga dus Wilders stemmen deze keer
pi_211346817
SP, omdat ze zich ondanks de nieuwe koers van PvdA (groen en elitair) niet weten te verkopen als échte arbeiderspartij.
pi_211346840
De 'hier scheiden onze wegen' gaat wel de geschiedenisboeken in.
  zondag 19 november 2023 @ 12:20:32 #24
420862 cabe0002
pi_211346898
quote:
7s.gif Op zondag 19 november 2023 10:51 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Jij denkt dat Baudet wel feeling met de gewone man heeft? Of is het dan ineens niet relevant?
Bij Baudet ben ik tenminste niet bang dat hij de idealen van Nederland wilt verkwanselen door een mooi voetje te willen halen bij de EU en daar een volgend goed betaald baantje probeert te bemachtigen. Als Kaag en haar "progressieve" kliek alle macht zou hebben, dan zou heel Gaza inmiddels zijn geïmporteerd in Nederland. Nee dank je......blijf maar lekker ver weg van de Nederlandse politiek met dat enge mens...
Een Marokkaan met een nektasje loopt het UWV binnen en vraagt aan de receptionist: "Mag ik een uitkering voor mijn nektasje?"
  zondag 19 november 2023 @ 12:45:12 #25
68638 Zwansen
pi_211347090
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 12:20 schreef cabe0002 het volgende:

[..]
Bij Baudet ben ik tenminste niet bang dat hij de idealen van Nederland wilt verkwanselen door een mooi voetje te willen halen bij de EU en daar een volgend goed betaald baantje probeert te bemachtigen. Als Kaag en haar "progressieve" kliek alle macht zou hebben, dan zou heel Gaza inmiddels zijn geïmporteerd in Nederland. Nee dank je......blijf maar lekker ver weg van de Nederlandse politiek met dat enge mens...
Je geeft geen antwoord op de vraag. Jij claimt dat Kaag geen feeling had met de gewone man. Heeft Baudet dat wel dan?

En heel Gaza importeren? Je snapt als je dat soort claims gaat maken je weinig serieus wordt genomen toch?
  zondag 19 november 2023 @ 12:50:07 #26
420862 cabe0002
pi_211347126
quote:
7s.gif Op zondag 19 november 2023 12:45 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Je geeft geen antwoord op de vraag. Jij claimt dat Kaag geen feeling had met de gewone man. Heeft Baudet dat wel dan?
Beter lezen! Ik zeg toch dat Baudet in ieder geval geen standpunten of motieven heeft die de idealen en welvaart van Nederland verder verkwanselt (lees: dus in belang van de gewone Nederlander) i.t.t. engnek Kaag.
  zondag 19 november 2023 @ 12:56:32 #27
68638 Zwansen
pi_211347204
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 12:50 schreef cabe0002 het volgende:

[..]
Beter lezen! Ik zeg toch dat Baudet in ieder geval geen standpunten of motieven heeft die de idealen en welvaart van Nederland verder verkwanselt (lees: dus in belang van de gewone Nederlander) i.t.t. engnek Kaag.
Nou, eerlijk gezegd denk ik dat Baudet die meer verkwanselt dan iemand als Kaag. Maar goed.
pi_211350335
quote:
7s.gif Op zondag 19 november 2023 12:56 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Nou, eerlijk gezegd denk ik dat Baudet die meer verkwanselt dan iemand als Kaag. Maar goed.
Ik weet dat bijna zeker, cokesnuiver en onzin uitbrakende paranoide Baudet nog groter maken is compleet suicide.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 19 november 2023 @ 18:47:45 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211350619
FvD
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211350791
quote:
84s.gif Op zondag 19 november 2023 18:47 schreef Starhopper het volgende:
FvD
Je bedoelt dat je daarin teleurgesteld bent?
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 19 november 2023 @ 19:07:40 #31
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211350835
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 19:03 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Je bedoelt dat je daarin teleurgesteld bent?
Ja.
En in mezelf ook omdat ik daar ooit gek van was.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211350903
quote:
84s.gif Op zondag 19 november 2023 19:07 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja.
En in mezelf ook omdat ik daar ooit gek van was.
Ach ja, je dacht natuurlijk net als velen, die gaat verandering brengen. Wat mij steeds opvalt dat we het hier hebben over rechts en links. Maar kun je niet net als in Engeland beter spreken over progressief of conservatief?
pi_211351140
quote:
4s.gif Op zondag 19 november 2023 12:07 schreef admiraal_anaal het volgende:
GroenLinks ;(
Had nooit samen moeten gaan met PvdA, alle idealen van GL worden verkwanseld. Ik ga dus Wilders stemmen deze keer
Das wel een heeeele grote switch. Ze hebben praktisch niets met elkaar gemeen.
pi_211351429
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 19:33 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Das wel een heeeele grote switch. Ze hebben praktisch niets met elkaar gemeen.
Die snap ik ook niet. Dat moet wel gevoelsmatig zijn dan. Groenlinks wordt geassocieerd met de grachtengordel veganisten en milieuzeikers? En de PVV komt op voor de gewone witte man?
pi_211357359
quote:
4s.gif Op zondag 19 november 2023 12:07 schreef admiraal_anaal het volgende:
GroenLinks ;(
Dan verkwansel je zelf toch ook de idealen waar GL voor stond?
  maandag 20 november 2023 @ 13:27:55 #36
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_211357394
Elke partij links van het spectrum. Ze stonden op de banken toen het kabinet viel want links zou nu toch echt wel eventjes de macht pakken en het land fixen.

En dan kijk je naar die verkiezingsprogramma’s en de debatten en dan moet je concluderen dat het allemaal absolute middelmaat is wat ze daar bedacht hebben.

Sterker nog, ze laten zich nu zelfs aftroeven door Geert fucking Wilders, de grootste non-inhoudelijke demagoog die er rondloopt met zijn oneliners. Hoe kan dit joh, wat een enorme faal.

Het feit dat Timmermans nog hoog staat is blijkbaar omdat hij overeind gehouden wordt door een legertje strategische stemmers, anders was het helemaal treurig.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_211357436
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 13:27 schreef Scorpie het volgende:
Elke partij links van het spectrum.
Ja ik ook wel een beetje. Het is om te huilen dat na zoveel jaren rechts afbraakbeleid, linkse partijen zo slecht de mensen weten te inspireren
  maandag 20 november 2023 @ 13:33:18 #38
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_211357461
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 13:31 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ja ik ook wel een beetje. Het is om te huilen dat na zoveel jaren rechts afbraakbeleid, linkse partijen zo slecht de mensen weten te inspireren
Dit is NU de kans voor links om te laten zien wat ze waard zijn, maar het is echt ronduit prut.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_211357477
D66, echt helemaal niks meer over democratische vernieuwing te horen. Ze zijn nog wel voor referenda maar niet over buitenlandse onderwerpen terwijl door verregaande globalisering juist daar steeds meer besloten worden.
Je kunt je kroonjuwelen weggooien maar je hoeft er niet op te gaan stampen.
pi_211357658
Ik ben niet teleurgesteld in welke partij dan ook, maar meer in de Nederlandse bevolking. Ik had die altijd hoger geschat dan ze nu laten zien.

Ze lopen maar achter de laatste partij aan die op dat moment de meeste aandacht krijgt. Eerst LPF, toen PVV, toen FvD, toen BBB en nu weer NSC. Waarmee ze laten zien niet ergens voor te zien, maar vooral ergens tegen. Ik vind dat verschrikkelijk: je stemt ergens vóór, niet ergens tégen.

Qua partijen zal ik nergens in teleurgesteld raken; ik weet bij de start al dat ze bij lange na niet 'mijn' standpunten kunnen realiseren, dus teleurstelling kan er ook niet zijn bij mij.
pi_211357729
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 13:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik ben niet teleurgesteld in welke partij dan ook, maar meer in de Nederlandse bevolking. Ik had die altijd hoger geschat dan ze nu laten zien.

Ze lopen maar achter de laatste partij aan die op dat moment de meeste aandacht krijgt. Eerst LPF, toen PVV, toen FvD, toen BBB en nu weer NSC. Waarmee ze laten zien niet ergens voor te zien, maar vooral ergens tegen. Ik vind dat verschrikkelijk: je stemt ergens vóór, niet ergens tégen.

Qua partijen zal ik nergens in teleurgesteld raken; ik weet bij de start al dat ze bij lange na niet 'mijn' standpunten kunnen realiseren, dus teleurstelling kan er ook niet zijn bij mij.
Dat klopt maar je ziet dat in de campagne partijen daar zélf aan mee doen en dat gedrag opjagen. Overal op de sociale media lees je vanuit verschillende partijen dat je vooral niet op A moet stemmen omdat B dan ook aan de macht komt.
pi_211361177
D66 en VVD. Hebben er samen een zooitje van gemaakt met hun “nieuwe politiek”. Op beiden niet gestemd trouwens. Wist natuurlijk al van tevoren dat er niks van terecht ging komen, jammer dat de kiezer er weer massaal in is getrapt. Hopelijk woensdag andere partijen aan de macht!
pi_211361206
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 13:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:

Niet helemaal waar, PVV staat er heel goed voor en die doen al 20 jaar mee. Wat mij betreft geen hype maar een duidelijk signaal dat mensen klaar zijn met het kabinet en de puinzooi die ze ervan hebben gemaakt.
pi_211361295
NSC.

Het had iets moois kunnen worden, maar het is helaas gewoon weer het CDA. En dat is jammer.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_211361574
Eigenlijk in allemaal wel, althans de grote jongens, wat een puinzooi, wat een versplintering en niemand is meer trouw aan zijn roots, ja op papier, in de praktijk komt er niets van terecht. Ik mocht in 1989 voor het eerst stemmen en ja qua politiek was het vroeger echt veel beter.
Het is koud, het is guur....
pi_211361608
quote:
7s.gif Op zondag 19 november 2023 10:11 schreef Zwansen het volgende:

Het verschil tussen arm en rijk is groter dan ooit … mensen met een modaal salaris kunnen geen huis meer kopen, etc. Hoe kun je dat links noemen?
Eerlijk gezegd wil ik bij deze bewering wel eens een bron zien.
pi_211361650
Ik zou niet weten in welke ik het meest teleurgesteld ben.

Andersom, een partij waar ik nu op wil stemmen omdat ik zie dat er de afgelopen jaren iets nuttigs voor het land bereikt is is er al helemaal niet. Dus misschien is het antwoord wel: ALLEMAAL.
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 20 november 2023 @ 20:19:14 #48
68638 Zwansen
pi_211362338
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 19:42 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd wil ik bij deze bewering wel eens een bron zien.
https://www.ad.nl/geld/kl(...)ls-armoede~ae77b2c4/
pi_211363298
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 19:41 schreef TweedeKlum het volgende:
Eigenlijk in allemaal wel, althans de grote jongens, wat een puinzooi, wat een versplintering en niemand is meer trouw aan zijn roots, ja op papier, in de praktijk komt er niets van terecht. Ik mocht in 1989 voor het eerst stemmen en ja qua politiek was het vroeger echt veel beter.
Is dat zo? Waarom dan?
pi_211363305
SP/D66. Grote beloftes en geen daden! :Y
Just say hi!

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 2
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')