Nog 42 minuten! Ik ben precies op tijdquote:
Waar ik in het begin een wekker zette, mis ik nu soms gewoon complete lanceringen. Dan zie ik terug in dit topic dat er weer een is geweest. Gewenning. Uitkijken naar de 3e Starship launchquote:Op donderdag 18 januari 2024 23:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
Toch knap hoe ze al meer dan 300 lanceringen hebben gedaan
Er is een algemeen lanceringen-topic, maar dat valt steeds dood. Waarschijnlijk omdat het in W&T staat.quote:Op maandag 8 januari 2024 18:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oei, geen leuk nieuws.
Overigens zou het wellicht handig zijn om niet-SpaceX-dingen in een niet-SpaceX-topic te doen? Of om het SpaceX-topic om te dopen tot een algemeen lanceringentopic? Dit is wat verwarrend
Heeft Howard Wolowitz weer eens de een of andere griet.quote:
En van de motor-nozzles is er af gevallen waardoor de stuwkracht te ongelijk verdeeld werd.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 00:25 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Heeft Howard Wolowitz weer eens de een of andere griet.
Met de besturing laten spelen![]()
![]()
![]()
Maar wel een mooie prestatie van Ingenuity
Completing
Flying 128.8 minutes,
Covering 10.5 miles (17.0 km),
Reaching altitudes as high as 78.7 ft (24.0 m)
Volgens mij gaat jouw reactie niet over de Inguinity, de Mars-helicopter, wel? Volgens mij heeft die helemaal geen nozzles, maar een electromotor.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 21:06 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
En van de motor-nozzles is er af gevallen waardoor de stuwkracht te ongelijk verdeeld werd.
Dit kwam door de methode die ze gebruiken om de brandstoftanks op druk te houden. Daardoor krijg n van de motoren als de tank bijna leeg is een armer mengsels dan de andere.
Daardoor werd de temperatuur in die raketmotor hoger dan dat het lichtmetaal kon hebben
Ow ja sorryquote:Op maandag 29 januari 2024 09:38 schreef Coelho het volgende:
[..]
Volgens mij gaat jouw reactie niet over de Inguinity, de Mars-helicopter, wel? Volgens mij heeft die helemaal geen nozzles, maar een electromotor.
Dit mag zeker niet, ik neem aan dat er ingegrepen zal worden.quote:Op donderdag 8 februari 2024 14:19 schreef Ulx het volgende:
Holy shit, als dit klopt lijkt me dat een behoorlijk grove overtreding van de sancties op Rusland. Als in gevangenisstraf waardig.
[ twitter ]
[ twitter ]
Jij denkt dat Blue Origin een complete maanmissie gaat doen met 1 raketlancering?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
Als ik het goed begrijp, moeten ze voor Artemis 3 (de bemande maanlanding) 17 raketten lanceren? 1 SLS met de mensen, 1 Starship met de lander en 15 Starships met de brandstof? 50 jaar geleden paste dat allemaal in 1 Saturn 5 raket. Starship is veel te groot en te zwaar.
En omdat de bemande capsule groter is, is de service module veel kleiner (en dus met veel minder brandstof) en moet er een tankstation in een hele grote, elliptische baan om de maan komen, in plaats van een rechtstreekse vlucht naar een lage, ronde baan om de maan. Want anders trekt de SLS het niet. Waardoor er geen marge voor problemen is, want zo'n omloop duurt 12 dagen en ze hebben maar lucht en eten voor 1 omloop. Gaat er iets fout, dan is het helaas pindakaas.
En ja, een 50 meter hoge raket met pootjes die maximaal 9 meter uit elkaar staan op het ongelijke maanstof landen? Dat is al lastig op een nat grasveld. Niet dat er voorzieningen zijn voor probleemgevallen.
Kortom, dat gaat allemaal nooit werken. Het is nu wachten op Blue Origin.
50 jaar geleden hebben we dat meerdere keren op rij gedaan ...quote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij denkt dat Blue Origin een complete maanmissie gaat doen met 1 raketlancering?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |