abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 18 november 2023 @ 10:43:00 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_211332464

quote:
Huizen afsluiten van gas kost half miljard per jaar, betaald door mensen die níet van het gas gaan
Het verwijderen van gasaansluitingen bij mensen die hun huis verduurzamen gaat honderden miljoenen euro’s per jaar kosten. En dat moet betaald worden door de mensen die níet van het gas gaan.

Navraag bij de netbeheerders leert dat de kosten van het verwijderen van de gasaansluiting de afgelopen twee jaar meer dan verdubbeld zijn door inflatie en hogere arbeids- en materiaalkosten. Netbeheerder Stedin zegt dat het afkoppelen van een woning inmiddels 1780 euro kost, een appartement van het gas halen kost 380 euro. Enexis rekent met vergelijkbare tarieven. Om de klimaatdoelen te halen moeten de komende 25 jaar elk jaar 300.000 woningen van het gas af; tegen dergelijke prijzen gaan de kosten voor de mensen die wél gas blijven gebruiken richting de half miljard euro per jaar.

Tot 2021 betaalde iemand die van het gas af wilde 700 euro. Toezichthouder ACM bepaalde in maart 2021 op aangeven van Eric Wiebes, de toenmalige VVD-minister van Economische Zaken en Klimaat, dat het afkoppelen gratis moest worden. Verduurzamen en een gasloos leven was immers al duur genoeg, zo redeneerde de minister.

Dat de afsluitkos­ten door een steeds kleinere groep mensen moet worden betaald is niet wenselijk

Tim van Ham, Enexis
,,Op dit moment komen de kosten voor het verwijderen van een gasaansluiting niet voor rekening van de ‘gasverlaters’, maar worden ze verwerkt in onze kosten – waarna wij ze doorrekenen in onze gastarieven. Wat ons betreft is dit geen wenselijke oplossing voor de lange termijn, omdat de groep die deze kosten moet dragen steeds kleiner wordt’’, zegt Tim van Ham van netbeheerder Enexis.

,,We willen dat het zo laagdrempelig mogelijk blijft om van het gas af te gaan. Netbeheerders vinden het belangrijk dat we het gebruik van gas minderen; we zijn immers maatschappelijke organisaties. Maar zoals het nu is, is het niet houdbaar’’, beaamt ook Theo Scholte van Netbeheer Nederland. ,,Uiteindelijk wordt het een politieke keuze of mensen die geen gas meer hoeven de afsluitingskosten zelf of deels zelf gaan betalen.’’

Stedin, Enexis en Alliander - de drie grote netbeheerders - hebben dit jaar tot dusver 39.700 woningen op verzoek van de eigenaar van het gasnet ontkoppeld; heel vorig jaar waren dat ruim 35.000 huizen. Zo werden al tientallen miljoenen euro’s betaald door de overige gasgebruikers via de vastrecht-tarieven van de netbeheerders. Het aantal gasloze huizen gaat snel stijgen. In 2050 moeten bijna zeven miljoen woningen en een miljoen andere gebouwen aardgasvrij zijn om de klimaatdoelen te halen. Dat lukt alleen als er per jaar ruim 300.000 huizen en gebouwen afgekoppeld worden.

Vastrecht 100 euro duurder
Wie gaat dat betalen? Alleen een warmtepomp kost al meer dan 10.000 euro. Als verduurzamen nóg duurder wordt, zullen mensen misschien afhaken. Maar ook: de rekening die huishoudens betalen voor het afsluiten van anderen is nu al fors en loopt komende jaren enorm op. ACM verwacht dat huishoudens volgend jaar 100 euro meer aan vastrecht voor gas en elektriciteit kwijt zijn, door onder andere de kosten van de energietransitie.

De Autoriteit Consument & Markt studeert momenteel op de vraag wie moet opdraaien voor de afsluitkosten. ,,Het gaat er nu om hoe we dat verrekenen in de tarieven. Als mensen van het gas afgaan in het kader van de energietransitie, dan maken ze al heel veel kosten, dan wil je voor de consument de afsluitkosten vermijden’’, zegt de ACM-woordvoerder Tjitte Mastenbroek.

Klakkeloos
Een medewerker van netbeheerder Stedin aan het werk met een gasleiding. Bij het verwijderen wordt een gat gegraven en de leiding wordt uit de grond getrokken zodat niet heel de voortuin overhoop hoeft.
Een medewerker van netbeheerder Stedin aan het werk met een gasleiding. Bij het verwijderen wordt een gat gegraven en de leiding wordt uit de grond getrokken zodat niet heel de voortuin overhoop hoeft. © News United
De Autoriteit Consument & Markt werd overigens afgelopen zomer door de rechter teruggefloten, omdat klakkeloos de wil van Wiebes werd opgevolgd, terwijl de toezichthouder zélf een onafhankelijk besluit had moeten nemen. Formeel mogen de netbeheerders opnieuw afsluitkosten in rekening brengen, maar dat doen ze niet. Ze wachten op nieuwe ACM-richtlijnen en laten andere klanten ervoor betalen.

Van het gas gaan vraagt een flinke ingreep en dat verklaart de hoge kosten. Dichtdraaien van de kraan is niet voldoende. Vanwege de veiligheid moet heel de gasleiding vanaf de meterkast tot aan de hoofdleiding op straat verwijderd worden. De huisaansluiting bij de hoofdleiding afkoppelen en in de grond laten liggen is geen optie; het is verboden afval in de bodem achter te laten.

Waar ligt die oude leiding?
Er is nog een probleem bij het afkoppelen. Toen het gasnet in de jaren 60 en 70 werd aangelegd, bestond er nog geen apparatuur dat met behulp van gps tot op de centimeter nauwkeurig de loop van leidingen kon vastleggen. Gemeenten hadden destijds zelf gasbedrijven en op de kaarten werd de ligging globaal aangegeven, of er stond een aanwijzing als ‘drie meter uit de hoek’. ,,Na de eerste uitbouw geldt deze afstand dus niet meer. Dat maakt dat er soms even gezocht moet worden naar de plek waar de leiding nu echt ligt’’, zegt Scholte. Gemiddeld is een aantal grondwerkers een halve dag bezig, maar het komt ook voor dat er dagen gezocht moet worden en dat bij de zoektocht ook nog bijvoorbeeld een Ziggo-kabel wordt stukgetrokken, waardoor de kosten nog hoger oplopen.
https://www.ad.nl/economi(...)t-gas-gaan~a25751cf/
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 18 november 2023 @ 10:43:12 #2
80791 crew  Paul
pi_211332472
Vind jij dit veel centjes?
pi_211332599
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 10:43 schreef Paul het volgende:
Vind jij dit veel centjes?
Als je het zelf op zou moeten brengen wel ja ;)
pi_211332638
Er zijn dagen dat ik het niet in de portemonnee heb zitten.
Vandaag is zo'n dag :'(
pi_211332658
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 10:56 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Er zijn dagen dat ik het niet in de portemonnee heb zitten.
Vandaag is zo'n dag :'(
Alleen in de tijd dat je aan het slapen bent in dromenland zeker ;)
pi_211332675
Geen gas meer. Maar stroom kunnen ze niet leveren :')
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_211332688
wat levert het op na 15 of 20 jaar?
  zaterdag 18 november 2023 @ 11:00:04 #8
502032 Pedante_Mansplainer
Legt het wel eventjes uit
pi_211332690
Als we nou effe wat zuiniger waren geweest met dat gas uit Slochteren hadden we nog decennia vooruit gekund ;(
pi_211332731
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 10:57 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Alleen in de tijd dat je aan het slapen bent in dromenland zeker ;)
Je leest over het woordje 'niet' heen :7
pi_211332752
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 11:03 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Je leest over het woordje 'niet' heen :7
Hoeft niet, t kan ook een nachtmerrie zijn waarin al je geld kwijt bent geraakt ;)
pi_211332918
Doe dat maar keer tien.
vicit vim virtus
---------
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
pi_211333078
Groot deel van de bevolking kan nu al de energierekening niet betalen. Succes met deze waanzin.
  zaterdag 18 november 2023 @ 11:45:49 #14
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_211333164
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 10:43 schreef Paul het volgende:
De huisaansluiting bij de hoofdleiding afkoppelen en in de grond laten liggen is geen optie; het is verboden afval in de bodem achter te laten.
Je moest eens weten hoeveel leidingen er onder de openbare weg werkeloos zijn. De truc is dat je ze op papier een andere functie geeft zoals reserveleiding. In het geval van gas kun je aangeven dat het een mantelbuis is ter voorbereiding voor telecommunicatiekabels. Probleem opgelost :Y)
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_211333190
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 11:34 schreef Gehrman het volgende:
Groot deel van de bevolking kan nu al de energierekening niet betalen. Succes met deze waanzin.
Collateral damage aldus onze regering.
pi_211333344
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 november 2023 11:00 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Als we nou effe wat zuiniger waren geweest met dat gas uit Slochteren hadden we nog decennia vooruit gekund ;(
of als minister kamp nou eens emoties had gehad of een geweten had, dan waren de reparaties eerder gebeurt en er is genoeg geld in de grond om alles te repareren en er nog winst uit te halen ook.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211333719

.
  zaterdag 18 november 2023 @ 12:55:22 #18
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_211333929
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_211334109
Ik vind het veel erger dat ik moet betalen voor al die mensen met zonnepanelen.
pi_211334371
Als je een warmtepomp van 10.000 kunt betalen kun je ook de kosten voor van het gas af betalen.

Fokking gierig... :')
  Moderator zaterdag 18 november 2023 @ 13:34:47 #21
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_211334456
Nog gas hebben :')
Breitling - Instruments for Professionals
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 18 november 2023 @ 17:40:38 #22
80791 crew  Paul
pi_211336780
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 13:34 schreef CoolGuy het volgende:
Nog gas hebben :')
Mod zijn :')
pi_211337158
In 2016 betaalde ik nog ¤ 154,44 per jaar aan netbeheerkosten gas.
In 2023 is dat al ¤ 240,17.
pi_211337163
Kunnen we de gasbuizen niet gebreken om glasvezel door te trekken? Scheelt weer grond die open moet.
pi_211337427
Ah kijk de netbeheerlobby is ook weer bezig.
Overigens hoeft dat afsluiten helemaal niet zoveel te kosten. Dat doen ze zelf.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211340350
Theoretisch hoogdraverij. Lukt het echt om 300,000 dzd huizen per jaar af te sluiten van het gas? 1500 per dag? Zeg 3 man tegelijkertijd voor het afsluiten, dan eventjes bijna 5000 man in dienst moeten hebben om puur en alleen die oude gasleidinkjes uit de voortuinen te trekken?

Wat een werk.
  zaterdag 18 november 2023 @ 21:43:34 #27
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211340378
Dus hoe sneller je van het gas af gaat, hoe minder je betaalt. Lijkt me een prima incentive.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211340422
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:19 schreef Idisrom het volgende:
In 2016 betaalde ik nog ¤ 154,44 per jaar aan netbeheerkosten gas.
In 2023 is dat al ¤ 240,17.
Gelet op de inflatie en de hoge investeringen valt dat dus reuze mee.
pi_211340903
Ik betaal ¤0
pi_211341418
Hier komen ze binnenkort ook lekker kosteloos het gas afsluiten. Prima, boeit me ook totaal niet wie het betalen gaat. :9
pi_211342037
Iedereen moet van het gas af en over op de warmtepomp. Intussen zit het elektriciteitsnet vol.

Gaat lekker :')
pi_211343088
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:11 schreef Brandhout14 het volgende:
Iedereen moet van het gas af en over op de warmtepomp. Intussen zit het elektriciteitsnet vol.

Wat zit er precies 'vol' dan _O-

Deze man _O-
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_211343099
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 11:34 schreef Gehrman het volgende:
Bij mij is meer dan de helft van wat er vroegâh op gas ging de laatste 2 jaar elektrisch geworden en meteen begon de nota omhoog te schieten, mede omdat mijn *kuch* "slimme" meter *kuch* een aanval van terminale blondheid in het gasgedeelte kreeg en vervangen moet worden. Ondertussen heb ik al een maand of 10 geprobeerd mijn maandbedrag omlaag te krijgen, maar de door mij doorgegeven meterstanden "konden onmogelijk kloppen" want die waren véééééél te laag. Zelfs een superscherpe foto van mijn meter "kon geen 100% uitsluitsel geven." :{

Toen men mijn mailwaterval kennelijk zat was, stond er ineens een heuse levende meneer van het netwerkbedrijf op de stoep om met een air van "hallo, ik kom even uitleggen wat u allemaal verkeerd doet" hoogstpersoonlijk mijn meterstanden in ogenschouw te nemen, vervolgens opeens een behoorlijk rooie kop kreeg :D - en nu krijg ik over een paar dagen ruim 1000 euro(!!!) teruggestort wegens "fout in schatting 2023" (ze durfden niet eens te vermelden WIENS schatting :P ). Is natuurlijk leuk, maar ik had de afgelopen maanden liever wat minder financiële spanning (pun inteded) gehad.

En ondertussen gaan ze gewoon door om niet direkt verklaarbare kosten eerst door alle aangeslotenen te laten ophoesten (of ze het nu kunnen betalen of niet) en pas maaaaanden later te checken of sommige protesten misschien ergens op slaan? :{
  zondag 19 november 2023 @ 05:19:11 #34
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_211343167
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 02:49 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Deze man _O-
Je moeder...

capaciteitskaart.netbeheernederland.nl
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_211343274
Deze hele klimaattransitie vergroot alleen maar de kloof tussen rijk en arm.

De rijken stappen vrolijk gesubsidieerd over naar een volledig elektrisch leven. En de armen mogen meebetalen maar kunnen zelf niet meeprofiteren :') en zijn onder de streep meer kwijt.

Allemaal ten gunste van Pieterrr en Fleuurr met een huishoudinkomen van 150k+ in hun vrijstaande woning met gesubsidieerde zonnepanelen, isolering, warmtepomp, en elektrische auto.

En op het moment dat iedereen over moet zijn alle subsidies eraf en kunnen Priscillianno en Daisy de volle mep betalen nadat ze eerst al hebben meebetaald aan de subsidies van Pieterrr en Fleurrr.

Kansloze exercitie.

Overigens zou het zomaar kunnen dat de "klimaat-industrie" instort omdat het leeft bij de gratie van de subsidie en gas goedkoper wordt omdat er een abundance van is. En het elektriciteitsnet 24/7 overbelast is en de rem erop moet.

We shall see.
  Moderator zondag 19 november 2023 @ 10:15:02 #36
16180 crew  CoolGuy
pi_211345757
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2023 06:51 schreef RamboDirk het volgende:
Deze hele klimaattransitie vergroot alleen maar de kloof tussen rijk en arm.

De rijken stappen vrolijk gesubsidieerd over naar een volledig elektrisch leven. En de armen mogen meebetalen maar kunnen zelf niet meeprofiteren :') en zijn onder de streep meer kwijt.

Allemaal ten gunste van Pieterrr en Fleuurr met een huishoudinkomen van 150k+ in hun vrijstaande woning met gesubsidieerde zonnepanelen, isolering, warmtepomp, en elektrische auto.

En op het moment dat iedereen over moet zijn alle subsidies eraf en kunnen Priscillianno en Daisy de volle mep betalen nadat ze eerst al hebben meebetaald aan de subsidies van Pieterrr en Fleurrr.

Kansloze exercitie.

Overigens zou het zomaar kunnen dat de "klimaat-industrie" instort omdat het leeft bij de gratie van de subsidie en gas goedkoper wordt omdat er een abundance van is. En het elektriciteitsnet 24/7 overbelast is en de rem erop moet.

We shall see.
Ik heet heul geen Pieterrr :(
pi_211345786
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 10:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik heet heul geen Pieterrr :(
Nee jij profileert je meer als een Michael of Patrick, hebt ook geen huishoudinkomen van 150k maar vooral een beetje geluk gehad met de timing van je levensfases ;)
pi_211346063
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 13:28 schreef Terrorizer het volgende:
Als je een warmtepomp van 10.000 kunt betalen kun je ook de kosten voor van het gas af betalen.

Het is contractueel zo geregeld dat op het moment dat je je gascontract opzegt, ook de ATO met de netbeheerder wordt opgezegd.

Op dat moment heb je geen contract meer met je netbeheerder en dus ook geen contractuele verplichtingen meer, zolang je geen opdracht tot verwijderen geeft.

Stedin stuurde me in 2018 nog wat dreigbrieven maar nadat ik heb aangegeven dat ze hun bezittingen (gasmeter en leidingwerk) mogen ophalen als ze dat nodig vinden, hoor ik niets meer.

Gascontract opgezegd = geen ATO = geen contract of verplichtingen meer. En zo staat het ook in je contract.
pi_211346083
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:42 schreef skrn het volgende:
Theoretisch hoogdraverij. Lukt het echt om 300,000 dzd huizen per jaar af te sluiten van het gas? 1500 per dag? Zeg 3 man tegelijkertijd voor het afsluiten, dan eventjes bijna 5000 man in dienst moeten hebben om puur en alleen die oude gasleidinkjes uit de voortuinen te trekken?

Wat een werk.
Het grootste probleem van netbeheerders is dat ze niet kunnen of willen plannen.

In plaats van dat ze wachten tot er x aansluitingen zijn opgezegd en dan in 1 dag al die aansluitingen in die wijk / straat verwijderen, sturen ze nu voor ieder afsluiting een busje met een graafmachine en een paar man personeel.

Ja, dan is het heel duur en niet efficiënt.
pi_211346104
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:11 schreef Brandhout14 het volgende:

Hier is het net nog lang niet vol, aan de voltages te zien. Op zonnige dagen geen hoge spanning, op koude dagen geen lage spanning. Het is erg regiogebonden.

Aangezien alles elektrisch wordt (warmtepompen, EV's, kookplaten) is het ook een prima investering. Als een bakker meer broodjes verkoopt moet er ook een oven bij kopen. Verkoopt CocaCola meer cola, dan moet er ook een productielijn bij. Verkoop je meer stroom, dan investeer je in de infrastructuur en productie.
pi_211346120
quote:
Het is hier rond Drachten ook rood/oranje volgens die kaart maar zoals gezegd: in de voltages zie ik het niet terug, heel stabiel.
pi_211346340
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 10:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hier is het net nog lang niet vol, aan de voltages te zien. Op zonnige dagen geen hoge spanning, op koude dagen geen lage spanning. Het is erg regiogebonden.

Aangezien alles elektrisch wordt (warmtepompen, EV's, kookplaten) is het ook een prima investering. Als een bakker meer broodjes verkoopt moet er ook een oven bij kopen. Verkoopt CocaCola meer cola, dan moet er ook een productielijn bij. Verkoop je meer stroom, dan investeer je in de infrastructuur en productie.
Echter ik las laatst dat de overheid investeringen heeft tegengehouden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211346558
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:45 schreef Confetti het volgende:

[..]
Gelet op de inflatie en de hoge investeringen valt dat dus reuze mee.
Inflatie sindsdien is ongeveer 25%.
Dus een groter deel van de verhoging (ongeveer 30%) zijn dus de kosten die ik draag voor de afsluiters.
pi_211346926
Gewoon lekker op gas, zelfs feestballonnen er mee opblazen, kaarsen op gas, fakkels buiten op gas, ik hou van gas.

Als ik warmte wil pompen, steek ik mijn lul wel in al jullie de moeders.
pi_211346974
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 10:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nee klopt, daarom kunnen er al in bijv Almere geen nieuwe huizen meer aangesloten worden :')
pi_211346983
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 02:49 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Deze man _O-
Hou jij het maar bij verhalen over lekkere wijven aan de lopende band.
pi_211347005
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 12:29 schreef Brandhout14 het volgende:

[..]
Nee klopt, daarom kunnen er al in bijv Almere geen nieuwe huizen meer aangesloten worden :')
Waarom zou je in Almere nieuwe huizen willen aansluiten? :P

Maar dat geeft dus aan dat er investeringen nodig zijn. En dat is niet erg, het is niet alsof die woningen er maar 10 jaar blijven staan, het is een investering voor de toekomst.

Iedere meter stroom- of gasleiding in Nederland is ooit gelegd. Nu doen we net alsof dat een onmogelijke opgave is.
pi_211347075
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 13:28 schreef Terrorizer het volgende:

Ik vind het erg dat ik in het kader van vergroening, duurzaamheid, het milieu en omdat het van de regering moet een boete moet betalen omdat ik van het gas af ga.

quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 12:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Maar dat geeft dus aan dat er investeringen nodig zijn. En dat is niet erg, het is niet alsof die woningen er maar 10 jaar blijven staan, het is een investering voor de toekomst.

Iedere meter stroom- of gasleiding in Nederland is ooit gelegd. Nu doen we net alsof dat een onmogelijke opgave is.
Onze netspanning kan het uiteindelijk niet meer aan omdat iedereen voor elk witwasje op stroom gaat.

Om het nog maar niet te hebben over het tekort aan drinkwater wat nu dreigt. Wisten ze 30 jaar geleden al maar goed...
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Moderator zondag 19 november 2023 @ 12:50:15 #49
16180 crew  CoolGuy
pi_211347130
quote:
7s.gif Op zondag 19 november 2023 12:43 schreef HSG het volgende:

[..]
Ik vind het erg dat ik in het kader van vergroening, duurzaamheid, het milieu en omdat het van de regering moet een boete moet betalen omdat ik van het gas af ga.
[..]
Onze netspanning kan het uiteindelijk niet meer aan omdat iedereen voor elk witwasje op stroom gaat.

Om het nog maar niet te hebben over het tekort aan drinkwater wat nu dreigt. Wisten ze 30 jaar geleden al maar goed...
Dat wisten de netbeheerders jaren geleden ook al. Dat ze daar niks mee hebben gedaan en nu (doen alsof ze) paniekvoetbal spelen kan zijn, maar ondertussen aan het bedenken zijn hoe ze hier geld aan kunnen verdienen uiteindelijk en daartoe vooral hard aan het roepen zijn wat het allemaal moet kosten.
pi_211347180
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 12:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is, alleen als je ziet wat de huidige beperkingen zijn, wat er moet gebeuren, welk tijdspad er voor is bedacht en wat het trackrecord is van de overheid als het gaat om planning dan mag je eufemistisch stellen dat het vrij ambitieus is. En dan heb ik het nog niet over de kosten.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')