quote:
Op donderdag 16 november 2023 15:23 schreef Jane het volgende:[..]
Je begint te overdrijven. De kritiek op deze twee evenementen is totaal niet vergelijkbaar. Sommige zuurpruimen storen zich aan feestende fans in Zandvoort idd, maar persoonlijk zou ik blij zijn als ik komend weekend een paar fans in het publiek zie die van de race genieten (en dat het dan geen ingevlogen NLers zijn, zeg maar).
Je krijgt bij dit hele event toch het idee dat iemand alleen maar heeft gedacht dat de neonlichtjes van Las Vegas een mooi achtergrondplaatje (althans, in het donker) zouden zijn en dat toen is gaan organiseren, zonder zich verder te bekommeren om de geschiktheid van het circuit, het tijdstip, de temperatuur, etc, etc. Om het nog maar niet te hebben over de overlast voor de inwoners van Las Vegas zelf.
En dit komt dan nadat we al de introductie van de sprintraces hebben meegemaakt, die beter zouden passen bij de aandachtsspanne van de gemiddelde Amerikaan, maar die de meeste andere fans niks vinden en die voor velen zelfs het hele weekend om zeep helpen. Dan moet je toch vrezen dat, mocht ook Las Vegas niet genoeg Amerikanen over de streep trekken, men straks nog meer kermiselementen gaat invoeren. Althans, ik vrees daar persoonlijk wel voor.
En dan heb ik DTS nog niet eens genoemd, met hun fantasieverhalen.
Mwah, je haalt nu twee dingen door elkaar.
•
Sleutelen aan format (sprintraces, opzet van kwalificatie etc.). In dit geval ben ik het wel eens met kritiek en het bijv. ook 100% eens met Max.
•
Evenementen voor, tijdens en na een GP-weekend. Hier zeurt men echt veel te veel over, inclusief de coureurs. Hier ging mijn opmerking over dat je niet mag feesten dan ook over, want zelfs hier zag je hoe men tekeer ging tegen feestende mensen op de tribune.
Uiteindelijk is F1 gewoon een bedrijf en die willen winst maken door meer kijkers trekken, meer kaarten te verkopen, meer aandacht te krijgen etc. etc. Ik heb liever dat ze dat proberen te doen met "over the top" concerten aankondigen van de coureurs alsof het WWE-sterren zijn, fly-overs, af en toe een GP op een locatie waar je je vraagtekens bij zet en weet ik veel wat voor gekkigheid ze verzinnen dan dat ze het doen door te sleutelen aan hun format.
Verder weten wij nog niet hoe de GP gaat lopen. Is het een uitdagende baan? Not really, maar daar is Las Vegas niet uniek in. Is het handig dat het daar zo koud is? Not really, maar niet minder onhandig als racen met 40C. Trekt het aandacht? Hell yeah. Er is echt veel aandacht.
Ik vind het een beetje schoppen om het schoppen, want vroeger was alles beter en de VS is helemaal kut, want ze maken overal een show en een feestje van. Boohoo.
Monaco is 9 van de 10 keer een saaie optocht en ook daar heeft de bevolking er last van, maar daar mag niks over gezegd worden meestal .... want Monaco.