abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211875580
twitter
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 1 januari 2024 @ 01:10:02 #27
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_211875665
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 00:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Even resumeren, een buitenaards ras is in staat om afstanden door de ruimte af te leggen die voor ons onmogelijk zijn, gaan dan een Interstellaire reis afleggen om hier goud te delven, en in plaats van dat ze daarvoor de benodigde apparatuur meenemen besluiten ze om een diersoort te kweken die dat sowieso zonder hulpmiddelen ook niet kan...

In welktijdperk is dat logisch .
Het is allemaal in het verhaal ervan wat jij weigert te lezen of je in te verdiepen.
Om een scope en een beter beeld van dingen te krijgen/hebben ben ik naar egypte gegaan en heb onderzoek gedaan, m.b.t. de bijbel ben ik naar israel gegaan, met betrekking tot de relaties tussen grieken , egypte en sumer ben ik naar jordanie gegaan , turkye en er zijn nog een aantal landen die ik graag zou willen bezoeken als het rustiger is, zoals irac/iran /syrie .
Vaak is het beeld dat gevormd is teveel gecomprimeerd en is de info die gegenereerd is niet correct al stelt het vaak wel terecht vraagtekens bij bepaalde onderwerpen.
Verdere discusie laat ik verder aan mij voorbijgaan, wel weer genoeg fok voor een jaar gezien. happy new year to al. Wat ook een vraagteken is wanneer een nieuw jaar begint want dat was vroeger een andere datum. ;)
There is only one religion
pi_211875805
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 01:10 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]
Het is allemaal in het verhaal ervan wat jij weigert te lezen of je in te verdiepen.
Om een scope en een beter beeld van dingen te krijgen/hebben ben ik naar egypte gegaan en heb onderzoek gedaan, m.b.t. de bijbel ben ik naar israel gegaan, met betrekking tot de relaties tussen grieken , egypte en sumer ben ik naar jordanie gegaan , turkye en er zijn nog een aantal landen die ik graag zou willen bezoeken als het rustiger is, zoals irac/iran /syrie .
Vaak is het beeld dat gevormd is teveel gecomprimeerd en is de info die gegenereerd is niet correct al stelt het vaak wel terecht vraagtekens bij bepaalde onderwerpen.
Verdere discusie laat ik verder aan mij voorbijgaan, wel weer genoeg fok voor een jaar gezien. happy new year to al. Wat ook een vraagteken is wanneer een nieuw jaar begint want dat was vroeger een andere datum. ;)
Het is mooi dat je op zo'n manier veel van de wereld ziet.
Maar het bias dat je mij verwijt heb je zelf ook.
Tegenwoordig zijn we in de ban van ruimtevaart en Interstellaire beschavingen, en dat wordt dan geprojecteerd op zaken uit ons verleden waar we geen sluitende verklaring voor hebben.

Jij ook een gelukkig nieuwjaar toegewenst, en uiteraard is een jaar gewoon door de mens verzonnen, evenals het begin en einde van een jaar en hoe die is onderverdeeld.
Dat is ook een fascinerend onderwerp, omdat de aarde niet exact een jaar doet om rond de zon te draaien, evenals dat een rondje om de eigen as ook niet exact 24 uur is.
De weg die onze kalender heeft afgelegd en welke uitdagingen men daarvoor heeft moeten doorstaan zijn boeiend.
  maandag 1 januari 2024 @ 01:36:51 #29
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_211875881
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 01:26 schreef Wantie het volgende:
Het is mooi dat je op zo'n manier veel van de wereld ziet.
Beetje cheap om onderzoek en dingen zien met je eigen ogen af te doen als bovenstaande.
quote:

Maar het bias dat je mij verwijt heb je zelf ook.
benoem de bias als je iets duidelijk wil maken
  maandag 1 januari 2024 @ 01:46:13 #30
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_211875938
quote:
Tegenwoordig zijn we in de ban van ruimtevaart en Interstellaire beschavingen, en dat wordt dan geprojecteerd op zaken uit ons verleden waar we geen sluitende verklaring voor hebben.

zucht.... de sumeriers hebben hun genesis daarop gebaseerd, de bijbel trouwens ook al was die geinspireerd op de egyptische geschiedenis, in fucking babilon.dus die stelling die je hier oppert houdt geen stand.
Dat wij in de tegenwoordiige tijd daar vrolijk op veder borduren en fantaseren heeft niets te doen met wat zij de sumeriers erover geschreven hebben .
pi_211876015
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 01:46 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]
zucht.... de sumeriers hebben hun genesis daarop gebaseerd, de bijbel trouwens ook al was die geinspireerd op de egyptische geschiedenis, in fucking babilon.dus die stelling die je hier oppert houdt geen stand.
Dat wij in de tegenwoordiige tijd daar vrolijk op veder borduren en fantaseren heeft niets te doen met wat zij de sumeriers erover geschreven hebben .
Je geeft tenminste toe dat het fantasie is.
  maandag 1 januari 2024 @ 02:12:50 #32
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_211876079
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 01:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat staat er niet. je draait zaken om .
Ik wil best op zaken ingaan omtrent dit topic onderwerp, maar haat deze manier van discussie.
pi_211876790
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 01:36 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]
Beetje cheap om onderzoek en dingen zien met je eigen ogen af te doen als bovenstaande.
[..]
benoem de bias als je iets duidelijk wil maken
Ik heb de bias benoemd.
Jij stelt dat iker naar kijk vanuit d beiasvan 2023, maar dat doe je zelf ook, door het te koppelen aan Interstellaire ruimtereizen en een buientaards ras dat de mens heeft gekweekt om een werkpaard te creëren voor het delven van goud..

Ik zie daar de logica niet van in, je zie bij onze eigen ontwikkeling dat we steeds minder zelf doen en machines en AI zaken van ons overnemen, en dan zijn we nog geeneens in staat tot Interstellaire ruimtereizen.
Verder is het menselijk lichaam niet het meest geschikt voor dergelijk zwaar werk.

Dat je de discussie niet prettig vindt...
Ik geef mijn visie erop en jij schermt meteen met dat ik een bias heb, kortzichtig ben en jij het wèl goed hebt onderzocht.

Zo'n houding is ook niet echt bevorderlijk voor een discussie.
pi_212212275
“it is justified because it is ancient ” :P

Ooit een topic aan gewijd

Je kunt de lange regeerperiodes ook zien als “Dynastieën in de geest van”. Zo leven de Turken nog in de geest van Ataturk en hadden de Chinezen natuurlijk de lange beste voorbeelden van Dynastieen.

Al namen de Sumeriers daarbij ook tijdsaanduidingen die tegenwoordig al niet eens meer goed te traceren zijn qua naslag, laat staan toen. Er zijn in het verleden wel meer foute getallen gehangen aan periodes n.a.v. mond tot mond overhevelingen. Dus dat het meer een symbolische tijd was of een intepretatiefout die zonder referenties niet heel erg steekhoudt lijkt me waarschijnlijker.

[ Bericht 8% gewijzigd door Beathoven op 29-01-2024 13:20:39 ]
pi_212288576
Hier staat een interpretatie van de abnormale jaartallen, het wordt omgezet van het 60stelsel naar ons 10stelsel:
https://www.researchgate.(...)e_Sumerian_King_List
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_212291784
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 01:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik vraag mij nog altijd af wat voor jou de lol in en aan BNW is.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_212292409
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 12:25 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Ik vraag mij nog altijd af wat voor jou de lol in en aan BNW is.
Ik vraag me altijd af waarom mensen dat voor anderen proberen in te vullen.
pi_212293038
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 13:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik vraag me altijd af waarom mensen dat voor anderen proberen in te vullen.
Mensen moeten zich altijd van alles kunnen blijven afvragen.

[ Bericht 11% gewijzigd door schommelstoel op 04-02-2024 14:03:21 ]
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_212293275
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 13:57 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Mensen moeten zich altijd van alles kunnen blijven afvragen.

Bedankt voor je waardevolle bijdrage aan deze thread.
Fijne zondag.
pi_212293911
Ik kende dit nog niet. Er zit wel een parallel in de bijbel: Genesis 6:1-4
Toen de mensen zich op de aarde begonnen te vermenigvuldigen en hun dochters geboren werden, zagen de zonen Gods, dat de dochters der mensen schoon waren, en zij namen zich daaruit vrouwen, wie zij maar verkozen. En de HERE zeide: Mijn Geest zal niet altoos in de mens blijven, nu zij zich misgaan hebben; hij is vlees; zijn dagen zullen honderd twintig jaar zijn. De reuzen waren in die dagen op de aarde, en ook daarna, toen de zonen Gods tot de dochters der mensen kwamen, en zij hun (kinderen) baarden; dit zijn de geweldigen uit de voortijd, mannen van naam.
Hierna kwam het verhaal van de zondvloed.

Dat stukje over die reuzen heeft me altijd geïntigreerd. Wat het ook mag zijn geweest, ze hebben zeker indruk gemaakt. De zondvloed is ook intigrerend. Het woord komt trouwens niet van het woord zonde, maar is afkomstig van een woord "sind", dat "aanblijvend" betekende. Het is bekend dat na de ijstijd de Zwarte Zee veel groter werd door het smelten van het ijs. Dat was 10.000 jaar geleden. Daarvoor waren dus die "groten" uit de "voortijd". "Mannen van naam"
pi_212296291
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 14:52 schreef Vincent_student het volgende:
Toen de mensen zich op de aarde begonnen te vermenigvuldigen en hun dochters geboren werden, zagen de zonen Gods, dat de dochters der mensen schoon waren, en zij namen zich daaruit vrouwen, wie zij maar verkozen. En de HERE zeide: Mijn Geest zal niet altoos in de mens blijven, nu zij zich misgaan hebben; hij is vlees; zijn dagen zullen honderd twintig jaar zijn. De reuzen waren in die dagen op de aarde, en ook daarna, toen de zonen Gods tot de dochters der mensen kwamen, en zij hun (kinderen) baarden; dit zijn de geweldigen uit de voortijd, mannen van naam.

Dat stukje over die reuzen heeft me altijd geïntigreerd. Wat het ook mag zijn geweest, ze hebben zeker indruk gemaakt. De zondvloed is ook intigrerend. Het woord komt trouwens niet van het woord zonde, maar is afkomstig van een woord "sind", dat "aanblijvend" betekende. Het is bekend dat na de ijstijd de Zwarte Zee veel groter werd door het smelten van het ijs. Dat was 10.000 jaar geleden. Daarvoor waren dus die "groten" uit de "voortijd". "Mannen van naam"
Je ziet die elementen ook steeds terug in games, reusachtige en gewelddadige halfgoden en mannen van naam die kapot moeten.
Een andere overeenkomst met de Bijbel is dat in de Bijbel de leeftijden van voor de vloed ook extreem hoog waren.
Sumerie/Babel/Mesopotamie werden gesticht na de vloed, wie heeft dan die lijst met koningen gemaakt na de vloed, waarschijnlijk is het dan een andere vloed.

https://allpropastors.org/the-mighty-men-who-were-of-old/
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_212296431
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 16:51 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Je ziet die elementen ook steeds terug in games, reusachtige en gewelddadige halfgoden en mannen van naam die kapot moeten.
Een andere overeenkomst met de Bijbel is dat in de Bijbel de leeftijden van voor de vloed ook extreem hoog waren.
Sumerie/Babel/Mesopotamie werden gesticht na de vloed, wie heeft dan die lijst met koningen gemaakt na de vloed, waarschijnlijk is het dan een andere vloed.

[ afbeelding ]
https://allpropastors.org/the-mighty-men-who-were-of-old/
Dat kleitablet kwam ook na de vloed. Het grote probleem met het tablet is precies dezelfde als met onze 2000-jaar oude bijbel: welke elementen zijn volksverhalen/mythisch en welke zijn waarheid?
Daarnaast is het de vraag of wetenschappers wel het spijkerschrift goed hebben kunnen vertalen. Ze hebben al vragen over het Grieks en Armeens waarin de bijbel is geschreven.
pi_212297506
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 17:02 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Dat kleitablet kwam ook na de vloed. Het grote probleem met het tablet is precies dezelfde als met onze 2000-jaar oude bijbel: welke elementen zijn volksverhalen/mythisch en welke zijn waarheid?
Daarnaast is het de vraag of wetenschappers wel het spijkerschrift goed hebben kunnen vertalen. Ze hebben al vragen over het Grieks en Armeens waarin de bijbel is geschreven.
De reuzen waren in die dagen op de aarde, en ook daarna
https://answersingenesis.(...)giants-in-the-bible/
pi_212298080
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 18:37 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
De reuzen waren in die dagen op de aarde, en ook daarna
https://answersingenesis.(...)giants-in-the-bible/
Waar het in dit topic over gaat is over de periode 250.000 voor christus tot 10.000 voor christus. In het stuk dat je aanhaalt gaat het voor 98% over de tijd na 10.000 voor christus. De periode voor de zondvloed is erg interessant omdat we daar bijna niets van weten. Ook omdat oude geschriften schrijven over goden.
Dat er sinds kort overal veel lange en sterke mensen rondlopen, is geen nieuws.
pi_212316865
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 14:52 schreef Vincent_student het volgende:

Dan vind je het vast wel leuk om de kronieken van de Nefilim te lezen. Dat speelt zich af in de tijd van de zondvloed. Het is wel fictie en de schrijver laat ook zien waar hij zijn ideeën voor het verhaal vandaan heb gehaald

https://www.bol.com/nl/nl(...)2_11.13.ProductTitle
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')