Het is allemaal in het verhaal ervan wat jij weigert te lezen of je in te verdiepen.quote:Op maandag 1 januari 2024 00:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Even resumeren, een buitenaards ras is in staat om afstanden door de ruimte af te leggen die voor ons onmogelijk zijn, gaan dan een Interstellaire reis afleggen om hier goud te delven, en in plaats van dat ze daarvoor de benodigde apparatuur meenemen besluiten ze om een diersoort te kweken die dat sowieso zonder hulpmiddelen ook niet kan...
In welktijdperk is dat logisch .
Het is mooi dat je op zo'n manier veel van de wereld ziet.quote:Op maandag 1 januari 2024 01:10 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Het is allemaal in het verhaal ervan wat jij weigert te lezen of je in te verdiepen.
Om een scope en een beter beeld van dingen te krijgen/hebben ben ik naar egypte gegaan en heb onderzoek gedaan, m.b.t. de bijbel ben ik naar israel gegaan, met betrekking tot de relaties tussen grieken , egypte en sumer ben ik naar jordanie gegaan , turkye en er zijn nog een aantal landen die ik graag zou willen bezoeken als het rustiger is, zoals irac/iran /syrie .
Vaak is het beeld dat gevormd is teveel gecomprimeerd en is de info die gegenereerd is niet correct al stelt het vaak wel terecht vraagtekens bij bepaalde onderwerpen.
Verdere discusie laat ik verder aan mij voorbijgaan, wel weer genoeg fok voor een jaar gezien. happy new year to al. Wat ook een vraagteken is wanneer een nieuw jaar begint want dat was vroeger een andere datum.
Beetje cheap om onderzoek en dingen zien met je eigen ogen af te doen als bovenstaande.quote:Op maandag 1 januari 2024 01:26 schreef Wantie het volgende:
Het is mooi dat je op zo'n manier veel van de wereld ziet.
benoem de bias als je iets duidelijk wil makenquote:Op maandag 1 januari 2024 01:26 schreef Wantie het volgende:
Maar het bias dat je mij verwijt heb je zelf ook.
zucht.... de sumeriers hebben hun genesis daarop gebaseerd, de bijbel trouwens ook al was die geinspireerd op de egyptische geschiedenis, in fucking babilon.dus die stelling die je hier oppert houdt geen stand.quote:Op maandag 1 januari 2024 01:26 schreef Wantie het volgende:
Tegenwoordig zijn we in de ban van ruimtevaart en Interstellaire beschavingen, en dat wordt dan geprojecteerd op zaken uit ons verleden waar we geen sluitende verklaring voor hebben.
Je geeft tenminste toe dat het fantasie is.quote:Op maandag 1 januari 2024 01:46 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
zucht.... de sumeriers hebben hun genesis daarop gebaseerd, de bijbel trouwens ook al was die geinspireerd op de egyptische geschiedenis, in fucking babilon.dus die stelling die je hier oppert houdt geen stand.
Dat wij in de tegenwoordiige tijd daar vrolijk op veder borduren en fantaseren heeft niets te doen met wat zij de sumeriers erover geschreven hebben .
Dat staat er niet. je draait zaken om .quote:Op maandag 1 januari 2024 01:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je geeft tenminste toe dat het fantasie is.
Ik heb de bias benoemd.quote:Op maandag 1 januari 2024 01:36 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Beetje cheap om onderzoek en dingen zien met je eigen ogen af te doen als bovenstaande.
[..]
benoem de bias als je iets duidelijk wil maken
Ik vraag mij nog altijd af wat voor jou de lol in en aan BNW is.quote:Op maandag 1 januari 2024 01:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je geeft tenminste toe dat het fantasie is.
Ik vraag me altijd af waarom mensen dat voor anderen proberen in te vullen.quote:Op zondag 4 februari 2024 12:25 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ik vraag mij nog altijd af wat voor jou de lol in en aan BNW is.
Mensen moeten zich altijd van alles kunnen blijven afvragen.quote:Op zondag 4 februari 2024 13:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af waarom mensen dat voor anderen proberen in te vullen.
Bedankt voor je waardevolle bijdrage aan deze thread.quote:Op zondag 4 februari 2024 13:57 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Mensen moeten zich altijd van alles kunnen blijven afvragen.
Je ziet die elementen ook steeds terug in games, reusachtige en gewelddadige halfgoden en mannen van naam die kapot moeten.quote:Op zondag 4 februari 2024 14:52 schreef Vincent_student het volgende:
Ik kende dit nog niet. Er zit wel een parallel in de bijbel: Genesis 6:1-4
Toen de mensen zich op de aarde begonnen te vermenigvuldigen en hun dochters geboren werden, zagen de zonen Gods, dat de dochters der mensen schoon waren, en zij namen zich daaruit vrouwen, wie zij maar verkozen. En de HERE zeide: Mijn Geest zal niet altoos in de mens blijven, nu zij zich misgaan hebben; hij is vlees; zijn dagen zullen honderd twintig jaar zijn. De reuzen waren in die dagen op de aarde, en ook daarna, toen de zonen Gods tot de dochters der mensen kwamen, en zij hun (kinderen) baarden; dit zijn de geweldigen uit de voortijd, mannen van naam.
Hierna kwam het verhaal van de zondvloed.
Dat stukje over die reuzen heeft me altijd geïntigreerd. Wat het ook mag zijn geweest, ze hebben zeker indruk gemaakt. De zondvloed is ook intigrerend. Het woord komt trouwens niet van het woord zonde, maar is afkomstig van een woord "sind", dat "aanblijvend" betekende. Het is bekend dat na de ijstijd de Zwarte Zee veel groter werd door het smelten van het ijs. Dat was 10.000 jaar geleden. Daarvoor waren dus die "groten" uit de "voortijd". "Mannen van naam"
Dat kleitablet kwam ook na de vloed. Het grote probleem met het tablet is precies dezelfde als met onze 2000-jaar oude bijbel: welke elementen zijn volksverhalen/mythisch en welke zijn waarheid?quote:Op zondag 4 februari 2024 16:51 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Je ziet die elementen ook steeds terug in games, reusachtige en gewelddadige halfgoden en mannen van naam die kapot moeten.
Een andere overeenkomst met de Bijbel is dat in de Bijbel de leeftijden van voor de vloed ook extreem hoog waren.
Sumerie/Babel/Mesopotamie werden gesticht na de vloed, wie heeft dan die lijst met koningen gemaakt na de vloed, waarschijnlijk is het dan een andere vloed.
[ afbeelding ]
https://allpropastors.org/the-mighty-men-who-were-of-old/
De reuzen waren in die dagen op de aarde, en ook daarnaquote:Op zondag 4 februari 2024 17:02 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dat kleitablet kwam ook na de vloed. Het grote probleem met het tablet is precies dezelfde als met onze 2000-jaar oude bijbel: welke elementen zijn volksverhalen/mythisch en welke zijn waarheid?
Daarnaast is het de vraag of wetenschappers wel het spijkerschrift goed hebben kunnen vertalen. Ze hebben al vragen over het Grieks en Armeens waarin de bijbel is geschreven.
Waar het in dit topic over gaat is over de periode 250.000 voor christus tot 10.000 voor christus. In het stuk dat je aanhaalt gaat het voor 98% over de tijd na 10.000 voor christus. De periode voor de zondvloed is erg interessant omdat we daar bijna niets van weten. Ook omdat oude geschriften schrijven over goden.quote:Op zondag 4 februari 2024 18:37 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
De reuzen waren in die dagen op de aarde, en ook daarna
https://answersingenesis.(...)giants-in-the-bible/
Dan vind je het vast wel leuk om de kronieken van de Nefilim te lezen. Dat speelt zich af in de tijd van de zondvloed. Het is wel fictie en de schrijver laat ook zien waar hij zijn ideeën voor het verhaal vandaan heb gehaaldquote:Op zondag 4 februari 2024 14:52 schreef Vincent_student het volgende:
Ik kende dit nog niet. Er zit wel een parallel in de bijbel: Genesis 6:1-4
Toen de mensen zich op de aarde begonnen te vermenigvuldigen en hun dochters geboren werden, zagen de zonen Gods, dat de dochters der mensen schoon waren, en zij namen zich daaruit vrouwen, wie zij maar verkozen. En de HERE zeide: Mijn Geest zal niet altoos in de mens blijven, nu zij zich misgaan hebben; hij is vlees; zijn dagen zullen honderd twintig jaar zijn. De reuzen waren in die dagen op de aarde, en ook daarna, toen de zonen Gods tot de dochters der mensen kwamen, en zij hun (kinderen) baarden; dit zijn de geweldigen uit de voortijd, mannen van naam.
Hierna kwam het verhaal van de zondvloed.
Dat stukje over die reuzen heeft me altijd geïntigreerd. Wat het ook mag zijn geweest, ze hebben zeker indruk gemaakt. De zondvloed is ook intigrerend. Het woord komt trouwens niet van het woord zonde, maar is afkomstig van een woord "sind", dat "aanblijvend" betekende. Het is bekend dat na de ijstijd de Zwarte Zee veel groter werd door het smelten van het ijs. Dat was 10.000 jaar geleden. Daarvoor waren dus die "groten" uit de "voortijd". "Mannen van naam"
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |