SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resultaten crowdfundingplatformenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ZekerhedenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinars zekerhedenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinar box3 belastingwetgevingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exitstrategieën platformenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie KifidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.StatistiekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nominale en effectieve renteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 11-11-2023 11:05:09 ]![]()
Komt wel mooi uit dat er nu een nieuw topic wordt gestart in de reeks![]()
In theorie zou er misschien nog een kopje kunnen van platformen van 100k+ die geen vergunning nodig hebben maar of we daar in de praktijk over gaan praten.
Is het trouwens gelukt met de Collin migratie naar OPP? Van Collin heb ik namelijk geen mail gehad hierover, ik zie hier geen enkel bericht over op de socials, op de website zie ik ook geen een melding of nieuwsbericht erover staan.... Communicatie hierover had wel iets beter gemogen vanuit Collin![]()
Maar gelukkig heb ik nog dit forum om me op de hoogte te brengen van de stand van zaken![]()
![]()
Ik kon vanochtend geen geld opnemen, dus nog niet 100 % afgerond.quote:Op zaterdag 11 november 2023 08:06 schreef Tjalala het volgende:
Is het trouwens gelukt met de Collin migratie naar OPP?![]()
Wat een jaarcijfers voor een taxicentrale zeg, poehquote:Op vrijdag 10 november 2023 18:56 schreef KrekelJapie het volgende:
Taxi Centrale Nijmegen (T.C.N.)
¤ 160.000 | 8,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/taxi-centrale-nijmegen-t-c-n/
1e hypotheek kavel nog te bouwen bedrijfsloods![]()
De cijfers zien er inderdaad uitstekend uit; mooie winst, balans netjes op orde.quote:Op zaterdag 11 november 2023 10:02 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Wat een jaarcijfers voor een taxicentrale zeg, poeh
Je zou zeggen dat de branche nogal wat uitdagingen kent waaronder de hoge brandstofprijzen. Blijkbaar kunnen ze die goed doorberekenen.
Website oogt ook professioneel:
https://www.taxitcn.nl/
De hal heeft na oplevering direct al een mooie meerwaarde, vooral door een ruime eigen inbreng.
Normaliter zou ik niet zo gauw in een taxibedrijf investeren maar deze ziet er toch wel aantrekkelijk uit.
[ Bericht 6% gewijzigd door obligataire op 11-11-2023 12:01:45 ]Pecunia non olet![]()
Ik zie 'm nog niet in het register, maar Ter Huurne, directeur van Collin, bevestigt dat het de vergunning heeft: https://www.investeerders(...)e-crowdfundingmarkt/![]()
Gisteren is CRE/Schwanbeck terugbetaald. Dat ruimt aardig op daar de laatste tijd. Vind het jammer dat Pullach niet doorging maar als er geen zekerheid gevestigd kan worden dan houdt het op natuurlijk.Pecunia non olet![]()
Ik heb nu mijn volledige inleg terug. 1 project moet vlak na het verkrijgen van de vergunning in januari afgelost worden.quote:Op zaterdag 11 november 2023 12:50 schreef obligataire het volgende:
Gisteren is CRE/Schwanbeck terugbetaald. Dat ruimt aardig op daar de laatste tijd.![]()
Geldvoorelkaar heeft gisteren de Cashcow Award Beste Crowdfundplatform 2023 gewonnen.
Niet dat we daar verder veel waarde aan hechten, maar goed.![]()
Gaat het overmaken van het saldo bij CCF nu ook sneller bij diegenen die het gelukt is via de website? Bij MCF duurde het altijd een dag, nu een minuut. Bij CCF inmiddels ook?![]()
Daar moet je niet te licht over denken, vorig jaar was het niemand minder dan MAXcfquote:Op zaterdag 11 november 2023 14:04 schreef probablyunsure het volgende:
Geldvoorelkaar heeft gisteren de Cashcow Award Beste Crowdfundplatform 2023 gewonnen.
Niet dat we daar verder veel waarde aan hechten, maar goed.![]()
Nee gaat niet sneller. Alleen dinsdagavond had ik het saldo heel snel op mijn rekening staan. Had waarschijnlijk toen te maken met overzetting naar OPP.quote:Op zaterdag 11 november 2023 14:27 schreef Crowdmeister het volgende:
Gaat het overmaken van het saldo bij CCF nu ook sneller bij diegenen die het gelukt is via de website? Bij MCF duurde het altijd een dag, nu een minuut. Bij CCF inmiddels ook?![]()
Neem hem denk ik ook klein mee. Als iemand een linkje heeft hou ik mij aanbevolenquote:Op zaterdag 11 november 2023 11:55 schreef obligataire het volgende:
[..]
De cijfers zien er inderdaad uitstekend uit; mooie winst, balans netjes op orde.
Je zou zeggen dat de branche nogal wat uitdagingen kent waaronder de hoge brandstofprijzen. Blijkbaar kunnen ze die goed doorberekenen.
Website oogt ook professioneel:
https://www.taxitcn.nl/
De hal heeft na oplevering direct al een mooie meerwaarde, vooral door een ruime eigen inbreng.
Normaliter zou ik niet zo gauw in een taxibedrijf investeren maar deze ziet er toch wel aantrekkelijk uit.![]()
English version below
Vrijdag, 10 november 2023
Beste investeerder, Max Crowdfund-gebruiker,
Zoals u waarschijnlijk wel heeft vernomen, is er onlangs een intentieverklaring getekend tussen Kapitaal op Maat (hierna: KoM) en Max Crowdfund (hierna: MCF) om samen te gaan werken. KoM heeft in november 2022 reeds de European Crowdfunding Service Provider Regulation (hierna: ECSPR)-vergunning ontvangen van de Autoriteit Financiële Markten (hierna: AFM) en kan daarmee in principe in heel Europa crowdfunding activiteiten aanbieden. Dit moet vooraf gemeld worden aan de AFM (het zogenaamde paspoorten van een vergunning), en dit traject is inmiddels in gang gezet bij de AFM. Daarnaast heeft KoM ook het platform van Capital Circle overgenomen en dit platform opereert nu ook onder de ECSPR-vergunning van KoM, zoals inmiddels ook vermeld in het AFM-register (het AFM register kan hier worden gedownload: https://www.afm.nl/nl-nl/(...)owdfundingplatformen). Zowel KoM als Capital Circle hebben zich door de jaren heen geconcentreerd op MKB-leningen en hypothecair gedekte leningen in Nederland en hebben daarin een sterke naam opgebouwd.
MCF heeft sinds 2020 een ontheffing van de AFM ontvangen voor het verlenen van crowdfunding services, zijnde het bemiddelen van leningsovereenkomsten m.b.t. vastgoed, maar heeft dusver nog niet de ECSPR-vergunning ontvangen. Aangezien het verplicht is om vanaf 10 november 2023 de ECSPR-vergunning te hebben om crowdfunding services te verlenen, is MCF op zoek gegaan naar mogelijke partners met een ECSPR-vergunning om haar werkzaamheden te kunnen voortzetten. De gesprekken tussen KoM en MCF hebben ertoe geleid dat beide partijen waarde zien in een vergaande samenwerking middels een fusie om zo sterker te staan in de uitbreiding naar Europa. MCF heeft al activiteiten in Nederland, Duitsland en Engeland en heeft ook haar eigen software ontwikkeld. De software is opgebouwd voor meerdere talen en valuta maar ook om verschillende type producten aan te maken. Verder zijn wij in gesprek met meerdere mogelijke partners in verschillende Europese landen om mee samen te werken en zo een Europese marktplaats voor investeringsmogelijkheden te creëren.
Al met al dus een mogelijke sterke samenwerking tussen twee partijen die ook nog eens beide in Rotterdam hun kantoor hebben!
Op dit moment ligt een verzoek bij de AFM van de bestuurders van KoM en MCF om een gesprek in te plannen om de details van de samenwerking te bespreken. Zodra dit gesprek heeft plaatsgevonden zullen wij u hierover informeren.
Om de gefuseerde groep de kracht te geven en om uit te breiden naar Europa moet er kapitaal op gehaald worden. MCF was al een series-B aandelenuitgifte begonnen en deze zal snel weer gestart worden. Op dit moment worden de benodigde documentatie en financiële modellen bijgewerkt om de nieuwe situatie te beschrijven. Natuurlijk krijgen de bestaande aandeelhouders van MCF het voorrecht om in te schrijven en daarna zullen we alle gebruikers van MCF, KoM en Capital Circle ook een voorrecht geven om in te schrijven, alvorens de kapitaal ronde publiekelijk wordt aangekondigd. Hou dus uw email inbox in de gaten voor een persoonlijke uitnodiging voor de kapitaal ronde.
Graag willen wij alvast een klein tipje van de sluier oplichten, en dat is dat we een deel van het opgehaald geld gaan gebruiken om nog meer platformen over te nemen. Zo is er al een afspraak gemaakt met een platform in Nederland en zijn er gesprekken gaande met een platform in Oostenrijk en Spanje. Door het samenvoegen van al deze platformen op één platform (maar wel onder verschillende merknamen) kunnen we een heel mooie marktplaats creëren voor de Europese markt.
Er is nog veel te doen, maar we zijn allemaal erg enthousiast over de toekomst!
Neem contact met ons op mocht je vragen hebben naar aanleiding van deze e-mail nieuwsbrief.
Hartelijke groeten,
Het Max Crowdfund-team
As you have probably heard, a Letter of Intent was recently signed between Kapitaal op Maat (hereinafter: KoM) and Max Crowdfund (hereinafter: MCF) to work together. KoM has already received the European Crowdfunding Service Provider Regulation (hereinafter: ECSPR) licence from the Dutch Financial Markets Authority (hereinafter: AFM) in November 2022 and can therefore in principle offer crowdfunding activities throughout Europe. This must be reported in advance to the AFM (the so-called passporting of a licence), and this process has now been initiated by KoM. In addition, KoM has also acquired Capital Circle's platform and this platform now also operates under KoM's ECSPR license, as also stated in the AFM register (download the AFM register here: https://www.afm.nl/nl-nl/(...)owdfundingplatformen). Over the years, both KoM and Capital Circle have concentrated on SME loans and mortgage-backed loans in the Netherlands and have built up a strong name in this area.
MCF has received an exemption from the AFM since 2020 for providing crowdfunding services, i.e. mediating loan agreements regarding real estate, but has not yet received the ECSPR permit. Since it is mandatory to have the ECSPR license to provide crowdfunding services from November 10, 2023, MCF has started looking for possible partners with an ECSPR license to continue its work. The discussions between KoM and MCF have led to both parties seeing value in far-reaching cooperation through a merger to be stronger in the expansion into Europe. MCF already has activities in the Netherlands, Germany and England and has also developed its own software. The software is designed for multiple languages and currencies, but also for creating different types of products. Furthermore, we are in discussions with several possible partners in various European countries to collaborate with and thus create a European marketplace for investment opportunities.
All in all, a possible strong collaboration between two parties that both have their offices in Rotterdam!
Currently the directors of KoM and MCF have requested a meeting with the AFM to discuss the details of the collaboration. We will inform you as soon as this conversation has taken place.
To give the merged group the strength and to expand into Europe, capital must be raised. MCF had already started a Series-B equity round, and this will be started again soon. The necessary documentation and financial models are currently being updated to describe the new situation. Of course, the existing shareholders of MCF will be given the right to subscribe first and then we will give all users of MCF, KoM and Capital Circle the right to subscribe as well, before the equity round is publicly announced. Keep an eye on your email inbox for a personal invitation to the equity round.
We would like to provide a small insight of our plans, and that is that we will use part of the money raised to acquire even more platforms. For example, an agreement has already been made with a platform in the Netherlands and discussions are underway with a platform in Austria and Spain. By merging all these platforms into one platform (but under different brand names) we can create a very nice marketplace for the European market.
There is still a lot to do, but we are all very excited about the future!
Should there be any questions following this email, please feel free to contact us.
Best regards,
The Max Crowdfund team
© Max Crowdfund | All right reserved
You've received it because you are a registered user.
If you do not want to receive any more newsletter notifications from Max Crowdfund you can switch this off in your “Notification preferences" in your "My account" section on Max Crowdfund. Please login to your account and set your notification preferences. You will also be able to delete your account once logged in. Please note that accounts which have a positive balance or active investments or products cannot be deleted.
View in browser
Het is een voorrecht om geld te mogen verbranden bij KOM / MAX
[ Bericht 0% gewijzigd door Zeghomaar op 13-11-2023 10:23:38 ]Kan beter tegen winst dan tegen verlies.![]()
En dat voorrecht is dan binnenkort niet alleen voorbehouden aan Nederlandse investeerders, ook investeerders in andere Europese landen kunnen hier straks van genieten.quote:Op zaterdag 11 november 2023 19:05 schreef Zeghomaar het volgende:
Het is een voorrecht om geld te mogen verbranden bij KOM / MAX
Ik vraag me af welk ander ander kneuzenplatform zich hierbij wil aansluiten.![]()
Ik wens de dames en heren van de AFM veel wijsheid toe.quote:Op zaterdag 11 november 2023 19:05 schreef Zeghomaar het volgende:
Op dit moment ligt een verzoek bij de AFM van de bestuurders van KoM en MCF om een gesprek in te plannen om de details van de samenwerking te bespreken. Zodra dit gesprek heeft plaatsgevonden zullen wij u hierover informeren.![]()
Ik ga voor Newfundingquote:Op zaterdag 11 november 2023 19:16 schreef Soulfreak het volgende:
Ik vraag me af welk ander ander kneuzenplatform zich hierbij wil aansluiten.![]()
Dat zou zo maar kunnen.quote:
Ik keek gisteren toevallig op die website:
"NewFunding is tijdelijk offline
NewFunding ligt tijdelijk stil. Zeer binennkort kunt u weer bij ons terecht voor winstgevende investeringen in vastgoedprojecten"
(Trouwens wel ideaal die vernieuwde wallet: rente worden nu gewoon doorgestort naar de rekening, en blijven niet meer in de wallet hangen. Dus hoef niet meer in te loggen om te volgen of de betalingen nog lopen).![]()
Die ken ik alleen van naam, nooit geinvesteerd. Dus kan niet oordelen of die naam "kneus" waardig zijn.quote:![]()
Iemand die ook een nieuw account heeft bij capital circle? Zou namelijk graag van onderstaande projecten tabbladen en/of memorandum in willen zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 12 november 2023 08:36 schreef Tjalala het volgende:
Iemand die ook een nieuw account heeft bij capital circle? Zou namelijk graag van onderstaande projecten tabbladen en/of memorandum in willen zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet![]()
quote:Op zondag 12 november 2023 09:02 schreef obligataire het volgende:
[..]Bij Capital Circle deed ik mee. Laatste betaling 15-10-2023.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Project is geheel afgelost.Kan beter tegen winst dan tegen verlies.![]()
Dan ben je denk ik goed weggekomen. Ik raad dit toch echt niemand aan , deze hypothekenstapelaar.quote:Op zondag 12 november 2023 09:55 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Bij Capital Circle deed ik mee. Laatste betaling 15-10-2023.
Project is geheel afgelost.
Hij heeft al die jaren niets opgebouwd, alleen een schuldenlast. En die overwaarde zal in geval van nood weinig opbrengen.
[ Bericht 9% gewijzigd door obligataire op 12-11-2023 10:42:02 ]Pecunia non olet![]()
Eerder "kabouter". Ze hebben maar weinig projecten, maar die zijn o.h.a. wel van goede kwaliteit.quote:Op zaterdag 11 november 2023 20:47 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Die (edit, NF) ken ik alleen van naam, nooit geinvesteerd. Dus kan niet oordelen of die naam "kneus" waardig zijn.
Vergeleken met MAX, dus het uiterste andere eind van het spectrum.
Pecunia non olet![]()
Ik zit nog aan ze vast tot mei 2025. Nu nog 4 actieve projecten, waarvan er eentje niet meer betaalt sinds september, zaak is gesloten, diep in de schulden. Als de andere 3 netjes door blijven betalen en niet ook in de problemen komen zal ik totaal gezien geen verlies hebben, wordt dan net aan wat winst. Zoiets kan natuurlijk altijd, zeker als je bij een platform niet veel projecten heb en net de verkeerde hebt gekozen. Maar daarbij komt ook dat ze ook nog zeer beroerd communiceren en (daardoor) ook de indruk wekken niet achter de centen aan te zitten. Dan maar wat minder spreiding van platformen, maar wel een beter gevoel bij degenen waar ik nog wel actief in nieuwe projecten investeer.quote:Op zondag 12 november 2023 09:55 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Bij Capital Circle deed ik mee. Laatste betaling 15-10-2023.
Project is geheel afgelost.![]()
link 91spices goudaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 12 november 2023 15:44 schreef zeeland6 het volgende:
link 91spices goudaThanks voor het delen! Ik wilde het zelf nog plaatsen maar je was me voor, waarvoor dank ;-)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We gaan er weer iets moois van maken, iedereen is welkom uiteraard, niet alleen om te investeren, maar ook om te komen eten (met de incentive) in de kaas hoofdstad van Nederland ;-)
Tot snel en dank voor het vertrouwen!![]()
Voor mij bijna thuis. Ik doe mee.quote:Thanks voor het delen! Ik wilde het zelf nog plaatsen maar je was me voor, waarvoor dank ;-)
We gaan er weer iets moois van maken, iedereen is welkom uiteraard, niet alleen om te investeren, maar ook om te komen eten (met de incentive) in de kaas hoofdstad van Nederland ;-)
Wat leuk weer Mohamed en wat goed hoe je met de investeerders in contact blijft. Leuk dat je het forum ook al weer een paar jaar volgt daardoor.quote:Op zondag 12 november 2023 15:52 schreef Mohamed91Spices het volgende:
[..]
Thanks voor het delen! Ik wilde het zelf nog plaatsen maar je was me voor, waarvoor dank ;-)
DDank je wel Jaco, het forum is voor mij overigens ook erg interessant om te leren wat investeerders belangrijk vinden en daarnaast ik een groot ambassadeur van Crowdfunding. Dit is een hele goede manier om de ontwikkelingen goed bij te houden. Erg nuttig en de ontmoetingen in onze restaurants met de investeerders zijn vooral heel erg leuk. Maar ook een groot compliment aan de platformen die de branche een goede naam geven, in mijn geval HCN.quote:Op zondag 12 november 2023 18:02 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Wat leuk weer Mohamed en wat goed hoe je met de investeerders in contact blijft. Leuk dat je het forum ook al weer een paar jaar volgt daardoor.
We spreken elkaar weer eens als je tikka masala komt eten! ;-)![]()
Ook even mijn bijdrage gedaan.quote:Op zondag 12 november 2023 15:52 schreef Mohamed91Spices het volgende:
[..]
Thanks voor het delen! Ik wilde het zelf nog plaatsen maar je was me voor, waarvoor dank ;-)
Tot snel en dank voor het vertrouwen!
Alle succes gewenst met dit nieuwe restaurant.![]()
Collin Crowdfund ontvangt de Crowdfund-vergunning van de AFM
Afgelopen week hebben wij met succes de migratie naar betaaldienstverlener Online Payment Platform (OPP) afgerond. Daarmee hebben wij de laatste benodigde stap in het uitgebreide beoordelingsproces van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) succesvol doorlopen. De AFM heeft dan ook per 10 november de ECSPR-vergunning aan Collin Crowdfund toegekend. Met deze vergunning mag Collin haar crowdfundingactiviteiten in Nederland, maar daarmee ook in heel Europa uitvoeren.
De ECSPR
ECSPR staat voor European Crowdfunding Service Provider Regulation, oftewel de Europese Crowdfunding Verordening. De verordening is onderdeel van de Kapitaalmarktunie, waarbij gestreefd wordt naar harmonisatie van de EU-kapitaalmarkten. Dit houdt in dat er wordt gestreefd naar een gelijk speelveld voor alle crowdfundingplatformen die in Europa opereren.
Een belangrijke reden voor het tot stand komen van de verordening is het uniform beschermen van beleggers in alle EU-lidstaten. De verordening heeft een rechtstreekse werking, wat betekent dat deze direct van toepassing is in Nederland zonder dat daarvoor omzetting in de Nederlandse wet nodig is.
Een gelijkspeelveld voor in de EU opererende platformen
Voorheen hadden alle crowdfundplatformen in Nederland een ontheffing van de AFM. Dat betekende dat er in Nederland onder bepaalde voorwaarden activiteiten mochten plaatsvinden, maar dat deze voorwaarden niet per definitie vastlagen in de wet. In ieder EU-land gold andere wet- en regelgeving en stonden de platformen onder toezicht van de autoriteit van het betreffende land. Met deze aanpassing is er voor alle platformen in Europa een gelijk speelveld gecreëerd en kunnen zij op een gelijke en eerlijke manier met elkaar concurreren binnen de EU.
Verhoogde bescherming voor beleggers
Naast het creëren van een gelijk speelveld voor alle in de EU gevestigde platformen dient de wet vooral ook ter bescherming van beleggers. Zij krijgen vooraf inzicht in de vooruitzichten en risico’s van projecten. Ook wordt elke investeerder getoetst, zodat beleggers beter op de risico’s worden gewezen. Daarnaast komt de bovengrens van ¤ 80.000,- per investering, per investeerder te vervallen waardoor vooral de grotere investeerder meer vrijheid krijgt.
Aan de kant van de leningnemer verschuift de bovengrens van ¤ 2,5 miljoen per project naar ¤ 5,0 miljoen. Op die manier kunnen wij de bovenkant van het Nederlandse mkb nog beter faciliteren.
Tot slot dienen alle betaalstromen voortaan via een externe betaaldienstverlener (PSP) te verlopen. Dat is een betaaldienstverlener die alle betaalstromen (extern) faciliteert. Voorheen faciliteerde Collin dit zelf via onze stichting, maar vanaf heden verloopt dit via een PSP, wat meer zekerheid voor de belegger moet bieden. De migratie naar een dergelijke betaaldienstverlener, wat technisch gezien de meest ingrijpend wijziging was, hebben wij met succes afgerond, waarmee wij de Europese vergunning van de AFM in ontvangst mochten nemen.
Succesvolle migratie
Inmiddels zijn wij succesvol gemigreerd naar de externe betaaldienstverlener en hebben wij daarmee de vergunning in ontvangst mogen nemen. Het is altijd ons streven geweest om alle wijzigingen die zijn doorgevoerd zo geruisloos mogelijk te implementeren. Dit is, naast het onboardingsproces dat van al onze investeerders vereist werd, ook verwezenlijkt.
Wij zijn erg trots op het ontvangen van deze vergunning. Dit bevestigt wederom dat Collin een gedegen partij is voor beleggers en ondernemers.![]()
Dank je.quote:Op zondag 12 november 2023 21:11 schreef Red_arrow het volgende:
[..]
Er staat een emailadres onderaan in je post, misschien even eruit knippen.Kan beter tegen winst dan tegen verlies.![]()
Gefeliciteerd Collin. En ze hebben in het weekend ook de vertraagde betalingen in de Wallet gezet. Nu alleen nog even zorgen dat ik het saldo uit die Wallet ook op kan nemen. Het klinkt natuurlijk wel leuk dat ze extra dagrente vergoeden over een afgerond project dat geherfinancierd is, maar als je dat saldo nog niet op kunt nemen dan heb ik daar ook niet zo veel aan.quote:Op maandag 13 november 2023 09:59 schreef KrekelJapie het volgende:
Collin Crowdfund ontvangt de Crowdfund-vergunning van de AFM
Afgelopen week hebben wij met succes de migratie naar betaaldienstverlener Online Payment Platform (OPP) afgerond. Daarmee hebben wij de laatste benodigde stap in het uitgebreide beoordelingsproces van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) succesvol doorlopen. De AFM heeft dan ook per 10 november de ECSPR-vergunning aan Collin Crowdfund toegekend. Met deze vergunning mag Collin haar crowdfundingactiviteiten in Nederland, maar daarmee ook in heel Europa uitvoeren.
De ECSPR
ECSPR staat voor European Crowdfunding Service Provider Regulation, oftewel de Europese Crowdfunding Verordening. De verordening is onderdeel van de Kapitaalmarktunie, waarbij gestreefd wordt naar harmonisatie van de EU-kapitaalmarkten. Dit houdt in dat er wordt gestreefd naar een gelijk speelveld voor alle crowdfundingplatformen die in Europa opereren.
Een belangrijke reden voor het tot stand komen van de verordening is het uniform beschermen van beleggers in alle EU-lidstaten. De verordening heeft een rechtstreekse werking, wat betekent dat deze direct van toepassing is in Nederland zonder dat daarvoor omzetting in de Nederlandse wet nodig is.
Een gelijkspeelveld voor in de EU opererende platformen
Voorheen hadden alle crowdfundplatformen in Nederland een ontheffing van de AFM. Dat betekende dat er in Nederland onder bepaalde voorwaarden activiteiten mochten plaatsvinden, maar dat deze voorwaarden niet per definitie vastlagen in de wet. In ieder EU-land gold andere wet- en regelgeving en stonden de platformen onder toezicht van de autoriteit van het betreffende land. Met deze aanpassing is er voor alle platformen in Europa een gelijk speelveld gecreëerd en kunnen zij op een gelijke en eerlijke manier met elkaar concurreren binnen de EU.
Verhoogde bescherming voor beleggers
Naast het creëren van een gelijk speelveld voor alle in de EU gevestigde platformen dient de wet vooral ook ter bescherming van beleggers. Zij krijgen vooraf inzicht in de vooruitzichten en risico’s van projecten. Ook wordt elke investeerder getoetst, zodat beleggers beter op de risico’s worden gewezen. Daarnaast komt de bovengrens van ¤ 80.000,- per investering, per investeerder te vervallen waardoor vooral de grotere investeerder meer vrijheid krijgt.
Aan de kant van de leningnemer verschuift de bovengrens van ¤ 2,5 miljoen per project naar ¤ 5,0 miljoen. Op die manier kunnen wij de bovenkant van het Nederlandse mkb nog beter faciliteren.
Tot slot dienen alle betaalstromen voortaan via een externe betaaldienstverlener (PSP) te verlopen. Dat is een betaaldienstverlener die alle betaalstromen (extern) faciliteert. Voorheen faciliteerde Collin dit zelf via onze stichting, maar vanaf heden verloopt dit via een PSP, wat meer zekerheid voor de belegger moet bieden. De migratie naar een dergelijke betaaldienstverlener, wat technisch gezien de meest ingrijpend wijziging was, hebben wij met succes afgerond, waarmee wij de Europese vergunning van de AFM in ontvangst mochten nemen.
Succesvolle migratie
Inmiddels zijn wij succesvol gemigreerd naar de externe betaaldienstverlener en hebben wij daarmee de vergunning in ontvangst mogen nemen. Het is altijd ons streven geweest om alle wijzigingen die zijn doorgevoerd zo geruisloos mogelijk te implementeren. Dit is, naast het onboardingsproces dat van al onze investeerders vereist werd, ook verwezenlijkt.
Wij zijn erg trots op het ontvangen van deze vergunning. Dit bevestigt wederom dat Collin een gedegen partij is voor beleggers en ondernemers.![]()
Eerste project CCF onder ECSP staat open. Je moet eerst de nieuwe algemene voorwaarden accepteren
https://www.collincrowdfund.nl/de-tombe-trading-b-v/![]()
Saldo opnemen gaat bij mij wel (rc saldo wordt 0), maar het is nog niet direct zichtbaar op de bank, was dat wel de verwachting nu het via een betaalprovider loopt?quote:Op maandag 13 november 2023 11:03 schreef escortmk2 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Collin. En ze hebben in het weekend ook de vertraagde betalingen in de Wallet gezet. Nu alleen nog even zorgen dat ik het saldo uit die Wallet ook op kan nemen. Het klinkt natuurlijk wel leuk dat ze extra dagrente vergoeden over een afgerond project dat geherfinancierd is, maar als je dat saldo nog niet op kunt nemen dan heb ik daar ook niet zo veel aan.![]()
Lijkt me niet. Is ook niet geval bij bijvoorbeeld SIGquote:Op maandag 13 november 2023 11:09 schreef tnhb het volgende:
[..]
Saldo opnemen gaat bij mij wel (rc saldo wordt 0), maar het is nog niet direct zichtbaar op de bank, was dat wel de verwachting nu het via een betaalprovider loopt?![]()
Dat is nog maar een klein gedeelte wat in de Wallet is gezet.quote:Op maandag 13 november 2023 11:03 schreef escortmk2 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Collin. En ze hebben in het weekend ook de vertraagde betalingen in de Wallet gezet.![]()
Meegenomen. altijd een goeie betaler geweest in het vorige project (7,5%, 72 mnd).quote:Op maandag 13 november 2023 11:05 schreef KrekelJapie het volgende:
Eerste project CCF onder ECSP staat open. Je moet eerst de nieuwe algemene voorwaarden accepteren
https://www.collincrowdfund.nl/de-tombe-trading-b-v/![]()
Of het een klein gedeelte is weet ik niet, als ik naar mijn portefeuille kijk dan zie ik 18 betalingen die in het weekend op 11 of 12 november zijn gedaan, die waren gepland voor de periode 8-12 november. Wat dat betreft is Collin wat mij betreft dan helemaal bij.quote:Op maandag 13 november 2023 11:15 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Dat is nog maar een klein gedeelte wat in de Wallet is gezet.
Bij “beheer saldo” krijg ik echter in zowel de oude als nieuwe app nog een melding over “door omstandigheden niet mogelijk om saldo op te hogen of geld op te nemen”.
(nieuwste versie vd app, iOS 17.1.1)Dat duurt dan sowieso een dag toch?quote:Op maandag 13 november 2023 11:09 schreef tnhb het volgende:
[..]
Saldo opnemen gaat bij mij wel (rc saldo wordt 0), maar het is nog niet direct zichtbaar op de bank, was dat wel de verwachting nu het via een betaalprovider loopt?
“Wordt de volgende werkdag aangeboden” dacht ik dat er dan meestal stond.![]()
Natuurlijk doe ik, na geïnvesteerd te hebben in 91 Spices, Veera en Indian Delivery Bergschenhoek nu weer mijn bijdrage in Desi &Devi Gouda!quote:Op zondag 12 november 2023 15:52 schreef Mohamed91Spices het volgende:
[..]
Tot snel en dank voor het vertrouwen!
Succes met dit nieuwe restaurant! We komen binnenkort weer een hapje eten. Heerlijk!![]()
Ik heb hem ook basis meegenomen. Het valt op dat het eigen vermogen op de balans voor het overgrote deel gebakken lucht is, want bestaande uit een grote vordering op hemzelf. En van de voorraad moet je ook maar even afwachten hoe courant deze is. Maar hij lost lineair af, heeft trackrecord en ruim voldoende zekerheid.quote:Op maandag 13 november 2023 11:43 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Meegenomen. altijd een goeie betaler geweest in het vorige project (7,5%, 72 mnd).Pecunia non olet![]()
alleen geen neg. hyp verklaring van de 1e hyp. ik ga dat nog even navragen.quote:Op maandag 13 november 2023 12:17 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik heb hem ook basis meegenomen. Het valt op dat het eigen vermogen op de balans voor het overgrote deel gebakken lucht is, want bestaande uit een grote vordering op hemzelf. En van de voorraad moet je ook maar even afwachten hoe courant deze is. Maar hij lost lineair af, heeft trackrecord en ruim voldoende zekerheid.
antwoord ccf
"Desondanks dat de restschuld lager ligt dan de hypothecaire inschrijving, is er op basis van de hypothecaire inschrijving van ¤ 250.000,- en de WOZ-waarde 2022 alsnog een overwaarde van ¤ 225.000,-, wat volledig dekkend is voor de hoofdsom.
Om die reden hebben wij de negatieve hypotheekverklaring, in dit geval, achterwegen gelaten."
Hij kan dus zijn 1e hypotheek weer verhogen tot 250k zonder dat collin dit weet.
[ Bericht 11% gewijzigd door zeeland6 op 13-11-2023 13:13:40 ]![]()
Erg lekker gegeten in Veera, Eindhoven met hulp van een eerdere investering. Heel veel succes met je nieuwe project, ik kom zeker langs!quote:Op zondag 12 november 2023 15:52 schreef Mohamed91Spices het volgende:
[..]
https://investeren.sameni(...)schiekade-522-en-526
daarnaast nieuw project van Ilyas uit Rotterdam. In de EBI staat 0,33% instapkosten (zijn nieuw voor mij?) en 0,3% kosten per jaar voor de belegger. In bijlage B staat echter het voor mij bekende tarief van 0,055% eerste jaar en daarna 0,025%
Weet iemand hoe dit zit? Verder durf ik dit project wel mee te nemen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Belegger9 op 13-11-2023 15:23:51 (Foutje) ]![]()
Er staat eenmalig 0,33% instapkosten en 0,3% jaarlijkse kosten voor de belegger.quote:Op maandag 13 november 2023 15:00 schreef Belegger9 het volgende:
https://investeren.sameni(...)schiekade-522-en-526
daarnaast nieuw project van Ilyas uit Rotterdam. In de EBI staat 0,33% instapkosten (zijn nieuw voor mij?) en 0,3% kosten per maand voor de belegger. In bijlage B staat echter het voor mij bekende tarief van 0,055% eerste jaar en daarna 0,025%
Weet iemand hoe dit zit? Verder durf ik dit project wel mee te nemen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: