In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.
Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas. Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden
Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.
Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.
Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Isral trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit bleek het begin van het grondoffensief te zijn. Op 5 november is Noord Gaza van Zuid-Gaza gescheiden door de Isralische troepen. Ondertussen zijn een groot deel van de Nederlanders die vast zaten in Gaza weer terug in Nederland.
SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
Geen idee welke wel en welke niet achter een betaalmuur zitten, ik klik erop en kan het lezen...en dan ben ik vast niet de enige hier, dus ik deel het.
[..] Geen idee welke wel en welke niet achter een betaalmuur zitten, ik klik erop en kan het lezen...en dan ben ik vast niet de enige hier, dus ik deel het.
Ok, das af en toe klote inderdaad. Heel soms kan ik ook weleens een artikel lezen die anderen dan weer niet kunnen lezen.
Kutkranten met hun betaalmuur.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2023 04:11:31 ]
[..] Dat is anders precies wat ze doen bij straffen uitdelen; een heel vak mag dan thuis gaan zitten.
Maar niet het hele stadion en het wordt je ook niet nagedragen als jij gewoon met je gezin dat shirt aantrekt en naar de wedstrijd gaat. Dan krijg je ook niet te horen van "ja maar je weet toch dat er ook idioten gaan!?"
[..] grmbl. Het was ook te mooi Hoe moet deze actie van IDF genterpreteerd worden, is t een pesterij?
Het zal niet heel aardig bedoeld en ontvangen zijn, nee.
Die hele Westoever is een nare rotzooi met dat kolonistentuig en de steun vanuit het IDF. In Hebron zorgt een paar honderd onopgevoede apen van kolonisten voor een beschamende situatie die de noemer apartheid uitlokt. Dat is d etterende zweer, meer nog dan Gaza eigenlijk, op de lange termijn.
[..] Het is soms echt ronduit ongemakkelijk en genadeloos maar op de een of andere manier kun je er de vinger niet achter krijgen waar/of hij scheef zit...
Hij vergroot alles op een harde neerbuigende wijze eenzijdig uit maar hij zit nergens mis.
[..] Het is soms echt ronduit ongemakkelijk en genadeloos maar op de een of andere manier kun je er de vinger niet achter krijgen waar/of hij scheef zit...
Pat Condell is ook zo'n type, denk ik. Hier en daar heeft ie een punt, maar het grootste deel is verongelijkt gejank. Maar je krijgt in zijn filmpjes op youtube door het hoge tempo van de retoriek nauwelijks kans om je gedachten even te ordenen.
Maj. (res.) ‘Mem,’ a combat engineering officer, shows a tunnel troops found inside a home in northern Gaza. The entrance was hidden underneath a bed in a children’s bedroom, November 7, 2023. (Emanuel Fabian/Times of Israel)
[ Bericht 9% gewijzigd door slashdotter3 op 10-11-2023 10:07:50 ]
[..] Pat Condell is ook zo'n type, denk ik. Hier en daar heeft ie een punt, maar het grootste deel is verongelijkt gejank. Maar je krijgt in zijn filmpjes op youtube door het hoge tempo van de retoriek nauwelijks kans om je gedachten even te ordenen.
Ja dat is er ook zo eentje. Ik vind Pat Condell wel een stuk lomper en makkelijker om doorheen te prikken op sommige punten hoor. Murray is echt klinisch. Condell is meer doorratelen en de botte bijl.
Zou met geen van beiden een biertje zou willen doen.
Maj. (res.) ‘Mem,’ a combat engineering officer, shows a tunnel troops found inside a home in northern Gaza. The entrance was hidden underneath a bed in a children’s bedroom, November 7, 2023. (Emanuel Fabian/Times of Israel) [ afbeelding ]
Als je denkt dat het niet cynischer en slechter kan, kijk naar hamas.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
Dat zou dus 130k zijn over de afgelopen dagen dacht ik. Met opnieuw de opmerking dat het niet voor niets is dat je dit pas ziet sinds Hamas de controle kwijt is.
[..] Het zal niet heel aardig bedoeld en ontvangen zijn, nee.
Die hele Westoever is een nare rotzooi met dat kolonistentuig en de steun vanuit het IDF. In Hebron zorgt een paar honderd onopgevoede apen van kolonisten voor een beschamende situatie die de noemer apartheid uitlokt. Dat is d etterende zweer, meer nog dan Gaza eigenlijk, op de lange termijn.
Ja, dat is ook zorgelijk. Kan bijna niet anders dan dat het daar ook nog helemaal uit de hand gaat lopen.
Op vrijdag 10 november 2023 10:29 schreef slashdotter3 het volgende: Ze eten goed daar in het veld: granola bars, fastfood, hamburgers van Aroma (Israel’s largest coffeehouse chain)
Op vrijdag 10 november 2023 10:47 schreef Qarrad het volgende: [ twitter ] Nog voor de reactie van Isral h, gebak uitdelen om een moordpartij te vieren. Dat was dus deze club
Walgelijk. Open en bloot antisemitisme. En juist daarom is het verbieden het meest contraproductieve wat je kan doen.
Aangezien ze toch al op een station staan kun je ze ook meteen op de trein zetten.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
Murray is een uitstekend denker, maar soms iets te rechtlijnig. Desalniettemin vooral in deze tijden een broodnodig geluid in de media. Hij is trouwens niet kritisch op moslims in het algemeen, maar op degenen die zich op een bepaalde manier gedragen.
En die kritiek is natuurlijk niet meer dan terecht. Voor de mensen die niets met het Westen hebt, het Westen zelfs hekelen en de fundamentalistische Islam omarmen, zou er hier gewoon geen plek moeten zijn.
Mochten mensen hier overigens een wat meer genuanceerde analyse willen over 7 oktober, de oorlog in Isral, Hamas, en de reacties in het Westen op dit alles, kan ik de meest recente podcast van Sam Harris sterk aanbevelen. Dit is echt met afstand de beste analyse die ik heb gehoord over deze kwestie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Een dame die aan het schreeuwen is komt oude viezerik tegen. In LA zie ik nu.
Interessant voor het conflict. Overigens lijkt dat 'show me your pussy' een nogal mislukte variant te zijn op 'laat je broek zakken-meme', om te kijken of diegene besneden is.
Ach ach, de BDS mevrouw . Ze is druk bezig nieuwe intersectionele coalities te smeden zo te zien.
Heeft ze nog altijd die tweet staan waar ze doodleuk Isral probeert te beschuldigen van het bombarderen van een ziekenhuis, waarbij zogenaamd meer dan 500 slachtoffers vielen? Moeilijk serieus te nemen deze activiste vermomd als "politicus".
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Maj. (res.) ‘Mem,’ a combat engineering officer, shows a tunnel troops found inside a home in northern Gaza. The entrance was hidden underneath a bed in a children’s bedroom, November 7, 2023. (Emanuel Fabian/Times of Israel) [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Als je hier vanaf wil zul je bijna tapijtbombardementen moeten gaan uitvoeren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
[..] Ik heb een recenter boek van hem gelezen, dat gaat over de kwaadaardige woke-cultuur. Ben even de titel kwijt maar is ook wel lezenswaardig.
Kwaadaardig? Ik heb niks met (onderdelen van) wat de "woke-cultuur" wordt genoemd, maar kwaadaardig hoort daar niet bij. Misleid en overcompenserend, meestal.
Hamas, ISIS en anderen die vanuit haat opereren zijn kwaadaardig.
Openlijk zeggen: "Mijn lieve Youssef, waarom heeft ie dit met zijn stomme kop gedaan en ik schaam me dood en mis hem" is geen optie.
Die oude wijfjes krijgen een toelage van Hamas voor hun dode kind en gaan zelf geen carrire meer maken of zo, dus natuurlijk praten ze hun broodheren naar de mond.
[..] Kwaadaardig? Ik heb niks met (onderdelen van) wat de "woke-cultuur" wordt genoemd, maar kwaadaardig hoort daar niet bij. Misleid en overcompenserend, meestal.
Woke is net zo kwaadaardig als welke andere extreme vorm van religie dan ook, zie de cancelcultuur, soms tot 20 jaar terug, en dat is de kanker voor de vrijheid van meningsuiting.
[..] Openlijk zeggen: "Mijn lieve Youssef, waarom heeft ie dit met zijn stomme kop gedaan en ik schaam me dood en mis hem" is geen optie.
Die oude wijfjes krijgen een toelage van Hamas voor hun dode kind en gaan zelf geen carrire meer maken of zo, dus natuurlijk praten ze hun broodheren naar de mond.
Ik denk zelf dat hier moederliefde clasht met haat. Een interessant verschijnsel, to say the least.
Op vrijdag 10 november 2023 10:47 schreef Qarrad het volgende: [ twitter ] Nog voor de reactie van Isral h, gebak uitdelen om een moordpartij te vieren. Dat was dus deze club
Ook mooi dat ze zeggen op te komen voor Palestijnse gevangenen. Dat zullen er zo dadelijk een hoop meer zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
[..] Woke is net zo kwaadaardig als welke andere extreme vorm van religie dan ook, zie de cancelcultuur, soms tot 20 jaar terug, en dat is de kanker voor de vrijheid van meningsuiting.
Kwaadaardig vind ik babies in ovens stoppen. Maakt niet uit wat voor babies het zijn (tenzij kippebabies ).
... jezus, too soon.
Anyway dat vind ik kwaadaardig. Woke is misleid, wat ergens wel lijkt op indoctrinatie. Maar het is haat die kwaadaardigheid veroorzaakt, niet wokeism an sich. Als feministen Hollywood overnemen om saaie onwerkelijke films en series te gaan maken met sterke vrouwelijke hoofdrollen zonder karakterontwikkeling, dan vind ik dat fout en misleid, en ik heb er last van. Maar dat maakt het niet kwaadaardig vind ik.
[..] Kwaadaardig? Ik heb niks met (onderdelen van) wat de "woke-cultuur" wordt genoemd, maar kwaadaardig hoort daar niet bij. Misleid en overcompenserend, meestal.
[..] Woke is net zo kwaadaardig als welke andere extreme vorm van religie dan ook, zie de cancelcultuur, soms tot 20 jaar terug, en dat is de kanker voor de vrijheid van meningsuiting.
[..] Een hele hoop terroristen zijn ook echt opvallend lelijk, nog een goede reden om een hekel aan lelijke mensen te hebben.
Genetische defecten. veel voetvolk is ook echt dom.
[..] Ik denk zelf dat hier moederliefde clasht met haat. Een interessant verschijnsel, to say the least.
Oh ja, een deel zal het ongetwijfeld zelf geloven. Je moet wel. Een groot deel zal ook oprecht verheugd zijn over de dode Israli's. Maar inderdaad, dat moederinstinct overstemmen dat je vrede hebt met een gewelddadige dood van je kind is een behoorlijke gedachtenoefening.
[..] Oh ja, een deel zal het ongetwijfeld zelf geloven. Je moet wel. Een groot deel zal ook oprecht verheugd zijn over de dode Israli's. Maar inderdaad, dat moederinstinct overstemmen dat je vrede hebt met een gewelddadige dood van je kind is een behoorlijke gedachtenoefening.
Zeker niet als de woede gevoed blijft worden door je leiders.
[..] Openlijk zeggen: "Mijn lieve Youssef, waarom heeft ie dit met zijn stomme kop gedaan en ik schaam me dood en mis hem" is geen optie.
Zulke vergoelijkingen moet je denk ik wel heel voorzichtig mee zijn. Het blijft toch een bewuste keuze van die vrouwen. Het is een slippery slope naar de situatie waarin je alles moreel relativeert en niets meer kunt veroordelen als het kwade.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
Exact en wellicht zit er dan nog eens een wip in, allah snackbar.
Helemaal gek. Alleen ik weet niet wat erger is. Die 17 koters op de wereld zetten of ze allemaal te willen offeren om een compleet volk voor stuk te laten gaan.
Wat een gekkies die moslims.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
In de podcast Gonzo, waarin journalisten wordt gevraagd een zaak te bespreken die ze bij is gebleven, bracht Joris Luyendijk onlangs het onderwerp zelfmoord terroristen op, en wat de beweegredenen zijn van familie om daar ogenschijnlijk blij op te reageren. Hij ging namelijk jaren geleden op bezoek bij onder meer een familie waarvan een zoon zich net had opgeblazen in Gaza, in dienst van Hamas. Een deel van de verklaring zit hem er in dat de waarheid zo hard is, dat ze deze helemaal niet aankunnen.
[..] Zulke vergoelijkingen moet je denk ik wel heel voorzichtig mee zijn. Het blijft toch een bewuste keuze van die vrouwen. Het is een slippery slope naar de situatie waarin je alles moreel relativeert en niets meer kunt veroordelen als het kwade.
Oh ik ben allesbehalve een cultuurrelativist. Dit aspect aan die hele zieke cultuur in Gaza is gewoon ziekmakend. Je kunt mensen tot de meest walgelijke dingen programmeren terwijl ze geloven dat ze geweldig bezig zijn.
[..] Oh ik ben allesbehalve een cultuurrelativist. Dit aspect aan die hele zieke cultuur in Gaza is gewoon ziekmakend. Je kunt mensen tot de meest walgelijke dingen programmeren terwijl ze geloven dat ze geweldig bezig zijn.
Deze mensen kennen niets anders dan deze situatie.
Op vrijdag 10 november 2023 12:00 schreef Hatseflats22 het volgende: In de podcast Gonzo, waarin journalisten wordt gevraagd een zaak te bespreken die ze bij is gebleven, bracht Joris Luyendijk onlangs het onderwerp zelfmoord terroristen op, en wat de beweegredenen zijn van familie om daar ogenschijnlijk blij op te reageren. Hij ging namelijk jaren geleden op bezoek bij onder meer een familie waarvan een zoon zich net had opgeblazen in Gaza, in dienst van Hamas. Een deel van de verklaring zit hem er in dat de waarheid zo hard is, dat ze deze helemaal niet aankunnen.
Helemaal gek. Alleen ik weet niet wat erger is. Die 17 koters op de wereld zetten of ze allemaal te willen offeren om een compleet volk voor stuk te laten gaan.
Wat een gekkies die moslims.
Ja, die beelden zijn echt niets nieuws. Daarom begrijp ik er helemaal niks van dat er in het Westen zoveel autochtonen zijn die maar al te graag moslims binnenhalen en ze nog zielig vinden ook. Echt, kan er met mijn pet niet bij.
Ik vind het wel belangrijk om het woord 'martelaar' hier enigszins in context te plaatsen. Het kan inderdaad gaan om iemand die zichzelf letterlijk heeft opgeofferd, voor het grotere doel. Maar het woord wordt ook veel algemener gebruikt. In Gaza wordt vrijwel iedereen die getroffen wordt als 'martelaar' geclassificeerd.
[..] En we hebben dusdanig bezuinigd op politie en veiligheidsdiensten dat we totaal kansloos zijn....
Ach als dat alles is, welnee, in NL is een VOG om te kunnen werken bij dit soort diensten zo geregeld, ondanks je terroristische activiteiten elders.
Als we na deze openlijke liefdesverklaringen aan Hamas en ISIS de afgelopen weken, het gebak uitdelend uitschot, met de onverbloemde wens tot het installeren van het Kalifaat in Europa nog steeds niet tot inzicht komen dat dit soort mensen geen plek heeft in seculier West Europa is het te laat.
Het roer moet echt om, gelukkig zie je dit langzaam in de landen om ons heen gebeuren, Duitsland, waar links zich eindelijk beseft dat ze met het faciliteren van een extreem conservatief fundamentalistisch uitschot hun eigen nest onbewoonbaar hebben gemaakt.
Nu wij nog
got me a movie, I want you to know slicing up eyeballs, I want you to know
[..] Ach als dat alles is, welnee, in NL is een VOG om te kunnen werken bij dit soort diensten zo geregeld, ondanks je terroristische activiteiten elders.
Als we na deze openlijke liefdesverklaringen aan Hamas en ISIS de afgelopen weken, het gebak uitdelend uitschot, met de onverbloemde wens tot het installeren van het Kalifaat in Europa nog steeds niet tot inzicht komen dat dit soort mensen geen plek heeft in seculier West Europa is het te laat.
Het roer moet echt om, gelukkig zie je dit langzaam in de landen om ons heen gebeuren, Duitsland, waar links zich eindelijk beseft dat ze met het faciliteren van een extreem conservatief fundamentalistisch uitschot hun eigen nest onbewoonbaar hebben gemaakt.
Nu wij nog
Wat dat betreft komen de verkiezingen precies op tijd, al zie je de gevestigde partijen zich er eigenlijk helemaal niet zo duidelijk over uitspreken.. ik vind dat raar. Men zal (om de grijsgedraaide plaat maar weer te pakken) Wilders wel niet in de hand willen spelen.
[..] En de simpele zielen hier lopen maar te janken over 'de kinderen'
Na 5 weken bommen koppen zegt een dwaas iets op tv en die uitspraak wordt veralgemeend over 2.300.000 mensen. En degene die deze overdrijving betwisten dat zijn net de ‘simpele zielen die janken’.
Op vrijdag 10 november 2023 12:44 schreef Un_Chien_Andalou het volgende: oproep tot Intifada in het deugcapitol van Nederland [ twitter ]Zoals ik al zei, onverbloemde antisemitische terreurverheerlijking, in het openbaar. Dit is inclusief Nederland 2023.
Resultaat: vrijheid van demonstreren, meningsuiting zal in de toekomst worden ingeperkt. Net zoals in Duitsland nu.
Geen focus op streng immigratiebeleid of zelfs remigratie.
Op vrijdag 10 november 2023 12:44 schreef Un_Chien_Andalou het volgende: oproep tot Intifada in het deugcapitol van Nederland [ twitter ]Zoals ik al zei, onverbloemde antisemitische terreurverheerlijking, in het openbaar. Dit is inclusief Nederland 2023.
Zullen we ernaast gaan staan en "dood aan alle moslims" gaan roepen, kijken hoe ze reageren?
[..] Resultaat: vrijheid van demonstreren, meningsuiting zal in de toekomst worden ingeperkt. Net zoals in Duitsland nu.
Geen focus op streng immigratiebeleid of zelfs remigratie.
Volgens mij is oproepen tot volkerenmoord/terreuraanslagen/etnische zuivering nu al gewoon strafbaar, dat valt niet onder de vrijheid van meningsuiting, evenmin holocaustontkenning.
Wat mij betreft moet er geen beperking op die vrijheid komen, en zeker geen deportaties, maar wel zeer strenge straffen op het overtreden van de regels die gelden bij deze vrijheid.
Dit soort protesten organiseren, toespreken en zelfs bijwonen mag wat mij betreft meteen via Lik op stuk beleid worden aangepakt. We moeten onomwonden duidelijk maken dat er voor deze ideologie van terreur geen enkele plek is in Europa.
[..] Na 5 weken bommen koppen zegt een dwaas iets op tv en die uitspraak wordt veralgemeend over 2.300.000 mensen. En degene die deze overdrijving betwisten dat zijn net de ‘simpele zielen die janken’.
Wat een onzin
Neuh.. blind de cijfers volgen die Hamas aanlevert had ik ook nog kunnen noemen. Dat hele argument van die 'kinderen' vind ik wel zo'n lege huls.. Maar goed, die discussie is al tot in den treure gevoerd. Je hoort al die simpele zielen nooit over Hamas of wat zij hebben geflikt op 7 oktober. Antisemitisme achter het masker van de Social Justice Warrior, ik kots ervan.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
[..] Zullen we ernaast gaan staan en "dood aan alle moslims" gaan roepen, kijken hoe ze reageren?
Probeer 'minder minder minder!' eens.
En dan tijdens de rechtszaak die alleen jij aan je broek krijgt gewoon vol blijven houden dat je het over inflatie, zorgkosten en energiekosten bedoelde. Net zoals die 'from the river to the sea' roepers heus Sharon's betekenis hanteerden en niet die van Hamas.
Edit: Lol, dat moet natuurlijk Arafat ipv Sharon zijn . Pijnlijke vergissing.
[ Bericht 15% gewijzigd door probeer op 10-11-2023 13:47:52 ]
[..] Volgens mij is oproepen tot volkerenmoord/terreuraanslagen/etnische zuivering nu al gewoon strafbaar, dat valt niet onder de vrijheid van meningsuiting, evenmin holocaustontkenning.
Wat mij betreft moet er geen beperking op die vrijheid komen, en zeker geen deportaties, maar wel zeer strenge straffen op het overtreden van de regels die gelden bij deze vrijheid.
Dit soort protesten organiseren, toespreken en zelfs bijwonen mag wat mij betreft meteen via Lik op stuk beleid worden aangepakt. We moeten onomwonden duidelijk maken dat er voor deze ideologie van terreur geen enkele plek is in Europa.
Volgens mij begrijp je mijn punt niet helemaal. Het hedendaagse antisemitisme komt voornamelijk uit Arabisch, Noord-Afrikaanse hoek.
Het hedendaagse antisemitisme valt niet te bestrijden zonder focus op streng migratiebeleid (zodat er in elk geval niet meer van zulke figuren bijkomen) of zelfs remigratie.
Gisteren eens uit nieuwsgierigheid met een Joodse ex gebeld, eigenlijk meer een ras Amsterdamse en een Nederlandse, lang niet gesproken maar ik was eens benieuwd, die vrouw was echt voor de duivel niet bang, trots Joods en trots Amsterdams en bovenal een echte levensgenieter, die wil dus echt naar Isral verhuizen terwijl ze eigenlijk niets met dat land heeft maar ze voelt zich hier niet meer veilig en welkom, ze walgt van haar eigen land.
[..] Volgens mij begrijp je mijn punt niet helemaal. Het hedendaagse antisemitisme komt voornamelijk uit Arabisch, Noord-Afrikaanse hoek.
Het hedendaagse antisemitisme valt niet te bestrijden zonder focus op streng migratiebeleid (zodat er in elk geval niet meer van zulke figuren bijkomen) of zelfs remigratie.
Hey wow ik ben het met je eens, dog!
[..] Gisteren eens uit nieuwsgierigheid met een Joodse ex gebeld, eigenlijk meer een ras Amsterdamse en een Nederlandse, lang niet gesproken maar ik was eens benieuwd, die vrouw was echt voor de duivel niet bang, trots Joods en trots Amsterdams en bovenal een echte levensgenieter, die wil dus echt naar Isral verhuizen terwijl ze eigenlijk niets met dat land heeft maar ze voelt zich hier niet meer veilig en welkom, ze walgt van haar eigen land.
Trieste is eigenlijk dat zowel joden in Isral zich minder veilig voelen als daarbuiten. En ze hebben als volk zoveel bijgedragen aan de ontwikkeling van de mensheid.
[..] Volgens mij begrijp je mijn punt niet helemaal. Het hedendaagse antisemitisme komt voornamelijk uit Arabisch, Noord-Afrikaanse hoek.
"Jews will not replace us!" vergeten?
En de 'globale bankenelite'. Wie zouden dat toch zijn?
En misschien wil George Soros ook nog wel wat zeggen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Ik snap je punt wel, ik ga er alleen niet in mee. Remigratie is een optie maar alleen op vrijwillige basis, als we gaan inzetten op deportatie is het einde zoek. Ik zet liever in op strenge aanpak en een beleid dat is gericht op (re)secularisatie van West Europa.
Ik denk namelijk dat je beter een ideologie kan marginaliseren dan mensen.
En de 'globale bankenelite'. Wie zouden dat toch zijn?
En misschien wil George Soros ook nog wel wat zeggen.
Joden zitten spijtig voor hen in een positie dat ze zien dat er in elke groep van de samenleving wel antisemitisme is. Dus ze zijn gedwongen prioriteiten te stellen. Het hedendaagse antisemitisme komt voornamelijk uit Arabisch, Noord Afrikaanse hoek.
Dat in Amerika een paar rechtsextremisten antisemtische leuzen hebben geroepen doet daar niets aan af.
[..] Nou, ik vind zijn punt wel valide. Als je oproept van From the Gobi to the Sea o.i.d of tot meer oorlog in Syri/Jemen dan ga je echt wel mee, toch?
Ik maak net een punt dat ik vind dat we niet mogen oproepen tot genocide en dan komt hij
met zijn hoofd
[..] Nou, ik vind zijn punt wel valide. Als je oproept van From the Gobi to the Sea o.i.d of tot meer oorlog in Syri/Jemen dan ga je echt wel mee, toch?
"From the Rhine to the North Sea the land will be tintje free"
[..] Ik snap je punt wel, ik ga er alleen niet in mee. Remigratie is een optie maar alleen op vrijwillige basis, als we gaan inzetten op deportatie is het einde zoek. Ik zet liever in op strenge aanpak en een beleid dat is gericht op (re)secularisatie van West Europa.
Duidelijk. Je vindt antisemitisme niet daadwerkelijk een probleem.
Dit zijn staatsvijanden en mogen ook als zodanig behandeld worden.
Heeft ook geen reet met de Palestijnse zaak te maken, al proberen ze die schijn op te houden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
[..] Joden zitten spijtig voor hen in een positie dat ze zien dat er in elke groep van de samenleving wel antisemitisme is. Dus ze zijn gedwongen prioriteiten te stellen. Het hedendaagse antisemitisme komt voornamelijk uit Arabisch, Noord Afrikaanse hoek.
Dat in Amerika een paar rechtsextremisten antisemtische leuzen hebben geroepen doet daar niets aan af.
Niet alleen, de projecties op de Erasmusbrug bijvoorbeeld kwam ook van die voorpost-achtige gekkies af. Al zijn dat in Nederland wel vrij marginale clubjes, gelukkig.
[..] Het punt is meer om aan te geven hoe belachelijk het is lieverd.
Ja maar peuterpluisje, dat begreep ik ook wel, maar dan nog. Ik wil helemaal niemand dood hebben, dus ik zou dat ook niet gaan staan gillen, ook niet om een punt te maken. Ik zou wel van lotje getikt zijn, en nu is dat ook wel zo, maar ik verberg dat kundig.
[..] Niet alleen, de projecties op de Erasmusbrug bijvoorbeeld kwam ook van die voorpost-achtige gekkies af. Al zijn dat in Nederland wel vrij marginale clubjes, gelukkig.
[..] Ik maak net een punt dat ik vind dat we niet mogen oproepen tot genocide en dan komt hij
met zijn hoofd
Ja nee natuurlijk mag je niet oproepen tot genocide. Als je zoiets roept, dan mag je terecht mee in het busje. Dat maakt het ook zo onbegrijpelijk voor veel mensen dat dit gewoon steeds weer mag blijkbaar als je Joden bedoelt.
[..] Ja maar peuterpluisje, dat begreep ik ook wel, maar dan nog. Ik wil helemaal niemand dood hebben, dus ik zou dat ook niet gaan staan gillen, ook niet om een punt te maken. Ik zou wel van lotje getikt zijn, en nu is dat ook wel zo, maar ik verberg dat kundig.
[..] Ja nee natuurlijk mag je niet oproepen tot genocide. Als je zoiets roept, dan mag je terecht mee in het busje. Dat maakt het ook zo onbegrijpelijk voor veel mensen dat dit gewoon steeds weer mag blijkbaar als je Joden bedoelt.
Ja helemaal mee eens, ik snap dit ook echt niet.
[..] Ja nee natuurlijk mag je niet oproepen tot genocide. Als je zoiets roept, dan mag je terecht mee in het busje. Dat maakt het ook zo onbegrijpelijk voor veel mensen dat dit gewoon steeds weer mag blijkbaar als je Joden bedoelt.
Dat is omdat er een grote stilzwijgende groep Nederlanders is die eigenlijk antisemitisch is. Dan is het logisch dat er niet tegen wordt opgetreden. Er zijn dan mensen die beweren dat je niet te snel moet zeggen dat iemand antisemitisch is, want 'je mag toch gewoon kritiek op Isral hebben?' Yeah right.. gluiperig antisemitisme is het. Maar ja, blijf ze maar knuffelen hoor, al die zielige islamieten. Gaaf land.
Het is wel mooi om te zien hoe druk men zich maakt om landgenoten die ‘from the river to the sea’ al zittend schreeuwen. Maar een officieel Isralisch staatsdocument dat beschrijft hoe 2,3 miljoen mensen naar een ander land worden gedeporteerd. Dat laatste is wel acceptabel.
[..] Dat is omdat er een grote stilzwijgende groep Nederlanders is die eigenlijk antisemitisch is. Dan is het logisch dat er niet tegen wordt opgetreden. Er zijn dan mensen die beweren dat je niet te snel moet zeggen dat iemand antisemitisch is, want 'je mag toch gewoon kritiek op Isral hebben?' Yeah right.. gluiperig antisemitisme is het. Maar ja, blijf ze maar knuffelen hoor, al die zielige islamieten. Gaaf land.
En hier gaat het dus fout, kritiek op Israel gelijkstemmen aan antisemitisme is behoorlijk debiel.
Er was eens een Palestijn in Gaza, Die wilde heel erg graag een Lada, maar die zijn daar niet zonder deuk, dus hij vond Hamas niet leuk En deed dus niet mee aan de intifada
[..] Dus al die joden die buiten israel lastig gevallen worden, is gewoon kritiek op israel, heeft niks met antisemitisme te maken.
Helder, weten we dat ook weer. Ik steek nog wat op hier
Oh jawel hoor, daadwerkelijk antisemitisme moet gewoon hard aangepakt worden. Kritiek op een staat op diezelfde berg flikkeren lijkt me dan niet echt daaraan bijdragen.
Daar moet je best mee weg komen, een foto van die gehoofddoekte vrouw eronder die bij een van de eerste protesten zo opzichtig in haar ogen stond te wrijven
[..] Ik snap je punt wel, ik ga er alleen niet in mee. Remigratie is een optie maar alleen op vrijwillige basis, als we gaan inzetten op deportatie is het einde zoek. Ik zet liever in op strenge aanpak en een beleid dat is gericht op (re)secularisatie van West Europa.
De ideologie zit rotsvast in de hoofden van mensen die zich toch geen ruk aantrekken van wat de kuffars vinden. Dus dat wordt een beetje lastig. Naar mijn mening moeten de mensen dus weg om de ideologie weg te krijgen.
Er was eens een Palestijn in Gaza, Die wilde heel erg graag een Lada, maar die zijn daar niet zonder deuk, dus hij vond Hamas niet leuk En deed dus niet mee aan de intifada
Laaa lalala laaa laaa.🎷
Er was eens een Ali uit Khan Younis, Die wilde graag een portie gefillte Fisch, Hij ging met een lach, Een AK en een hamasvlag En ligt nu dood in een tunnel in een plas pis
[..] Oh jawel hoor, daadwerkelijk antisemitisme moet gewoon hard aangepakt worden. Kritiek op een staat op diezelfde berg flikkeren lijkt me dan niet echt daaraan bijdragen.
We zien weinig tot geen inhoudelijke kritiek. Er worden leuzen gescandeerd die oproepen tot de vernietiging van Isral, in combinatie met leugens en bloedsprookjes over hoe Isral een apartheidsstaat zou zijn of doelbewust genocide zou plegen.
quote:
Op vrijdag 10 november 2023 13:22 schreef opgebaarde het volgende: Het is wel mooi om te zien hoe druk men zich maakt om landgenoten die ‘from the river to the sea’ al zittend schreeuwen. Maar een officieel Isralisch staatsdocument dat beschrijft hoe 2,3 miljoen mensen naar een ander land worden gedeporteerd. Dat laatste is wel acceptabel.
Wie heeft gezegd dat dit acceptabel zou zijn? Dat gaat ook niet gebeuren.
De wereld is niet zwart wit, dus het was nooit waarschijnlijk dat werkelijk elke gazaan bloed fanatiek pro-hamas was/is.
Dapper, ik hoop dat ze na deze geweldsexplosie een ander onderkomen dan in Gaza hebben. Vrees dat ze daar niet meer veilig zullen zijn. Als die mensen gedentificeerd worden, komt de nieuwe Hamas bij ze langs.
[..] Joden zitten spijtig voor hen in een positie dat ze zien dat er in elke groep van de samenleving wel antisemitisme is. Dus ze zijn gedwongen prioriteiten te stellen. Het hedendaagse antisemitisme komt voornamelijk uit Arabisch, Noord Afrikaanse hoek.
Het Soros gebeuren kwam uit Hongarije.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Op vrijdag 10 november 2023 13:22 schreef opgebaarde het volgende: Het is wel mooi om te zien hoe druk men zich maakt om landgenoten die ‘from the river to the sea’ al zittend schreeuwen. Maar een officieel Isralisch staatsdocument dat beschrijft hoe 2,3 miljoen mensen naar een ander land worden gedeporteerd. Dat laatste is wel acceptabel.
Ik heb je oprecht als discussie- ,n imo belangrijker, vaak ook als dialoog-partner erg hoog zitten. Maar als welk van je discussiepartners dan ook zich van dit soort retorica zou bedienen, zou je ze er geheel terecht op wijzen dat dit dus een drogreden is.
Wel of niet aanstoot nemen aan het gebruik van die leus zegt helemaal niets over hoe diegene denkt over het deporteren van 2,3 miljoen Palestijnen.
En dat weet je best .
[ Bericht 6% gewijzigd door probeer op 10-11-2023 14:12:36 ]
Franse politie onderzoekt rol van pro-Russische zakenman bij verspreiden van davidsterren in Parijs
De meer dan tweehonderd blauwe davidsterren waarmee gebouwen in Parijs en enkele voorsteden werden beklad, zijn mogelijk onderdeel van een buitenlandse missie om onrust te zaaien in Frankrijk. Dat scenario wordt nu onderzocht door de Franse onderzoeksrechter.
Eind oktober werd een Moldavisch koppel op heterdaad betrapt bij het plaatsen van davidsterren op een gebouw in Parijs. De twee zouden tegen betaling hebben gewerkt voor de Moldavische ondernemer Anatolii Prizenko, die actief is in pro-Russische kringen. Een tweede koppel dat eveneens uit Moldavi afkomstig is en wordt verdacht van betrokkenheid bij vergelijkbare bekladdingen, bleek in contact te staan met dezelfde ondernemer.
Volgens de Franse inlichtingendiensten zijn de acties mogelijk onderdeel van een georganiseerde destabilisatiecampagne vanuit het buitenland. De onderzoeksrechter buigt zich nu over dat scenario.
Dagblad Libration wist telefonisch contact te leggen met de man die zich uitgeeft voor de Moldavische ondernemer Prizenko, en die de bekladding met davidsterren zou hebben besteld. In gesprek met de krant zei de man inderdaad bij de operatie betrokken te zijn. De davidsterren zouden volgens hem echter niet als antisemitisch moeten worden gezien. De actie zou ‘vreedzaam’ zijn geweest en de sterren zouden met afwasbare verf zijn geschilderd, dus niet als beschadiging bedoeld. ‘In de context van de aanslagen en het antisemitisme in Europa had de actie slechts tot doel te inspireren en de Joden van Europa te steunen.’
Op de vraag waarom hij niet eerder zelf met die verklaring was gekomen ondanks de angst die de actie in de Joodse gemeenschap had opgeroepen, weigerde hij antwoord te geven. Libration vond op zijn socialemedia-accounts geen steunbetuigingen aan Joden, maar wel een antisemitische publicatie uit 2014 waarin werd geschreven dat ‘Joden vooraan staan in de nazistische staatsgreep en de destructie van Oekrane’.
Desinformatie De Franse krant Le Monde ontdekte een sterke link tussen de bekladdingen en het Russische propaganda-netwerk Doppelgnger, ook wel bekend onder de naam Reliable Recent News. Op sociale media werden twee foto’s van de bekladdingen in het tiende arrondissement in Parijs op grote schaal verspreid. Volgens een analyse van Le Monde, die door twee onafhankelijk experts werd bevestigd, zijn alle accounts die de foto’s verspreidden aan Doppelgnger gelinkt.
Eerder dit jaar werd in Frankrijk een grote desinformatiecampagne ontmanteld afkomstig van Doppelgnger. Via nagemaakte websites van grote Franse media zoals Le Monde, Le Parisien en Le Figaro werden nepartikelen gepubliceerd met pro-Russische en anti-Oekraense boodschappen. Die berichten werden vervolgens door Russische ambassades en culturele centra verder verspreid via de officile socialemediakanalen.
De Franse regering wees daarom naar Moskou als betrokkene in de desinformatiecampagne, die met de nepberichten zou proberen de publieke opinie in Frankrijk te benvloeden en steun van het Westen aan Oekrane in diskrediet te brengen. In de nepartikelen werd de Oekraense regering er onder meer van beschuldigd het nazisme aan te hangen.
Als ik zie hoevaak hier nog antiwesterse drekaccounts als visegrad worden gepost is die campagne aardig aan het slagen
Dit gaat nog enorm uit de hand lopen ben ik bang. Het is bizar hoe hier amper tegen wordt opgetreden. Wat voor signaal zend dat uit? Welke conclusies moet je trekken?
Ik ben nog nooit de straat opgegaan voor een (tegen)demonstratie maar die kans wordt op deze manier steeds groter. Dit kunnen we gewoon niet accepteren.
[..] Er was eens een Ali uit Khan Younis, Die wilde graag een portie gefillte Fisch, Hij ging met een lach, Een AK en een hamasvlag En ligt nu dood in een tunnel in een plas pis
Nee. De gehele westerse academische wereld is niet stuk, omdat deze professor zich als een antisemitisch, ranzig stuk vreten gedraagt. Net zoals geen enkele enorme groep 'stuk' is omdat er een aantal rotte appels tussen zitten. Net zoals links niet stuk is na Volkert. Net zoals rechts niet stuk is na Brevik.
Kijk, overduidelijk hoort iemand die zich op zo'n walgelijke en haatdragende manier uit, geen enkele plaats te hebben in de academische wereld, waar een respectvol discours hebben voorop staat. Zonder de voorwaarde om een gezonde, respectvolle uitwisseling van meningen te hebben (zelfs wanneer die recht tegenover elkaar staan) is wetenschap niet eens mogelijk.
Ik hoop dan ook zeer op het zelfreinigende vermogen van de academische wereld. Zeer specifiek in deze lokale situatie; dat die professor ontslagen wordt.
Mocht dat nou 1) niet gebeuren, en 2) een aanzienlijk deel van de academische wereld deze haat gaat spuwen, dn kunnen we het denk ik geheel terecht eens gaan hebben over het al dan niet stuk zijn van die groep mensen / 'wereld'.
[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 10-11-2023 14:28:30 ]
[..] Dit gaat toch om het feit dat een professor zoiets infantiels zegt..
Die prof had gewoon naar een student iets moeten roepen dat die onderdeel zou zijn van een "5e colonne", en bewijs van een "aankomende burgeroorlog" dan had hij hier een paar thumbs up gekregen
[..] Die prof had gewoon naar een student iets moeten roepen dat die onderdeel zou zijn van een "5e colonne", en bewijs van een "aankomende burgeroorlog" dan had hij hier een paar thumbs up gekregen
Ja en als mijn moeder een lul had was het mijn vader. Vooruithuilen schiet niemand wat mee op.
Als je de dingen die jij typt tegen random mensen die je niet mag roept ben je ook niet helemaal lekker bij je paasei.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
[..] Ja en als mijn moeder een lul had was het mijn vader. Vooruithuilen schiet niemand wat mee op.
Nou ... anno 2023 niet meer he.
(en nee, dat is van mijn kant geen 'fuck transgenderisme / vroeger was alles beter' opmerking, eerder een observatie over de veranderlijkheid van humoristische gezegden)
[..] dan wordt je opgepakt omdat je een bevolkingsgroep bedreigt
ofzo
Ach, ik heb op social media zogenaamd ontwikkelde mensen al horen roepen dat iedereen in de Isralische regering een langzame en pijnlijke dood verdient.
Het lijkt wel The Masked Singer, maar dan voor schreeuwers.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
[..] Die prof had gewoon naar een student iets moeten roepen dat die onderdeel zou zijn van een "5e colonne", en bewijs van een "aankomende burgeroorlog" dan had hij hier een paar thumbs up gekregen
Waar heb je het allemaal over man. Neem je het nou op voor die klootzak?
(en nee, dat is van mijn kant geen 'fuck transgenderisme / vroeger was alles beter' opmerking, eerder een observatie over de veranderlijkheid van humoristische gezegden)
No worries, ik vind dat humor bijna nooit taboe is
Nee. Dan zou hij imo terecht flink op moeten zouten. Ontslag.
[..] Ach, ik heb op social media zogenaamd ontwikkelde mensen al horen roepen dat iedereen in de Isralische regering een langzame en pijnlijke dood verdient.
Het lijkt wel The Masked Singer, maar dan voor schreeuwers.
https://www.reddit.com/r/(...)_hasnt_so_far_found/ Hamas leaders in 1993 were recorded on a wiretapped conversation stating that their goal was to deceive the American public into supporting Hamas by appealing to the American left’s denouncement of oppression. Mousa Abu Marzook, a senior Hamas official, literally formed a far-left academic think tank, The United Association for Studies and Research (UASR), based out of Chicago to start disseminating this deception. This organization has ties to Duke, Johns Hopkins, Fordham and the University of Maryland to name a few major universities. This is systemic antisemitism that stems directly from an organized surgical operation taking place over the course of the last 30 years.
Dit is al eens gepost. Wat de mening van een random denktank is over een random twitter account, kan ik niet veel mee.
Wat sommigen (uiteraard uit een bepaalde hoek) aan dit account stoort, is dat het (zoals dit artikel trouwens ook al benoemd) een centrumrechtse en conservatieve lens heeft. En dus bijvoorbeeld ook kritisch is op migratie en de gevolgen daarvan. Mag je het niet mee eens zijn, maar dat wil niet zeggen dat het account 'antiwesters' zou zijn of 'misinformatie' zou verspreiden.
[..] Dit is al eens gepost. Wat de mening van een random denktank is over een random twitter account, kan ik niet veel mee.
Wat sommigen (uiteraard uit een bepaalde hoek) aan dit account stoort, is dat het (zoals dit artikel trouwens ook al benoemd) een centrumrechtse en conservatieve lens heeft. En dus bijvoorbeeld ook kritisch is op migratie en de gevolgen daarvan. Mag je het niet mee eens zijn, maar dat wil niet zeggen dat het account 'antiwesters' zou zijn of 'misinformatie' zou verspreiden.
[..] Waar heb je het allemaal over man. Neem je het nou op voor die klootzak?
'T is gewoon oprecht raar om in een topicreeks waar gehele bevolkingsgroepen als lichaamsvreemde elementen van het vrije westen neer worden gezet dan daar tussen opeens met afgrijzen reageren als iemand eens "terug naar polen" zegt ipv terug naar gaza
[..] Zo werkt dat niet, Pleun. Maak je mensen verdacht, dan moet je goede bewijzen hebben. Niet dit soort vage schuldig bij associatie.
Uhm mensen zien die beelden en kunnen dan zelf toch ook nadenken? Het is ook verdacht dat die lui met hun neus op de gebeurtenissen stonden. Eentje is zelfs te zien op een foto in een innige omhelzing met een Hamas-kopstuk.
[..] Uhm mensen zien die beelden en kunnen dan zelf toch ook nadenken? Het is ook verdacht dat die lui met hun neus op de gebeurtenissen stonden. Eentje is zelfs te zien op een foto in een innige omhelzing met een Hamas-kopstuk.
Dus als jij toevallig in de buurt bent geweest op een plek waar kindermisbruik is geweest en jij stond daar op de foto met een kind (terwijl je volstrekt onschuldig bent voor de rest), zou je er geen probleem mee hebben als een kanaal met de naam 'honestreporting' je verdacht maakt en achteraf stelt: we stelde alleen maar vragen?
[..] 'T is gewoon oprecht raar om in een topicreeks waar gehele bevolkingsgroepen als lichaamsvreemde elementen van het vrije westen neer worden gezet dan daar tussen opeens met afgrijzen reageren als iemand "terug naar polen" zegt
Ze zetten zichzelf zo neer, actie en reactie.
Je bent gewoon in de war door je eigen selectieve verontwaardiging.
[..] Ik lees nergens dat de Palestijnse journalisten zijn vrijgepleit? Niks nieuws dus
Het blijft natuurlijk ook nog altijd erg opmerkelijk dat journalisten van gerenommeerde media knuffelend op de foto staan met een leider van Hamas. En dat deze precies op het moment van het uitbreken van het terreur, aanwezig waren op de plek van het onheil. Maar als daar vragen over worden gesteld, dan zijn degenen die dat doen zogenaamd het probleem. En worden zij meteen weggezet als een 'Isralisch lobbyclubje'.
🤡
[..] Dus als jij toevallig in de buurt bent geweest op een plek waar kindermisbruik is geweest en jij stond daar op de foto met een kind (terwijl je volstrekt onschuldig bent voor de rest), zou je er geen probleem mee hebben als een kanaal met de naam 'honestreporting' je verdacht maakt en achteraf stelt: we stelde alleen maar vragen?
Als je gaat staan knuffelen met een bekende pedofiel tijdens een pro-pedofilie demonstratie, ja natuurlijk.
[..] Dus als jij toevallig in de buurt bent geweest op een plek waar kindermisbruik is geweest en jij stond daar op de foto met een kind (terwijl je volstrekt onschuldig bent voor de rest), zou je er geen probleem mee hebben als een kanaal met de naam 'honestreporting' je verdacht maakt en achteraf stelt: we stelde alleen maar vragen?
Je bedoelt zoals de epstein passagierslijsten naar het kindermisbruikeiland? Die mensen zijn ook allemaal onschuldig toch?
[..] Het blijft natuurlijk ook nog altijd erg opmerkelijk dat journalisten van gerenommeerde media knuffelend op de foto staan met een leider van Hamas. En dat deze precies op het moment van het uitbreken van het terreur, aanwezig waren op de plek van het onheil. Maar als daar vragen over worden gesteld, dan zijn degenen die dat doen zogenaamd het probleem. En worden zij meteen weggezet als een 'Isralisch lobbyclubje'.
🤡
Echt raar dat er journalisten aanwezig waren bij het grootste nieuwsgebeuren in 30 jaar in een gebied zo groot als Terschelling
'Toevallig' op een plek waar kindermisbruik plaatsvindt 'Toevallig' op een plek waar een IDF-soldaat wordt gelyncht. '
Fotograaf Mo: 'Zo, even een ommetje maken.. pomtiedomtiedom.. zo, lekker weertje zo vroeg op de ochtend.. wat glanst het hek mooi in de zon! He verhip, wat zie ik daar? Een brandende tank? Hoe kan dat nou? Daar ga ik eens een kijkje nemen!'
Nou als jij voordat een groepje begint met massale kindermisbruik al op locatie bent met de camera in je hand, vervolgens tijdens het kindermisbruik foto's maakt van het kindermisbruik en vervolgens zo'n kindermisbruiker ook nog een knuffel geeft dan zou ik er geen problemen mee hebben dat ze je verdacht maken, want het is immers ook verdacht. Ze gedragen zich ook immers verdacht, en dat zal uitgezocht moeten worden, of ze schuldig zijn dat is een ander verhaal.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
[..] 'Toevallig' op een plek waar kindermisbruik plaatsvindt 'Toevallig' op een plek waar een IDF-soldaat wordt gelyncht. '
Fotograaf Mo: 'Zo, even een ommetje maken.. pomtiedomtiedom.. zo, lekker weertje zo vroeg op de ochtend.. wat glanst het hek mooi in de zon! He verhip, wat zie ik daar? Een brandende tank? Hoe kan dat nou? Daar ga ik eens een kijkje nemen!'
Journalisten zijn wel vaker op plaats van bestemming. Anders valt er ook geen journalistiek item van te maken he.
[..] Nou als jij voordat een groepje begint met massale kindermisbruik al op locatie bent met de camera in je hand, vervolgens tijdens het kindermisbruik foto's maakt van het kindermisbruik en vervolgens zo'n kindermisbruiker ook nog een knuffel geeft dan zou ik er geen problemen mee hebben dat ze je verdacht maken, want het is immers ook verdacht. Ze gedragen zich ook immers verdacht, en dat zal uitgezocht moeten worden, of ze schuldig zijn dat is een ander verhaal.
Je wil graag dat journalisten persoonlijk Hamas te lijf gaan?
Er liepen urenlang honderden Gazanen door de barrires, het heeft letterlijk dagen geduurd voor de grens weer afgesloten was hoezo moet je een Hamasstrijder zijn om te kunnen zien dat er opeens hele stukken muur weg zijn en er een menigte er door heen glipt wanneer je wakker wordt
Hij bedoelt, denk ik, dat je van een stel professionele journalisten van gerenommeerde mediakanalen, werkend in een relatief zeer klein conflictgebied, toch wel mag verwachten dat ze binnen 30 minuten na aanvang van welke gebeurtenis dan ook, aanwezig kunnen zijn.
Zeg maar, dat ze goed zijn in hun werk.
Dat gegeven op zichzelf hoeft denk ik niet per se iets te zeggen over enige partijdigheid in hun werk. Zelfs niet bij, in deze, het aanwezig zijn kort na de aanvang van een terroristische aanval.
[..] Hij bedoelt, denk ik, dat je van een stel professionele journalisten van gerenommeerde mediakanalen, werkend in een relatief zeer klein conflictgebied, toch wel mag verwachten dat ze binnen 30 minuten na aanvang van welke gebeurtenis dan ook, aanwezig kunnen zijn.
Dat gegeven op zichzelf hoeft denk ik niet per se iets te zeggen over enige partijdigheid in hun werk. Zelfs niet bij, in deze, het aanwezig zijn kort na de aanvang van een terroristische aanval.
En voor de zekerheid een handgranaat mee, je weet immers maar nooit of je flitser het doet, goed voorbereid en terdege gewerkt
twitter
[..] Je wil graag dat journalisten persoonlijk Hamas te lijf gaan?
Ow nee, begrijp mij niet verkeerd, dat is natuurlijk ook not done. Maar we hebben hier een verschil tussen het woord "verdacht" en "schuldig". Dat daar "verdachte" journalisten stonden lijkt mij inmiddels wel te kloppen, ze zullen een verhaal hebben, en op basis van dat verhaal zullen ze schuldig of onschuldig bevonden worden. Wie weet hebben ze gewoon een goede verklaring, maar het lijkt mij wel iets om uit te zoeken, we mogen niet vergeten dat die "journalisten" daar gewoon freelancers zijn die wonen in dat gebied, ook een (politieke) mening hebben, indien die mening pro Hamas is kun je hun rapportages natuurlijk niet meer serieus nemen want die zullen zeer gekleurd zijn. Daarbij als ze wisten van deze gruwelijke aanslag en ze hebben het niet gemeld zijn ze net zo goed medeschuldig. Maar het kan ook zijn dat ze met de stroom burgers zijn meegelopen naar de grens, waar de burgers gingen plunderen en moorden in Isral en dan foto's hebben gemaakt, dat kan ook verklaren waarom ze er stonden.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
[..] Hij bedoelt, denk ik, dat je van een stel professionele journalisten van gerenommeerde mediakanalen, werkend in een relatief zeer klein conflictgebied, toch wel mag verwachten dat ze binnen 30 minuten na aanvang van welke gebeurtenis dan ook, aanwezig kunnen zijn.
30 minuten is alweer een heel ander verhaal natuurlijk.
Ow wacht ... ik dacht dat dit ging om een journalist die de 7e ergens in Gaza met wat Hamas lui op de foto staat tijdens / na de terroristische aanvallen? Zeg maar, ten tijde van het uitbreken van het nieuws in Gaza, van de terroristische aanvallen door Hamas. Als het je dn niet lukt om midden in Gaza, informatie over dat nieuws in te winnen bij een stel daadwerkelijke Hamas lui, ben je imo geen knip voor de neus waard als journalist.
Nee, mgaan met die terroristische aanvallen, en dan ook nog eens gewapend (volgens mij een enorme no-no binnen de journalistiek, niet dan?) is imo van een hele andere orde. Daar mogen inderdaad terecht vraagtekens bij gezet worden.
[..] Journalisten zijn wel vaker op plaats van bestemming. Anders valt er ook geen journalistiek item van te maken he.
'Embedded bij Hamas' lijkt mij wel een voorzichtige conclusie die je kan trekken. Dus dat deze journalisten verdacht worden gemaakt, lijkt mij niet geheel onterecht.
Heeft die journalist nu ook drie handen of is het misschien iemand anders die tussen hem en de bestuurder zit die een granaat vast heeft dan degene die filmt
[..] Heeft die journalist nu ook drie handen of is het misschien iemand tussen hem en de bestuurder die een granaat vast heeft dan degene die filmt
Volgens mij zitten er zelfs 3 man op die motor. Die met de granaat zit in het midden, maar je ziet links nog even een hand van achter komen met een telefoon in de handen.
Maar ik kan zelf niet opmaken uit dit filmpje (spreek de taal ook niet) of dit een journalist, burger of Hamas terrorist is.
[..] Nog even en hij werd gedwongen door een horde onzichtbare zombies op driewielers.
Wat is waarschijnlijker: Een journalist die achter op een scooter springt en dat filmt of een journalist die eerst een granaat pakt en dan iemand anders een camera geeft om zijn eigen achterhoofd te filmen
[..] Ow wacht ... ik dacht dat dit om een journalist die de 7e ergens in gaza met wat hamas lui op de foto staat tijdens / na de terroristische aanvallen? Nee, mgaan met die terroristische aanvallen, en dan ook nog eens gewapend (volgens mij een enorme no-no binnen de journalistiek, niet dan?) is imo van een hele andere orde. Daar mogen inderdaad terecht vraagtekens bij gezet worden.
Punt is een beetje dat het vertrouwen in gerenommeerde kanalen als CNN en Reuters niet echt toeneemt met dit soort wanstaltigheden.
Kan Jos Collignon een grappig bedoelde Lange Isralische arm, dikke duim cartoon maken, vooralsnog kan ik me, mede gezien de tweet van NRC die ik eerder hier plaatste en ook het compleet ontbreken van enige aarzeling bij de NOS om als spreekbuis van Hamas op te treden en zo mensen de straat op te sturen voor een volkomen fictief feit niet onttrekken aan het idee dat juist het narratief van een bloeddorstige terreurorganisatie het nieuws te veel kleurt.
De incidenten zijn te talrijk voor de definitie van incident naar mijn smaak
[..] Wat is waarschijnlijker: Een journalist die achter op een scooter springt en dat filmt of een journalist die eerst een granaat pakt en dan iemand anders een camera geeft om zijn eigen achterhoofd te filmen
Er zijn tig scenarios mogelijk die op geen enkele beperkt zijn tot wat jij denkt dat waarschijnlijk is.
[..] Ik heb je oprecht als discussie- ,n imo belangrijker, vaak ook als dialoog-partner erg hoog zitten. Maar als welk van je discussiepartners dan ook zich van dit soort retorica zou bedienen, zou je ze er geheel terecht op wijzen dat dit dus een drogreden is.
Wel of niet aanstoot nemen aan het gebruik van die leus zegt helemaal niets over hoe diegene denkt over het deporteren van 2,3 miljoen Palestijnen.
De oude jeugdsynagoge in de Folkingedwarsstraat is begin oktober gekraakt. Daarbij beloofden de krakers met eerbied om te gaan met het belangrijke cultuurhistorische erfgoed. Maar komende zaterdag staat een pro-Palestina op het programma in het gebouw.
Dat vind ik dan ook weer niet kunnen. Stukje respect voor andermans levensbeschouwing en dergelijke. Terwijl hevige kritiek op levensbeschouwing imo een groot goed is. Maar ik vind dit dan weer net even te ver gaan. Maar ik denk dat ik vr dat gebouw (ipv er n) een best sterke statement zou vinden. Nog steeds niet mijn kopje thee, zo'n protest. Maar toch.
Ik lees het en der berichten dat de Davidsterren op gebouwen geklad in Frankrijk mogelijk uit Russische desinformatie koker komen. Misschien geen nieuws meer voor anderen, maar voor mij wel.
Op vrijdag 10 november 2023 15:10 schreef Hatseflats22 het volgende: Ik lees het en der berichten dat de Davidsterren op gebouwen geklad in Frankrijk mogelijk uit Russische desinformatie koker komen. Misschien geen nieuws meer voor anderen, maar voor mij wel.
Op vrijdag 10 november 2023 15:10 schreef Hatseflats22 het volgende: Ik lees het en der berichten dat de Davidsterren op gebouwen geklad in Frankrijk mogelijk uit Russische desinformatie koker komen. Misschien geen nieuws meer voor anderen, maar voor mij wel.
Nou desinformatie was het niet, het is immers echt gebeurd, of Rusland hierachter zat is een goeie vraag en zelfs geen rare vraag in deze tijd, ik zie Rusland er wel voor aan om onrust te kweken in Europa. Staat ook nergens in de artikelen dat het desinformatie is.
[..] Nou desinformatie was het niet, het is immers echt gebeurd, of Rusland hierachter zat is een goeie vraag en zelfs geen rare vraag in deze tijd, ik zie Rusland er wel voor aan om onrust te kweken in Europa. Staat ook nergens in de artikelen dat het desinformatie is.
Stokerij anders, maar uit het BBC artikel:
quote:
As for the purpose of Operation Star of David, like all dezinformatsiya it seems to have been to sow confusion and anxiety. The fact that the symbol could be either pro- or anti-Israeli made it all the more interesting: that way both sides would be suspicious.
[..] Nou desinformatie was het niet, het is immers echt gebeurd, of Rusland hierachter zat is een goeie vraag en zelfs geen rare vraag in deze tijd, ik zie Rusland er wel voor aan om onrust te kweken in Europa. Staat ook nergens in de artikelen dat het desinformatie is.
Het is ook heel plausibel, de enige partij die op dit moment garen spint bij het Gaza conflict is Rusland, de aandacht voor Oekrane verslapt, het Westen is verdeeld. Pure winst.
Wat dat betreft zou ik ook echt niet opkijken als blijkt dat Rusland achter een aantal twijfelachtige Europese protesten zit. Interne onrust in Europa zou de jackpot voor hem zijn.
[..] Stokerij anders, maar uit het BBC artikel: [..]
Ja met dat woord ben ik het wel eens
Dat lijkt hier zeer zeker aan de hand, onrust veroorzaken in de maatschappij en groepen tegen elkaar opzetten.
Ben al vanaf dag 1 van mening dat Rusland een dikke vinger in de pap heeft, escalatie in het westen, ogen gericht op Isral, westerse steun voor Isral, Rusland komt het allemaal wel goed uit met de oorlog in Oekrane.
[..] Het is ook heel plausibel, de enige partij die op dit moment garen spint bij het Gaza conflict is Rusland, de aandacht voor Oekrane verslapt, het Westen is verdeeld. Pure winst.
Wat dat betreft zou ik ook echt niet opkijken als blijkt dat Rusland achter een aantal twijfelachtige Europese protesten zit. Interne onrust in Europa zou de jackpot voor hem zijn.
[..] Heeft die journalist nu ook drie handen of is het misschien iemand anders die tussen hem en de bestuurder zit die een granaat vast heeft dan degene die filmt
dit is gewoon onpeilbaar menselijk leed, stel dat het jouw moeder is die daar met jouw kinderen loopt te slepen omdat jij 1 of andere zinloze en ook kansloze zelfvernietigingsoorlog aan het voeren bent. Ongeacht wie verantwoordelijk is voor de gehele situatie, daar is de hel.
1 u. The guilt of sitting in my home The guilt of eating food The guilt of having beautiful weather The guilt of making plans for tomorrow The guilt of having a bed to sleep in The guilt of being able to buy whatever The guilt is building up day by day While people are being killed... While children are hungry While parents are mourning their children While the world is watching While they are abandoned to die While the leaders are only talking... We have failed as humans We have failed our own people But what we can do is pray for them in every prayers and boycott israel product from it's root which we will do soon for sure.❤️🇵🇸