Hoe kan ik achteraf de reisafstand tussen twee stations berekenen in kilometers met het openbaar vervoer? Ik reis soms met de tram en soms met de trein. Mijn kilometers kan ik declareren, echter moet ik wel de daadwerkelijk afstand tussen twee stations/tramhaltes aangeven. Hoe kan ik dit het beste achteraf doen?
Met Google maps kan je de afstand van een route berekenen. Een vertrekpunt markeren, volgend punt markeren, volgend punt markeren, etc.
Moet je niet gewoon de kosten van je treinkaartje declareren?

Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.

Juist ja!
Je weet zeker dat je alleen kilometers kan declareren en niet reiskosten?

"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."

Juist ja!
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 21:01 schreef Rachelle88 het volgende:

[..]
Ja, dat weet ik zeker, vandaar ook mijn vraag. :)
Ok. Tamelijk vreemd. Maar dan kan je werkgever je vast vertellen hoe je kilometers van een treinreis achterhaalt. Want wat @Queller zegt kan, maar is nogal een werkje. Voor korte treinritten gaat het wellicht nog wel, voor langere ritten (en tram-trajecten) lijkt het me een takkenklus.

Bericht 9% gewijzigd door baskick op 08-11-2023 21:49:49

"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."

Niemand gaat dat handmatig berekenen.
Dus gewoon kaartjes declareren of via Google maps de kortste route pakken, niemand bij HR/Payroll gaat de kilometers uitrekenen :')
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 21:03 schreef baskick het volgende:
Ok. Tamelijk vreemd. Maar dan kan je werkgever je vast vertellen hoe je kilometers van een treinreis achterhaalt. Want wat @:Queller zegt kan, maar is nogal een werkje. Voor korte treinritten gaat het wellicht nog wel, voor langere ritten (en tram-trajecten) lijkt het me aan takkenklus.
Dat is wellicht een andere manier van zeggen 'we ontmoedigen het declareren van reiskosten bij mensen die waarschijnlijk toch al veel moeten doen voor weinig'
bijdevoet
Als je alleen de km mag declareren dan bereken je die toch alsof je met de auto geweest bent?

Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''

Wat een rare werkgever. Welk kilometers declareren maar een OV-kaart vergoeden niet. In veel gevallen maakt het niks uit.

Ô mon citoyens vous serez unis.

steun FOK! en koop via een van deze links
Coolblue Bitvavo