abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211222308
Heeft iemand dit al een keer meegemaakt? Ik had een auto onderdeel online besteld, de leverancier zou het via DHL verzenden. Keurig een track & trace gekregen. Maar het pakket kwam niet. Update van DHL in hun app: "adres onbekend of onjuist, retour naar afzender". Het adres was wel juist en er was ook iemand aanwezig op het moment dat deze update werd gemaakt.

Leverancier maakt vervolgens de aanschafkosten (inclusief BTW) weer naar mij over, en e-mailt mij: "Het bezorgbedrijf is verantwoordelijk voor de bezorging van de pakketten en voor alle updates op hun site zijn wij geen bezorgbedrijf." Maar niet de verzendkosten en de BTW daarover. Ik krijg wel een coupon voor korting op een volgende bestelling.

DHL geeft aan dat ik niet de verzender was en dus geen geld van hen terug kan krijgen.

Ik heb net de leverancier nog een keer gemaild maar heb er een hard hoofd in dat ze dit keer wel gaan betalen. Heeft iemand dit al een keer meegemaakt? Hoe is dat opgelost?

[ Bericht 2% gewijzigd door Gustaf86 op 07-11-2023 13:29:02 ]
pi_211222525
De verzender is wettelijk gezien aansprakelijk dat de verzending bij jou terecht komt.

Je kan hem dus in gebreke stellen en ke geld terugeisen of een vervangend product.

Overigens hoor ik op het moment echt overal klachten van DHL, zelf ook slechte ervaring mee. Pakketjes worden in de gang gegooid als ze überhaupt bezorgd worden. Ook verdwijnen er regelmatig (retour) zendingen
blablablabla
pi_211222602
Jij hoort je pakket te krijgen. De leverancier stuurt je maar een nieuw pakketje. Met de bezorger heb je niets te maken.
  dinsdag 7 november 2023 @ 13:40:26 #4
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_211222672
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:14 schreef Gustaf86 het volgende:
"adres onbekend of onjuist, retour naar afzender"
Dit had ik voorheen nooit, en de afgelopen maand al 4 keer ofzo meegemaakt.
Als ik dan keek naar het adres stond het er ook raar, bijvoorbeeld
huisnummer naam
straatnaam
postcode stad

Of wel mijn huisnummer, maar dan niet de volgletter erachter, terwijl dat bij mijn gegevens bij de webshop wel het geval was.

Een keer ook dat ik de verzendkosten niet vergoed kreeg (was bij Asos), die heb ik toen gemaild met uitleg en toen werd het alsnog snel geregeld. Is inderdaad de verantwoordelijkheid van de verzender, zij hebben het verzendlabel verkeerd aangemaakt.
pi_211223056
Hoe het pakket bij jou komt is het probleem / de verantwoordelijkheid van de verzender, ofwel de webwinkel.
Dus als je verzendkosten hebt betaald en je hebt niets ontvangen, dan hoor je ook de verzendkosten terug te krijgen.
pi_211223305
Dankjewel allemaal. Nog geen reactie ontvangen van de webshop. Het is een Duits bedrijf en ze zijn niet aangesloten bij een geschillencommissie oid. Ze wijzen in hun algemene voorwaarden wel op een Duitse arbitragecommissie.

Als ze niet positief reageren ga ik een negatieve review plaatsen op trustpilot en daar laat ik het dan maar bij zitten.
pi_211223581
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:39 schreef Gustaf86 het volgende:
Dankjewel allemaal. Nog geen reactie ontvangen van de webshop. Het is een Duits bedrijf en ze zijn niet aangesloten bij een geschillencommissie oid. Ze wijzen in hun algemene voorwaarden wel op een Duitse arbitragecommissie.

Als ze niet positief reageren ga ik een negatieve review plaatsen op trustpilot en daar laat ik het dan maar bij zitten.
Je recht halen kan ingewikkeld zijn, zeker als het om kleine bedragen gaat. En dat weten ze daar ook.

Je kan alleen maar hopen dat zo'n toko een keer failliet gaat.
pi_211223614
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:39 schreef Gustaf86 het volgende:

Je kunt eens kijken naar ODR, https://ec.europa.eu/cons(...)aints.screeningphase
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_211225775
Dit heb ik nog niet meegemaakt maar wel dat DHL een pakket retour gestuurd heeft omdat er niemand thuis geweest zou zijn. Ik was thuis, ik was aan het werk in mijn werkkamer en zie dan echt wel wanneer er een busje langsrijd (al is het maar omdat de gemiddelde pakketbezorger altijd wel een aantal pakketjes voor overburen heeft en daar aanbelt). Geen DHL busje gezien, geen pakketbezorger maar wel een bericht dat ik niet thuis zou zijn geweest.
En als ik een keer niet thuis ben, flikkert de DHL bezorger het pakketje gewoon voor de deur met als argument dat het toch niet gejat wordt. Idem bij buren.

Met DPD, PostNL, GLS, UPS en alle andere bezorgers heb ik dat soort issues niet.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_211225903
Ik ben inmiddels wel klaar met DHL. Al meerdere keren gehad dat ik niet thuis zou zijn terwijl dat wel zo was. En vanuit mijn werkkamer kijk ik op de oprit, nooit een bezorger gezien...

Vorige week maakten ze het helemaal te gek. Tijdvak van 17.30 tot 22.30, sowieso al een belachelijk tijdvak. Maar op de dag van bezorging kregen we om 23.00 een melding dat de bezorging niet gelukt was, volgende dag hetzelfde, derde dag helemaal niets. Bleek na dag 3 dat het pakket van zo'n 100 euro gewoon de hele nacht op de stoep heeft gestaan. Heeft die idioot nog mazzel gehad dat het droog bleef. En daar blijf je dan drie avonden wakker voor terwijl beide wekkers om 5.30 stonden...

Kut DHL. Terechte klacht. Sorry dat ik je topic even misbruik als KLB
pi_211226293
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:43 schreef Sephael het volgende:
Ik ben inmiddels wel klaar met DHL. Al meerdere keren gehad dat ik niet thuis zou zijn terwijl dat wel zo was. En vanuit mijn werkkamer kijk ik op de oprit, nooit een bezorger gezien...

Vorige week maakten ze het helemaal te gek. Tijdvak van 17.30 tot 22.30, sowieso al een belachelijk tijdvak. Maar op de dag van bezorging kregen we om 23.00 een melding dat de bezorging niet gelukt was, volgende dag hetzelfde, derde dag helemaal niets. Bleek na dag 3 dat het pakket van zo'n 100 euro gewoon de hele nacht op de stoep heeft gestaan. Heeft die idioot nog mazzel gehad dat het droog bleef. En daar blijf je dan drie avonden wakker voor terwijl beide wekkers om 5.30 stonden...

Kut DHL. Terechte klacht. Sorry dat ik je topic even misbruik als KLB
Er zat hier afgelopen zomer in het winkelcentrum een DHL-punt in een nieuwe kledingwinkel. Die zijn er al na 3 maanden mee gestopt omdat het er klachten regende en ze daar helemaal geen zin en/of tijd voor hebben.

Mijn advies probeer DHL ten alle tijden te vermijden. Tenzij je met een grote verkopende partij te maken heeft zoals Amazon dan komt het wel goed. De Nespressomachine die ik probeerde te retourneren is sinds augustus ligt kennelijk nog steeds in het distributiecentrum, gelukkig wel binnen afzienbare tijd geld retour gekregen.
blablablabla
pi_211227142
Waarom zit iedereen hier DHL te bashen terwijl TS een dispuut heeft met de verkoper en de vervoerder helemaal irrelevant is?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 7 november 2023 @ 20:43:12 #13
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_211227668
Omdat dhl idd erg onbetrouwbaar is. Ook ik bestelde iets via bol en dhl stuurde mijn pakketje retour zonder dat het mij ooit bereikt had. De verkoper deed net alsof hij er niks aan kon doen. Gelukkig heeft bol netjes mijn geld retour gegeven.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_211227723
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 20:03 schreef baskick het volgende:
Waarom zit iedereen hier DHL te bashen terwijl TS een dispuut heeft met de verkoper en de vervoerder helemaal irrelevant is?
Omdat DHL het hier weer verkloot heeft en dan tegen de ontvanger zegt dat ie maar bij verzender verhaal moet halen. Vervolgens mag verzender dan wel bij DHL terecht. Waarom die extra drempel? DHL heeft toch al bevestigd dat ze het pakket ontvangen hebben en de bezorging zullen verzorgen?
pi_211229572
Sja, hoeveel DHL ook zuigt, de verzender is verantwoordelijk voor het feit dat de verzending met de goedkoopste en onbetrouwbaarste bezorger wordt meegegeven. je zal toch echt bij hem moeten zijn, en niet bij DHL. zij zullen je die verzendkosten terug moeten betalen.

Zelf ooit is met DHL een pakketje gestuurd naar een van de grootste gebouwen in de binnenstad van Rotterdam. Teruggestuurd, want "ze konden het gebouw niet vinden"... Sja, goedkoop is duurkoop.
pi_211234250
Update: een customer service medewerker van de leverancier gaf eerst aan dat hij me geen geld terug kon geven, maar dat hij me een coupon van 10% kon geven (was eerst 5%).

Dat heb ik in een vriendelijke email geweigerd en gevraagd om het te escaleren naar iemand die mocht beslissen over teruggave, met wat verwijzingen naar NL recht en de Rome I verordening erbij. En dat ze het geld terug konden krijgen bij DHL. Toen ontving ik een mailtje dat ik de verzendkosten ook terug zou krijgen.
pi_211234603
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 20:43 schreef deedeetee het volgende:
Omdat dhl idd erg onbetrouwbaar is. Ook ik bestelde iets via bol en dhl stuurde mijn pakketje retour zonder dat het mij ooit bereikt had. De verkoper deed net alsof hij er niks aan kon doen. Gelukkig heeft bol netjes mijn geld retour gegeven.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 20:50 schreef Sephael het volgende:

[..]
Omdat DHL het hier weer verkloot heeft en dan tegen de ontvanger zegt dat ie maar bij verzender verhaal moet halen. Vervolgens mag verzender dan wel bij DHL terecht. Waarom die extra drempel? DHL heeft toch al bevestigd dat ze het pakket ontvangen hebben en de bezorging zullen verzorgen?
Dat kan allemaal zo zijn, maar de vervoerder is in deze casus gewoon geen partij. TS heeft besteld bij de winkel en de winkel dient te leveren. Wie ze daarvoor inschakelen is hun zaak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')