abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 6 november 2023 @ 06:30:55 #1
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_211209070
quote:
De meeste kiezers van NSC, VVD en BBB staan open voor een coalitie met de PVV van Geert Wilders. Ook PVV-kiezers willen regeren met deze partijen.

Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder bijna 25.000 leden van het Opiniepanel. Partijleiders krijgen deze campagnetijd vaak de vraag met wie ze willen samenwerken na de verkiezingen. Dat is niet voor niks, want een meerderheid van de kiezers (62 procent) vindt dat belangrijk om te weten bij het bepalen van hun stem.

Rechts kabinet in trek

Als kiezers een aantal varianten van coalities krijgen voorgelegd, krijgt een rechtse coalitie, met de VVD, NSC, BBB en de PVV vooralsnog de meeste steun. 48 procent vindt het acceptabel als die partijen - nu samen goed voor 83 zetels in de peiling van EenVandaag en Ipsos - in een coalitie stappen.

Dat is geen meerderheid, want vooral linkse kiezers zijn tegen, maar gemiddeld zijn meer kiezers voor een rechts kabinet met de PVV dan een minderheidskabinet zonder de PVV (42 procent). Ook een middenkabinet met NSC, VVD, GroenLinks-PvdA - nu goed voor zo'n 76 zetels - kan op minder steun rekenen (28 procent). Iets meer, maar alsnog weinig, steun (32 procent) is er voor een links kabinet met GroenLinks-PvdA, Partij voor de Dieren, SP, D66, ChristenUnie en NSC.
https://eenvandaag.avrotr(...)ders-dan-timmermans/

Toch best bijzonder gezien door de media en consorten altijd gedaan wordt alsof een ruime meerderheid van de Nederlanders de PVV verafschuwd.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  maandag 6 november 2023 @ 06:34:01 #2
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_211209072
Toch maar vanwege strategische redenen op PvdA/GroenLinks stemmen, ook al vind ik Timmermans gedram om het minimumuurloon naar ¤ 16 per uur, plus afschaffing minimumjeugdloon vanaf 18 jaar helemaal niets en ook die aversie tegen kernenergie staat mij tegen. Een coalitie met BBB en/of PVV betekent stilstand in de woningbouw aangezien de boeren alle ruimte krijgen en populistische onzin als 130 km/h op de snelweg.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 6 november 2023 @ 06:34:51 #3
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_211209074
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 06:34 schreef Erno-BE het volgende:
Toch maar vanwege strategische redenen op PvdA/GroenLinks stemmen, ook al vind ik Timmermans gedram om het minimumuurloon naar ¤ 16 per uur, plus afschaffing minimumjeugdloon vanaf 18 jaar helemaal niets en ook die aversie tegen kernenergie staat mij tegen. Een coalitie met BBB en/of PVV betekent stilstand in de woningbouw aangezien de boeren alle ruimte krijgen en populistische onzin als 130 km/h op de snelweg.
Zo te zien is 2/3de van de Nederlanders het niet met je eens in de 2 scenario’s dat GL PvdA mee doet.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
  maandag 6 november 2023 @ 06:39:36 #4
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_211209083
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 06:34 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Zo te zien is 2/3de van de Nederlanders het niet met je eens in de 2 scenario’s dat GL PvdA mee doet.
Ja twee derde van de Nederlanders is pro-big-agro, hebben een koopwoning, willen dat die in waarde stijgt, krijgen geen toeslagen, wonen niet in Oost-Groningen, interesseert ze niet dat er grote groepen Nederlanders zijn die het echt zwaar krijgen als de BBB en/of de PVV gaat meeregeren, willen meerdere keren per jaar op vliegvakantie, terwijl dat gewoon niet kan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erno-BE op 06-11-2023 06:58:10 ]
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 6 november 2023 @ 06:45:25 #5
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_211209093
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 06:39 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Ja twee derde van de Nederlanders is pro-big-agro, hebben een koopwoning, willen dat die in waarde stijgt, krijgen geen toeslagen, woningen niet in Oost-Groningen, interesseert ze niet dat er grote groepen Nederlanders zijn die het echt zwaar krijgen als de BBB en/of de PVV gaat meeregeren, willen meerdere keren per jaar op vliegvakantie, terwijl dat gewoon niet kan.
Al die aannames zijn echt pure onzin, kijk eens voor de grap naar deze pagina.
https://www.ad.nl/politie(...)p-de-kaart~ad12f93f/

Oost-Groningen maar ook socialewoningbouwbuurten in bijvoorbeeld Rotterdam zoals Vreewijk stemmen niet bepaald links.

Bijvoorbeeld het Stembureau Huis van de Wijk De Brink (postcode: 3075 HA) (Rotterdam). Bij dit stembureau stemde in 2021 27% op de PVV 11% op FvD en 3% op JA21. In totaal dus maar liefst 41%. Het stembureau in de wijk hiernaast stemde 22% op Denk.

Het lijkt mij dus niet dat deze mensen alleen hun info krijgen via de TV en Twitter maar het in het echte leven meemaken wat er gebeurt op straat.

Verder wonen deze dus vrijwel allemaal in een sociale huurwoning en gaan ze nooit op vliegvakantie.
  maandag 6 november 2023 @ 06:54:08 #6
396386 sturmpie
for night & nature
pi_211209107
Geert Wilders & Thierry Baudet in 1 partij zou leuk zijn
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  maandag 6 november 2023 @ 07:24:27 #7
22565 asco
Los in deze tent
pi_211209143
28% voor een coalitie met de PvdA/GL en 70%/71% voor een met de PVV/BBB.
Nou, VVD kiezers, ik hoop dat jullie niet weer teleurgesteld gaan worden.
  maandag 6 november 2023 @ 08:04:22 #8
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_211209254
Met zo’n rechtse coalitie lekker weer bezuinigen en na een aantal jaar zijn mensen weer verbaasd waarom zaken als jeugdzorg enzo zo naar de kloten gaan.
pi_211209440
quote:
7s.gif Op maandag 6 november 2023 08:04 schreef Zwansen het volgende:
Met zo’n rechtse coalitie lekker weer bezuinigen en na een aantal jaar zijn mensen weer verbaasd waarom zaken als jeugdzorg enzo zo naar de kloten gaan.
Dat is al naar de klote.
pi_211209503
Peilingen.. EenVandaag.. En de dommen tuinen er weer eens in.

Als je peilingen en stemwijzers nodig hebt kun je maar beter niet gaan stemmen. Anders doe je meer kwaad dan goed. Stemwijzers houden namelijk geen rekening met hoe partijen zich in het echt gedragen. En peilingen zijn niet representatief.
pi_211209528
Gaat niet gebeuren.

VVD-NSC-GLPvdA-CU

We gaan weer over links.
pi_211209574
Het is dan ook het minst slechte van kwaden qua beleid, qua stabiliteit zou links toch moeten aanhaken, maar dan flink moeten slikken en dat is de vorige keer niet zo heel goed bevallen bij ze.
vicit vim virtus
---------
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
pi_211209620
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 08:58 schreef Nober het volgende:
Gaat niet gebeuren.

VVD-NSC-GLPvdA-CU

We gaan weer over links.
Terecht. Na 20 jaar rechts afbraakbeleid is het weer eens tijd voor een frisse wind.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211209664
quote:
Gaat niet gebeuren.

VVD-NSC-GLPvdA-CU

We gaan weer over links.
Ik vraag me af hoe vaak mensen hun neus moeten stoten.
  Moderator maandag 6 november 2023 @ 09:43:36 #15
54278 crew  Tijger_m
42
pi_211209907
quote:
Gaat niet gebeuren.

VVD-NSC-GLPvdA-CU

We gaan weer over links.
Hoe is dat links, eigenlijk? Tweederde van die coalitie is gewoon economisch rechts
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_211209958
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 09:18 schreef Resistwemuch het volgende:

[..]
Ik vraag me af hoe vaak mensen hun neus moeten stoten.
Zonder twijfel zullen hele volksstammen weer vol overgave op de VVD stemmen om vervolgens weer te klagen dat alles zo kut is.
  Moderator maandag 6 november 2023 @ 09:54:49 #17
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_211209989
quote:
14s.gif Op maandag 6 november 2023 09:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zonder twijfel zullen hele volksstammen weer vol overgave op de VVD stemmen om vervolgens weer te klagen dat alles zo kut is.
Die klagende volksstammen zijn vooral de zure linkse stemmers. Ik kijk er al weer naar uit
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_211209998
Toch wel treurig dat de meeste voorstanders zijn voor een coalitie met zelfs _twee_ relatief nieuwe partijtjes zonder een stabiele organisatie-structuur die hooguit drijven op wat populstisch "alles moet anders'-roeptoeterij en een charismastische figuur als partijleider.

De PVV is dan ten minste gewoon een stabielere kracht met personen die daarbinnen langer hun rol vervullen op een georganiseerde manier, ik zou me veel meer zorgen maken over de houdbaarheid van hype-bewegingen als NSC en BBB (waarbij de eerste een voorganger heeft waarvan bekend dat hij onder stress snel niet goed kan functioneren, en de ander heeft een fragiele leidersschap-structuur met die rare rol van een premierskandidaat die eigenlijk nooit in die partij actief was en net van een andre partij komt waar ze met ruzie wegging).

De politiek wordt steeds meer enkel populisme, en leeg ge-roeptoeter terwijl kundige bestuurders die geen rotzooi maken en overal ruzie krijgen, maar hun taak netjes volbrengen schijnbaar niet interessant genoeg zijn voor de publieke opinie en de Talkshows.
Terwijl politiek voor 99% gewoon besturen is (en eigenlijk voor veel kiezers ook te saai)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 6 november 2023 @ 11:00:40 #19
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211210444
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 06:30 schreef hollandia02 het volgende:

Toch best bijzonder gezien door de media en consorten altijd gedaan wordt alsof een ruime meerderheid van de Nederlanders de PVV verafschuwd.

Veel van die mensen komen amper in 'de provincie', komen vooral in aanraking met mensen zowat haaks daarop stemmen.

De werkelijkheid is dat er hier best wat aanhangers van dergelijk gedachtengoed rondlopen.
  maandag 6 november 2023 @ 12:32:03 #20
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211211397
Edit: verkeerd gelezen
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator maandag 6 november 2023 @ 12:35:32 #21
54278 crew  Tijger_m
42
pi_211211433
quote:
14s.gif Op maandag 6 november 2023 09:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ipsos poll van 1 november geeft aan dat de VVD de grootste partij gaat worden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_211211447
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 12:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ipsos poll van 1 november geeft aan dat de VVD de grootste partij gaat worden.
Wat ik zeg.
  maandag 6 november 2023 @ 16:25:38 #23
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_211213366
quote:
Gaat niet gebeuren.

VVD-NSC-GLPvdA-CU

We gaan weer over links.
Gok dat dat inderdaad zal gebeuren.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 6 november 2023 @ 17:24:24 #24
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211213825
quote:
7s.gif Op maandag 6 november 2023 16:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Gok dat dat inderdaad zal gebeuren.
Gezien de uitspraken van Omtzigt over zijn voorkeurscoalitie i.i.g. niet als Ontzigt er iets over te zeggen heeft..
pi_211214292
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 09:56 schreef RM-rf het volgende:
Toch wel treurig dat de meeste voorstanders zijn voor een coalitie met zelfs _twee_ relatief nieuwe partijtjes zonder een stabiele organisatie-structuur die hooguit drijven op wat populstisch "alles moet anders'-roeptoeterij en een charismastische figuur als partijleider.

De PVV is dan ten minste gewoon een stabielere kracht met personen die daarbinnen langer hun rol vervullen op een georganiseerde manier, ik zou me veel meer zorgen maken over de houdbaarheid van hype-bewegingen als NSC en BBB (waarbij de eerste een voorganger heeft waarvan bekend dat hij onder stress snel niet goed kan functioneren, en de ander heeft een fragiele leidersschap-structuur met die rare rol van een premierskandidaat die eigenlijk nooit in die partij actief was en net van een andre partij komt waar ze met ruzie wegging).

De politiek wordt steeds meer enkel populisme, en leeg ge-roeptoeter terwijl kundige bestuurders die geen rotzooi maken en overal ruzie krijgen, maar hun taak netjes volbrengen schijnbaar niet interessant genoeg zijn voor de publieke opinie en de Talkshows.
Terwijl politiek voor 99% gewoon besturen is (en eigenlijk voor veel kiezers ook te saai)
Eens.

Ik vind met name de rechtse kiezer debet aan het populistische stemgedrag. Vanuit die kant wordt al decennia geroepen dat er niet naar ze wordt geluisterd en dat 'iets' anders moet.

Vervolgens hoppen deze kiezers al jaren van partij naar partij.
Van VVD/CDA zijn ze overgestapt naar LPF, toen PVV, toen naar FvD, half jaar geleden nog naar BBB en nu weer naar NSC (of Ja21).

Uiteindelijk hebben of willen deze partijen allemaal met VVD regeren en hebben deze partijen ook veelvuldig voor moties van VVD gestemd. Het gevolg is dat we de komende 4 jaar gewoon weer met VVD zitten en we dus 24 jaar VVD als regering hebben (en die nieuwe partij brokkelt op enig moment gewoon weer af).

Per saldo blijft de rechtse kiezer dat 'ene' maar missen en blijven ze ontevreden en vervolgens krijgt links dan ook nog eens de schuld van 24 jaar 'afbraak' door VVD.

De enige manier om uit deze impasse te komen is als de rechtse kiezer durft over te stappen naar een partij die niet met VVD gaat regeren.

SP is denk ik qua partijpunten best een serieuze optie voor deze kiezers, ook qua immigratie ed. Helaas is deze partij qua uitstraling en campagne minder sterk dan een FvD en blijft het in de onderbuik van rechtse stemmers misschien toch te links aanvoelen.
  maandag 6 november 2023 @ 18:55:30 #26
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_211214672
quote:
7s.gif Op maandag 6 november 2023 08:04 schreef Zwansen het volgende:
En dan boos worden en op de nieuwe rechtse partij stemmen, want 'links verkloot dit land! :( '
pi_211215264
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 18:55 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
En dan boos worden en op de nieuwe rechtse partij stemmen, want 'links verkloot dit land! :( '
Het trieste is dat je je klok er op gelijk kan zetten dat dit gewoon weer gaat gebeuren in de toekomst :')
  maandag 6 november 2023 @ 20:58:21 #28
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211216579
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 18:55 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
De nog radicalere rechtse partij die alles links van hun zoals VVD-JA21-PVV links gaat noemen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211217481
kots
pi_211217892
48% is een hartstikke mooi begin. Het wordt tijd om de PVV eens serieus te gaan nemen. Want straks kun je er echt niet meer omheen.
pi_211219421
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 23:43 schreef DoubleDip het volgende:
48% is een hartstikke mooi begin. Het wordt tijd om de PVV eens serieus te gaan nemen. Want straks kun je er echt niet meer omheen.
Zolang ze geen 76 zetels halen kan je er prima omheen. Daar draagt Geert echt wel zorg voor. Regeren is voor hem immers helemaal niet interessant.
Daarnaast zullen ze ook nooit zoveel zetels halen en lijken ze vooral relevant door de versnippering op radicaal rechts.
  dinsdag 7 november 2023 @ 08:29:07 #32
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_211219926
Wat is nu Wilders standpunt over Yeşilgöz’ Turkse achtergrond? Heeft hij er geen moeite mee te dienen onder Yeşilgöz I? Toen zijn minister van Justitie werd stuurde Wilders nog een smerige Tweet dat een Turkse minister niet zijn veiligheid kan garanderen. Er is een gesprek geweest, maar Wilders heeft hier nooit afstand van genomen.
I am a black hole shitting into the void
  Redactie Sport dinsdag 7 november 2023 @ 08:46:14 #33
274204 crew  Mexicanobakker
Winnaar WIDM prono 2017
pi_211220044
VVD-NSC-PvdA/GL lijkt me de enige optie als die laatste maar groot genoeg is. Ik vind Timmerfrans een niksig kopstuk en vind PvdA/GL op bepaalde gebieden ook ontzettend gebrekkig, maar in het land der blinden...

Dusja, dat wordt het dan toch maar.
Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny
  Redactie Sport dinsdag 7 november 2023 @ 08:47:06 #34
Winnaar WIDM prono 2017
pi_211220047
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 23:43 schreef DoubleDip het volgende:
Zolang de PVV een ondemocratisch instituut is en op bepaalde vlakken nimmer concessies doet wordt er nog omheen gestuurd als ze 40 zetels zouden hebben, laat staan nu ze er rond de 20 max gaan halen.
  dinsdag 7 november 2023 @ 12:08:38 #35
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211221617
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 08:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
VVD-NSC-PvdA/GL lijkt me de enige optie als die laatste maar groot genoeg is. Ik vind Timmerfrans een niksig kopstuk en vind PvdA/GL op bepaalde gebieden ook ontzettend gebrekkig, maar in het land der blinden...

Dusja, dat wordt het dan toch maar.
x2.

Splinter heeft ook zo z'n goede punten, maar is bij voorbaat al te kansloos.
pi_211221649
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 06:34 schreef Erno-BE het volgende:
Juist groenlinks en de pvda zijn voorstander van die onzin regels tegen stikstof. Grappig dat dit nu opeens omgedraaid word. Over populisme gesproken!
Let op dit is mijn mening, geen feit.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 7 november 2023 @ 12:13:39 #37
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_211221661
Voor de PVV weer een kans om op belangrijke punten er weer tussenuit te knijpen. :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 7 november 2023 @ 13:25:31 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211222447
Gaat vast een groot succesverhaal worden die coalitie.
  dinsdag 7 november 2023 @ 13:31:50 #39
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211222536
EDIT
Had de coalitie van Omtzigt in mijn hoofd, niet de 48%-coalitie uit dit topic.
  Redactie Sport dinsdag 7 november 2023 @ 13:35:22 #40
Winnaar WIDM prono 2017
pi_211222588
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 12:12 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Juist groenlinks en de pvda zijn voorstander van die onzin regels tegen stikstof. Grappig dat dit nu opeens omgedraaid word. Over populisme gesproken!
De politiek kan een rechterlijke uitspraak niet zomaar naast zich neerleggen. Dus moet men er iets mee.
Zou wel makkelijk zijn als ze dat niet meer hoeven, want dan zouden ze gewoon kunnen zeggen 'alle boeren oprotten en wij pikken jullie land in zonder een cent compensatie'. Maar dat lijkt me niet heel wenselijk.
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:17:25 #41
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211223148
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:25 schreef Hexagon het volgende:
Gaat vast een groot succesverhaal worden die coalitie.
Dit wordt een kabinet waar rechts Nederland zijn vingers bij aflikt. De oplopende zorgkosten, accijnsverlaging op benzine, afschaffing eigenwoningforfait, afschaffing erfbelasting en volledige pensioenindexatie kunnen met dit fijnrechtse kabinet allemaal bekostigd worden uit het potje van ontwikkelingssamenwerking en an blijft er ook nog lekker veel geld over voor leuke dingen voor rechtse mensen.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator dinsdag 7 november 2023 @ 14:17:58 #42
54278 crew  Tijger_m
42
pi_211223150
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit wordt een kabinet waar rechts Nederland zijn vingers bij aflikt. De oplopende zorgkosten, accijnsverlaging op benzine, afschaffing eigenwoningforfait, afschaffing erfbelasting en volledige pensioenindexatie kunnen met dit fijnrechtse kabinet allemaal bekostigd worden uit het potje van ontwikkelingssamenwerking en an blijft er ook nog lekker veel geld over voor leuke dingen voor rechtse mensen.
Gratis frikandellen, uiteraard.
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:39:31 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211223307
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik denk dat het door politiek amateurisme al snel ineen stort.
  Moderator dinsdag 7 november 2023 @ 14:57:48 #44
54278 crew  Tijger_m
42
pi_211223527
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk dat het door politiek amateurisme al snel ineen stort.
De realiteit is dat wat er nu gezegd wordt allemaal ongedekte cheques zijn die straks niet geschreven gaan worden want daar is gewoon geen financieele ruimte voor.
Dat weet men ook wel maar who cares, zolang je de zetels binnenharkt is het allemaal prima. Over 4 jaar gaan we gewoon weer dezelfde ongedekte cheques schrijven, de kiezers trappen er toch wel in.

Zie VVD - migranten voor een perfecte illustratie, gaan weer aardig op weg om (net wel of net niet) de grootste partij te worden ondanks dat al het beleid van de afgelopen 13 jaar in hoofdzaak bij hun vandaan is gekomen, je weet wel dat beleid waarom "Den Haag zo kut is"
pi_211224100
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Gratis frikandellen, uiteraard.
Ik ben om :9~
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:45:09 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211224104
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De realiteit is dat wat er nu gezegd wordt allemaal ongedekte cheques zijn die straks niet geschreven gaan worden want daar is gewoon geen financieele ruimte voor.
Dat weet men ook wel maar who cares, zolang je de zetels binnenharkt is het allemaal prima. Over 4 jaar gaan we gewoon weer dezelfde ongedekte cheques schrijven, de kiezers trappen er toch wel in.

Zie VVD - migranten voor een perfecte illustratie, gaan weer aardig op weg om (net wel of net niet) de grootste partij te worden ondanks dat al het beleid van de afgelopen 13 jaar in hoofdzaak bij hun vandaan is gekomen, je weet wel dat beleid waarom "Den Haag zo kut is"
Ik bedoel vooral dat jer 3 partijen hebt die ministers moeten gaan leveren en geen enkele ervaring hebben met het reilen en zeilen in een coalitie. De PVV dan nog een beetje maar ook dat was in het verleden geen succes.

En als het teleurstelt zullen BBB en NSC al snel zakken in peilingen, wat ook voor paniek en onrust zal zorgen.
  Moderator dinsdag 7 november 2023 @ 15:48:54 #47
54278 crew  Tijger_m
42
pi_211224165
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik bedoel vooral dat jer 3 partijen hebt die ministers moeten gaan leveren en geen enkele ervaring hebben met het reilen en zeilen in een coalitie. De PVV dan nog een beetje maar ook dat was in het verleden geen succes.

En als het teleurstelt zullen BBB en NSC al snel zakken in peilingen, wat ook voor paniek en onrust zal zorgen.
Leuk toch, gaan we over 2 jaar weer stemmen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

* Tijger_m wordt zolangzamerhand een beetje cynisch van dit circus
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:56:25 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211224255
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Leuk toch, gaan we over 2 jaar weer stemmen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

* Tijger_m wordt zolangzamerhand een beetje cynisch van dit circus
Overigens denk ik dat er wellicht toch wat stappen vooruit gezet kunnen worden bijvoorbeeld met Stikstof. Maar dan meer op een ouderwets geniepige CDA manier in plaats van de wellicht iets te eerlijke D66-confrontatiepolitiek.
  Moderator dinsdag 7 november 2023 @ 16:11:28 #49
54278 crew  Tijger_m
42
pi_211224477
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Overigens denk ik dat er wellicht toch wat stappen vooruit gezet kunnen worden bijvoorbeeld met Stikstof. Maar dan meer op een ouderwets geniepige CDA manier in plaats van de wellicht iets te eerlijke D66-confrontatiepolitiek.
Als ik Omtzigt hoor met zijn lulverhaal over kippen en schapen en dat koeien cultureel landschap zijn dan heb ik daar een hard hoofd in.
pi_211225187
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
De politiek kan een rechterlijke uitspraak niet zomaar naast zich neerleggen. Dus moet men er iets mee.
Zou wel makkelijk zijn als ze dat niet meer hoeven, want dan zouden ze gewoon kunnen zeggen 'alle boeren oprotten en wij pikken jullie land in zonder een cent compensatie'. Maar dat lijkt me niet heel wenselijk.
Nee die hebben de wet verzonnen waar de rechter aan toetst. 😂😂
Let op dit is mijn mening, geen feit.

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciėle doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 3
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')