SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
![]()
Had dan "rotte vis" als topickaap gedaan, aapmensgot me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know![]()
Ja natuurlijk, nu moet ik dus teruglezen.quote:Op zondag 5 november 2023 15:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, wij als users hebben dingen gezegd, waar de ander het niet mee eens is en toen hebben we elkaar voor rotte vis uitgemaakt. (dit kun je overigens toepassen op elk topic, zo mis je nooit meer wat).![]()
Bespaar je de moeite, weinig nieuws, zelfde gezeik.quote:Op zondag 5 november 2023 15:07 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, nu moet ik dus teruglezen.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
nou ik moet zeggen, jouw laatste reply in het vorige topic deed me een beetje grijnzen dus die had nog wel enige waarde, met je rotte visquote:Op zondag 5 november 2023 15:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Bespaar je de moeite, weinig nieuws, zelfde gezeik.
Rotvisgot me a movie, I want you to know
Zo wordt ie weer duur verkocht.quote:Op zondag 5 november 2023 15:09 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
nou ik moet zeggen, jouw laatste reply in het vorige topic deed me een beetje grijnzen dus die had nog wel enige waarde, met je rotte vis
Rotvis
Maar serieus, die nuance, daar gaat het om. Ik zie veel te vaak dat mensen elkaar dom of stom vinden, omdat ze het niet eens zijn op iets politieks.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
lezen doe je maar in de koran/bijbel/frontpagequote:Op zondag 5 november 2023 15:07 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, nu moet ik dus teruglezen.![]()
Was sp3c er niet om jullie te redden?quote:Op zondag 5 november 2023 15:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Bespaar je de moeite, weinig nieuws, zelfde gezeik.
Ha ha![]()
Rot op hoor.quote:Op zondag 5 november 2023 15:11 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
lezen doe je maar in de koran/bijbel/frontpage![]()
Thoraquote:Op zondag 5 november 2023 15:11 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
lezen doe je maar in de koran/bijbel/frontpagequote:Book of the Commandments van Maimonides telde eigenlijk slechts 606 expliciete Thora geboden, waarvan de laatste zeven bestonden uit rabbijnse geboden, namelijk: (1) het gebod om de handen te wassen voor het eten (let op het conflict dat hier al over was in Mattheüs 15 en Markus 7); (2) wetten betreffende de eroev, een rabbijns concept dat sommige beperkingen van de sabbat op zeer specifieke wijze verwijdert; (3) het opzeggen van een zegen voor het eten of voor deelname aan elk soort genot; (4) kaarsen aansteken op de sabbat; (5) het vieren van Poeriem, waar naar verwezen wordt in het boek Esther, maar die het naleven daarvan niet voorschrijft (zie Esther 9:23-32); (6) het vieren van Chanoeka, een feest dat gebeurtenissen herdenkt die plaatsvonden in de tweede eeuw voor Christus, lang nadat de Tenach al voltooid was; en (7) het opzeggen van het Hallel-gebed - de Psalmen 113-118 - tijdens bepaalde gelegenheden.
Hoewel sommige Joodse leiders van mening verschilden met Maimonides wat het meetellen betreft van deze rabbijnse geboden in het getal 613, erkennen alle traditionele Joden deze zeven geboden als door God gegeven via het gezag van de rabbijnen. Dus als een Joodse vrouw de sabbatskaarsen aansteekt, zegent ze God 'Die ons beval de sabbatskaarsen aan te steken', ook al is dit niet geschreven in de Thora, maar komt dit gebod eigenlijk van de rabbijnen.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Die mag inmiddels een cape aanschaffen, niet normaal meer.quote:Op zondag 5 november 2023 15:11 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Was sp3c er niet om jullie te redden?
Ha haHet antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Ja logisch toch, als je je eigen land tijdelijk ontvlucht om je eigen veiligheid dan ga je als het weer veilig bent terug om je eigen land weer op te bouwen, lijkt me volkomen logisch, betrek het maar eens op jezelf.quote:Op zondag 5 november 2023 15:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
'Al die lelijke kutmensen terug naar Tuvalu.'![]()
Nou, de kroegsfeer is wel weer terug aan het komen, houd vol!Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Er is nogal een verschil tussenquote:Op zondag 5 november 2023 15:12 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja logisch toch, als je je eigen land tijdelijk ontvlucht om je eigen veiligheid dan ga je als het weer veilig bent terug om je eigen land weer op te bouwen, lijkt me volkomen logisch, betrek het maar eens op jezelf.
'Liever geen..'
of
'Die lelijke kut...'Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
@sp3c is een heldquote:Op zondag 5 november 2023 15:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Die mag inmiddels een cape aanschaffen, niet normaal meer.![]()
![]()
@Moloquote:Op zondag 5 november 2023 15:13 schreef Vis1980 het volgende:
Nou, de kroegsfeer is wel weer terug aan het komen, houd vol!![]()
Het Palestijnse Gezag is bereid om "de volle verantwoordelijkheid" voor de Gazastrook te nemen zodra de oorlog tussen Israël en Hamas voorbij is en er een alomvattende politieke regeling is getroffen voor Gaza, de Westelijke Jordaanoever en Oost-Jeruzalem. Dat zegt de Palestijnse president Abbas.
Bij de ontmoeting van Abbas met de Amerikaanse minister Blinken benadrukte de president dat er wel eerst een einde moet worden gemaakt aan "Israëls militaire heerschappij over de gebieden van de Palestijnse staat" en dat Oost-Jeruzalem als Palestijnse hoofdstad wordt erkend.
Abbas benadrukte dat de PLO, die het voor het zeggen heeft op de Westelijke Jordaanoever, de enige wettige vertegenwoordiger is van het Palestijnse volk en de enige autoriteit die besluiten kan nemen. Abbas zei in dit verband niets over Hamas. De Palestijnse Autoriteit werd in 2007 door Hamas uit de Gazastrook verdreven na een bloedige burgeroorlog.
https://nos.nl/liveblog/2(...)israelische-minister![]()
![]()
Amerikaanse basis in Turkije wordt bestormd wegens ernstige anti-Israël, heel logisch allemaal want Gaza ligt zowel in Turkije als in de VS.![]()
Tja, ik weet dat je mij een ongenuanceerde aap vindt, en dat is een terechte diagnose denk ik wel. Maar voor mij is het punt gewoon echt heel erg duidelijk, Hamas is een terreurorganisatie die zowel Israël als het eigen volk op een afschuwelijke wijze inzet voor het behalen van hun onhaalbare doel.quote:Op zondag 5 november 2023 15:10 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zo wordt ie weer duur verkocht.
Maar serieus, die nuance, daar gaat het om. Ik zie veel te vaak dat mensen elkaar dom of stom vinden, omdat ze het niet eens zijn op iets politieks.
Je kan spreken over wat eerlijk is, en dat het land aan de Palestijnen toebehoort, maar dat is niet de vraag, de kwestie draait namelijk om macht, en Israël is veel machtiger dan Hamas, dus die strijd is verloren. Daar kan je van vinden wat je wil, dat is de situatie, net als dat zo geldt voor bijvoorbeeld Inheemse Amerikanen.
Dus er is een oorlog, één partij vecht voor een vrij Palestina, en je kan nalezen wat dat behelst. en 1 vecht tegen een terreurorganisatie die zowel henzelf treft als de Palestijnen.
Een oorlog kent een aantal uitkomsten, maar 1 ervan is, er wint een partij.
Als Hamas wint hebben we een vrij Palestina, en nogmaals lees je in wat Hamas daarmee bedoelt
En mensen gaan kennelijk de straat op om te juichen voor deze uitkomst, die per definitie zal leiden tot etnische zuiveringen van Joden, Christen, Vlielanders en Moslims met net het verkeerde geloof.
Ja dan ben ik maar ongenuanceerd, maar ik wil niet dat Hamas deze oorlog wint en ik heb ook nul begrip voor mensen die dat wel hopen en scanderen over een vrij Palestina.
Dit gebrek aan nuance is enerzijds omdat ik een eenvoudig mens ben en anderzijds omdat de zaak zo complex is dat deze geen enkele gerechtvaardigde partij meer betreft, het gaat om macht. Om een strijd die aan de ene kant vanwege de totale wanhoop wordt gevoerd middel sadistisch mensonterend terreur en verkrachtingen.
Israël kan Gaza, inclusief Hamas en alle Palestijnen vanavond nog zo hopla van de landkaart vegen maar doet dit niet
Hamas strooide geen folders rond dat ze de dag erna uw dochters komen verkrachten, Israël geeft de burgerbevolking van Gaza zelfs weken de tijd om te ontruimen.
Hamas klopte niet aan de deur, van joh morgen komen we de vingertjes van je zesjarige dochtertje afknippen en verkrachten we haar tot haar bekken is verbrijzeld.
Maar, goed, kennelijk ben ik ongenuanceerd
Zal wel
got me a movie, I want you to know
TL/DR?quote:Op zondag 5 november 2023 15:23 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Tja, ik weet dat je mij een ongenuanceerde aap vindt, en dat is een terechte diagnose denk ik wel. Maar voor mij is het punt gewoon echt heel erg duidelijk, Hamas is een terreurorganisatie die zowel Israël als het eigen volk op een afschuwelijke wijze inzet voor het behalen van hun onhaalbare doel.
Je kan spreken over wat eerlijk is, en dat het land aan de Palestijnen toebehoort, maar dat is niet de vraag, de kwestie draait namelijk om macht, en Israël is veel machtiger dan Hamas, dus die strijd is verloren. Daar kan je van vinden wat je wil, dat is de situatie, net als dat zo geldt voor bijvoorbeeld Inheemse Amerikanen.
Dus er is een oorlog, één partij vecht voor een vrij Palestina, en je kan nalezen wat dat behelst. en 1 vecht tegen een terreurorganisatie die zowel henzelf treft als de Palestijnen.
Een oorlog kent een aantal uitkomsten, maar 1 ervan is, er wint een partij.
Als Hamas wint hebben we een vrij Palestina, en nogmaals lees je in wat Hamas daarmee bedoelt
En mensen gaan kennelijk de straat op om te juichen voor deze uitkomst, die per definitie zal leiden tot etnische zuiveringen van Joden, Christen en Moslims met net het verkeerde geloof.
Ja dan ben ik maar ongenuabnceerd, maar ik wil niet dat Hamas deze oorlog wint en ik heb ook nul begrip voor mensen die dat wel hopen en scanderen over een vrij palestina.
Dit gebrek aan nuance is enerzijds omdat ik een eenvoudig mens ben en anderzijds omdat de zaak zo complex is dat deze geen enkele gerechtvaardigde partij meer betreft, het gaat om macht.
Israél kan Gaza, inclusief Hamas en alle palestijnen vanavond nog zo hopla van de landkaart vegen maar doet dit niet
Hamas strooide geen folders rodn dat ze de dag erna uw dochters komen verkrachten, Israël geeft de brgerbevolking van gaza weken de tijd om te ontruimen.
Hamas klopte niet aan de deur, van joh morgen komen we de vingertjes van je zesjarige dochtertje afknippen en verkrachten we haar tot haar bekken is verbrijzeld.
Maar, goed, kennelijk ben ik ongenuanceerd
Zal wel![]()
In 2016 ging het ook al bijna mis met Incirlik, sloten de Turken de stroom af naar de basis met kernwapens.quote:Op zondag 5 november 2023 15:22 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Amerikaanse basis in Turkije wordt bestormd wegens ernstige anti-Israël, heel logisch allemaal want Gaza ligt zowel in Turkije als in de VS.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: