quote:Op donderdag 2 november 2023 16:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Las het net, al meldt HLN nog 2 doden waaronder een vijf-jarige
maak daar gerust lijding vanquote:Op donderdag 2 november 2023 16:22 schreef Starhopper het volgende:
Wijk aan Zee pakt de leiding met een windstoot van 115KM/h
Smijt die 10bft even hier heen a.u.b, dit zachte briesje hier kan ik niks meequote:
Gaat niet lukken. Hoeft van mij ook niet.quote:Op donderdag 2 november 2023 17:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Smijt die 10bft even hier heen a.u.b, dit zachte briesje hier kan ik niks mee![]()
Het is dat ik MOEST werken en dat ik NIET gemist kon worden maar anders was ik zeker wel even naar het westen gegaan.
Ligt eraan waar je woont. Het zuiden heeft het hoogtepunt wel gehad, het noorden nog niet.quote:Op donderdag 2 november 2023 17:09 schreef summer2bird het volgende:
Tis te hopen dat dit de laatste heftige storm blijft dit jaar.
Is het hoogtepunt al geweest?
Begint nu wel wat aan te trekken maar nog niet genoeg om die verdoemde boom hiervoor om te leggenquote:Op donderdag 2 november 2023 17:11 schreef aloa het volgende:
[..]
Gaat niet lukken. Hoeft van mij ook niet.
Hier kracht 7/8 momenteel en het trekt nog aan de komende uren.
Deze hadden ze zeker goed ja. Vorige week was ie al te zien en de koers scheelde niet veel van wat er is uitgekomen.quote:Op donderdag 2 november 2023 17:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Begint nu wel wat aan te trekken maar nog niet genoeg om die verdoemde boom hiervoor om te leggen![]()
Jammer dat dat niet gaat lukken, maar blijkbaar staat er nog 1 op het programma ergens later deze maand maar dat is nog even in de gaten houden.
Modellen krijgen het wel steeds meer in de gaten die stormsystemen
volgende week weer 1 wellicht..quote:Op donderdag 2 november 2023 17:09 schreef summer2bird het volgende:
Tis te hopen dat dit de laatste heftige storm blijft dit jaar.
Is het hoogtepunt al geweest?
Zaterdag al, maar die is een stuk zuidelijker...quote:Op donderdag 2 november 2023 17:16 schreef MissHobje het volgende:
[..]
volgende week weer 1 wellicht..
Koers is altijd now casten tot het laatste uurquote:Op donderdag 2 november 2023 17:15 schreef aloa het volgende:
[..]
Deze hadden ze zeker goed ja. Vorige week was ie al te zien en de koers scheelde niet veel van wat er is uitgekomen.
Was eerst meer over het midden van Engeland, later zakte het meer naar het zuiden.
ohh das wel heel snelquote:Op donderdag 2 november 2023 17:17 schreef aloa het volgende:
[..]
Zaterdag al, maar die is een stuk zuidelijker...
Liever dit dan uit het noordwesten.quote:Op donderdag 2 november 2023 17:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Koers is altijd now casten tot het laatste uur
Als die midden Engeland aandeed hadden we hier niet heel veel last van gehad.
Ik heb ook liever een eeuwig hogedrukgebied boven mijn hoofd, maar helaasquote:Op donderdag 2 november 2023 17:18 schreef MissHobje het volgende:
[..]
ohh das wel heel snel![]()
Hopelijk niet teveel last..deze storm is wel weer even genoeg zo.
Ha! dat zou lekker zijn ja.. dat kunnen we ff vergeten.quote:Op donderdag 2 november 2023 17:20 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik heb ook liever een eeuwig hogedrukgebied boven mijn hoofd, maar helaas
Noordwester, 12bft lang gehele noordkust, even die dijken een 50 jaars keuring geven of ze nog een beetje hun werk willen doenquote:Op donderdag 2 november 2023 17:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Liever dit dan uit het noordwesten.
Opnieuw windstoten richting 75/100km/h maar gezien de ligging van die stormdepressie zal deze minder zwaar zijn dan die van vandaag, ook de omvang is een stuk kleiner.quote:Op donderdag 2 november 2023 17:18 schreef MissHobje het volgende:
[..]
ohh das wel heel snel![]()
Hopelijk niet teveel last..deze storm is wel weer even genoeg zo.
De afsluitdijk is net goed verstevigd, die zal het vast wel houden.quote:Op donderdag 2 november 2023 17:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Noordwester, 12bft lang gehele noordkust, even die dijken een 50 jaars keuring geven of ze nog een beetje hun werk willen doen
We hebben gezien wat de storm van 13 oktober 2012(?) deed, hier gingen complete boerderijen tegen de vlaktequote:Op donderdag 2 november 2023 17:24 schreef aloa het volgende:
[..]
De afsluitdijk is net goed verstevigd, die zal het vast wel houden.
Ik ben eerlijk gezegd niet zo bang voor de dijken. Meer voor mijn dak dan
28 oktober 2013 denk ik.quote:Op donderdag 2 november 2023 17:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
We hebben gezien wat de storm van 13 oktober 2012(?) deed, hier gingen complete boerderijen tegen de vlaktedat is wel het mindere kant van het prachtige natuurverschijnsel
![]()
Hier trouwens pikt de wind nog wat verder aan, maar ik krijg het er nog niet warm van
Yeps dat was emquote:Op donderdag 2 november 2023 17:28 schreef aloa het volgende:
[..]
28 oktober 2013 denk ik.
Ik kan me die bomen nog herinneren hier....geknakt als luciferstokjesDe wortels stonden nog stevig in de grond.
Hier ging het echt als een malle tekeer. Echt wel gevaarlijk toen buiten.quote:Op donderdag 2 november 2023 17:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Yeps dat was emen ja ik zag de bomen hier 120m verderop compleet doorbuigen maar breken deden ze maar niet
wel behoorlijk wat takken op de weg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |