Beter schrijven misschien?quote:
quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:14 schreef timmmmm het volgende:
Dus je verwacht dat ze jou meer betalen zodat je niet fraudeert?Klinkt alsof ze beter iemand anders kunnen zoeken
Ben jij degene die het finale akkoord geeft op de toewijzing van het werk aan de partijen? En dus ook degene die de verantwoordelijkheid draagt daarvoor?quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:03 schreef WebBeestje het volgende:
Een belangrijk punt zal waarschijnlijk niet in het functieprofiel worden genoemd. Hoe ik het precies moet noemen weet ik niet maar ik zou het op integriteit gooien. Zo is mijn functie van behoorlijke invloed van het gunnen van werk en in totaal gaat dat jaarlijks om hoog in de 7 cijfers of laag in de 8 cijfers. In principe kan vanuit mijn functie worden gefraudeerd zodat een bepaalde partij het werk gegund krijgt. Dit onderdeel is niet of mogelijk onderbelicht in mijn komend functieprofiel maar zouden jullie dit wel aangeven?
Integriteit is eigenlijk heel vanzelfsprekend maar bij bepaalde functies weet ik dat het een belangrijk onderdeel is van het functieprofiel én de waardering van de functie.
Je weet dat dit 1 van de grootste redenen is van omkoping in de wereld. Teveel verantwoordelijkheid voor te weinig bestaanszekerheid.quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:14 schreef timmmmm het volgende:
Dus je verwacht dat ze jou meer betalen zodat je niet fraudeert?Klinkt alsof ze beter iemand anders kunnen zoeken
Nee dat is weinig tot geen controle uitvoerenquote:Op maandag 30 oktober 2023 07:32 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Je weet dat dit 1 van de grootste redenen is van omkoping in de wereld. Teveel verantwoordelijkheid voor te weinig bestaanszekerheid.
Je hebt het over een formaliteit, maar is dat niet wishful thinking ?quote:Op maandag 30 oktober 2023 07:10 schreef WebBeestje het volgende:
Nee ik geef niet het finale akkoord maar degene die dat wel doet gaat uit van:
- de scherpste prijs
- voldoen aan de opdracht
- mijn oordeel
Die persoon hakt voor de formaliteit de knoop door maar dan is de keuze al gemaakt. Als er iets mis gaat tijdens de uitvoering dat bijvoorbeeld blijkt dat de uitvraag niet goed of onvolledig was dan is dat inderdaad mijn verantwoordelijkheid.
Klinkt alsof je bedrijf erg slecht in elkaar zit (of dat je zelf misschien een iets te actieve fantasie hebt over je toekomstige functie).quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:03 schreef WebBeestje het volgende:
In principe kan vanuit mijn functie worden gefraudeerd zodat een bepaalde partij het werk gegund krijgt.
Als jij niet de finale beslissing neemt, dan ben ben jij m.i. niet eindverantwoordelijk. Dit is toch hoe een hiërarchie werkt; van boven naar beneden cascaderen opdrachten en er wordt van laag naar hoog gerapporteerd. Dat jij het uitvoerende werk doet, maakt niet dat het je verantwoordelijkheid is.quote:Op maandag 30 oktober 2023 07:10 schreef WebBeestje het volgende:
- de scherpste prijs
- mijn oordeel
Die persoon hakt voor de formaliteit de knoop door maar dan is de keuze al gemaakt. Als er iets mis gaat tijdens de uitvoering dat bijvoorbeeld blijkt dat de uitvraag niet goed of onvolledig was dan is dat inderdaad mijn verantwoordelijkheid.
Het modewoord van 2023... Als je je hypotheek kan betalen, er warm water uit de kraam komt en je eten kan betalen heb je bestaanszekerheid.quote:Op maandag 30 oktober 2023 07:32 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Je weet dat dit 1 van de grootste redenen is van omkoping in de wereld. Teveel verantwoordelijkheid voor te weinig bestaanszekerheid.
Gast echt wat een onzin. Jij doet het voorbereidende werk, waarvoor alle lof. De manager die aftekent is ten alle tijden verantworodelijk, ook als de uitvraag niet goed of onvolledig is. Dan had hij jouw werk maar beter moeten controleren of gerichtere vragen moeten stellen. Wellicht probeert hij jou verantwoordelijk te maken, maar zo werkt het natuurlijk niet. Anders kan je net zo goed op zijn stoel zitten en zijn salaris ook meepakken.quote:Op maandag 30 oktober 2023 07:10 schreef WebBeestje het volgende:
- de scherpste prijs
- mijn oordeel
Mwoah, niet omkopingsgevoelig zijn is ook belangrijk. Rechters worden ook goed betaald.quote:Op maandag 30 oktober 2023 12:11 schreef capricia het volgende:
Integriteit lijkt me volstrekt vanzelfsprekend.
Niet iets wat 'extra' beloond of benoemd hoeft te worden in een functieprofiel.
Tenzij je bij de AIVD ofzo werkt.
Ook daar niet.... Juist daar niet.quote:Op maandag 30 oktober 2023 12:11 schreef capricia het volgende:
Zo werkt het dus niet overal. De afgelopen jaren zijn daarom ook collega's al opgestapt omdat hun grote fouten werden aangerekend. Of de managers weten hun hachje goed te redden maar zij weten 9 van de 10 keer inhoudelijk weinig af van het werk.quote:Op maandag 30 oktober 2023 11:35 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Gast echt wat een onzin. Jij doet het voorbereidende werk, waarvoor alle lof. De manager die aftekent is ten alle tijden verantworodelijk, ook als de uitvraag niet goed of onvolledig is. Dan had hij jouw werk maar beter moeten controleren of gerichtere vragen moeten stellen. Wellicht probeert hij jou verantwoordelijk te maken, maar zo werkt het natuurlijk niet. Anders kan je net zo goed op zijn stoel zitten en zijn salaris ook meepakken.
Veel verantwoordelijkheid gaat meestal samen met een goede waardering. Niet dat de waardering nu slecht is maar ik krijg de indruk dat ze de functie willen 'downgraden' om niet over de brug te hoeven komen met een passende waardering.quote:Op maandag 30 oktober 2023 12:11 schreef capricia het volgende:
Nee niet ISO gecertificeerd, gek genoeg zijn de partijen aan de andere kant van de tafel dat 9 van de 10 keer wel. Nee helaas er kijkt ook niet een tweede persoon meequote:Op maandag 30 oktober 2023 12:59 schreef Pajanus het volgende:
Voldoen jullie niet aan een ISO oid TS? Lijkt mij dat, als dit zo belangrijk is, dit vastgelegd wordt en steeksproefgewijs zou hier controle in kunnen zijn. Als jullie de offertes iig al bijhouden dan is het traceerbaar.
Daarnaast kijkt er dus wel een 2e persoon naar die verantwoordelijk is. Misschien doet deze zijn werk niet zorgvuldig genoeg.
Ik zal toch maar reageren op deze bijna trolachtige reactiequote:Op maandag 30 oktober 2023 13:06 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ook daar niet.... Juist daar niet.
Des te hoger de eisen, des te belangrijker het is dat werknemers zich aan bepaalde vertrouwelijks-voorwaarden houden, des te belangrijker is het dat duidelijk gesteld wordt dat dit een functie-vereistte is en niet een 'optioneel extraatje'.
Overigens, gezien de opmerking van TS dat de functie-omschrijving uitgaat van een relatief lage opleiding, denk ik dat het hooguit een lage administratieve functie gaat..
TS lijkt te denken dat als binnen die functie hij misschien ook contracten moet verwerken die hogere bedragen bevatten dan waaraan hij gewend is, dat hij dan daarop 'recht' zou hebben omdat hij 'belangrijk' zou zijn.
Uiteindelijk is hij echter gewoon een laag-opgeleidde administratieve kracht en is het werk dat hij doet snel uitwisselbaar.
En nee, mensen die meer betaald krijgen, worden dat heus niet omdat ze anders plots fraude zouden plegen of dan omkoopbaar zouden zijn.
Die worden betaald voor verantwoordelijkheden en speciale capaciteiten.
Ik stel me de volgende functie voor: Inkoper of Hoofd Inkoop die moet laten accorderen bij (supply chain)Manager bij orders > ¤ 5Kquote:Op maandag 30 oktober 2023 15:20 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Veel verantwoordelijkheid gaat meestal samen met een goede waardering. Niet dat de waardering nu slecht is maar ik krijg de indruk dat ze de functie willen 'downgraden' om niet over de brug te hoeven komen met een passende waardering.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |