abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211125497
quote:
Eerst verdwijnt ze van Habbo Hotel, daarna ook uit haar echte leven
In de virtuele wereld van Habbo Hotel ontmoet Anja een nieuwe vriendin. Ze breekt met haar familie en verdwijnt.
Link naar artikel:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)echte-leven-a4178802

---

Zeer bizarre longread uit het NRC afgelopen week. Normaal heb ik geen geduld voor zulke lange artikelen, maar dit was een heuse rollercoaster. Eigenlijk geen verrassing dat het artikel van Bram Endedijk is, die ook de goede documentaireserie De zaak van je leven heeft gemaakt.

Het gaat over een vrouw die op Habbo Hotel (dat bestaat blijkbaar nog – de nostalgie...) een nieuwe vriendin ontmoet, van wie ze helemaal in de ban raakt. Ze spreekt haar vaste Habbo-vriendengroepje niet meer, en op een gegeven moment zelfs haar eigen familie niet meer. Op een dag vertrekt ze voorgoed en verbreekt ze alle contact.

Na een paar jaar en talloze mislukte pogingen om contact te leggen, komt de familie erachter dat ze in België is overleden. Dan blijkt ook dat de nieuwe vriendin de vrouw zover had gekregen om haar testament aan te passen, waardoor het gezin van de vriendin haar bezittingen (o.a. een familiewoning in Scheveningen-Strand die op haar naam stond) erft.

De vriendin in kwestie wordt ook geïnterviewd, maar haar verhaal komt erg ongeloofwaardig over.
Maar goed, hard bewijs is er niet, dus de originele familie heeft geen poot om op te staan en verliest hun aangespannen rechtszaak.

---

Wat denken jullie? Een gevalletje long con, of is daar te weinig bewijs voor? Kennen jullie vergelijkbare zaken?

[ Bericht 8% gewijzigd door Viv op 11-11-2023 16:25:31 ]
pi_211125506
Het verhaal deed mij enigszins denken aan deze reportage van Peter R. de Vries:

Over een agent die kwetsbare ouderen inpalmde om hun erfenis op te kunnen strijken.
  zondag 29 oktober 2023 @ 18:35:12 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211126660
Geen idee maar van dat verhaal in de OP werd ik wel erg depressief.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Manager PR/Moderator woensdag 1 november 2023 @ 00:23:08 #4
269689 crew  Viv
pi_211152351
quote:
Dank voor de tip! Echt de moeite waard om te lezen. :Y
  Manager PR/Moderator woensdag 1 november 2023 @ 23:52:32 #5
269689 crew  Viv
pi_211162654
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 16:55 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Wat denken jullie? Een gevalletje long con, of is daar te weinig bewijs voor? Kennen jullie vergelijkbare zaken?
Toen ik dit las, dacht ik dat Sterretje44 helemaal niet bestond:
quote:
Ze reizen in 2019 naar Lapland in februari, naar Amerika in april, Griekenland in mei en Spanje in augustus.
Ik dacht dat Anja gewoon een tweede account op Habbo had aangemaakt, en gewoon thuis zat te gamen terwijl ze zogenaamd op vakantie was. :@ Welke vrouw gaat immers 4 keer in een half jaar tijd zonder haar man en kinderen op vakantie? Dure reizen ook nog, Lapland en Amerika. :o Maar goed, dat was dus wél echt zo.

Wat ik verder niet snap van Anja's familie, is dat het huis op haar naam gezet was. Kennelijk hadden ze een soort informele beschermd wonen-constructie voor haar opgetuigd: een simpel baantje voor haar geregeld als dagbesteding, haar in het ouderlijk huis laten blijven wonen, iedere avond een pan eten op haar fornuis klaarzetten, etc. Als iemand die structuur en hulp nodig heeft, moet die dan wel zelf kunnen beschikken over het familiehuis ter waarde van 7 ton? :X Het was veel logischer geweest als het huis naar zus Wilma was gegaan, de stabiele factor die had beloofd om altijd voor Anja te blijven zorgen.

Verder rammelt het verhaal van dat echtpaar uit België sowieso, met name hun verklaringen over het zogenaamde contact met politiebureaus en de brief met Vlaams taalgebruik die Anja zogenaamd geschreven zou hebben.

Ik denk dat er niet vanaf het begin al sprake was van een long con, maar wel dat die baarmoederkanker in combinatie met haar bezittingen hen goed uitkwam. Misschien viel het ze zelfs wel flink tegen, dat Anja daar nog twee jaar mee geleefd heeft. :X

Verder vind ik het ongelooflijk hufterig dat ze al gecremeerd was voordat Anja's familie op de hoogte was van haar overlijden. Is iemand hier op FOK! ook overkomen, een volwassen dochter die de uitvaart van haar eigen vader heeft moeten missen omdat ze bewust niet gebeld is. Dan ben je gewoon af. :r
pi_211213002
quote:
Welke vrouw gaat immers 4 keer in een half jaar tijd zonder haar man en kinderen op vakantie?
Ik in 2018 Zuid-Spanje, Sicilië, Rhodos, Suriname en Mallorca. 5 keer dus zelfs :D

Maargoed ik had geen man en kind was gewoon bij haar vader.

Vanavond in bed op mijn gemakje het artikel lezen, ik ben geïntrigeerd inmiddels door jullie posts.
pi_211226623
Gisteren gelezen. Wat een verhaal. We zullen er nooit achterkomen denk ik wat zich daar heeft afgespeeld.

Maar dat er dingen van beide kanten niet kloppen lijkt me duidelijk. Bij de familie zet ik toch ook wel wat vraagtekens.
pi_211261672
Bizarre gang van zaken. Maar denk dat beide families niet helemaal zuiver zijn.

Tussen de lijnen door lees je hoe Anja jarenlang klein is gehouden en alleen haar online wereld had. Toen kwam dat Belgische juffie voorbij en ze gingen de wereld zien. Maar ze was ziek, had geld en die kans laat een mens natuurlijk niet aan zich voorbij gaan.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_213990626
Er zou een podcast uitkomen, maar ik kan het nergens vinden
  Spellchecker vrijdag 21 juni 2024 @ 10:27:56 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_213994701
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 21:40 schreef woxxel2 het volgende:
Er zou een podcast uitkomen, maar ik kan het nergens vinden
Eerste resultaat op google:

https://podcastluisteren.nl/pod/Het-Habbo-mysterie
  Spellchecker vrijdag 21 juni 2024 @ 10:30:30 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_214416430
Naar aanleiding van de podcast:

https://www.ad.nl/podcasts/het-habbo-mysterie-4129

Even omschrijving geleend van bnn vara podcast vd week artikel:

Hoe kan Habbo Hotel, een spel dat zo’n twintig jaar geleden honderdduizenden spelers trok en tegenwoordig een cultstatus heeft, leiden tot een tragische verdwijning? In Het Habbo-mysterie duikt Algemeen Dagblad-journalist Jorina Haspels in het opmerkelijke verhaal van Anja van der Zwan.

De Scheveningse is een van de fanatiekste spelers, die honderden uren in het virtuele hotel doorbrengt. Op een dag ontmoet ze de Belgische Chantal in het spel, die net als Anja een van de zeldzame 50-plussers in de digitale wereld is. Een vriendschap ontstaat, maar daar blijft het niet bij. Chantal claimt Anja meer en meer, en rukt haar uiteindelijk volledig los van haar familie - met dramatische gevolgen.

Het Habbo-mysterie is een zeer verslavend true-crime-verslag van een bizarre zaak. Haspels weet de informatie uitstekend te doseren, waardoor je per aflevering dieper in het verhaal van Anja gezogen wordt. Zo verandert Het Habbo-mysterie van een zaak die in het begin wat onbenullig lijkt in een uiterst spannend en emotioneel relaas.

Wat een triest verhaal voor die Anja sowieso. Neig zelf naar de familie qua waarheid en ben bang dat Anja afhankelijk is geworden van die Chantal, dat haar hele leven weg is geglipt. In combinatie met haar ziekte erbij is het helemaal uit de klauwen gelopen.

Even tag voor @roos94 die laatste een topic over habbo opende. Heb je deze dame weleens gezien?
Bastognekoeken koekoek jonguh!
  vrijdag 26 juli 2024 @ 16:26:04 #13
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_214416520
Ik ga eerst de hele serie bingen voor ik verder reageer, dit klinkt precies als iets dat ik interessant zou vinden. Bedankt voor de tip!

[ Bericht 0% gewijzigd door herverwijderd op 26-07-2024 16:50:22 ]
pi_214416638
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 16:26 schreef herverwijderd het volgende:
Ik ga eerst de hele serie bingen voor ik verder reageer, dit klinkt precies als iets dat ik interessant Ou vinden. Bedankt voor de tip!
Ik ga dat ook doen!
  Miss 200.000.000! vrijdag 26 juli 2024 @ 16:47:53 #15
367000 roos94
pi_214416683
Zou best kunnen. Heb er jarenlang 24/7 op gezeten. :+ maar al die usernames heb ik niet onthouden. Was wel een mooie tijd.
pi_214416892
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 16:47 schreef roos94 het volgende:
Zou best kunnen. Heb er jarenlang 24/7 op gezeten. :+ maar al die usernames heb ik niet onthouden. Was wel een mooie tijd.
Habbo was toch niet die boot, ik weet niet meer hoe t heet, maar t was leuk
  Miss 200.000.000! vrijdag 26 juli 2024 @ 17:18:28 #17
367000 roos94
pi_214416923
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 17:14 schreef woxxel2 het volgende:

[..]
Habbo was toch niet die boot, ik weet niet meer hoe t heet, maar t was leuk
Bedoel je club penguin?
pi_214416945
Nee, daar antwoorde je altijd met jezelf quoten en een zin

"Zwaaizwaai'

Er waren ook verschillende kamers waar je uit kon kiezen. Maar niet iets met bouwen
  Manager PR/Moderator zondag 28 juli 2024 @ 11:17:36 #19
269689 crew  Viv
pi_214445271
TT aangepast en samengevoegd met het nieuwe topic over dezelfde zaak, graag hier verder. :Y)

[ Bericht 15% gewijzigd door Viv op 28-07-2024 11:37:43 ]
pi_214476965
Ben wel heel benieuwd hoe die Chantal eruit ziet. Nog geen foto kunnen vinden.
Bastognekoeken koekoek jonguh!
pi_214657501
Wat een heerlijke podcast. Bizar verhaal.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_215095531
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:33 schreef mascara-klodder het volgende:
Gisteren gelezen. Wat een verhaal. We zullen er nooit achterkomen denk ik wat zich daar heeft afgespeeld.

Maar dat er dingen van beide kanten niet kloppen lijkt me duidelijk. Bij de familie zet ik toch ook wel wat vraagtekens.
Ja klopt, maar wanneer nemen single mensen de beslissing om hun nalatenschap officieel te laten wijzigen? Volgens mij alleen maar onder extreme druk. Kan er naast zitten, maar na zelfs een familieruzie laten de meeste mensen dat stukje notarieel zitten. Uit luiheid, dommigheid of goedheid.

De podcast ging voornamelijk om het woonrecht van het nichtje.
  maandag 24 maart 2025 @ 12:58:59 #23
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_217164869
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  maandag 24 maart 2025 @ 13:13:55 #24
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217164979
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 16:55 schreef Flitskikker het volgende:

[..]
Link naar artikel:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)echte-leven-a4178802

---

Zeer bizarre longread uit het NRC afgelopen week. Normaal heb ik geen geduld voor zulke lange artikelen, maar dit was een heuse rollercoaster. Eigenlijk geen verrassing dat het artikel van Bram Endedijk is, die ook de goede documentaireserie De zaak van je leven heeft gemaakt.

Het gaat over een vrouw die op Habbo Hotel (dat bestaat blijkbaar nog – de nostalgie...) een nieuwe vriendin ontmoet, van wie ze helemaal in de ban raakt. Ze spreekt haar vaste Habbo-vriendengroepje niet meer, en op een gegeven moment zelfs haar eigen familie niet meer. Op een dag vertrekt ze voorgoed en verbreekt ze alle contact.

Na een paar jaar en talloze mislukte pogingen om contact te leggen, komt de familie erachter dat ze in België is overleden. Dan blijkt ook dat de nieuwe vriendin de vrouw zover had gekregen om haar testament aan te passen, waardoor het gezin van de vriendin haar bezittingen (o.a. een familiewoning in Scheveningen-Strand die op haar naam stond) erft.

De vriendin in kwestie wordt ook geïnterviewd, maar haar verhaal komt erg ongeloofwaardig over.
Maar goed, hard bewijs is er niet, dus de originele familie heeft geen poot om op te staan en verliest hun aangespannen rechtszaak.

---

Ik moet abonnee zijn om dit artikel te kunnen lezen :?
pi_217171469
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 13:13 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik moet abonnee zijn om dit artikel te kunnen lezen :?
https://archive.ph/pcfp2
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')