abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 februari 2003 @ 22:00:41 #1
43498 TMC
TheGrimReality
pi_8467018
Ik schrok me lam een paar week terug... Ik kwam op mijn zolder om mijn plantjes water te geven en ik zag dat er een aantal waren waar spinnewebben op zaten.... Ik vond al dat er een aantal vreemde plekken gingen krijgen... Ik heb dus bij de intratuin gevraagd wat dat was en die zeiden spint!.... Ik zoeken op internet en jahoor.... inderdaad spint...
Ik zag mijn oogst al verloren gaan en heb gelijk een busje (chemische) troep gehaald wat overigens heel goed werkte..... jammer dat de oogst er goor van ging smaken. Gelukkig had ik een paar gespaard niet besproeid. De rest heb ik verkocht. Nu hoorde ik van een mede kweker dat er een soort mijt is dat spint eet. Spint is voor deze mijt een biefstukkie en hij laat de planten met rust. Is al het spint weg sterft deze mijt af en problemen opgelost....

Wat is dit mijt precies en kan je dat in elk tuincentrum kopen of moet ik daarvoor naar de speciaalzaak ....

Misschien weet iemand anders een betere oplossing want spint wil ik graag voorkomen deze nieuwe oogst.....

Deze post werd mede mogelijk gemaakt door www.bloodcountess.net
pi_8467041
Vroeger had je zoiets als plantpin tegen spint. Geen idee of dat nog bestaat.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_8467056
uhmm....
pi_8481259
Phytoseiulus Persimilis , Dyciphus Hesperus en de Macrolophus familie zijn er een paar. Waarschijnlijk is het bij een tuinbouw toeleverancier wel te krijgen. www.koppert.nl, www. biobest.be , zijn een paar van die bedrijven die deze beestje leveren.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_8486570
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_8514563
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 21:51 schreef erodome het volgende:
Op het wietforum een topic over spint....(ok 1 van de vele topics over spint)

http://www.wietforum.nl/editie5/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5234&highlight=&sid=a7fcd7f19fd9d5ef39c1f1a51d66a169

Ik bedenk me ineens dat dit onder spam kan vallen, heb ik niet bij nagedacht....

Mag dit wat ik hier deed, of is het onwenselijk????

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_8518316
quote:
Op zondag 16 februari 2003 14:32 schreef erodome het volgende:

Ik bedenk me ineens dat dit onder spam kan vallen, heb ik niet bij nagedacht....

Mag dit wat ik hier deed, of is het onwenselijk????

In dit geval geeft het antwoord op de vraag, tis geen reclame voor dat forum
Next time dit soort vraagjes in ons FB topicje plies, dit houdt zo op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')