Tegenwoordig hoor je in zelfde kring niet zo gek veel meer praten over groepssex of, wat een veel mooier woord is, orgieën. Bij een orgie denk je nl. meteen aan de bachanalen die de oude Romeinen in hun nadagen aanrichtten, groepssex klinkt op 1 of andere manier Duits of zo (Gruppensex). Trouwens ook in de jaren 80 was geen sprake van orgieën, toen door de AIDS ineens, en terecht daar niet van, allerlei taboes ontwikkeld werden t.a.v. de erotiek...
Ik vermoed dat de orgie nog steeds overal wijd en zijd beleden wordt, alleen gebeurt dat dan natuurlijk in allerlei sexboerderijen en parenclubs, kortom plaatsen die een persoon zoals ik nimmer zal betreden... Wat zonde is, want de orgie lijkt mij nog altijd 1 van die fenomenen die als experiment mijn sociologen hart sneller doet laten kloppen. Het plotselinge wegvallen van alle inhibities en schaamte bij grote hoeveelheden mensen, lijkt mij an sich een interessant fenomeen... Het eraan deelnemen, zal enigszins een cultuurshock met zich meebrengen, maar ik ben benieuwd hoe ik zou reageren op het ontstaan van zo'n golf van losbandigheid... Zou, ook ik, kopje onder kunnen gaan of blijft de alledaagse distantie t.a.v. de medemens bestaan...? Lost het gevoel een rationeel handeld individu te zijn geheel op of blijft het altoos, dus ook terwijl de bronst overal toeslaat, gewoon prolifereren...?
Voorts bestaat er tegenwoordig natuurlijk ook nog de, door swingers georganiseerde, "gangbang". Het woord is eik. afgeleid van het Amerikaanse woord voor groepsverkrachting. (Tja, mensen, die Ryan3, die weet wat hoor ). Verschil is alleen dat een "gangbang" uitgaat van vrijwilligheid. Dit houdt bijv. in dat, bij wijze van spreken, 1 of misschien 2 bevallige vrouwen zich laten "bedienen" door een enorm leger mannen. Dit kan misschien wel variëren van 5 tot 10 mannen per vrouw o.i.d. Nou zou ik, als man, hier niet direct aan mee willen werken, moet ik bekennen. Ik zou een gelijke verdeling of net iets meer vrouwen dan mannen bij een orgie prefereren. Waarom? Preuts? Niet meer dan the next guy. Egoïstisch dan? Okee, noem het egoïsme... Het lijkt mij gewoon niet leuk om op je beurt te moeten wachten voordat jij aan de gang kunt gaan...
Anyway de vraag aan jullie, en aan erodome uiteraard in het bijzonder, is: hebben jullie wel eens aan een orgie deel genomen, wat voor een orgie was het, waar werd hij gehouden en hoe vonden jullie het...?
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 13-02-2003 21:53]
quote:Vertel.
Op donderdag 13 februari 2003 21:53 schreef dagizmo het volgende:
In Zweden heb ik wel een heulemeuteneucke gedaan ja.Aanrader!!
quote:voor mij en vele andere ook.. denk ik
Op vrijdag 14 februari 2003 15:37 schreef Thewiseman het volgende:
hehe aleen in mn fantasie my man!
Wie weet komt mijn dag nog wel..
De darkrooms in parenclubs mijdt ik normaal gesproken.
Laten we zeggen dat ik graag zie wie er aan me zit en dat vaak niet de meest aantrekkelijke mensen de darkroom in gaan....
Waar was het, een prive-feestje van swingers onder elkaar in groningen, waren een stuk of 15 stellen, het was dus heel mooi verdeeld, evenveel mannen als vrouwen.
Hoe was het???
Zeker een herhaling waard, vooral omdat het een feestje op uitnodiging was was het een hele leuke en ongedwongen sfeer, het is gewoon gaaf een flinke groep mensen die in 1 ruimte met sex bezigzijn op een hele open manier en niemand dwingend wat te doen.
quote:We neukten ons suf in the seventies.
Op donderdag 13 februari 2003 21:51 schreef Ryan3 het volgende:
In de jaren 60 en 70 werd het groepssex genoemd. Een beetje een naar, onvriendelijk woord, als je het mij vraagt. Toch scheen dit een activiteit te zijn die in die jaren in bepaalde, intellectuele kringen tamelijk vaak werd ondernomen. Ik ben helaas net te jong om dit soort zaken te hebben meegemaakt...Anyway de vraag aan jullie, en aan erodome uiteraard in het bijzonder, is: hebben jullie wel eens aan een orgie deel genomen, wat voor een orgie was het, waar werd hij gehouden en hoe vonden jullie het...?
Hele families namen er aan deel.
Als het stil was op straat wist je weer dat het zover was.
Helaas woonde ik, net op dat moment, met veel oudere vrouwen in de straat. Maar ik liet me niet kennen. Deed gewoon mee.
In de Oetelstraat woonden veel mooiere en jongere vrouwen, ik was dan ook blij dat we in '76 daar gingen wonen.
Toen was het hek van de dam, en was er geen houden meer aan.
Op de hoek was een boerderij, daar verzamelden we ons om na een paar pilsjes in de hooiberg te belanden.
Enig nadeel was destijds dat iedereen nog gewoon het schaamhaar liet zitten, dus het was af en toe moeilijk om het hooi van de haren te onderscheiden.
Maar mensen wat een tijd was dat.
We houden nog jaarlijks een reünie in bejaardentehuis Zonnebloem. Laden we een paar hooibalen in de eetzaal, doen ons gebit uit, en gaan we loos op de muziek van de George Baker selection.
Dan moet je die zustertjes zien kijken.
je hebt namelijk ook geweldsorgies e.d... een orgie is eigenlijk een 'uit de handgelopen groepsgebeurtenis'
quote:Is dat zo? In ons taalgebruik gebeurt het wel om, om het even welke, uit de handgelopen groepsevents als metafoor idd een orgie van dit of dat te nomen. Ook wordt het woord bachanaal wel eens als metafoor gebruikt: komt van Bacchus, de God van de ? (wijn?, onmatigheid?), vandaar ook dat een bachanaal een drinkgelag is... Maar in het oude Rome werden, in een bepaalde periode, orgieën toch ondernomen/georganiseerd met het oogmerk om de vleselijke lusten bot te vieren...? Of is dat een "broodje aap"...? Groepsseks vind ikzelf zo'n onvriendelijk woord nl, neigt naar verduitsing: Gruppensex...
Op zaterdag 15 februari 2003 12:11 schreef deepthroat het volgende:
een orgie is toch net iets anders dan groepseks heb ik me laten vertellen..je hebt namelijk ook geweldsorgies e.d... een orgie is eigenlijk een 'uit de handgelopen groepsgebeurtenis'
quote:Niet zo lullen Ryan, daden willen WIJ, daden.....
Op zaterdag 15 februari 2003 19:46 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Is dat zo? In ons taalgebruik gebeurt het wel om, om het even welke, uit de handgelopen groepsevents als metafoor idd een orgie van dit of dat te nomen. Ook wordt het woord bachanaal wel eens als metafoor gebruikt: komt van Bacchus, de God van de ? (wijn?, onmatigheid?), vandaar ook dat een bachanaal een drinkgelag is... Maar in het oude Rome werden, in een bepaalde periode, orgieën toch ondernomen/georganiseerd met het oogmerk om de vleselijke lusten bot te vieren...? Of is dat een "broodje aap"...? Groepsseks vind ikzelf zo'n onvriendelijk woord nl, neigt naar verduitsing: Gruppensex...
quote:Een orgie uit het Oude Rome kwam vooral neer op onmatig veel eten en drinken. En als het eten niet meer lukt, dan stak men gewoon ff de vinger in de keel en at men verder. Ik kan me wel voorstellen dat die dingen dikwijls in grote sekspartijen uitmondden.
Op zaterdag 15 februari 2003 19:46 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Is dat zo? In ons taalgebruik gebeurt het wel om, om het even welke, uit de handgelopen groepsevents als metafoor idd een orgie van dit of dat te nomen. Ook wordt het woord bachanaal wel eens als metafoor gebruikt: komt van Bacchus, de God van de ? (wijn?, onmatigheid?), vandaar ook dat een bachanaal een drinkgelag is... Maar in het oude Rome werden, in een bepaalde periode, orgieën toch ondernomen/georganiseerd met het oogmerk om de vleselijke lusten bot te vieren...? Of is dat een "broodje aap"...? Groepsseks vind ikzelf zo'n onvriendelijk woord nl, neigt naar verduitsing: Gruppensex...
Bacchus was de Romeinse god van de roes (= Dyonisos bij de "oudere" Grieken).
quote:Okee, maar waarom denk ik bij het woord orgie dan altijd aan seks...? Anyway het diepere verschil tussen gruppensex en orgieën ligt, dacht ik trouwens, in het aantal deelnemers... Bijv. bij gruppensex is dat een groepje van ongeveer 4 stelletjes, terwijl een orgie een onoverzichtelijke wriemelende mensenmassa te zien geeft, dacht ik... Wel zijn de sexen min of meer gelijk verdeeld, want anders is er sprake van, in mijn ogen, een "gangbang"... Zoiets dacht ik...
Op zondag 16 februari 2003 13:51 schreef F.U.B.A.R het volgende:[..]
Een orgie uit het Oude Rome kwam vooral neer op onmatig veel eten en drinken. En als het eten niet meer lukt, dan stak men gewoon ff de vinger in de keel en at men verder. Ik kan me wel voorstellen dat die dingen dikwijls in grote sekspartijen uitmondden.
Bacchus was de Romeinse god van de roes (= Dyonisos bij de "oudere" Grieken).
quote:Dit klinkt haast onwerkelijk... Ik kan me er niks bij voorstellen! Jammer wel...
Op vrijdag 14 februari 2003 19:41 schreef tong80 het volgende:[..]
We neukten ons suf in the seventies.
Hele families namen er aan deel.
Als het stil was op straat wist je weer dat het zover was.
Helaas woonde ik, net op dat moment, met veel oudere vrouwen in de straat. Maar ik liet me niet kennen. Deed gewoon mee.
In de Oetelstraat woonden veel mooiere en jongere vrouwen, ik was dan ook blij dat we in '76 daar gingen wonen.
Toen was het hek van de dam, en was er geen houden meer aan.
Op de hoek was een boerderij, daar verzamelden we ons om na een paar pilsjes in de hooiberg te belanden.
Enig nadeel was destijds dat iedereen nog gewoon het schaamhaar liet zitten, dus het was af en toe moeilijk om het hooi van de haren te onderscheiden.Maar mensen wat een tijd was dat.
We houden nog jaarlijks een reünie in bejaardentehuis Zonnebloem. Laden we een paar hooibalen in de eetzaal, doen ons gebit uit, en gaan we loos op de muziek van de George Baker selection.Dan moet je die zustertjes zien kijken.
quote:Het was veel gezelliger, zeggen die ouwe knakkers altijd... Natuurlijk ook veel verdichting... Zal grosso modo wel mede vallen allemaal. Iig was er in die tijd nog geen AIDS-scare...
Op dinsdag 18 februari 2003 19:25 schreef Wizard_of_life het volgende:[..]
Dit klinkt haast onwerkelijk... Ik kan me er niks bij voorstellen! Jammer wel...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |