Jaquote:Op woensdag 25 oktober 2023 19:55 schreef Masberum het volgende:
Ow dat is vrij snel gegaan begrijp ik
geen bekenden,oude bekenden die je tijdelijk kunnen helpen? 1100ex met een inkomen van 2200nt is teveel daar ga je van in de problemen komen en ja die 30k is ook zo op dan.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 19:37 schreef Bella_Goth het volgende:
Ik ben door mijn ex de woning uitgezet en moet weer thuis wonen ivm het in de Ziektewet zitten en geen inkomen hebben. Omdat ik tot augustus gewerkt heb is mijn jaarinkomen aan de hoge kant binnen sociale huur, en bij de huizen van rond de 800 pm eisen ze dat daar gezinnen in komen
Funda heeft wel een paar dingen van rond de 1100-1200, en als ik straks ga werken verdien ik ongeveer 2200 netto (schaal LB7) of 3000 bruto bij 0.7 fte. Meer fte trek ik mentaal niet meer, daarom heb ik nu een burnout. Ik wil graag in Almere of omstreken blijven omdat hier mijn vangnet zit, ik woonde hiervoor in een dorp en dat was, zeker zonder auto, erg afgelegen. Maarja, Funda stelt vaak als eis 3,5 x de huur en dat verdien ik niet...
Ik heb 30k spaargeld als ik nu 2 jaar hard ga sparen bij mijn ouders, maar daar kan ik ook geen goede hypotheek mee krijgen.
Kortom, ik zit vast. Ik wil een 1-kamer appartement of studio, wijk maakt me ook niet uit, als het maar van mezelf is en niet gedeeld. Ik ben 34 en heb al zoveel geweld, diefstal etc meegemaakt op kamers, dat trek ik niet. Bij antikraak ben je nergens zeker van en daar ben ik juist naar op zoek...
Waar vind ik voor 1100 +- een studio? Zijn er nog andere sites dan Funda die goed zijn? Overal waar ik kijk zie ik gezinswoningen.
ik ben bang dat je dan naar het buitenland moet. In NL geef ik je weinig kansquote:Op woensdag 25 oktober 2023 19:37 schreef Bella_Goth het volgende:
Kortom, ik zit vast. Ik wil een 1-kamer appartement of studio, wijk maakt me ook niet uit, als het maar van mezelf is en niet gedeeld.
Ja, zoveel vermogen als je van loon naar loon leeft en steeds moet verhuizenquote:Op woensdag 25 oktober 2023 20:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
Wat heb he trouwens gedaan met je opgebouwde vermogen van pak hem beet 10 jaar werken?
Ja maar woningnet staat de hogere prijs woningen alleen toe aan gezinnen zeiden ze letterlijk.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 20:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
1100 euro is toch veelst te veel voor jouw inkomen?
Tja, is emigreren een optie?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:01 schreef Bella_Goth het volgende:
[..]
Ja maar woningnet staat de hogere prijs woningen alleen toe aan gezinnen zeiden ze letterlijk.
Ah dan wordt het lastig.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 22:04 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Lb7, dus docent. Wat voor werk gaat daar gedaan worden?
Nou ik kan altijd in de recruitment of sales aan de slag, maar dan ben ik al helemaal ver van mn netwerk. Ik denk dat ik mn kamer bij mijn ouders gewoon mooi inricht, wacht tot ik stabieler ben, rustig weer ga werken en over 2 jaar weer kijk. Er komen steeds meer woningzoekenden bij, ooit moet het instorten toch? Want 15 jaar terug vonden neven en nichten wel snel een woningquote:Op woensdag 25 oktober 2023 22:04 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Lb7, dus docent. Wat voor werk gaat daar gedaan worden?
Staat nu niks op maar wie weetquote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:28 schreef MissRelin het volgende:
Misschien kun je via kamernet.nl iets vinden? Daar staat meer op dan alleen kamers en soms ook huurprijzen die incl gwl zijn.
Gezien de situatie en relatie met haar moeder (zie andere topic) lijkt me dat geen reeele optie. Overigens weet ik niet of het gezien jouw situatie (burnout) en die van je moeder verstandig is om bij je ouders te wonen. De behandeling van je moeder kan ook veel stress meebrengen, en als je er woont kun je daar moeilijk aan ontkomen.quote:
Dat is wel een beetje het probleem met de woningmarkt, steeds meer zoekenden, terwijl het aantal woningen minder hard stijgt.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 22:22 schreef Bella_Goth het volgende:
[..]
Nou ik kan altijd in de recruitment of sales aan de slag, maar dan ben ik al helemaal ver van mn netwerk. Ik denk dat ik mn kamer bij mijn ouders gewoon mooi inricht, wacht tot ik stabieler ben, rustig weer ga werken en over 2 jaar weer kijk. Er komen steeds meer woningzoekenden bij, ooit moet het instorten toch? Want 15 jaar terug vonden neven en nichten wel snel een woning
Ja, dat van de stress gaf ik aan als reden voor urgentie, maar dat was niet genoeg omdat ik onderbroken weg ben geweest uit Almere.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 22:52 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Gezien de situatie en relatie met haar moeder (zie andere topic) lijkt me dat geen reeele optie. Overigens weet ik niet of het gezien jouw situatie (burnout) en die van je moeder verstandig is om bij je ouders te wonen. De behandeling van je moeder kan ook veel stress meebrengen, en als je er woont kun je daar moeilijk aan ontkomen.
Misschien zoeken op plekken die een korte treinreis van de mensen van je vangnet zijn?
Ik geloof niet dat over 2 jaar de situatie anders is, jij wel?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 22:22 schreef Bella_Goth het volgende:
[..]
Nou ik kan altijd in de recruitment of sales aan de slag, maar dan ben ik al helemaal ver van mn netwerk. Ik denk dat ik mn kamer bij mijn ouders gewoon mooi inricht, wacht tot ik stabieler ben, rustig weer ga werken en over 2 jaar weer kijk. Er komen steeds meer woningzoekenden bij, ooit moet het instorten toch? Want 15 jaar terug vonden neven en nichten wel snel een woning
Jij bent alleen geen gezin dus kom je toch in aanmerking voor de woningen met lagere huurprijzen ?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:01 schreef Bella_Goth het volgende:
[..]
Ja maar woningnet staat de hogere prijs woningen alleen toe aan gezinnen zeiden ze letterlijk.
Buiten de ' greater Amsterdam area' is genoeg moois te huur voor minder dan 1k per maand.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 20:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik ben bang dat je dan naar het buitenland moet. In NL geef ik je weinig kans
Ik zal het doorgeven aan vrienden van me die al jaren zoeken in dat gebied dat ze contact met jou moeten opnemen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:54 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Buiten de ' greater Amsterdam area' is genoeg moois te huur voor minder dan 1k per maand.
Voor ons ook niet. Dan krijgen we nog steeds topics over een docent met een burnout/ptss/etcquote:Op donderdag 26 oktober 2023 00:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat over 2 jaar de situatie anders is, jij wel?
Ik vermoed dat er dan meer van die topics komenquote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:06 schreef Elpis het volgende:
[..]
Voor ons ook niet. Dan krijgen we nog steeds topics over een docent met een burnout/ptss/etc
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |