abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211059581
Jaartje 1000/1000 Mbit/s gehad omdat het kon en er net glas naar binnen getrokken was na jaren wachten. Was leuk voor de speedtests en die paar grote PlayStation en Steam downloads, maar voor de rest nogal onnodig. Ik zit nu op 200/200 en ga gerust ook nog wel naar 100/100 als er eens een veel betere deal langskomt. KPN gebied, dus helaas te maken met de KPN belasting, welke provider je ook hebt.

Ja het is iets langer wachten op een download als je bijvoorbeeld net een nieuwe game hebt gekocht, maar dat is niet bepaald iets wat ik dagelijks doe, dan ruim ik ondertussen m'n huis wel op o.i.d. :')
pi_211059689
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:00 schreef Ponsai het volgende:

[..]
En dan zet je het abonnement ieder jaar op je eigen naam, of ook op je vriendin?
Ik kan me voorstellen dat dit shoppen anders ook opvalt bij de provider.
Niet relevant, het is niet verboden om elk jaar te wisselen, na 6 maanden geen klant geweest te zijn ziet men je doorgaans weer als nieuwe klant met de bijbehorende welkomstkorting.
Wat betreft moeite: toen ik van KPN naar Youfone ging hoefde ik niet eens iets te veranderen, netwerkinstellingen waren exact hetzelfde. Op de afgesproken datum kreeg ik opeens een ander IP-adres en snelheid en dat was het dan. Ik heb wel een eigen gateway i.p.v. die je van de providers krijgt, dat scheelt een nieuw apparaat instellen omdat ie gewoon kan blijven staan ;) Dus in de praktijk was dat alleen de oude van de vorige provider in een doos stoppen die je krijgt en terugsturen. Het zal per provider en netwerk verschillen maar zeker bij glas is het niet zo spannend.

Hoe goedkoper je abonnement al is hoe minder het zal lonen natuurlijk, ik wil de huidige provider eerst best een kans geven om mij als bestaande klant tegemoet te komen, maar vaak willen ze dat niet en halen ze blijkbaar liever nieuwe klanten binnen dan iets nuttigs te bieden aan trouwe klanten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Fleischmeister op 23-10-2023 23:47:47 ]
pi_211060999
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:00 schreef Ponsai het volgende:

[..]
En dan zet je het abonnement ieder jaar op je eigen naam, of ook op je vriendin?
Ik kan me voorstellen dat dit shoppen anders ook opvalt bij de provider.
Anders lees je even beter terug

[ Bericht 0% gewijzigd door SnodeSnuiter op 24-10-2023 08:00:28 ]
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 07:59:32 #29
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_211061015
400/400 en ik betaal 25 euro per maand vanaf november. Na 8 maanden 35 euro.
Voor 5 euro minder zou het 100/100 zijn.
4x zoveel voor 5 euro vond ik wel prima. Met het oog op de toekomst of zo :') ! Maar 100/100 was ook best voldoende geweest denk ik.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 25 oktober 2023 @ 10:27:50 #30
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_211073445
70euro in de maand voor schijtziggo omdat ze in mijn flat glasvezel maar niet willen aanleggen :r :(
500/50 mbit
downloaden met 60mb/s wel ok, maar mag wel wat sneller van mij
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  FOK!mycroftheld woensdag 25 oktober 2023 @ 11:48:56 #31
128465 verified  bondage
Ingewikkeld
pi_211074215
Sneller is altijd beter natuurlijk. Heb nu 600 mbit via Ziggo ( :r ) en ga binnenkort over op 5 gig glasvezel van Delta welke hier vorige week de vezels in de grond hebben gewerkt.
  donderdag 26 oktober 2023 @ 10:54:36 #32
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_211086481
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 16:24 schreef Chandler het volgende:
In het algemeen is gewoon internetten, beetje fokken, youtuben, etc met 20mbit (20/8=2,5MB per seconde) zeer goed te doen.
Wil je goed netflixen op 4k dan mag je wel iets hoger inzetten maar veel hoger is absurd.

Download je veel films, series en muziek dan is 100mbit wel aan te raden, dan download je maximaal met 100/8 = plus minus 12.5mb per seconde.

Meer dan genoeg..

ugh weer zoeen die wel even voor anderen bepaald welke snelheid genoeg is voor iemand.
Wie de fuck ben jij om dat te bepalen?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_211091364
quote:
15s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 10:54 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
ugh weer zoeen die wel even voor anderen bepaald welke snelheid genoeg is voor iemand.
Wie de fuck ben jij om dat te bepalen?
Lezen en de tekst begrijpen is pittig voor je, lees ik zo.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_211096138
Ik heb Starlink, net even Speedtest gedaan: 90/30.

Normaal gesproken iets hoger maar ruim voldoende. Er is hier niets anders te krijgen, ons kleine dorpje is wel aangesloten op glasvezel, maar ze wilden het niet naar onze boerderij brengen die maar een schamele 500 meter van het dorp ligt ;) .
pi_211096421
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 23:18 schreef Managarm het volgende:
Ik heb Starlink, net even Speedtest gedaan: 90/30.

Normaal gesproken iets hoger maar ruim voldoende. Er is hier niets anders te krijgen, ons kleine dorpje is wel aangesloten op glasvezel, maar ze wilden het niet naar onze boerderij brengen die maar een schamele 500 meter van het dorp ligt ;) .
Surf je met die snelheid gewoon lekker?

Bizar dat ze het niet door trokken naar jullie boerderij. Die paar honderd meter.
pi_211096854
50mbit is meer dan genoeg voor de normale gebruiker. Iets groots downloaden kan een paar tellen langer duren ja. Maar hiermee kun je bijv zonder laggs online gamen, het livestreamen in 720p en tegelijkertijd YouTube kijken en surfen.

Voor surfen heb je die snelheid helemaal niet nodig. Dan is 10mbit al ruim voldoende.
pi_211097214
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 00:02 schreef Ponsai het volgende:

[..]

Bizar dat ze het niet door trokken naar jullie boerderij. Die paar honderd meter.
500 meter graven kan zomaar paar duizend euro kosten, als je dat even betaald willen ze vast wel kabeltje neerleggen
pi_211097267
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 07:46 schreef mschol het volgende:

[..]
500 meter graven kan zomaar paar duizend euro kosten, als je dat even betaald willen ze vast wel kabeltje neerleggen
Ja klopt, dan doen ze het wel. Voor de waterleiding hebben we 6000 euro moeten betalen, maar dat is dan wel 500 meter door rotsgrond.

Internetkabels gaan hier trouwens niet door de grond, maar ze zetten palen neer.
pi_211097272
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 00:02 schreef Ponsai het volgende:

[..]

Ja hoor, ik ben er erg blij mee. We hebben hiervoor ouderwets satelliet internet gehad, latency was echt niet leuk. Daarna 4G internet, wat in de zomer in de avond niet werkt, omdat er te veel mensen zijn (iedereen op familiebezoek hier).
pi_211097761
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 08:01 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ja klopt, dan doen ze het wel. Voor de waterleiding hebben we 6000 euro moeten betalen, maar dat is dan wel 500 meter door rotsgrond.
Dan had je toen gelijk even een glasvezel kabel er langs moeten laten leggen :)

quote:
Internetkabels gaan hier trouwens niet door de grond, maar ze zetten palen neer.
Is dit in Nederland? Gewoon nieuwsgierig.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_211097777
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 09:14 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Dan had je toen gelijk even een glasvezel kabel er langs moeten laten leggen :)
[..]
Is dit in Nederland? Gewoon nieuwsgierig.
Glasvezel is van het laatste jaar, waterleiding bijna vier jaar geleden.

Nee, in Portugal.
pi_211097801
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 09:15 schreef Managarm het volgende:

[..]
Glasvezel is van het laatste jaar, waterleiding bijna vier jaar geleden.

Nee, in Portugal.
Ik dacht al.. waar de f doen ze zoiets in NL :)

Ja dat zal wel een flinke smak geld kosten. En als het niet je eigen terrein is, zal je er vast ook zelf geen actie op mogen ondernemen. Die kabel kost relatief niet zo heel veel.

Thanks!
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_211097820
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 09:17 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Ik dacht al.. waar de f doen ze zoiets in NL :)

Ja dat zal wel een flinke smak geld kosten. En als het niet je eigen terrein is, zal je er vast ook zelf geen actie op mogen ondernemen. Die kabel kost relatief niet zo heel veel.

Thanks!
Ze belden een paar maanden geleden dat ze in het dorp waren, toen we lieten zien waar onze boerderij lag waren ze een stuk minder enthousiast. Não possível (niet mogelijk) was de reactie.
pi_211097864
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 09:18 schreef Managarm het volgende:

Ze belden een paar maanden geleden dat ze in het dorp waren, toen we lieten zien waar onze boerderij lag waren ze een stuk minder enthousiast. Não possível (niet mogelijk) was de reactie.
Je dat ken ik wel. Ik heb schoonfamilie wonen in Oostenrijk en daar hoog in de bergen duw je ook niet even een kabeltje zomaar door de berg heen voor internet. :) Maar toen ze de riolering deden en de wegen, was de gemeente daar gelukkig wel zo slim om meteen glasvezel er bij te leggen. Ik ben toen een dagje bezig geweest de dorpsbewoners hun mogelijkheden uit te leggen. Waren ze wel heel erg blij mee. Apparatuur zoals switches en access points bestellen was gelukkig niet zo'n heel groot probleem, want Amazon.at leverde ook gewoon in een bergdorp op 1700 meter :) En goedkoper dan de enige internetprovider die dacht dat ie alle macht in handen had.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_211098495
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 09:22 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Je dat ken ik wel. Ik heb schoonfamilie wonen in Oostenrijk en daar hoog in de bergen duw je ook niet even een kabeltje zomaar door de berg heen voor internet. :) Maar toen ze de riolering deden en de wegen, was de gemeente daar gelukkig wel zo slim om meteen glasvezel er bij te leggen. Ik ben toen een dagje bezig geweest de dorpsbewoners hun mogelijkheden uit te leggen. Waren ze wel heel erg blij mee. Apparatuur zoals switches en access points bestellen was gelukkig niet zo'n heel groot probleem, want Amazon.at leverde ook gewoon in een bergdorp op 1700 meter :) En goedkoper dan de enige internetprovider die dacht dat ie alle macht in handen had.
Riolering gaat hem ook niet worden, het dorp ligt hoger. We hebben een sceptische tank, eentje die je niet hoeft te legen.

Wel mooi werk overigens, altijd mooi als een dure monopolist buiten spel wordt gezet.
pi_211109498
De snelheid die je nodig hebt hangt af van een paar dingen:
• Met hoeveel mensen je tegelijkertijd op het internet zit.
• Wat je doet op het internet

Ga je bijvoorbeeld allemaal tegelijkertijd zitten video streamen in HD, dan is meer altijd beter.
Ben je alleen, maar zit je torrents te downloaden, dan is meer ook beter.

Maar ben je alleen, doe je niet zo veel aan torrents, en zijn jouw eisen niet zo hoog, dan heb je aan 100Mb genoeg. Daar kan je rustig Netflix mee kijken op HD. Normaal downloaden wordt vaak begrensd door de server, omdat meer mensen het idee hebben om dingen te downloaden van die server.

Hoe snel een website op je scherm verschijnt dat zal negen van de tien keer echt niet veranderen door meer bandbreedte, daar spelen andere factoren ook mee.

Als je aan het gamen bent, dan heb je aan 200Mbit meer dan genoeg; eventuele last-minute patches kunnen dan snel genoeg binnen gehaald worden. De meeste tijd is toch gespendeerd met het toepassen van de patches.

Nee, gigabit heb je alleen maar nodig als je torrents gebruikt of gigantische downloads hebt, of jouw eigen ftp server hebt (ik hoop dat je die goed beveiligd hebt).
pi_211144120
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2023 17:01 schreef J.B. het volgende:
In mijn geval was het goedkoopste abonnement over glasvezel 1000/1000 Mbit/s via Tweak. Dat heb ik zeker niet nodig, maar de keuze was zo snel gemaakt en ik ben er dik tevreden mee. Spijtig genoeg is Tweak overgenomen door T-Mobile Odido ( :r ) en is dat feest binnenkort voorbij.
Hier hetzelfde, maar het is afwachten wat voor aanbod we binnenkort krijgen. Maar ik gok wel dat we er op achteruit gaan.
pi_211145853
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2023 17:01 schreef J.B. het volgende:
Spijtig genoeg is Tweak overgenomen door T-Mobile Odido ( :r ) en is dat feest binnenkort voorbij.
Wij die naam heeft verzonnen moeten ze op staande voet ontslaan, ik krijg er spontaan uitslag van. Popiejopie ruknaam.
pi_211307426
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 07:59 schreef Rene het volgende:
400/400 en ik betaal 25 euro per maand vanaf november. Na 8 maanden 35 euro.
Voor 5 euro minder zou het 100/100 zijn.
4x zoveel voor 5 euro vond ik wel prima. Met het oog op de toekomst of zo :') ! Maar 100/100 was ook best voldoende geweest denk ik.
Bij welke provider zit jij ?
  Moderator woensdag 15 november 2023 @ 22:09:35 #50
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_211308634
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:08 schreef Nismo1991 het volgende:

[..]
Bij welke provider zit jij ?
Odido
Met een odido mobiel op het eigen glasvezelnetwerk, dus geen kpnlijn (scheelt ook weer iets)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')