quote:Ik hoop dat machine weer de oude stijl gaat doen
Op donderdag 13 februari 2003 20:53 schreef Mr. Orange het volgende:
Titel is tevens ook de naam van de nieuwe Machine Head cd die begin maart uitkomt.
[edit]
ow wacht... ik lees nu dat het een live album is
[/edit]
Ben benieuwd of er volgende week ook nog van dit soort programma's komen.
quote:Als ik die naam zo zie doet het me denken aan chaotische muziek of iets dergelijks
Op donderdag 13 februari 2003 22:52 schreef Summoner het volgende:
Disharmonic Orchestra is echt cool.
quote:errrrrrrrrrrrrrrrr.... nee.
Op donderdag 13 februari 2003 22:58 schreef Pietjuh het volgende:
Als ik die naam zo zie doet het me denken aan chaotische muziek of iets dergelijksBeetje anorexia nervosa achtig. Zit ik in de goede richting?
Het is eigenlijk niet chaotisch, perfect gestructueerd op een bepaalde manier, maar ik kan me voorstellen dat de maagdelijke luisteraar dit chaotisch vindt. Deze band liet namelijk in de vroege jaren '90 al zeer progressieve Death Metal/Grindcore horen, terwijl de meeste bands nog volop in hun 'extra brute' periode zaten.
Hun muziek is zeer ontoegankelijk, maar zeer fascinerend en ondanks dat dit album nog zwaar leunde op Death Metal erg origineel. Als ik moet gaan vergelijken, noem ik bands als Cynic en Atheist, die ook zeer progressieve Death Metal maakten.
quote:23 maart staan ze in de 013.
Op vrijdag 14 februari 2003 10:32 schreef FLIPNEUS het volgende:
De nieuwe Apocalyptica is echt geweldig! Godzijdank hebben ze de percussie die ze op Cult hadden geïntroduceerd behouden, dat vond ik altijd het mindere op de eerdere CD's, ik vind die drums er zo goed bij passen.
quote:Weet ik, maart wordt een drukke concertmaand.
Op vrijdag 14 februari 2003 10:54 schreef Wodan het volgende:[..]
23 maart staan ze in de 013.
quote:Cool, heb alleen Stratovarius staan aan het einde van de maand samen met Symphony X.
Op vrijdag 14 februari 2003 11:06 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Weet ik, maart wordt een drukke concertmaand.
Opeth, Apocalyptica en Strapping Young Lad..
quote:hmm, jij hebt ze vast niet live gezien, en vast ook Supercharger niet.
Op vrijdag 14 februari 2003 11:36 schreef Peter666 het volgende:
*moet erg lachen als hij Machine Head het woord 'metal' nog hoort gebruiken...* Maar goed, een live plaat met veel werk van 'burn my eyes' valt natuurlijk toe te juichen...
maar goed, hoe zou je ze dan willen omschrijven, als ze geen metal zijn? pop? rock? r&b? trance?
quote:Om te beginnen: ik heb machine head een keer live gezien, hiero in de 013 was dat geloof ik. Dat was een vrij kort, mat concert wat ik gezien de entreeprijs niet zo leuk vond. Maar goed, een slechte dag kan iedereen gebeuren dus daar zal ik niet verder over zeuren.
Op vrijdag 14 februari 2003 11:45 schreef Tokus het volgende:[..]
hmm, jij hebt ze vast niet live gezien, en vast ook Supercharger niet.
maar goed, hoe zou je ze dan willen omschrijven, als ze geen metal zijn? pop? rock? r&b? trance?
Ik heb Supercharger inderdaad niet in de kast staan. Ik heb die plaat uitgebreid beluisterd bij een vriend van me en vond hem niet de moeite waard om aan te schaffen. Kwestie van smaak, geef ik eerlijk toe.
Tja, en ik ben natuurlijk wat ongenuanceerd als ik machine head 'geen metal' meer noem. Want wat is dan metal? Ik heb geen sluitende definitie voor je en MH is inderdaad geen trance of pop te noemen. Voor mijn gevoel neigt het latere werk van MH meer naar zo'n slappe hardcore/rock/metal crossover die die we na verloop van tijd nu metal zijn gaan noemen... enfin... ik zie dat ik toch weer terecht kom op het terrein van 'smaak', je houdt ervan of je houdt er niet van en dat zijn meestal leuke maar kansloze discussies... en die zijn hier vast al vaker (en beter?) gevoerd.
De term 'metal' associeer ik persoonlijk gewoon eerder met oldschool metal uit de jaren 80, of de thrash, death en black uit de jaren negentig...
quote:Dat ik daar zelf niet opkwam... da's ergens wel de kern van dat achterlijk lange betoog dat ik hierboven hield...
Op vrijdag 14 februari 2003 12:21 schreef Dragman het volgende:
Burn my eyesDaarna werd het rap minder
Of meer rap........
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 12:24 schreef Peter666 het volgende:[..]
Dat ik daar zelf niet opkwam... da's ergens wel de kern van dat achterlijk lange betoog dat ik hierboven hield...
quote:ah kijk, dat is het probleem. naja, voor zover het een probleem is natuurlijk.
Op vrijdag 14 februari 2003 12:20 schreef Peter666 het volgende:
De term 'metal' associeer ik persoonlijk gewoon eerder met oldschool metal uit de jaren 80, of de thrash, death en black uit de jaren negentig...
Mijn definitie van metal is een stuk breder dan. Voor zover er een definitie is, want dat is altijd lastig.
en ja, na Burn my Eyes werd het al direct minder.
Al moet ik zeggen dat ik Supercharger wel beter vond dan die ervoor, dat was een verschrikking....
quote:Ja.
Op vrijdag 14 februari 2003 16:29 schreef Wodan het volgende:
Staat op de Rammstein Live aus Berlin cd wel Bück dich?
quote:Ah beter, ik mis hem nog steeds op de DVD.
Op vrijdag 14 februari 2003 16:36 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Ja.
quote:* Evil gaat waarschijnlijk ook naar Apocalyptica, maar dan nie in 013
Op vrijdag 14 februari 2003 10:54 schreef Wodan het volgende:23 maart staan ze in de 013.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |