Is je dat aangepraat door een witte vrouw of man met blauw haar?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:58 schreef Netsplitter het volgende:
Een populaire mening is dat witte/blanke mensen zich niet gediscrimineerd kunnen voelen.
Dus hoe wij genoemd worden is niet relevant.
Je moet eens kijken wat er nu gebeurd in de US.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:00 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Is je dat aangepraat door een witte vrouw of man met blauw haar?
Amerika is op het moment bizaroland.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:01 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je moet eens kijken wat er nu gebeurd in de US.
Echt bizar.
Ok Geertquote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:58 schreef Jahr00n het volgende:
ik ben halfbloedje maar voor betere kansen op de arbeidsmarkt heb ik mijn haar geblondeerd
De keuze voor wit is omdat we zwart zeggen en vice versa. Hierom dus geen blank: gelijkheid. Het woord 'neger' komt uit de slaventijd. Sommige mensen gebruiken in de volksmond nog blank of donker, maar gebruikelijker is nu zwart en wit, zoals in de media wordt toegepast.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:54 schreef DjDaano het volgende:
Ik wens blank genoemd te worden en niet wit. Ik voel mij niet wit en ervaar dat als een belediging.
Waarom mag je donkere mensen geen neger of zwart noemen en blanke mensen wel wit?
Neger komt toch gewoon van Negro wat zwart betekend? Dus als we geen zwart zeggen hoeft het dus ook geen wit te zijn? Negers en blank is dus een prima oplossing. Onee dat vinden donkere mensen niet prettig. Maar wit vinden blanke mensen weer niet prettig. Wel gek dat de media er dan voor kiezen om de blanke mensen te beledigen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 21:59 schreef rosita1 het volgende:
[..]
De keuze voor wit is omdat we zwart zeggen en vice versa. Hierom dus geen blank: gelijkheid. Het woord 'neger' komt uit de slaventijd. Sommige mensen gebruiken in de volksmond nog blank of donker, maar gebruikelijker is nu zwart en wit, zoals in de media wordt toegepast.
De oorsprong van het woord 'neger' zou best van het woord 'negro' kunnen afkomen. Maar feit blijft dat deze benaming komt vanuit de slavernij. Ik denk dat we met z'n allen respect moeten hebben om deze benaming niet langer te gebruiken want het woord 'neger' staat gelijk tot het woord 'slaaf', oudsher. Ik snap niet echt waarom je moeite hebt met de benaming 'wit' persoon. Ik snap ergens je vraag 'waarom kan 'blank' niet meer gebruikelijk zijn', maar het is toch beter om alles gewoon gelijk te maken?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 22:02 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Neger komt toch gewoon van Negro wat zwart betekend? Dus als we geen zwart zeggen hoeft het dus ook geen wit te zijn? Negers en blank is dus een prima oplossing. Onee dat vinden donkere mensen niet prettig. Maar wit vinden blanke mensen weer niet prettig. Wel gek dat de media er dan voor kiezen om de blanke mensen te beledigen.
En al die trends waaien over naar hierquote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:01 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je moet eens kijken wat er nu gebeurd in de US.
Echt bizar.
Nee hoor hoe kom je daar nu bij? Dat is helemaal geen feit en daar komt het woord ook helemaal niet vandaan. Het word alleen tegenwoordig zo geframed maar als je de geschiedenis kent dan is dit feitelijk onjuist.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 22:22 schreef rosita1 het volgende:
[..]
De oorsprong van het woord 'neger' zou best van het woord 'negro' kunnen afkomen. Maar feit blijft dat deze benaming komt vanuit de slavernij.
Wat zegt de geschiedenis daarover als ik vragen mag?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 22:52 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Nee hoor hoe kom je daar nu bij? Dat is helemaal geen feit en daar komt het woord ook helemaal niet vandaan. Het word alleen tegenwoordig zo geframed maar als je de geschiedenis kent dan is dit feitelijk onjuist.
De bedreiger van Tim Hoffman zei dit ook. Of heeft hem daarom o.a. bedreigd dacht ikquote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:54 schreef DjDaano het volgende:
Ik wens blank genoemd te worden en niet wit. Ik voel mij niet wit
Oke en wat is je punt?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 22:55 schreef Ponsai het volgende:
[..]
De bedreiger van Tim Hoffman zei dit ook. Of heeft hem daarom o.a. bedreigd dacht ik
Dat mij die zin bekend voor komt.quote:
Dan kun je veel gaan verbieden. Mensen worden nogal vaak en om veel verschillende redenen bedreigd. Los daarvan waar haal je deze informatie vandaan?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 23:00 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Dat mij die zin bekend voor komt.
En blijkbaar al een rede kan zijn om iemand gewapend op te zoeken op zijn werk. Bizar.
Ergens gezien/gehoord.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 23:04 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Dan kun je veel gaan verbieden. Mensen worden nogal vaak en om veel verschillende redenen bedreigd. Los daarvan waar haal je deze informatie vandaan?
Tim heeft het erover dat het is omdat hij de profeet beledigd heeft en extreem links is en jij maakt er volledig je eigen verhaal van. JIJ geeft in dit topic aan dat hij dit gezegd zou hebben. Je bent hier letterlijk wat aan het verzinnen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 23:10 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Ergens gezien/gehoord.
Dacht hier; NWS / Tim Hofman: 'Man wilde mij vermoorden omdat hij mij te woke vindt'
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:18 schreef Ponsai het volgende:
Extreem links is net zo gevaarlijk als extreem rechts.
Dat blijkt maar weer.
Saladebar.
Nooit van gehoord. Wel een goeie uitspraak/uitleg.
[..]
Hij is wel blank, dus of het een moslim is?
Ik hoor Tim zeggen dat je niet wit maar blank moet zeggen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |