abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 februari 2003 @ 20:27:42 #1
34929 Aien
Dat moet je ook niet doen...
pi_8464577
Oke, misschien beetje vaag verhaal, maar ik zit er wel erg mee en ik hoop op wat serieuze reacties.

Op school heb ik een goede vriendin in de klas en een jongen die ik ook ontzettend aardig vind (misschien ook wel leuk). In het begin was er niks aan de hand, we doen met zijn drieën Engels op een ander niveau dan de klas en konden het altijd prima vinden.

Die jongen heeft mij en mijn vriendin toen een paar keer laten zitten met Engels en mij ook met een project (ik zat met hem in de groep, zij niet), maar dit is allemaal weer goed gekomen en we zouden nu dus gewoon gaan werken.

Vorige week donderdag is die jongen achter een paar dingen gekomen van dat meisje (maar had beloofd om dit voor zich te houden) en zij vindt dat hij sinds dien arrogant doet tegen haar.

Gister zouden we dus weer Engels doen, en we liepen het lokaal uit en toen barstte de bom, oppeens hadden ze ongelovelijke ruzie. Ik had echt geen idee hoe dit opeens zo kwam, het enige wat me was opgevallen was dat die vriendin die gozer al de hele dag aan het afzijken was bij mij.
We hebben nog wel geprobeerd Engels te doen maar dit ging absoluut niet en ze zijn kwaad uit elkaar gegaan. Ik ben toen ook maar naar huis gegaan en heb tegen allebij gezegd dat ik niet boos was en allebij zeiden ze dat ze geen ruzie hadden met mij. Ik had dus vrede met alletwee maar zat er dus wel ongelooflijk tussen, ze zaten alebij bij mij de ander af te kraken.

Vandaag was er de hele tijd een spanning tussen die twee, ze kunnen elkaar absoluut niet meer uitstaan en het was bijna weer ruzie.

Het punt is dus dat ik hier middenin zit, en ik geen van de twee kwijt wil raken want ik mag ze allebij heel erg graag. Ik weet echt niet meer hoe ik hier nou mee om moet gaan, ik probeer ze allebij duidelijk te maken dat ik er gewoon niks mee te maken wil hebben maar ik word elke keer er weer in betrokken en die vriendin blijft maar over die jongen zeiken en het voelt alsof ze per sé wil dat ik haar kant kies, wat ik niet van plan ben.

Heeft iemand enig idee wat ik nou het beste kan doen? gewoon zeggen ik wil echt geen partij kiezen helpt gewoon niet, en ondertussen hebben ze er ook al leraren bijgehaald waardoor het IMO alleen maar erger wordt.

Dus, iemand tips, iemand wel eens in dezelfde situatie gezeten???

for the record, ik ben 17, de andere zijn 21 en 22.

edit: nog vergeten, maar ik heb dus tegen die vriendin gezegd dat ik zo mijn eigen mening heb over de toestand en nou vindt zij dat ik die gozer dus direct voor trek en niet haar geloof omdat ik hem leuk vind. Dit is onzin, ik heb mijn eigen mening gevormd maar ze weigert dit te geloven.

[Dit bericht is gewijzigd door Aien op 13-02-2003 20:34]

It is not about the things that happen, but about how we decide how to handle them.
  donderdag 13 februari 2003 @ 20:31:35 #2
30106 Hiawatha
Had ie nu maar een camera.....
pi_8464700
Zet ze allebei tegenover elkaar en zeg dat je het zat bent dat jij er tussen zit. Stel de eis dat ze je erover met rust laten of dat ze nu ophouden met kinderachter geruzie en het als volwassen mensen gaan uitpraten. Gewoon duideljk zeggen waar het op staat. Eerlijkheid duurt het langst.
pi_8465247
Ik ben het grotendeels met Hiawatha eens. Ik zou gewoon zorgen dat ze allebei in staat zijn om met elkaar te praten en daarvoor zou ik eerst jou oprechte mening geven over de situatie. Eerlijkheid is denk ik het best, en misschien realiseren beide vrienden van je dan dat jij simpelweg niet echt kunt kiezen voor één van je vrienden. En je zou ze er inderdaad op kunnen wijzen dat ze als volwassenen gewoon hierover zouden kunnen praten en dat jij het er ook lastig mee hebt. Maar ik zou in ieder geval er iets van zeggen want hiermee rondlopen maakt dingen niet echt leuker. In ieder geval wens ik je veel succes.
  donderdag 13 februari 2003 @ 20:53:39 #4
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_8465278
Heel goed Vertel gewoon dat ze het uitzoeken en dat jij geen zin hebt om slachtoffer te worden van hun geruzie....
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  donderdag 13 februari 2003 @ 20:55:43 #5
34929 Aien
pi_8465344
hm, daar zit nou juist het probleem, ze weigeren normaal met elkaar te praten, dit is overigens de schuld vanbeiden. Ze communiceren zo ongeveer via mij (deden ze, dit heb ik gewoon geweigerd op een gegeven moment) en als ze ook maar iets tegen elkaar zeggen is het gelijk weer ruzie en elkaar afzeiken.
It is not about the things that happen, but about how we decide how to handle them.
pi_8465382
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 20:55 schreef Aien het volgende:
hm, daar zit nou juist het probleem, ze weigeren normaal met elkaar te praten, dit is overigens de schuld vanbeiden. Ze communiceren zo ongeveer via mij (deden ze, dit heb ik gewoon geweigerd op een gegeven moment) en als ze ook maar iets tegen elkaar zeggen is het gelijk weer ruzie en elkaar afzeiken.
Misschien is het dan het best om even jou mening te geven en dan voorlopig even af te wachten wat jou twee vrienden vervolgens doen nadat ze weten dat communiceren via jou niet meer mogelijk is. Misschien zien ze in dat praten het beste is.
  donderdag 13 februari 2003 @ 21:12:38 #7
34929 Aien
pi_8465793
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 20:57 schreef Shinobi het volgende:

[..]

Misschien is het dan het best om even jou mening te geven en dan voorlopig even af te wachten wat jou twee vrienden vervolgens doen nadat ze weten dat communiceren via jou niet meer mogelijk is. Misschien zien ze in dat praten het beste is.

Dat zien ze allebij wel in, maar ze weigeren het te doen..
  donderdag 13 februari 2003 @ 21:52:49 #8
22567 innovation
Don't look at the sun
pi_8466792
1 tip 1 echte tip.
bemoei je er niet mee
geef geef comentaar anders dan dat je onpartijdig wilt blijven.\
en probeer dat ook te blijven hoe moelijk het ook is
poebeer houd van Knorretje2712 http://www.clusius.com,Alain Lecluse
pi_8468082
Moeilijk situatie zo iets.... Ik zou tegen beide zeggen dat ik er neit over praten wil met hen. Wel over andere dingen maar niet over hun problemen. En ik denk dat ik een afspraak met zn 3en zou maken voor school en niet op komen dagen. Dan moeten ze wel met elkaar praten. Misschien kun je ook nog naar die docent gaan die ze er bij gehaald hebben en aangeven dat jij er spuugzat van wordt.
Succes in ieder geval en zorg dat ze jou niet de kop gek maken...
blond
pi_8469049
quote:
die jongen [is] achter een paar dingen gekomen van dat meisje (maar had beloofd om dit voor zich te houden)
dat gebeurd niet;
jonge mensen, moeilijke tijd, emoties, etc.
ga er maar van uit dat dat "iets" binnenkort naar buiten komt
Fiesty. Loyal. Heroic. Insecure. Rebel spy. Excels at trouble. Incorrigible counterpart of a mindless philosopher. Has picked up a slight flutter. A bit excentric
  vrijdag 14 februari 2003 @ 07:30:15 #11
34929 Aien
pi_8472213
Well, bedankt voor de tips! Ik moet zo naar school en ik ga ze dus maar ff vertellen dat ze dit zonder mij moeten uitzoeken.

IIG hoop ik wel dat hij dat voor zich houdt want anders komt het echt NOOIT meer goed tussen die 2

vrijdag 14 februari 2003 @ 11:54:28 #12
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_8475328
Bekende situatie.. Zoiets heb ik ook eens meegemaakt. 'k Had twee vriendinnen. Eentje die tegenover me woonde en die al jaren m'n beste vriendin was & aan de andere kant een klasgenote waarmee ik iedere dag van en naar school fietste en erg goed mee overweg kon.
Als nu terug denk... dan is het vooral die vriendin geweest die jaloers was om de een of andere reden. t Is zelf zovers gegaan dat de moeder van die vriendin mij kwam vertellen dat ik maar moest kiezen tussen 2 vriendinnen! Werkelijk te bizar voor woorden!
Wat ik gedaan heb?
Ik heb niet gekozen. 'k Ben neutraal gebleven.
Situatie nu?
M'n voormalig klasgenote is nog steeds een erg goeie vriendin.. Die ander heb ik al jaren niet gesproken..

Hoewel dit niet zo'n fijne afloop is, zou ik je toch adviseren om je zoveel mogelijk afzijdig te houden. Blijf neutraal. Als je je in hun ruzie mengt.. dan zou je zelf wel eens het slachtoffer kunnen worden.

(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 14 februari 2003 @ 12:03:55 #13
34929 Aien
pi_8475527
thx natalie ^-^

Gelukkig is er vandaag niks gebeurd, ze hebben elkaar genegeerd en ik ben gewoon met allebij omgegaan.

Inmiddels is dat geheim al via iemand anders uitgelekt, dus daar hoef ik me in ieder geval niet meer druk over te maken ^-^

vrijdag 14 februari 2003 @ 12:39:39 #14
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_8476247
Ah, blij te horen dat het vandaag verders goed ging
Ik hoop voor jou dat ze het snel bij zullen leggen. Ruzies zijn vaak gebasseerd op misverstanden. Da's zo jammer.
Alvast een fijn weekend
(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 14 februari 2003 @ 13:25:47 #15
30618 KingCold
I Rule Everything
pi_8477434
quote:
IIG hoop ik wel dat hij dat voor zich houdt want anders komt het echt NOOIT meer goed tussen die 2
Ik heb ook zo het idee dat ie dat niet voor zich kan houden. Mensen hebben de neiging om mensen die hun niet mogen namelijk als een politiek correct doelwit te zien voor allerhande rotgeintjes, wat kan hem het namelijk schelen als zij zich eventueel gekwetst voelt door hetgeen hij doet? Sterker nog, dat zal ie zelfs leuk vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')