abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210961478
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 14:23 schreef Nyamuk het volgende:
Ah, dit soort "wetenschappers"

Wat een treurig "onderzoek" weer.
Je bent je argumenten vergeten. Ik wacht met smart.
pi_210961592
quote:
11s.gif Op zondag 15 oktober 2023 13:31 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Hoog tijd dan voor broccoli chips en broccoli ijs :9~
Ik ga liever tien jaar eerder dood dan alleen nog zaken als broccoli ijs of chips te kunnen "snoepen".
pi_210961603
Ik heb gisteren een chipje gegeten. Komt wel dichtbij nu.
pi_210961659
Maar deze "verslaving" kun je natuurlijk nooit vergelijken met een coke verslaving..

Want denk ook niet dat er zware criminaliteit door gaat komen als bij coke.
Illegaal chips en ijs tussen de bananen uit Colombia....
:')
pi_210961676
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 15:14 schreef Toine51 het volgende:
Maar deze "verslaving" kun je natuurlijk nooit vergelijken met een coke verslaving..

Want denk ook niet dat er zware criminaliteit door gaat komen als bij coke.
Illegaal chips en ijs tussen de bananen uit Colombia....
Psssst, chips kopen?
  zondag 15 oktober 2023 @ 15:29:09 #106
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210961758
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 15:17 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Psssst, chips kopen?
Dit zou zo een vraag van Modi aan Poetin kunnen zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_210961848
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 11:50 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Ik eet 1 zak chips per week en kan rustig 20 keer per dag het keukenkastje open doen om iets te pakken zonder dat ik elke keer als ik de zak zie liggen denk 'die moet ik hebben, NU'.

Bak ijs heb ik al een maand onaangebroken in de vriezer liggen.
Nou, ik moet zeggen dat als ik chips in huis heb dan gaat het ook op, meestal binnen het uur na het kopen. Maar als ik in de super boodschappen doe voel ik over het algemeen geen enkele behoeft om een zak chips mee te nemen. Geen idee of je dat verslaving moet noemen. In ieder geval met minder dan een zak chips in de maand lijkt het mij geen issue.
pi_210961867

Chips en suiker is lekker hoor, en inderdaad moeilijk vanaf te blijven. Maar het vergelijken met coke... hou toch op man, stel idioten :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_210962298
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 15:09 schreef Gehrman het volgende:
Ik heb gisteren een chipje gegeten. Komt wel dichtbij nu.
Vetklep, junk ^p^
pi_210962337
quote:
Die cirkel van hunkeren, krijgen en vervolgens crashen, is vergelijkbaar met cocaïne of heroïne.”
Nepnieuws dus, vergelijkbaar is niet "net zo" en zo'n cirkel is wat anders dan het geheel van een verslaving.

Verder moet het eens afgelopen zijn met de medicalisering van vreetzakken. Je hebt geen zelfbeheersing, je bent zwak van geest, je kunt je eigen consumptie niet organiseren en je wordt moddervet. Stop met het verzinnen van excuses voor zwakte.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_210962503
:') tja
Waar gaat het nog over.
pi_210962547
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 14:23 schreef Nyamuk het volgende:
Ah, dit soort "wetenschappers"

Wat een treurig "onderzoek" weer.
En hier zie je hetzelfde als bij onderzoeken die beweren dat roken of alcohol drinken ongezond is: jIj BeMoEiT nIeT oVeR mIj, om daarna zonder enige toelichting de bewering in twijfel te trekken.
O wacht, iK sTeL aLlEeN mAaR vRaGeN!
pi_210962788
Chips vind ik niet lekker.. Net als de meeste frisdranken.
Roomijs is wel lekker, maar te koud..

Daarmee ben ik best blij mee, anders zouden ik met kilos aangekomen zijn.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_210965098
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 10:36 schreef Hathor het volgende:
Wat een onzin zeg.
Heb jij een onderzoek wat het onderzoek in de bron ontkracht dan?
  zondag 15 oktober 2023 @ 20:51:12 #115
117098 Hathor
Effe niet
pi_210965223
quote:
7s.gif Op zondag 15 oktober 2023 20:42 schreef FL_Freak het volgende:

[..]
Jij denkt dat een drug (heroine) waar je fysiek verslaafd aan kan raken en helemaal naar de klote van kan gaan te vergelijken is met chips en ijsjes? Echt? Heb je wel eens te maken gehad met heroine verslaafden?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 15 oktober 2023 @ 21:03:09 #116
117098 Hathor
Effe niet
pi_210965421
Ik heb ouwe jeugdvrienden helemaal naar de godverdomme zien gaan door die meuk. Waren ooit hele normale jongens, op het eind een lichamelijk een geestelijk wrak, alleen maar bezig met dat ene ding dat ze door de dag kon helpen. Tot alles in staat, zelfs dodelijk geweld, alles voor die fix.

Sorry hoor, maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand moordneigingen kreeg als ie zijn zakje chips niet kreeg. :{w
pi_210965504
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 21:03 schreef Hathor het volgende:
Ik heb ouwe jeugdvrienden helemaal naar de godverdomme zien gaan door die meuk. Waren ooit hele normale jongens, op het eind een lichamelijk een geestelijk wrak, alleen maar bezig met dat ene ding dat ze door de dag kon helpen. Tot alles in staat, zelfs dodelijk geweld, alles voor die fix.

Sorry hoor, maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand moordneigingen kreeg als ie zijn zakje chips niet kreeg. :{w
Oude vrouwtjes beroven om chips te kunnen kopen.

Mexicaanse Dorito kartels 😱
El Chippo 😱
pi_210965557
niet alleen roomijs, maar ook waterijsjes zoals racket(space arrows(dirk)) e.d.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_210966270
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 10:34 schreef schommelstoel het volgende:
Wetenschappers: ’Roomijs en chips net zo verslavend als coke en heroïne’

LONDEN - Roomijs en chips zouden net zo verslavend zijn als cocaïne en heroïne. Dat stellen wetenschappers na uitgebreid onderzoek naar ultra bewerkte voedingsmiddelen. Dat schrijven zij in het vakblad The BMJ.

Uit onderzoek zou blijken dan 14% van de volwassenen technisch gezien verslaafd is aan ultra bewerkte voedingsmiddelen, zogenoemde UPFs (ultra-processed foods). Dan moet je denken aan roomijs, chips, worstjes, snoep, koekjes en frisdranken. Het onderzoek werd geleid door professor Ashley Gearhardt, die verbonden is aan de Universiteit van Michigan.

„De combinatie van koolhydraten en vetten, die vaak voorkomt in UPFs, lijkt een sterk verslavend effect te hebben op het aanmaken van dopamine (het beloningshormoon) in de hersenen.” Dit effect is vele malen groter door de combinatie van zowel koolhydraten als vetten. Niet één ingrediënt zou verslavend zijn, maar een combinatie. Natuurlijk voedsel zou bijvoorbeeld of veel vetten of veel koolhydraten bevatten, zo stellen de wetenschappers. Maar ultra bewerkte voedingsmiddelen zouden veel van beide bevatten, wat zou leiden tot problemen.

Dopamine
Door de aantrekkingskracht van dit soort voedsel stellen de wetenschappers dat het effect ervan vergeleken kan worden met drugs. „Men krijgt een stoot dopamine door het lichaam, gevolgd door een snelle afbraak. Die cirkel van hunkeren, krijgen en vervolgens crashen, is vergelijkbaar met cocaïne of heroïne.”

Gelukkig zijn niet alle mensen gevoelig voor de effecten van ultra bewerkte voedingsmiddelen. Desondanks stellen de onderzoekers wel dat een waarschuwingslabel, net zoals op pakjes sigaretten, geen kwaad zou kunnen. Wil je minder van dit soort voedsel eten? Dan hebben de onderzoekers een simpele manier: „Vraag jezelf af: is dit echt eten? Je kunt snel van verslaving naar walging gaan.”

Bron

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh toch maar eens hero proberen dan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_210966301
quote:

[..]
Probleem met figuren als jij is dat ze totaal wereldvreemd zijn maar in grote getalen gelijken vinden overal.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_210966328
De mate waarin iemand deze TT letterlijk neemt en een boze reactie plaatst laat wat mij betreft een perfecte negatieve correlatie zien met iemands intelligentie.
pi_210966340
quote:

[..]
Nou ja, het is wel weer een rammend slecht Telegraafartikel hoor. Ze schrijven over een BMJ analysis artikel. Dat is geen nieuw onderzoek, dat is min of meer een opiniestuk op basis van een blik op de stand van zaken. Daarin is het enige wat over verslaving wordt geschreven is dat in twee recente systematische reviews op basis van de zogenaamde Yale food addiction scale 14% van de volwassen deelnemers als verslaafd geclassificeerd kon worden, vergelijkbaar met alcohol en tabak.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_210966349
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 21:59 schreef ludovico het volgende:

[..]
Probleem met figuren als jij is dat ze totaal wereldvreemd zijn maar in grote getalen gelijken vinden overal.
Om een bron vragen wanneer iemand zijn beargumentatie vergeet = wereldvreemd zijn. Got it.
pi_210967006
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 21:03 schreef Hathor het volgende:

Daar gaat het onderzoek toch niet over. :')

De conclusie is dat mensen er niet vanaf kunnen blijven, verslaving dus, en daarmee vergelijken ze het. Jezus zeg. Lezen!
  zondag 15 oktober 2023 @ 22:57:20 #125
117098 Hathor
Effe niet
pi_210967027
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 22:55 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Daar gaat het onderzoek toch niet over. :')

De conclusie is dat mensen er niet vanaf kunnen blijven, verslaving dus, en daarmee vergelijken ze het. Jezus zeg. Lezen!
Er niet van af kunnen blijven zit tussen je oren als het over chips en ijs gaat, dat ligt met heroine net even iets anders als je in een vergevorderd stadium zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')