JA! En over een paar maanden hebben ze weer een totale zonsverduisteringquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 18:26 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben niet jaloers, maar... ja, eigenlijk ben ik dat wel. Niet normaal hoe veel geluk de huidige bewoners van NA hebben, terwijl Europa het moet doen met eentje in 2026 tijdens zonsondergang en eentje in 2027 waarvoor je helemaal naar het zuiden van Spanje moet.
Er is zelfs een gebied die in 2017 ook al totaliteit heeft gehadquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 18:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
JA! En over een paar maanden hebben ze weer een totale zonsverduistering
Ja. 2x een totale zonder te hoeven reizen. Dan heb je echt geluk! We wonen echt op de verkeerde plek....quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 18:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is zelfs een gebied die in 2017 ook al totaliteit heeft gehad
Ondertussen Europa: niets van 1999 tot 2081 als je die ene tijdens zonsondergang en die twee die net het zuidelijkse puntje van Spanje raken niet mee telt.
2026 is in Nederland even goed als die in 1999 kwa bedekking. Je zal wel naar het strand moeten om hem te kunnen zien, want maar 8 graden boven de horizon.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 18:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. 2x een totale zonder te hoeven reizen. Dan heb je echt geluk! We wonen echt op de verkeerde plek....
Gelukkig heb ik als kind de zonsverduistering van 1999 bewust meegemaakt. Helaas niet in België of Frankrijk maar in Nederland. Maar was evengoed indrukwekkend! 2081 ga ik niet meer meemaken denk ik. Dan ben ik 90
Ik wil naar Spanje gaan voor deze. Maar dat gaat wel een beslissing op het laatste moment worden. In augustus kan het bloedje heet zijn daar. Als het heet is, dan ga ik naar het strand in NLquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 18:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2026 is in Nederland even goed als die in 1999 kwa bedekking. Je zal wel naar het strand moeten om hem te kunnen zien, want maar 8 graden boven de horizon.
Ja, die staat bij mij ook wel redelijk hoog op het verlanglijstje. Je kan ook naar IJsland en de gok nemen een veel betere zonsverduistering te ervaren, of gewoon helemaal niet want kutweer 95% van de tijd.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik wil naar Spanje gaan voor deze. Maar dat gaat wel een beslissing op het laatste moment worden. In augustus kan het bloedje heet zijn daar. Als het heet is, dan ga ik naar het strand in NL
IJsland is wel echt het meest westelijke puntje zie ik. Nog tijd genoeg om plannen te makenquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, die staat bij mij ook wel redelijk hoog op het verlanglijstje. Je kan ook naar IJsland en de gok nemen een veel betere zonsverduistering te ervaren, of gewoon helemaal niet want kutweer 95% van de tijd.
Als je er in Spanje veel van wil zien, kom je ook wel op de kust in het noordwesten uit, waar het weer helaas ook niet altijd meewerkt.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, die staat bij mij ook wel redelijk hoog op het verlanglijstje. Je kan ook naar IJsland en de gok nemen een veel betere zonsverduistering te ervaren, of gewoon helemaal niet want kutweer 95% van de tijd.
De eerste in Nederland die nog voller is dan 1999 (98% dacht ik, die in '99 was hier op de Veluwe zo'n 92% zag ik vandaag) is 11 dagen na mijn 100e verjaardag, zin inquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 18:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. 2x een totale zonder te hoeven reizen. Dan heb je echt geluk! We wonen echt op de verkeerde plek....
Gelukkig heb ik als kind de zonsverduistering van 1999 bewust meegemaakt. Helaas niet in België of Frankrijk maar in Nederland. Maar was evengoed indrukwekkend! 2081 ga ik niet meer meemaken denk ik. Dan ben ik 90
Als we dan nog leven, zullen we dan samen kijkenquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De eerste in Nederland die nog voller is dan 1999 (98% dacht ik, die in '99 was hier op de Veluwe zo'n 92% zag ik vandaag) is 11 dagen na mijn 100e verjaardag, zin in
Ja stuur maar even een DM ter herinnering dan.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 20:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als we dan nog leven, zullen we dan samen kijken
Omg! Dat is coolquote:
Een verschil van dag en nacht zoals ze toen op het journaal zeiden.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:35 schreef Farenji het volgende:
Ik was in 1999 in Frankrijk met vakantie (aan het zweefvliegen) maar net iets te noordelijk voor de volledige verduistering, en ik had de mogelijkheid om met een vliegtuigje naar het verduisteringsgebied te gaan, maar heb dat destijds niet gedaan, want "een gedeeltelijke verduistering is ook tof toch" dacht ik. Daar heb ik nog steeds veel spijt van, toen de mensen met hun verhalen terugkwamen die wel waren gegaan wist ik wel dat ik echt wat gemist had.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |