abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210939738
Ik besef dat dit een beetje een @roos94 topic is, maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.

Over twee weken moet ik naar de kaakchirurg om een verstandskies te laten verwijderen. Nu weet ik niet of dat tegenwoordig standaard is, of dat je alleen voor lastige gevallen daar naartoe wordt gestuurd. Ik heb niet zo heel veel idee wat ik daarna kan verwachten. Ik heb jaren geleden eentje laten verwijderen door de tandarts, maar ik weet niet of dat vergelijkbaar gaat zijn.

Hoe hebben jullie het ervaren na de ingreep? Veel pijn? Veel bloed? Kon je de dag erna weer werken (niet dat ik voor een poep en een scheet thuis zit, maar zou het wel graag willen weten). Hoe ervaarde je de ingreep zelf?

Bedankt alvast :)
pi_210939792
Oei, is alweer een tijd geleden. Twee verstandskiezen tegelijk. Door kaakchirurg in ziekenhuis, dat werd (wordt?) wel vergoed, door tandarts niet.
Had niet echt last, op donderdag zijn kiezen getrokken. Die dag en vrijdag voor de zekerheid vrij. Maandag weer aan het werk.
Wonden waren best snel dicht, ik moest nog wel met een pipetje de gaten uitspoelen met water. Dat er in je mond opeens twee gaten zitten is wel mal, maar went redelijk snel.

-edit-: ingreep zelf was ook wel apart. In mijn herinnering was de kaakchirurg een kleine Indische vrouw die zich met haar knie tegen mijn borstkas schrap zette om de kiezen te trekken. Maar ik maak het in mijn hoofd denk ik spannender dan het was.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_210939797
Beetje pijn, beetje bloed. Na een dag of drie was het wel weer voorbij geloof ik, is alweer 5.5 jaar geleden. Eerste dag is het vervelendste uiteraard, dan kun je wel wat paracetamol en rust gebruiken.

Twee tegelijk.
  Spellchecker vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:51:47 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210939821
Ik zou de volgende dag in ieder geval thuisblijven.
Als het gehecht is en je zou bukken of iets zwaars tillen is dat link.

Lees ook: https://www.bernhoven.nl/(...)ies-enof-wortelrest/
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:53:40 #5
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210939844
Links 2, rechts 2 verstandskiezen laten trekken, eerste 2 had ik koorts, was en beroerd van en pijn, de tweede twee nergens last van.
Verder zijn er bij mij nog 4 kiezen getrokken omdat ik grote tanden en een kleine kaak heb groeide alles schots en scheef. Niet veel last van gehad, wel een beugelbakkie voor mijn eigen bestwil
pi_210939874
Zelf nooit gehad, weet wel nog dat er een keer een collega een verstandskies had laten trekken en dat dat ging ontsteken en hij enorm uit zijn bek meurde toen en er uiteindelijk ook een paar dagen ziek mee thuis kwam te zitten :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:56:29 #7
382129 crew  Donna
pi_210939879
Laatste keer nergens last van gehad. Dag erna weekendje weg en uit eten geweest etc. _O_
pi_210939950
Thanks voor de reacties! Hoop dat het snel 2 weken later is... Heb er veel pijn aan ;(
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:13:12 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210940072
Je hebt moeilijke en makkelijke verstandskiezen. Hoeveel last je na de ingreep hebt is grotendeels afhankelijk van hoeveel er gewroet moet worden om de kies eruit te krijgen.

Filmpje met een paar verschillende extracties. Niet goor. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_210940082
Neem wel een ijsje. Dat zorgt ook minder pijn.. Je wang zal even opzwollen dus even afkoelen. Ander kant eten vermalen.. Of je eet een zachte voedsel of je doet het in mixer..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_210940262
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 18:13 schreef Hyperdude het volgende:
Je hebt moeilijke en makkelijke verstandskiezen. Hoeveel last je na de ingreep hebt is grotendeels afhankelijk van hoeveel er gewroet moet worden om de kies eruit te krijgen.

Filmpje met een paar verschillende extracties. Niet goor. :P
Thanks! Zal'm eens bekijken :)
  Spellchecker vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:29:17 #12
197773 crew  maily
pi_210940276
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 18:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Thanks voor de reacties! Hoop dat het snel 2 weken later is... Heb er veel pijn aan ;(
Ik heb er voor en na best last van gehad ... hoop dat jij dat niet hebt ^O^
pi_210940354
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 18:13 schreef Captain_Ghost het volgende:
Neem wel een ijsje. Dat zorgt ook minder pijn.. Je wang zal even opzwollen dus even afkoelen. Ander kant eten vermalen.. Of je eet een zachte voedsel of je doet het in mixer..
Even? Als in 2 weken?😂
pi_210940369
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 18:29 schreef maily het volgende:

[..]
Ik heb er voor en na best last van gehad ... hoop dat jij dat niet hebt ^O^
Nou, ik doe momenteel alles om dat ding zo snel mogelijk eruit te krijgen. Ik leef nu zo ongeveer op pijnstillers en zelfs dan komt het er gewoon doorheen. Wel niet zo erg, maar toch. Denk dat ik nog liever een bevalling doe :')
  Spellchecker vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:41:08 #15
197773 crew  maily
pi_210940449
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 18:35 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nou, ik doe momenteel alles om dat ding zo snel mogelijk eruit te krijgen. Ik leef nu zo ongeveer op pijnstillers en zelfs dan komt het er gewoon doorheen. Wel niet zo erg, maar toch. Denk dat ik nog liever een bevalling doe :')
O en zorg voor jezelf voor zacht en makkelijk eten .... soep, puree enzo.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:44:22 #16
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_210940486
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 17:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik besef dat dit een beetje een @:roos94 topic is, maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.

Over twee weken moet ik naar de kaakchirurg om een verstandskies te laten verwijderen. Nu weet ik niet of dat tegenwoordig standaard is, of dat je alleen voor lastige gevallen daar naartoe wordt gestuurd. Ik heb niet zo heel veel idee wat ik daarna kan verwachten. Ik heb jaren geleden eentje laten verwijderen door de tandarts, maar ik weet niet of dat vergelijkbaar gaat zijn.

Hoe hebben jullie het ervaren na de ingreep? Veel pijn? Veel bloed? Kon je de dag erna weer werken (niet dat ik voor een poep en een scheet thuis zit, maar zou het wel graag willen weten). Hoe ervaarde je de ingreep zelf?

Bedankt alvast :)
Er zijn genoeg tandartsen die het standaard doorsturen. Het ligt er helemaal aan. Als de kies gewoon recht als een normale tand groeit en er is bijvoorbeeld een klein stukje zichtbaar, is het een fluitje van een cent. Ik heb dit zelf mogen ervaren en 5 uur later zat ik een hamburger te eten (niet dat dat zo slim idee was want de wond moet nog een beetje helen). In een ander geval als de tand plat groeit richting kaak bijvoorbeeld, moeten ze het eerst splijten en in stukjes eruit halen. Dat is een wat langer en rottiger proces. Ook loopt er een zenuw in de kaak, die niet geraakt mag worden, anders treedt er een verlamming op in je wang. Dat is bij mij ook het geval. Deze kies is uiteindelijk ook niet getrokken. Ik had er iets last van (opgezwollen tandvlees) maar kreeg hier peroxide voor die je met een watje op het tandvlees doet. Na een paar dagen was de zwelling geslonken en heb er nooit meer last van gehad. De kies zit er nog steeds. Succes :)
pi_210940710
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 18:41 schreef maily het volgende:

O en zorg voor jezelf voor zacht en makkelijk eten .... soep, puree enzo.
Het kaakchirurg verhaal kan ik heel positief kort vertellen: fantastische ervaring. Die man was geweldig. Voelde zelfs de verdoving zetten amper. Trekken ging vlot en pijnloos. Echt geweldig.

Maar daarna had ik honger en zin in een broodje. Dus ik kocht met mijn verdoofde smoel een broodje. En sneed met mijn gebit zo door mijn wang heen. Ik gruwel nog van het gevoel van het aansnijden van mijn eigen vlees. Mond liep vol bloed en ik was een heel nare ervaring rijker. Dus, doe vooral wat maily zegt :Y)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210940991
Beetje snijden beetje boren dan grote tang in je smoel beetje wikken beetje trekken en dan krak krak en eruit is die.
pi_210941032
Ik heb er ook 2 door een kaakchirurg laten trekken. Maar die heeft ook gelijk mijn kaken doorgezaagd en een stukje verderop weer vastgezet. Dus dat ik een week onder de pannen was, is niet heel geheel representatief.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_210941085
Is ie al doorgekomen of moet ie eruit gesneden worden?
  Spellchecker vrijdag 13 oktober 2023 @ 19:34:39 #21
197773 crew  maily
pi_210941118
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 19:26 schreef Sjemmert het volgende:
Beetje snijden beetje boren dan grote tang in je smoel beetje wikken beetje trekken en dan krak krak en eruit is die.
Dat geluid ja terwijl je verdoofd bent :X :N
pi_210941159
Kaakchirurg is werkelijk fantastisch. Veel betere verdoving dan de tandarts. En nog eens volledig vergoed ook.

Success, sterkte! ^O^
pi_210941242
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 19:34 schreef maily het volgende:

[..]
Dat geluid ja terwijl je verdoofd bent :X :N
Klinkt niet echt lekker nee. Verder vond ik het allemaal wel meevallen hoor. Die dag zelf zou ik ff rustig aan doen maar de dag erna gaat het wel weer.
  Miss 200.000.000! vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:37:40 #24
367000 roos94
pi_210942193
Ik ging in de ochtend 2 verstandskiezen trekken en drie uur later was ik gewoon aan het werk.

Helaas ontwikkelde ik dry socket wat op nierstuwing en keizersnede aftermath de ergste pijn is die ik ooit heb ervaren. Maar die kans is geloof ik 1 op 100 ofzo.

Ik vond de verdovingsnaalden ook wel pijnlijk.

Bij de andere verstandskies sochtends ging ik ook smiddags gewoon werken en kreeg opnieuw dry socket. Misschien moet je vrij nemen :+
pi_210942330
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 20:37 schreef roos94 het volgende:
Ik ging in de ochtend 2 verstandskiezen trekken en drie uur later was ik gewoon aan het werk.

Helaas ontwikkelde ik dry socket wat op nierstuwing en keizersnede aftermath de ergste pijn is die ik ooit heb ervaren. Maar die kans is geloof ik 1 op 100 ofzo.

Ik vond de verdovingsnaalden ook wel pijnlijk.

Bij de andere verstandskies sochtends ging ik ook smiddags gewoon werken en kreeg opnieuw dry socket. Misschien moet je vrij nemen :+
Heb ik ook 1x gehad :X :X :X omg wat een pijn. Ik zat op een heel strak pijnstillerschema omdat het anders voor mij echt niet te doen was. Was niet door de kaakchirurg, maar de tandarts.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')