SPOILER: Oudere berichtgevingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Update 17 uur 7 oktoberOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Update 13.40 uurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Update 10.46 uurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Liveblog Nu.nlOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse tweets van zaterdag na de invalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Momo op 11-10-2023 09:58:33 ]![]()
Alles eerst aan puin dus. Verbaast me niet zo, zo’n offensief kost enorm veel troepen. waarschijnlijk hoopt Hamas er in zekere zin op en heeft men zich voorbereid. Dan maar overkill, Isral wil wel overkomen als winnaar en niet nadien er lullig opstaan omdat je halve leger afgeknald is.![]()
Nee via cell broadcast en roof knocking en gezien de onaflatende stroom video's die geupload wordt lijkt dat netwerk nog goed te werken idd.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 09:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En die waarschuwingen sturen ze per postduif?
Denk je nu echt dat het mobiel netwerk daar nog optimaal functioneert en mensen zonder stroom hun telefoon kunnen opladen?
Het klinkt natuurlijk heel nobel dat Isral dit doet maar of het echt de bevolking bereikt voordat de aanval in hun wijk er is, daar heb ik toch ernstig mijn twijfels bij.
Overigens hoeven ze dit niet te doen.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Even op dezelfde manier reageren als wanneer er berichten zijn over dode Isralische burgers:quote:Op woensdag 11 oktober 2023 09:44 schreef Gitw het volgende:
[..]
Natuurlijk het is makkelijk om mij uit te maken voor troll. Maar tot nu toe zie ik alleen filmpjes voorbij komen van dode Palestijnse babies en niet van Isralische. Dus totdat we bewijs zien, of iets horen van een nieuwsbron die niet pro-israel. Geloof ik er geen ene reet van.
Die beelden zijn gemanipuleerd. We weten niet of de Israli's die explosie hebben veroorzaakt. Eigenlijk probeerden de Israli's deze kinderen te helpen maar nu krijgen ze de schuld. Hoe verklaar jij anders dat deze beelden nu pas naar buiten komen? Ik geloof er niks van.![]()
Ik kan geen Hebreeuws dus weet niet of de vertaling klopt, maar zij die zo snel zijn om Hamas te beschuldigen van dat ze alle joden dood willen die kunnen ook vast geen Arabisch. Gaan ze dit ook veroordelen? Vast niet.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 09:37 schreef Jemoederniet het volgende:
Israelis chanting, "death to the Arabs!"
https://new.reddit.com/r/(...)_death_to_the_arabs/En Allah weet het het beste![]()
Start een oorlog, en je wordt gebombardeerd. Dat zijn geen oorlogsmisdaden. Dat je vervolgens in zeer dichtbevolkt gebied je onder je bevolking schuilt, en ze als menselijk schild gebruikt, wel. Maarop de een of andere reden worden de palestijnen altijd vrijgepleit als het gaat om hun eigen oorlogsmisdaden, overtredingen van conventies (kuch ambulances gebruiken voor militair vervoer), en gewoon algemene onmenselijkheidquote:Op woensdag 11 oktober 2023 09:48 schreef Gitw het volgende:
[..]
Het is sowieso een leugen, precisie bombardementen. In zo'n dicht bebouwd en bevolkt gebied. Er is dan altijd collateral damage. Netanyahu is dan ook een oorlogsmisdadiger. En zou samen met zijn kabinet en de top van Hamas opgepakt en afgevoerd moeten worden naar het ICC.For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15![]()
Beetje lekker vanuit je religieuze ivoren toren:quote:Op woensdag 11 oktober 2023 09:44 schreef Gitw het volgende:
Natuurlijk het is makkelijk om mij uit te maken voor troll. Maar tot nu toe zie ik alleen filmpjes voorbij komen van dode Palestijnse babies en niet van Isralische. Dus totdat we bewijs zien, of iets horen van een nieuwsbron die niet pro-israel. Geloof ik er geen ene reet van.
- Flikt hamas iets slechts? Het is niet waar, er is geen "bewijs".
- Flikt Israel iets? Natuurlijk doen ze dat, "bewijs" in overvloed.
Maar dat er israelische babies gedood zijn is in wel zoveel publicaties langsgekomen dat de meesten daar niet over twijfelen.<signature here>.![]()
Oh kijk. Behalve dat Hamas geen enkel kind gedood heeft, bedanken ze Poetin."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
quote:Op woensdag 11 oktober 2023 09:54 schreef Nebelwerfer het volgende:
Alles eerst aan puin dus. Verbaast me niet zo, zo’n offensief kost enorm veel troepen. waarschijnlijk hoopt Hamas er in zekere zin op en heeft men zich voorbereid. Dan maar overkill, Isral wil wel overkomen als winnaar en niet nadien er lullig opstaan omdat je halve leger afgeknald is.
Ja ziet er wel zo uit, vreselijk wel voor de lokale bevolking die niks met Hamas heeft, Hamas heeft wel een besluit gemaakt wat grote gevolgen gaat hebben voor veel Palestijnse burgers, net als eerder voor veel Isral burgers.![]()
![]()
Gaat weer los, maar niet met raketten volgens mij. Artillery?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
En pro-Palestijnen?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 09:54 schreef HiZ het volgende:
Mooi, in ieder geval Duitsland en Frankrijk gaan pro-Hamas demonstraties verbieden.![]()
En 5 jaar nadat Libanon de Palestijnen op nam brak dankzij hun de burgeroorlog uit. Als je als land na Black September en de Libanon burgeroorlog nog steeds niet geleerd hebt dat je geen Palestijnen moet opnemen dan verdien je alle ellende die daaruit voortkomt.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 07:46 schreef HSG het volgende:
[..]
Klopt. Die schopten alle Palestijnen het land uit en drie keer raden welk land die Palestijnen toen op nam omdat de rest weigerden.
==================
Lebanon absorbing hundreds of thousands of Palestinian refugees and militias after Black September in 1970 was a major contributor to the outbreak of the Lebanese Civil War in 1975. Some key reasons:
It upset the delicate sectarian balance between Christians and Muslims in Lebanon's power-sharing system. The influx of Palestinians tilted the balance towards Muslims.
Palestinian militias like the PLO established armed quasi-states within Lebanon from which they attacked Israel, dragging Lebanon into the Arab-Israeli conflict.
Israel retaliated with military strikes inside Lebanon, further destabilizing the country and weakening the central government's authority.
Tensions rose sharply between Lebanese Christians who opposed the Palestinian presence and Muslim/leftist Lebanese factions which supported the Palestinians.
Violent clashes began to erupt between these rival political-sectarian camps in the early 1970s over Palestinian militancy and civil/political reforms.
By 1975, the country descended into a full-scale civil war as alliances coalesced along religious-political lines and Lebanon collapsed into warlordism.
The war lasted 15 years and devastated Lebanese society and infrastructure. Over 150,000 were killed.
So while other long-standing issues also contributed, most historians agree the massive influx of Palestinian fighters and refugees after 1970 was the trigger that upset Lebanon's balance and touched off the civil war. The country struggled to handle the enormous social and security burdens imposed on it.![]()
quote:Op woensdag 11 oktober 2023 09:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Even op dezelfde manier reageren als wanneer er berichten zijn over dode Isralische burgers:
Die beelden zijn gemanipuleerd. We weten niet of de Israli's die explosie hebben veroorzaakt. Eigenlijk probeerden de Israli's deze kinderen te helpen maar nu krijgen ze de schuld. Hoe verklaar jij anders dat deze beelden nu pas naar buiten komen? Ik geloof er niks van.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 09:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Even op dezelfde manier reageren als wanneer er berichten zijn over dode Isralische burgers:
Die beelden zijn gemanipuleerd. We weten niet of de Israli's die explosie hebben veroorzaakt. Eigenlijk probeerden de Israli's deze kinderen te helpen maar nu krijgen ze de schuld. Hoe verklaar jij anders dat deze beelden nu pas naar buiten komen? Ik geloof er niks van.Sterker nog waarschijnlijk zijn de ontploffingen veroorzaakt doordat hamas niet goed omging met het wapendepot wat in het gebouw gevestigd was.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 09:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die beelden zijn gemanipuleerd. We weten niet of de Israli's die explosie hebben veroorzaakt. Eigenlijk probeerden de Israli's deze kinderen te helpen maar nu krijgen ze de schuld. Hoe verklaar jij anders dat deze beelden nu pas naar buiten komen? Ik geloof er niks van.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Het is lastig om vanuit gebouwen te schieten als er geen gebouwen meer zijn. Er is duidelijk voor gekozen om liever Gaza plat te leggen dan Hamas enig voordeel te laten. Ofwel: Isral wil niet de stad veroveren. Ze willen de stad weg.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 09:54 schreef Nebelwerfer het volgende:
Alles eerst aan puin dus. Verbaast me niet zo, zo’n offensief kost enorm veel troepen. waarschijnlijk hoopt Hamas er in zekere zin op en heeft men zich voorbereid. Dan maar overkill, Isral wil wel overkomen als winnaar en niet nadien er lullig opstaan omdat je halve leger afgeknald is.![]()
As van het kwaad mocht iemand daar nog aan twijfelen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 09:56 schreef capricia het volgende:
Oh kijk. Behalve dat Hamas geen enkel kind gedood heeft, bedanken ze Poetin.
[ twitter ]Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Ik heb nergens ontkent dat intenties verschillen, maar intenties verschillen van mens tot mens en de intenties bevinden zich in de harten, die weten wij niet. En zo ook, een goede intentie maakt een slechte daad nog niet goed.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 09:36 schreef capricia het volgende: [..] Wat ben nou wild om je heen aan het slaan? Als je zelf niet kunt bedenken dat de intenties verschillen, houdt het op.
En Allah weet het het beste![]()
Nu is het wel zo dat uit het verleden blijkt dan vaak een in puin geschoten stad juist makkelijker te verdedigen is. Maar het zou kunnen dat Isral de wapens heeft dit gevaar te neutraliseren.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 09:57 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het is lastig om vanuit gebouwen te schieten als er geen gebouwen meer zijn. Er is duidelijk voor gekozen om liever Gaza plat te leggen dan Hamas enig voordeel te laten. Ofwel: Isral wil niet de stad veroveren. Ze willen de stad weg.
De gewone burger zal het meest lijden.![]()
Ik wel uiteindelijk zijn er ook normale mensen aan beide kanten van het conflict.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 09:59 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ben er helemaal voor om geen onderscheid te maken.
Punt is wel dat de extremisten vaak in Europa zitten.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Gaat maar door zeg. Bijna niks te zien nu door de rook.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Burgers als schild gebruiken is nou toevallig wel zo'n duidelijk omschreven oorlogsmisdaad. Maar daar hoor je de Hamas vriendjes nooit over.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 09:55 schreef Bensel het volgende:
[..]
Start een oorlog, en je wordt gebombardeerd. Dat zijn geen oorlogsmisdaden. Dat je vervolgens in zeer dichtbevolkt gebied je onder je bevolking schuilt, en ze als menselijk schild gebruikt, wel. Maarop de een of andere reden worden de palestijnen altijd vrijgepleit als het gaat om hun eigen oorlogsmisdaden, overtredingen van conventies (kuch ambulances gebruiken voor militair vervoer), en gewoon algemene onmenselijkheid![]()
Dat is het makkelijkst en misschien de enige manier.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 09:59 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ben er helemaal voor om geen onderscheid te maken.
Maar protesten voor vrede van Palestijnse kant verbieden gaat tot verontwaardiging leiden.
En ik weet dat de algemene strekking nu is dat Palestijnen staan voor terreur, maar als Isral enorm tekeer gaat met heel veel burgerdoden tot gevolg, moeten Palestijnen zich ook kunnen uiten.
Ik denk dat wij als westen zijnde ook tijdig bij Isral grenzen aan moeten geven. Dit ook omdat we uiteindelijk altijd weer verder moeten met elkaar.![]()
Beide kampen die zoiets roepen zijn gewoon triest. Punt.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 09:55 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Ik kan geen Hebreeuws dus weet niet of de vertaling klopt, maar zij die zo snel zijn om Hamas te beschuldigen van dat ze alle joden dood willen die kunnen ook vast geen Arabisch. Gaan ze dit ook veroordelen? Vast niet.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: