Maar ze zijn wel langer door het leven gegaan.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:25 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Lange mensen gaan gemiddeld eerder dood
Een stuk langer dan 30 jaar geleden? Ik dacht het niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:18 schreef Masberum het volgende:
Tegenwoordig zijn mensen gemiddeld gesproken een stuk langer dan 30 jaar geleden. Nou een bepaald voordeel want in het algemeen ben je sterker dus kan je jezelf beter verdedigen.
Maar er komen ook rugklachten bij, en wellicht nog meer. Wat zijn voor jullie de nadelen van het langer zijn?
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)maar-nog-steeds-langquote:Nederlandse mannen van 19 jaar zijn in 2020 volgens eigen opgave gemiddeld 182,9 cm lang, 19-jarige vrouwen meten 169,3 cm. In de loop van de vorige eeuw zijn we steeds langer geworden, maar sinds 1980 is de groei er uit. De mannen geboren in 2001 werden gemiddeld 1 cm kleiner dan de generatie uit 1980, vrouwen gemiddeld 1,4 cm. Dit blijkt uit nieuw onderzoek op basis van cijfers uit de gezondheidsenquêtes van het CBS, de GGD’en en het RIVM.
Nou bedankt voor je informatie en bron. Zo voelt het niet, maar het lijkt erop dat ik ongelijk heb. Er zijn zoveel lange jongens/mannen tegenwoordig zo lijkt het.. meende ook dat daarom de rugklachten gegroeid waren.. Maar ja op dit moment twijfel ik door jou (terecht) over mijn hele bestaan.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een stuk langer dan 30 jaar geleden? Ik dacht het niet.
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)maar-nog-steeds-lang
Nou goed nieuws, dan heb je waarschijnlijk langer te leven dan ikquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:33 schreef Selenophilia het volgende:
Ik ben wel langer dan 30 jaar geleden
Ik stoot vaker mijn harses dan kleinere mensen en het zit vaak kut in het theater of het OVquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:18 schreef Masberum het volgende:
Tegenwoordig zijn mensen gemiddeld gesproken een stuk langer dan 30 jaar geleden. Nou een bepaald voordeel want in het algemeen ben je sterker dus kan je jezelf beter verdedigen.
Maar er komen ook rugklachten bij, en wellicht nog meer. Wat zijn voor jullie de nadelen van het langer zijn?
In het theater of OV is er toch niet iets van een bovenruimte van max 3 meter ofzo? Hoezo is dat ruk? Of is dat de verhoudingen van het lichaam?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:37 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik stoot vaker mijn harses dan kleinere mensen en het zit vaak kut in het theater of het OV
Ik zit al snel met mijn knieën tegen de stoel voor me, of ik kan mijn voeten niet helemaal lekker kwijt, of ik moet de hele tijd stijf rechtop zitten en dan ziet degene achter me niets meer (en ik vind helemaal rechtop niet lekker zitten)quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:39 schreef Masberum het volgende:
[..]
In het theater of OV is er toch niet iets van een bovenruimte van max 3 meter ofzo? Hoezo is dat ruk? Of is dat de verhoudingen van het lichaam?
Misschien was je zelf 30 jaar geleden nog niet volgroeid?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:36 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou bedankt voor je informatie en bron. Zo voelt het niet, maar het lijkt erop dat ik ongelijk heb. Er zijn zoveel lange jongens/mannen tegenwoordig zo lijkt het.. meende ook dat daarom de rugklachten gegroeid waren.. Maar ja op dit moment twijfel ik door jou (terecht) over mijn hele bestaan.
Alle mannen die ik ken onder de 1.80 verzinnen er standaard minimaal 5 cm bij. Dit zegt dus niet zo heel veel....quote:Nederlandse mannen van 19 jaar zijn in 2020 volgens eigen opgave gemiddeld 182,9 cm lang, 19-jarige vrouwen meten 169,3 cm
Het is moeilijker om passende kleding te kopen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:18 schreef Masberum het volgende:
daarentegen heb je dan ook wel meer kans dat je buitengesloten word van feestjes omdat dat het dan irl evident is dat jij langer bent, dus krijg je minder vaak uitnodigingenquote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:26 schreef Lienekien het volgende:
Sommige lange Nederlandse mannen stralen vooral arrogantie uit. ‘Oh, kijk mij eens lang zijn. Ben ik niet geweldig?’
Niet Westerse mensen in Holland , het woord dat wij tegenwoordig allemaal gebruiken, zijn iets vooruit gegaan in lengte omdat ze sinds 1990 beter te eten hebben als kind zijnde en krijgen een betere groeispurt tijdens de pubertijd, en die extra cm''s worden dan opgeteld bij het gemidellelde Nederlandse lengte getal in 2020?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:31 schreef Lienekien het volgende:
Een stuk langer dan 30 jaar geleden? Ik dacht het niet.
Hollandquote:Op woensdag 11 oktober 2023 01:10 schreef realnice11 het volgende:
[..]
Heb je nog wel zin om in Holland te wonen?
Dat je makkelijker serieus genomen wordt als mens, staat daar dan weer tegenover. Het gaat meer vanzelf, terwijl bijvoorbeeld kleding er voor de kleineren onder ons extra toe doet.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:13 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Het is moeilijker om passende kleding te kopen.
Je valt eerder op in een menigte.
In winkelstraten met veel uithangborden stoot je voortdurend je hoofd.
De rugklachten hebben denk ik meer te maken met het vele zitten en steeds minder bewegen. Ik ben lang, maar heb eigenlijk nooit klachten aan mijn lichaam.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:36 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou bedankt voor je informatie en bron. Zo voelt het niet, maar het lijkt erop dat ik ongelijk heb. Er zijn zoveel lange jongens/mannen tegenwoordig zo lijkt het.. meende ook dat daarom de rugklachten gegroeid waren.. Maar ja op dit moment twijfel ik door jou (terecht) over mijn hele bestaan.
Als je kleiner bent dan 1.95 dan tel je gewoon niet mee.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 02:36 schreef Vlinder het volgende:
Wanneer ben je tegenwoordig nog lang? We worden steeds langer. Dus wat is nog lang?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |