abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:27:13 #1
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_210851575
Dag iedereen,

Ik kwam tot mijn verbazing erachter dat ik een meelmijt infectie in mijn keuken had. Ik heb toen vrijwel alles in mijn keuken wat in de keukenkastjes stond weg moeten gooien, oa een nog vrij nieuwe airfryer etc

Toen dacht ik misschien dekt mijn inboedelverzekering dit.

Mijn schade werd afgewezen omdat het geleidelijk was ontstaan en veroorzaakt door weersinvloeden.

Weet iemand of dit klopt?

Moet mijn inboedelverzekering bij Aegon dit dekken? En zo nee, waarom heb ik dan een inboedelverzekering?
pi_210851632
Heb je nu echt je airfryer weggegooid ?
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:39:47 #3
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210851662
Hoezo heb je dat allemaal weg gedaan, goed schoonmaken was voldoende geweest. Lijkt me dus logisch dat je verzekering dit niet dekt.
KuikenGuppy
pi_210851665
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 10:27 schreef Mishu het volgende:
Dag iedereen,

Ik kwam tot mijn verbazing erachter dat ik een meelmijt infectie in mijn keuken had. Ik heb toen vrijwel alles in mijn keuken wat in de keukenkastjes stond weg moeten gooien, oa een nog vrij nieuwe airfryer etc

Toen dacht ik misschien dekt mijn inboedelverzekering dit.

Mijn schade werd afgewezen omdat het geleidelijk was ontstaan en veroorzaakt door weersinvloeden.

Weet iemand of dit klopt?

Moet mijn inboedelverzekering bij Aegon dit dekken? En zo nee, waarom heb ik dan een inboedelverzekering?
Geen serieuze vraag hoop ik?

Wat dacht je van brand of roet schade. Waterschade etc.

Ik heb dit meegemaakt, daar wordt je niet vrolijk van. Dan ben je eeuwig dankbaar een inboedelverzekering te hebben.
de wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar door consistente vasthoudende minderheden…
(Roos Vonk)
pi_210851678
Dat je eten weggooit snap ik, maar waarom ook keuken gerei en apparatuur?
Dat is nergens voor nodig.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:13:44 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210851929
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 10:39 schreef Burdie het volgende:
Hoezo heb je dat allemaal weg gedaan, goed schoonmaken was voldoende geweest. Lijkt me dus logisch dat je verzekering dit niet dekt.
Dit dus. Anders wordt het wel heel eenvoudig een nieuwe keukeninboedel te krijgen
The End Times are wild
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:19:04 #7
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_210851962
Ik had dit ook. Ik heb toen mijn smart tv van 70", Playstation 5, Playstation 4, Hi fi, Xbox en elektrische sfeerhaard moeten claimen bij de verzekering. Gelukkig zonder problemen.
Looked so alive, turns out I'm not real
Just something you paid for
pi_210852030
Ik zou een hele nieuwe keuken claimen.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:35:08 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_210852112
Lijkt me inderdaad sterk dat ze dat moeten dekken, om de al eerder genoemde redenen. Inboedelverzekering hoop je natuurlijk nooit nodig te hebben, maar įls je hem wel nodig hebt ben je toch wel bijzonder blij dat je het hebt, me dunkt (brand, water, etc).

Dat je kennelijk niet alleen wat eten weg hebt gegooid, maar ook hele apparaten erbij terwijl dat in principe totaal niet nodig is is.....apart, maar dat maakt het natuurlijk niet minder zuur :{
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_210852476
Eigen verantwoordelijkheid om je producten zo op te slaan dat ze niet bederven of aangetast worden.

Als ik mijn eten laat beschimmelen in de koelkast kan ik ook geen nieuwe koelkast claimen.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:51:23 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210853261
Wacht, wat? :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:13:40 #12
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_210854676
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 11:35 schreef heywoodu het volgende:
Lijkt me inderdaad sterk dat ze dat moeten dekken, om de al eerder genoemde redenen. Inboedelverzekering hoop je natuurlijk nooit nodig te hebben, maar įls je hem wel nodig hebt ben je toch wel bijzonder blij dat je het hebt, me dunkt (brand, water, etc).

Dat je kennelijk niet alleen wat eten weg hebt gegooid, maar ook hele apparaten erbij terwijl dat in principe totaal niet nodig is is.....apart, maar dat maakt het natuurlijk niet minder zuur :{
Het zat overal en online wordt geadviseerd geinfecteerde zaken weg te gooien.

Na schoonmaken met alcohol was het nog niet weg. Ben nu na 2 weken alsnog bezig met diatemeeraarde om ze uit te roeien.

Ik denk dat mensen niet echt weten wat meelmijt inhoudt hier.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:14:44 #13
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_210854688
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 11:35 schreef heywoodu het volgende:

Net als de verzekering wordt hier een oorzaak voor de meelmijt aangewezen zonder onderzoek. Dat vind ik vreemd persoonlijk. Het kan door allerlei oorzaken komen. Dat moet een expert bepalen.
pi_210854868
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 16:13 schreef Mishu het volgende:

[..]

Na schoonmaken met alcohol was het nog niet weg. Ben nu na 2 weken alsnog bezig met diatemeeraarde om ze uit te roeien.

geļnfecteerde zaken: dat betreft levensmiddelen die aangetast zijn.
Niet een airfryer.
Meelmijt gaat dood bij 60 graden, een airfryer wordt een stuk heter.
Er van af komen is inderdaad een uitdaging, maar je hoeft geen spullen weg te gooien. Enkel levensmiddelen.
pi_210854888
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 16:13 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik heb ze ook gehad. En het advies is inderdaad om levensmiddelen die aangetast zijn weg te gooien (dat wil je denk ik ook niet eten). Levensmiddelen waar je geen besmetting ziet maar die wel in de buurt lagen, kun je 24 uur in de vriezer leggen. De rest van de betreffende kasten goed schoonmaken, wat in de vaatwasser kan in de vaatwasser, de kastjes met wat verdund chloor desinfecteren. En voorlopig even geen etenswaren in leggen, totdat je zeker bent dat ze weg zijn.

De eerste tijd kunnen er nog hier en daar wat motjes tevoorschijn komen maar als er niks te eten valt, verdwijnen die ook. En als je ze ziet, gewoon killen of opzuigen met de stofzuiger.

Het belangrijkste is om even geen levensmiddelen op te slaan, totdat je zeker weet dat ze weg zijn.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_210854958
rip airfryer :'(

alle bestek en servies ook maar weggeflikkerd zeker?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_210854960
En nog een tip: Wees lief voor de spinnen in huis. In ieder geval totdat de meelmijt verdwenen is.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_210855009
Schoon stomen was ruim voldoende geweest. Eigenlijk al too much.
Weggooien, behalve eten, was niet nodig.
Logisch ook dat de verzekering niks dekt.

Heb je een lichte vorm van smetvrees omdat je weg gooit? Dan is dat ook goed te verhelpen
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:24:44 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210855287
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 16:14 schreef Mishu het volgende:

[..]
Net als de verzekering wordt hier een oorzaak voor de meelmijt aangewezen zonder onderzoek. Dat vind ik vreemd persoonlijk. Het kan door allerlei oorzaken komen. Dat moet een expert bepalen.
Schade door ongedierte wordt sowieso niet vergoed, dus die expert is zinloos.
The love you take is equal to the love you make.
pi_210855547
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 10:27 schreef Mishu het volgende:
En zo nee, waarom heb ik dan een inboedelverzekering?
Om bij echte ongelukken, (inbraak, brand en dergelijke) de schade te dekken. Meelmijt zit in rijst e.d. heeft niets met je keukeninventaris te maken.

Als er een zwerm muggen op de slaapkamer zweeft, krijg ik ook geen nieuwe matras
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_210855585
Ongedierte is bijna altijd uitgesloten.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:33:04 #22
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_210857502
quote:

[..]
Nee hoor, hier wordt helemaal geen oorzaak aangewezen. Die beesten zitten er en dat is gierend kut en daar wil je vanaf, maar de airfryer in de prullenbak gooien is wel een vrij heftige reactie. En gewoon zonde, uiteraard.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_210886409
quote:

[..]
Voor zo'n schade wordt echt niet direct een expert ingeschakeld als het niet onder de dekking lijkt te vallen. Trouwens de redenen zijn kul die TS in eerste post noemt om op af te wijzen. Denk dat je het moet zoeken in:

Uitgesloten bij Aegon Inboedelverzekering
o.a.
• voor schade door insecten, schimmels, bacteriėn, virussen, zwamvorming en plantengroei;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')