Geen serieuze vraag hoop ik?quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 10:27 schreef Mishu het volgende:
Dag iedereen,
Ik kwam tot mijn verbazing erachter dat ik een meelmijt infectie in mijn keuken had. Ik heb toen vrijwel alles in mijn keuken wat in de keukenkastjes stond weg moeten gooien, oa een nog vrij nieuwe airfryer etc
Toen dacht ik misschien dekt mijn inboedelverzekering dit.
Mijn schade werd afgewezen omdat het geleidelijk was ontstaan en veroorzaakt door weersinvloeden.
Weet iemand of dit klopt?
Moet mijn inboedelverzekering bij Aegon dit dekken? En zo nee, waarom heb ik dan een inboedelverzekering?
Dit dus. Anders wordt het wel heel eenvoudig een nieuwe keukeninboedel te krijgenquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 10:39 schreef Burdie het volgende:
Hoezo heb je dat allemaal weg gedaan, goed schoonmaken was voldoende geweest. Lijkt me dus logisch dat je verzekering dit niet dekt.
Het zat overal en online wordt geadviseerd geinfecteerde zaken weg te gooien.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:35 schreef heywoodu het volgende:
Lijkt me inderdaad sterk dat ze dat moeten dekken, om de al eerder genoemde redenen. Inboedelverzekering hoop je natuurlijk nooit nodig te hebben, maar įls je hem wel nodig hebt ben je toch wel bijzonder blij dat je het hebt, me dunkt (brand, water, etc).
Dat je kennelijk niet alleen wat eten weg hebt gegooid, maar ook hele apparaten erbij terwijl dat in principe totaal niet nodig is is.....apart, maar dat maakt het natuurlijk niet minder zuur
Net als de verzekering wordt hier een oorzaak voor de meelmijt aangewezen zonder onderzoek. Dat vind ik vreemd persoonlijk. Het kan door allerlei oorzaken komen. Dat moet een expert bepalen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:35 schreef heywoodu het volgende:
Lijkt me inderdaad sterk dat ze dat moeten dekken, om de al eerder genoemde redenen. Inboedelverzekering hoop je natuurlijk nooit nodig te hebben, maar įls je hem wel nodig hebt ben je toch wel bijzonder blij dat je het hebt, me dunkt (brand, water, etc).
Dat je kennelijk niet alleen wat eten weg hebt gegooid, maar ook hele apparaten erbij terwijl dat in principe totaal niet nodig is is.....apart, maar dat maakt het natuurlijk niet minder zuur
geļnfecteerde zaken: dat betreft levensmiddelen die aangetast zijn.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 16:13 schreef Mishu het volgende:
[..]
Het zat overal en online wordt geadviseerd geinfecteerde zaken weg te gooien.
Na schoonmaken met alcohol was het nog niet weg. Ben nu na 2 weken alsnog bezig met diatemeeraarde om ze uit te roeien.
Ik denk dat mensen niet echt weten wat meelmijt inhoudt hier.
Ik heb ze ook gehad. En het advies is inderdaad om levensmiddelen die aangetast zijn weg te gooien (dat wil je denk ik ook niet eten). Levensmiddelen waar je geen besmetting ziet maar die wel in de buurt lagen, kun je 24 uur in de vriezer leggen. De rest van de betreffende kasten goed schoonmaken, wat in de vaatwasser kan in de vaatwasser, de kastjes met wat verdund chloor desinfecteren. En voorlopig even geen etenswaren in leggen, totdat je zeker bent dat ze weg zijn.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 16:13 schreef Mishu het volgende:
[..]
Het zat overal en online wordt geadviseerd geinfecteerde zaken weg te gooien.
Na schoonmaken met alcohol was het nog niet weg. Ben nu na 2 weken alsnog bezig met diatemeeraarde om ze uit te roeien.
Ik denk dat mensen niet echt weten wat meelmijt inhoudt hier.
Schade door ongedierte wordt sowieso niet vergoed, dus die expert is zinloos.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 16:14 schreef Mishu het volgende:
[..]
Net als de verzekering wordt hier een oorzaak voor de meelmijt aangewezen zonder onderzoek. Dat vind ik vreemd persoonlijk. Het kan door allerlei oorzaken komen. Dat moet een expert bepalen.
Om bij echte ongelukken, (inbraak, brand en dergelijke) de schade te dekken. Meelmijt zit in rijst e.d. heeft niets met je keukeninventaris te maken.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 10:27 schreef Mishu het volgende:
En zo nee, waarom heb ik dan een inboedelverzekering?
Nee hoor, hier wordt helemaal geen oorzaak aangewezen. Die beesten zitten er en dat is gierend kut en daar wil je vanaf, maar de airfryer in de prullenbak gooien is wel een vrij heftige reactie. En gewoon zonde, uiteraard.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 16:14 schreef Mishu het volgende:
[..]
Net als de verzekering wordt hier een oorzaak voor de meelmijt aangewezen zonder onderzoek. Dat vind ik vreemd persoonlijk. Het kan door allerlei oorzaken komen. Dat moet een expert bepalen.
Voor zo'n schade wordt echt niet direct een expert ingeschakeld als het niet onder de dekking lijkt te vallen. Trouwens de redenen zijn kul die TS in eerste post noemt om op af te wijzen. Denk dat je het moet zoeken in:quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 16:14 schreef Mishu het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |