abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210841721
Net zoals velen heb ik altijd ervan gedroomd om piloot te worden. Na de middelbare school uiteindelijk de stap genomen om te solliciteren als vlieger bij de Luchtmacht en hier ben ik vrij ver in de selecties afgekeurd. Afgekeurd als vlieger bij de Luchtmacht en niet als piloot, ze gaven aan dat ik eventueel mijn vorderingen kon meenemen naar KLM Flight Academy om opgeleid te worden naar piloot voor de burgerluchtvaart.

Inmiddels ben ik 34 en een heel ander pad genomen. Toch heeft het altijd gekriebeld en denk ik wat als. Ik zit nu een beetje te kijken om alsnog een CPL opleiding te gaan volgen en m'n brevet te halen. Alleen dan zou ik niet voor een grote luchtvaartmaatschappij willen werken, maar juist parttime freelance in kleine jets vliegen.

In hoeverre is dit realistisch? Zijn er fokkers (pun intended) die piloot zijn of in de luchtvaarbranche zitten? Hoe groot is de vraag naar piloten voor privé vliegtuigen, of is deze markt al volledig verzadigd?
pi_210858658
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 11:24 schreef MaximumRush het volgende:
In hoeverre is dit realistisch?
Je hebt vliegervaring en zo oud ben je mijn inziens nog niet.
Dus niet gelijk iets om van je lijstje af te strepen.

quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 11:24 schreef MaximumRush het volgende:
Hoe groot is de vraag naar piloten voor privé vliegtuigen, of is deze markt al volledig verzadigd?
Mijn neef doet dat.
Werkt voor een steenrijke familie die zaken doen over heel de wereld.
Hij heeft ook een butleropleiding gedaan in Londen en zit nu in het butlerteam van die familie.
Maar die familie, en vooral de heer des huizes, vliegt schijnbaar ontzettend veel.
Mijn neef woont bij hen in (in een gastverblijf)
pi_210858698
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 22:15 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Je hebt vliegervaring en zo oud ben je mijn inziens nog niet.
Dus niet gelijk iets om van je lijstje af te strepen.
[..]
Mijn neef doet dat.
Werkt voor een steenrijke familie die zaken doen over heel de wereld.
Hij heeft ook een butleropleiding gedaan in Londen en zit nu in het butlerteam van die familie.
Maar die familie, en vooral de heer des huizes, vliegt schijnbaar ontzettend veel.
Mijn neef woont bij hen in (in een gastverblijf)
Nou, mooi die connecties. Regel jij dan via je neef voor TS een baan als piloot met opleiding?

Feeeeels good
pi_210858759
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 22:18 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Nou, mooi die connecties. Regel jij dan via je neef voor TS een baan als piloot met opleiding?

Feeeeels good
Mijn neef heeft niet de opleiding elders genoten dan bij het miljonairs echtpaar.
En die butler opleiding is denk ik doorslaggevend geweest.
Dat was in Londen en Brugge.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 19:59:43 #5
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_210918630
verkeerde topic
pi_211156392
Wanneer je in het verleden al eens een afkeur hebt gehad en hoelang is dit geleden? Dan zou je misschien best wel eerst weer eens de fysieke en psychische keuringen opnieuw aanvragen en laten uitvoeren vanuit dat resultaat dan beslissen. Met ouder worden verbeteren gebreken doorgaans niet. Nu is 34 niet oud, maar daar toch niet zomaar om die reden er van uitgaan dat het vanzelfsprekend goed is. Ook wanneer je al de nodige jaren uit de schoolbanken bent en dat tempo weer moet gaan oppakken, is moeilijk in te schatten, maar gemiddeld zegt met dat het op latere leeftijd heel moeilijk zou kunnen worden.

Voor zover ik weet is die keuring niet verplicht bij inschrijving voor de opleiding. Komen er tijdens de opleiding zaken boven die je dwars zitten, ik zeg maar wat, weet het natuurlijk niet maar bv. dat je het psychisch niet aan blijkt te kunnen dan heb je al de nodige onkosten gemaakt die je niet meer terug gaat krijgen. Geen idee of je een baan hebt en andere verantwoordelijkheden. Het is een behoorlijk pittige opleiding om even er naast bij te doen waar je per week de nodige uren tijd in moet stoppen.

Ikzelf ben om de financiële reden bij ultra light brevet gebleven. Maar niet meer actief en al lang niet meer gevlogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')