abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210819859
https://www.nu.nl/economi(...)en-tot-sluiting.html

Het aantal horecazaken dat in de eerste jaarhelft de deuren heeft gesloten, was groter dan de afgelopen vijf jaren. Meer dan vierduizend ondernemers gooiden het bijltje erbij neer, blijkt uit cijfers van de Kamer van Koophandel (KVK). Ook het aantal faillissementen stijgt hard.
Tussen begin januari en eind juni hebben 4.058 horecaondernemers hun bedrijf beëindigd. Dat is zo'n 20 procent meer dan vorig jaar en zelfs meer dan in de eerste helft van 2020, toen de pandemie uitbrak.

Het gaat om zaken die niet failliet zijn, maar waarvan de eigenaar toch heeft besloten de tent te sluiten. Vaak gebeurt dit omdat de ondernemer niet verwacht dat het bedrijf in de toekomst nog winstgevend wordt.

Daarnaast zijn er in de eerste jaarhelft 141 horecazaken op de fles gegaan. Ook dat is het grootste aantal in vijf jaar, met uitzondering van coronajaar 2020.

Kosten voor lonen, huren en schulden blijven oplopen

Horecavereniging KHN merkt al geruime tijd dat hotels, restaurants en cafés het zwaar hebben. De klant weet weliswaar de horeca weer goed te vinden waardoor de inkomsten stijgen, maar de winsten groeien niet mee.

"Ondernemers hebben te maken met stijgende lonen, hogere huren en dure energie. Bedrijven kunnen die extra kosten maar beperkt doorberekenen aan hun klanten. Je wil jezelf tenslotte niet uit de markt prijzen", legt voorzitter Marijke Vuik uit. "Maar daardoor staan de winstmarges onder druk."

Daar komt bij dat veel bedrijven worstelen met personeelstekorten en belastingschulden. Tijdens de pandemie hoefden bedrijven tijdelijk geen belasting te betalen, maar die belastingen moeten ze nu alsnog afdragen en dat valt niet mee. "Ook zijn veel zaken tijdens de coronacrisis extra leningen aangegaan om het hoofd boven water te houden. Die leningen moeten ook afbetaald worden", aldus Vuik.

Meer horecazaken staan te koop

Eerder dit jaar bleek uit onderzoek van KHN dat zo'n 15 procent van de horecaondernemers in acute problemen zit. Volgens Vuik spelen de problemen in alle deelsectoren van de horeca. "Sommige ondernemers komen zelfs onder het bestaansminimum terecht. Horecamakelaars zien dan ook dat er 20 procent meer zaken te koop staan dan voorheen."

Bedrijven die nu moeite hebben met rondkomen, zouden wat Vuik betreft kunnen investeren in nieuwe technologie. Daarbij denkt ze aan AI-toepassingen om bijvoorbeeld klanten te helpen. "Of betere keukenapparatuur om gerechten makkelijker klaar te kunnen maken. Ook hebben we een arbeidsmarktcampagne gelanceerd om zo meer mensen enthousiast te maken voor de horeca."

Vrees voor hoger minimumloon

Vuik kijkt met angst en beven naar de politiek, waar plannen zijn om het minimumloon verder te verhogen. Vooralsnog staat er een verhoging gepland voor eind dit jaar van 1,7 procent. Maar diverse politieke partijen willen een grotere verhoging, waarbij de ChristenUnie het verst gaat. Die zou het liefst zien dat het minimumloon omhooggaat naar 18 euro per uur. Dat is nu nog ongeveer 12 euro.

Een verhoging zou grote gevolgen hebben voor de horeca, omdat een aanzienlijk deel van het personeel het minimumloon krijgt. Ook lonen die ietsje hoger zijn, stijgen dan vermoedelijk mee. De vereniging zou daarom meer zien in een verlaging van de inkomstenbelasting. Ook een uitbreiding van de LIV-regeling, die bedrijven stimuleert om lager opgeleiden in dienst te houden, ziet Vuik wel zitten.

Sowieso, wie gaat er nog naar de Horeca? Schreeuwend personeelstekort waardoor je onbeschoft wordt gehlopen, 4,5 euro voor een standaard biertje mag afrekenen en het eten is schreeuwend duur en niet om over naar huis te schrijven.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:20:08 #2
503314 Ikbenookeenklant
Stik maar in je kutkaas!
pi_210819876
met geen woord wordt er in dit artikel gerept over het terugbetalen van de lening van de staat, aka coronasteun, zaakvoering niet op orde

en hier kun je me bij wegdragen
quote:
Je wil jezelf tenslotte niet uit de markt prijzen", legt voorzitter Marijke Vuik uit.
totaal ongeloofwaardig
3,40 voor een glaasje cola of 4,50 voor een vaasje bier, nuf said

[ Bericht 30% gewijzigd door Ikbenookeenklant op 03-10-2023 08:26:41 ]
pi_210819921
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 08:20 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
met geen woord wordt er in dit artikel gerept over het terugbetalen van de lening van de staat, aka coronasteun, zaakvoering niet op orde

en hier kun je me bij wegdragen
[..]
totaal ongeloofwaardig
3,40 voor een glaasje cola of 4,50 voor een vaasje bier, nuf said
Ik woon in Den Helder, strand alom.
Strandtent eigenaren zeuren elk jaar weer - te warm, geen personeel te vinden, omzet mislopen.
Te koud, geen klandizie, omzet mislopen

Je zou bijna medelijden met ze krijgen. Bijna.

Kijk, als een restaurant echt goede service biedt en goede gerechten, dan vind ik het geen probleem om te betalen. Echter, het gros grossiert in middelmatigheid maar vraagt wel de hoofdprijs.
pi_210819927
Boeiend, ga steeds vaker de grens over. Beter en méér eten voor minder, beter en vriendelijker personeel.

Halve liter Erdinger voor ¤3,50, schnitzel met aardappels, groenten voor ¤12,50 en koffie na voor nog geen ¤20. Ja doei, horeca NL...

:')
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:33:53 #5
503314 Ikbenookeenklant
Stik maar in je kutkaas!
pi_210819951
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 08:30 schreef Toine51 het volgende:
Halve liter Erdinger voor ¤3,50,
waarom drink jij ontbijtbier bij het avondeten?
pi_210819977
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 08:33 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
waarom drink jij ontbijtbier bij het avondeten?
Ok André...
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:53:17 #7
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210820066
quote:
Boeiend, ga steeds vaker de grens over. Beter en méér eten voor minder, beter en vriendelijker personeel.

Halve liter Erdinger voor ¤3,50, schnitzel met aardappels, groenten voor ¤12,50 en koffie na voor nog geen ¤20. Ja doei, horeca NL...

Het is inderdaad echt belachelijk. Gisteren wezen "eten" in een leuk pannenkoekenrestaurant aan het water met een vriend van mij.

Vraag je of de pannenkoek gesneden kan worden omdat we hem willen delen was dat zogenaamd niet mogelijk maar als we het zelf doen lukt het perfect (EDIT omdat mensen het niet begrijpen kennelijk: dit keer 2, oftewel allebei 2 verschillende halve). Tent loopt vol met jong personeel en toch is het godsgeklaagd moeilijk om de aandacht van iemand te krijgen. Heb je eindelijk iemand "mag die geen bestellingen opnemen".

En ondertussen betaal je gewoon 16,50 euro voor een "luxe" pannenkoek en 3,75 voor een muntthee. Het enige wat nog normaal geprijsd was was de rosé met 4,50 maar die was niet te zuipen. En je gaat met honger nog weg ook.

Dag daarvoor in Hilversum een uitsmijter besteld: twee overbraden eieren (bijna zwart aan de rand) met twee fucking baguette sneetjes brood (bij elkaar dus nog geeneens één boterham) voor 11,75 euro (oké inclusief koffie).

Wat me vooral stoort aan de Nederlandse horeca is de middelmatigheid waar men genoegen mee neemt. Slecht klaargemaakt, matige ingrediënten, zeer matige wijnen die regelmatig te lang open zijn, kleine porties, obers die in geen velden of wegen te bekennen zijn etc.

[ Bericht 2% gewijzigd door Richestorags op 03-10-2023 09:42:12 ]
pi_210820106
Ik zal wel weer een calvinist zijn, maar ik heb thuis ook een keuken, waar je prima zelf eten kunt koken. En een fijne woonkamer, waar het heerlijk zitten is. En een mooie tuinset, die minstens zo lekker zit als een terras in de binnenstad.
Paar vrienden erbij en het is hier prima gezellig.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:01:11 #9
396550 Richestorags
pi_210820130
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 08:58 schreef Magister_Artium het volgende:
Ik zal wel weer een calvinist zijn, maar ik heb thuis ook een keuken, waar je prima zelf eten kunt koken. En een fijne woonkamer, waar het heerlijk zitten is. En een mooie tuinset, die minstens zo lekker zit als een terras in de binnenstad.
Calvinist.
pi_210820140
"de eerste jaarhelft"

Zeker weer artikel uit de Belgische persfabriek?
pi_210820175
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 08:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het is inderdaad echt belachelijk. Gisteren wezen "eten" in een leuk pannenkoekenrestaurant aan het water met een vriend van mij.

Vraag je of de pannenkoek gesneden kan worden omdat we hem willen delen was dat zogenaamd niet mogelijk maar als we het zelf doen lukt het perfect. Tent loopt vol met jong personeel en toch is het godsgeklaagd moeilijk om de aandacht van iemand te krijgen. Heb je eindelijk iemand "mag die geen bestellingen opnemen".

En ondertussen betaal je gewoon 16,50 euro voor een "luxe" pannenkoek en 3,75 voor een muntthee. Het enige wat nog normaal geprijsd was was de rosé met 4,50 maar die was niet te zuipen. En je gaat met honger nog weg ook.

Dag daarvoor in Hilversum een uitsmijter besteld: twee overbraden eieren (bijna zwart aan de rand) met twee fucking baguette sneetjes brood (bij elkaar dus nog geeneens één boterham) voor 11,75 euro (oké inclusief koffie).

Wat me vooral stoort aan de Nederlandse horeca is de middelmatigheid waar men genoegen mee neemt. Slecht klaargemaakt, matige ingrediënten, zeer matige wijnen die regelmatig te lang open zijn, kleine porties, obers die in geen velden of wegen te bekennen zijn etc.
Jep achterlijke prijzen voor wat je krijgt. Overigens was dat voor Corona ook al.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:12:16 #12
503314 Ikbenookeenklant
Stik maar in je kutkaas!
pi_210820198
quote:
Vraag je of de pannenkoek gesneden kan worden omdat we hem willen delen

quote:
En je gaat met honger nog weg ook.
serieus, je gaat lopen klagen dat je na een halve pannenkoek nog honger hebt?

snel schrijf een negatieve recensie op internet: Porties erg karig, met 2 personen hadden we niet genoeg aan 1 portie

_O-
pi_210820207
quote:
Doen wij ook vaker, maar soms wil je toch ff een keer buiten de deur als je ook nog geen zin hebt om te koken.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:14:07 #14
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_210820209
Dan maar geen winst ? Nog steeds een inkomen denk ik dan :{w
pi_210820227
quote:

In de supermarkt kost een flesje Erdinger - wat is er mis met een huismerk? - ¤1,77. Aardappelen nog geen euro de kilo. Schnitzel ¤1,50 per stuk, 1/3 bloemkool 65 cent. Kopje koffie uit de Senseo, voor één kopje goedkoper (meer is een pot koffie beter), 10 cent per pad. Kom ik totaal op hooguit ¤5 en hoef ik niet naar Duitsland. En ja, ik ben serieus.
pi_210820236
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 09:14 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Doen wij ook vaker, maar soms wil je toch ff een keer buiten de deur als je ook nog geen zin hebt om te koken.
Geen zin in koken is misschien nog een argument, maar voor mezelf is het de keuze om dan maar zin te maken.
pi_210820241
Het is vrij simpel. Deze boeven hebben massaal Coronaschulden opgebouwd en met dat geld als koningen geleefd.

Nu gaan ze zogenaamd failliet zodat ze niks hoeven terug te betalen. Er is te weinig handhaving om deze mensen persoonlijk aansprakelijkheid te stellen.
pi_210820248
Ze willen zichzelf niet uit de markt prijzen.....hilarisch.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:27:54 #19
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_210820288
quote:

[..]

Vraag je of de pannenkoek gesneden kan worden omdat we hem willen delen was dat zogenaamd niet mogelijk maar als we het zelf doen lukt het perfect. Tent loopt vol met jong personeel en toch is het godsgeklaagd moeilijk om de aandacht van iemand te krijgen. Heb je eindelijk iemand "mag die geen bestellingen opnemen".

Je deelt een pannenkoek die bedoeld is voor 1 persoon met een ander en klaagt daarna over honger?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_210820321
Prijs kwaliteitsverhouding laat in de meeste tenten dan ook te wensen over. Dat je iets aan het vreten bent voor een euro of 16 en dat je dan denkt: dit kan ik thuis veel beter voor 1/4e van dat bedrag. Maar ja, je betaalt dan voor de ‘experience’ op één of ander suf terras.
U MAD?
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:33:55 #21
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_210820325
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 09:18 schreef Confetti het volgende:
Het is vrij simpel. Deze boeven hebben massaal Coronaschulden opgebouwd en met dat geld als koningen geleefd.

Nu gaan ze zogenaamd failliet zodat ze niks hoeven terug te betalen. Er is te weinig handhaving om deze mensen persoonlijk aansprakelijkheid te stellen.
Heb je ook een onderbouwing over dat horeca ondernemers als koningen hebben geleefd van de lening die ze kregen tijdens Corona, of is dat je onderbuik die spreekt?
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:35:28 #22
35768 descon
Music is the answer
pi_210820336
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 09:16 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
In de supermarkt kost een flesje Erdinger - wat is er mis met een huismerk? - ¤1,77. Aardappelen nog geen euro de kilo. Schnitzel ¤1,50 per stuk, 1/3 bloemkool 65 cent. Kopje koffie uit de Senseo, voor één kopje goedkoper (meer is een pot koffie beter), 10 cent per pad. Kom ik totaal op hooguit ¤5 en hoef ik niet naar Duitsland. En ja, ik ben serieus.
Hoe kan je serieus zijn als je Senseo als koffie ziet.
Mixing for a living
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:35:48 #23
503043 Kukelecucktsju10
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 09:12 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[..]

snel schrijf een negatieve recensie op internet: Porties erg karig, met 2 personen hadden we niet genoeg aan 1 portie

_O-
Mijn record is 13 stuks.
While you be shakin' my right hand, I'll stab you with the left.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:39:16 #24
396550 Richestorags
pi_210820366
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 09:12 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[..]

_O-
We hadden er allebei één besteld en allebei twee halve, dus één p.p. genomen. Dus leuke poging, maar nee.

Moet ik opschrijven dat het 2x niet lukte om het door te snijden en 2x de prijs noemen? Denk je dat ik de benoemde muntthee en rosé ook door de helft deelde?

[ Bericht 4% gewijzigd door Richestorags op 03-10-2023 09:48:43 ]
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:39:19 #25
35768 descon
Music is the answer
pi_210820368
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 09:33 schreef de_boswachter het volgende:
Prijs kwaliteitsverhouding laat in de meeste tenten dan ook te wensen over. Dat je iets aan het vreten bent voor een euro of 16 en dat je dan denkt: dit kan ik thuis veel beter voor 1/4e van dat bedrag. Maar ja, je betaalt dan voor de ‘experience’ op één of ander suf terras.
Wil best betalen voor eten maar dan idd niet dit gevoel hebben.
Mixing for a living
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:39:26 #26
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_210820370
Mooi, jammer dat dat soort bedrijven tijdens corona overeind gehouden zijn met belastinggeld.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_210820389
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 09:39 schreef MichaelScott het volgende:
Mooi, jammer dat dat soort bedrijven tijdens corona overeind gehouden zijn met belastinggeld.
Inderdaad. Failliet gaan wil zeggen dat er geen draagvlak voor is.
U MAD?
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:43:55 #28
396550 Richestorags
pi_210820407
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 09:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je deelt een pannenkoek die bedoeld is voor 1 persoon met een ander en klaagt daarna over honger?
Zie edit, ook jij leuke poging maar nee. Denk je dat de muntthee die ik benoemde ook soms door 2en deelde? Ik benoem gewoon de prijzen p.p.

Het is niet ongewoon om allebei een helft van iets te nemen en dat keer 2. Dat dat expliciet gemaakt moet worden verbaast me dan weer :{
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:46:36 #29
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_210820438
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 09:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zie edit, ook jij leuke poging maar nee. Denk je dat de muntthee die ik benoemde ook soms door 2en deelde? Ik benoem gewoon de prijzen p.p.

Het is niet ongewoon om allebei een helft van iets te nemen en dat keer 2. Dat dat expliciet gemaakt moet worden verbaast me dan weer :{
Geloof je zelf in de overhaaste edit die je moest maken?
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:47:25 #30
396550 Richestorags
pi_210820446
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 09:33 schreef de_boswachter het volgende:
Een euro of 16 vind ik nog goedkoop. Tegenwoordig durven ze rustig 20 euro voor een hamburger te vragen in de grote steden en de prijs van een lunch begint al de 16 euro te naderen. In België of Duitsland krijg je wat dat betreft veel meer waar voor je geld.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:48:03 #31
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_210820452
Tja, wat wil je, in het kleinste keuterdorp vindt je wel een horeca zaak. Als er zoveel zaken zijn, dan gaan er ook gewoon veel op de fles.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:49:46 #32
396550 Richestorags
pi_210820462
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 09:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Geloof je zelf in de overhaaste edit die je moest maken?
Ik snap echt niet wat je nu weer wil bewijzen maar goed.
pi_210820476
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 09:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Calvinist.
Calvé pindakaas :9~
pi_210820477
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 09:16 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Ja duh, ik heb het over een restaurant he?
pi_210820481
Tja, vraag en aanbod. Het is sowieso al vrij bizar hoe weinig zaken er failliet zijn gegaan tijdens Corona. Het kaf zal nu wel van het koren gescheiden worden.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_210820491
quote:
Met de huidige prijzen is het gewoon niet leuk meer nee, een rondje kost je een klein fortuin onderhand.
pi_210820495
quote:

Bier 3,50
Schnitzel 12,50
Koffie nog geen 20

Ik vind de koffie best prijzig
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:54:21 #38
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_210820500
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 09:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik snap echt niet wat je nu weer wil bewijzen maar goed.
Ik denk dat je uit je nek lult, want elk pannenkoekenrestaurant bied je de keuze om je pannenkoek te beleggen zoals je wil.

Dus als je werkelijk tegen de bediende had gezegd dat je 2 verschillende pannenkoeken had willen proeven, dan kan dat gewoon zonder dat je moet delen of halveren of whatever.

Ik denk dat je daadwerkelijk een halve pannenkoek hebt gegeten en vervolgens hier klaagt dat je nog honger had, je niet realiserende dat het een 1 persoons pannenkoek was en je klacht dus bijzonder was.

Dat probeer je dan te compenseren door een verhaaltje over 2 pannenkoeken te verzinnen, maar zie bovenstaande, elke bediende had gewoon voorgesteld om dan 2 pannenkoeken met 2 toppings te serveren.

I call bullshit on this one :)
pi_210820525
Het foute van de coronasteun was, dat je ten eerste uitstel kreeg voor de betaling van de loonheffing, en daarnaast ook nog 140% over de brutoloonsom aan NOW-steun kreeg.
Dat was dubbel voordeel over dezelfde uitgave.
Dit los nog van de TVL-steun.

Daarnaast zie ik dat veel horecazaken de stijging van de gas- en elektraprijzen hebben onderschat.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:59:08 #40
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210820526
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 09:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik denk dat je uit je nek lult, want elk pannenkoekenrestaurant bied je de keuze om je pannenkoek te beleggen zoals je wil.

Dus als je werkelijk tegen de bediende had gezegd dat je 2 verschillende pannenkoeken had willen proeven, dan kan dat gewoon zonder dat je moet delen of halveren of whatever.

Ik denk dat je daadwerkelijk een halve pannenkoek hebt gegeten en vervolgens hier klaagt dat je nog honger had, je niet realiserende dat het een 1 persoons pannenkoek was en je klacht dus bijzonder was.

Dat probeer je dan te compenseren door een verhaaltje over 2 pannenkoeken te verzinnen, maar zie bovenstaande, elke bediende had gewoon voorgesteld om dan 2 pannenkoeken met 2 toppings te serveren.

Denk dat je personeel overschat

Ik vroeg laatst pastasaus apart en 'dat doen we niet want dan moet de kok het in twee bakjes doen en dat is anders dan hoe we het normaal klaarmaken'
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:00:27 #41
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210820537
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 09:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Tja, vraag en aanbod. Het is sowieso al vrij bizar hoe weinig zaken er failliet zijn gegaan tijdens Corona. Het kaf zal nu wel van het koren gescheiden worden.
Klopt, kon toen in de gehaaste regelingen ook niet echt anders denk ik maar prima als die halfgare oplichters nu gewoon dicht gaan. Voor een leuk tentje waar men een vak uitoefent wil ik best betalen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_210820541
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 09:53 schreef PS. het volgende:

[..]
Bier 3,50
Schnitzel 12,50
Koffie nog geen 20

Ik vind de koffie best prijzig
Gheghe :D
pi_210820575
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 09:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Heb je ook een onderbouwing over dat horeca ondernemers als koningen hebben geleefd van de lening die ze kregen tijdens Corona, of is dat je onderbuik die spreekt?
Ik zie het overal om me heen en het is een feit van algemene bekendheid. Geen btw, geen loonheffingen, geen winstbelasting. NOW-steun, steun vanuit de gemeente en ga zo maar door. Ook in de tijd dat ze wel redelijk open konden zijn.

Het is geen toeval dat ze failliet gaan zodra de terugbetalingen beginnen. Er zit kwaad opzet achter.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:13:33 #44
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_210820640
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 10:03 schreef Confetti het volgende:

[..]
Ik zie het overal om me heen en het is een feit van algemene bekendheid. Geen btw, geen loonheffingen, geen winstbelasting. NOW-steun, steun vanuit de gemeente en ga zo maar door. Ook in de tijd dat ze wel redelijk open konden zijn.

Het is geen toeval dat ze failliet gaan zodra de terugbetalingen beginnen. Er zit kwaad opzet achter.
Geen bewijs anders dan anekdotisch bewijs dus.
pi_210820680
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 09:59 schreef Molo het volgende:

[..]
Denk dat je personeel overschat

Ik vroeg laatst pastasaus apart en 'dat doen we niet want dan moet de kok het in twee bakjes doen en dat is anders dan hoe we het normaal klaarmaken'
Of hier konden we geen 12 bitterballen bestellen want de porties bestonden maar uit 6 8)7 .
Ongelogen waar. En idd rondjes geven is niet grappig meer. Rondje voor het volleybalteam kost mij bijna ¤40. Daar ging ik vroeger een hele avond vanuit.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Redactie Sport dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:21:29 #46
274204 crew  Mexicanobakker
Winnaar WIDM prono 2017
pi_210820706
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 10:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Of hier konden we geen 12 bitterballen bestellen want de porties bestonden maar uit 6 8)7 .
Ongelogen waar. En idd rondjes geven is niet grappig meer. Rondje voor het volleybalteam kost mij bijna ¤40. Daar ging ik vroeger een hele avond vanuit.
En als je zegt 'ik wil graag 2 porties'?
Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:22:00 #47
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210820710
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 10:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
En als je zegt 'ik wil graag 2 porties'?
Sounds legit.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:42:08 #48
396550 Richestorags
pi_210820837
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 09:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oh, wat leuk dat je dat vanaf je computer kan, wijsneusje. Ik wist niet dat jij de specifieke details van elke zaak kent. Ze hebben namelijk pizza pannenkoeken die een pannenkoekbodem hebben met pizzabeleg en die worden (deels) in een oven gedaan. Dat kan niet gecombineerd worden met een andere, normale pannenkoek.

Waarom dat dan niet doordemidden gesneden kan worden terwijl wij het zelf wel kunnen, daar ging het me om.

Maar goed, maak jezelf vooral verder belachelijk door verhalen in twijfel te trekken vanaf een afstand :') mijn God zeg.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:48:44 #49
396550 Richestorags
pi_210820878
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 09:52 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Met de huidige prijzen is het gewoon niet leuk meer nee, een rondje kost je een klein fortuin onderhand.
Als je daar dan nog wat voor terugkrijgt - een bepaalde ambiance, goede bediening, goede kwaliteit producten- dan is dat nog niet zo erg. Maar het is gewoon echt zeer matig en karig.
  Moderator dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:51:59 #50
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210820899
Erg mooi nieuws.

Zaken waar versnaperingen worden verkocht die kunnen leiden tot een versnelde ongecontroleerde celdeling van het menselijk lichaam kunnen wat mij betreft niet snel genoeg dicht :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')