Dan ben ik te vroeg geweest.quote:Op maandag 2 oktober 2023 09:40 schreef maily het volgende:
In het voorjaar snoeien, na de vorst.
En 10 a 15 cm laten staan.
Kijk even in je eigen link.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:07 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Dan ben ik te vroeg geweest.
Oeps. Al jaren overigens.
Of bedoel je nu tien cm laten staan en in het voorjaar tot de knop af?
quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:07 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Dan ben ik te vroeg geweest.
Oeps. Al jaren overigens.
Of bedoel je nu tien cm laten staan en in het voorjaar tot de knop af?
quote:Snoeien & verzorging Zegge
Carex morrowii 'Variegata'
Zegge soorten vragen weinig onderhoud. Haal enkel dode en lelijke bladeren weg met u handen. Dit kunt u jaarrond doen. Bij oudere planten komen bruine bladeren wat vaker voor. U kunt er dan voor kiezen om rond maart het gras tot zo'n 10 cm boven de grond weg te knippen. Ze zullen dan hetzelfde jaar weer uitlopen met fris groen blad.
Gelukkig:)quote:Op maandag 2 oktober 2023 18:49 schreef Chandler het volgende:
Is niet handig om het voor de vorst te doen, doen we meestal na de vorst (3 koningen) zelfde geld voor heel veel planten maar als je ze nu al hebt kort gewiekt zullen ze naar alle waarschijnlijkheid wel de winter overleven!
Doordat plant nu nog wat tijd heeft om de wonden te helen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 21:59 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Gelukkig:)
Door dat het nu nog warm is?
Helder. Ik snap hem.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 05:30 schreef Chandler het volgende:
[..]
Doordat plant nu nog wat tijd heeft om de wonden te helen.
Precies. Nu kan de plant daar voor nog maatregelingen nemen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 08:24 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Helder. Ik snap hem.
Als ze met een wond de vorst in gaan wordt het pijnlijk, dan wel dodelijk. Schijnt wel beresterk te zijn deze plantensoort
Helder.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 13:08 schreef Chandler het volgende:
[..]
Precies. Nu kan de plant daar voor nog maatregelingen nemen.
Ongedierte?quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:21 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Helder.
Dankjewel.
Sinds een paar jaar snoei ik meestal rond deze tijd.
Heb in 2020 ongedierte onder die bladeren gehad hartje winter.
Muizen zaten in die hoek.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:29 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ongedierte?
En tja het kan, soms remt het een plant in de groei en soms kan het zelfs versnellen. Ik heb bv een bepaalde gras soort in een filterbak voor mn vijver. Die snoei ik 3x per jaar tot op 3cm helemaal weg en groeit altijd weer helemaal terug (zelfs beter dan wanneer ik niet zou snoeien).
Maar iig succes en gewoon blijven proberen, al is af en toe je even ietswat inlezen geen gek idee. (Snoeien van druiven, bessen, fruit bomen etc)
Heb ik bij deze carex ook.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:29 schreef Chandler het volgende:
En tja het kan, soms remt het een plant in de groei en soms kan het zelfs versnellen. Ik heb bv een bepaalde gras soort in een filterbak voor mn vijver. Die snoei ik 3x per jaar tot op 3cm helemaal weg en groeit altijd weer helemaal terug (zelfs beter dan wanneer ik niet zou snoeien).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |