Ziet er toch een stuk comfortabeler uit dan de Viking Longships van weleer.quote:Op zaterdag 30 september 2023 13:10 schreef Hyperdude het volgende:
Een begin:![]()
https://viking-line.nl/
https://www.tallink.com
En dan doorvliegen naar Japan en verder met de Hello Kitty Shinkansen.quote:Op zaterdag 30 september 2023 13:35 schreef Molo het volgende:
Die Moomin hutten, oh wow![]()
Leuk avontuur, benieuwd naar wat jullie allemaal willen doen
Die staat hoog op mn lijst. Denk dat ik die wel ga toevoegen. Is echt leukquote:Op zaterdag 30 september 2023 13:35 schreef Molo het volgende:
Die Moomin hutten, oh wow![]()
Leuk avontuur, benieuwd naar wat jullie allemaal willen doen
AliExpress gevoel hierbijquote:Op zaterdag 30 september 2023 13:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
En dan doorvliegen naar Japan en verder met de Hello Kitty Shinkansen.
[ afbeelding ]
Ja dacht ook, echt wat voor jullie als Disney etc freaksquote:Op zaterdag 30 september 2023 13:51 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Wie staat hoog op mn lijst. Denk dat ik die wel ga toevoegen. Os echt leuk
Ja ben daarvan op de hoogte. We gaan niet in een vakantie en door de weeks lijkt me geen overbodige luxe.quote:Op zaterdag 30 september 2023 17:13 schreef dr_Pieters het volgende:
Ik hoop dat je je er wel van bewust bent dat deze ferry's veel worden gebruikt als excuus om goedkoop drank en tabak in te slaan en in de vakanties en weekenden vooral zuip- en feestboten voor jongeren zijn. Ik ben er wel eens geweest en heb nog nooit zoveel kots gezien.
Haha, ook dan wordt er ingeslagen hoor en zijn er booze cruises!quote:Op zaterdag 30 september 2023 17:33 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Ja ben daarvan op de hoogte. We gaan niet in een vakantie en door de weeks lijkt me geen overbodige luxe.
De route Stockholm - Helsinki?? Die ervaring heb ik alleen op bestemmingen naar 'hier is alcohol teringgoedkoop' locatiesquote:Op zaterdag 30 september 2023 17:13 schreef dr_Pieters het volgende:
Ik hoop dat je je er wel van bewust bent dat deze ferry's veel worden gebruikt als excuus om goedkoop drank en tabak in te slaan en in de vakanties en weekenden vooral zuip- en feestboten voor jongeren zijn. Ik ben er wel eens geweest en heb nog nooit zoveel kots gezien.
Goedkoop is wel een beetje relatief. In Zweden en Finland is alcohol erg duur en alleen bij staatswinkels verkrijgbaar dus die gaan helemaal los als de boot internationale wateren invaart en de duty free winkel opengaat.quote:Op zaterdag 30 september 2023 18:11 schreef Molo het volgende:
[..]
De route Stockholm - Helsinki?? Die ervaring heb ik alleen op bestemmingen naar 'hier is alcohol teringgoedkoop' locaties
En hoe werkt dat dan precies tussen Zweden en Finland denk je?quote:Op zaterdag 30 september 2023 19:23 schreef dr_Pieters het volgende:
[..]
Goedkoop is wel een beetje relatief. In Zweden en Finland is alcohol erg duur en alleen bij staatswinkels verkrijgbaar dus die gaan helemaal los als de boot internationale wateren invaart en de duty free winkel opengaat.
De Zweedse kroon is de afgelopen jaren wel erg zwakker geworden, dus misschien is het niet zo duur meer als het altijd was.quote:Op zaterdag 30 september 2023 19:38 schreef Molo het volgende:
[..]
En hoe werkt dat dan precies tussen Zweden en Finland denk je?
In Zweden is alcohol trouwens helemaal niet zo duur meer. Veel dingen zijn tegenwoordig bijvoorbeeld in Nederland zelfs duurder
Åland is het antwoord…quote:Op zaterdag 30 september 2023 19:38 schreef Molo het volgende:
[..]
En hoe werkt dat dan precies tussen Zweden en Finland denk je?
In Zweden is alcohol trouwens helemaal niet zo duur meer. Veel dingen zijn tegenwoordig bijvoorbeeld in Nederland zelfs duurder
Dacht dat het een directe overtocht was, maar zie nu idd de tussenstop bij iig Silja en Vikingquote:
Er vaart een grote ferry tussen Helsinki en Tallinn, en in de zomermaanden (vraag me niet precies van wanneer tot wanneer) een kleinere, snellere boot die alleen voor passagiers is en waar geen voertuigen op kunnen.quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:04 schreef bianconeri het volgende:
Ik ga volgende week op de ferry van Tallinn naar Helsinki en weer terug.
Ik weet nog niet precies welke dag, zeer wss doordeweeks.
Zal het eens in de gaten houden en kijken of ik wat foto's kan maken.
Wss 1 van de eerste heen en de laatste terug.
Geen idee of er verschil zit in maatschappij overigens, nemen gewoon de goedkoopste xD.
Ik was gister even een dagje in Tallinn en zag een gigantische ferry aankomen in de haven, geen idee of elke ferry dat is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |