abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210782080
TS is chronisch rugpatiënt en wil een nieuw bankstel kopen dat jarenlang meegaat zonder doorzakken.
Ik heb al meerdere bankstellen gehad in mijn 51-jarige leven, maar een heikel punt blijft toch wel het doorzakken van de zittingen, zowel bij de goedkope als de duurdere varianten.

In januari wil ik graag weer een nieuw (hoek-) bankstel met een hoge zit aanschaffen en ik hoop hier wat advies te krijgen voor bepaalde merken en/of type bankstellen die aan deze eisen voldoen. Budget is niet zo heel belangrijk, maar laten we uitgaan van zo'n 5.000 euro max. om het nog een beetje redelijk te houden.
pi_210782178
Mijn ouders hebben ook last van rugklachten en die hebben ook van alles geprobeerd aan banken, goedkopere en dure, uiteindelijk een bank met losse kussens binnenkant weggedaan en bij een matraszaak medium stevige matrasjes laten snijden voor in de kussens met als resultaat stevige bank. P
pi_210782212
Is laten maken bij een meubelmaker een optie voor je?
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 28 september 2023 @ 21:46:34 #4
396386 sturmpie
for night & nature
pi_210782249
zelf in elkaar lassen
of schroeven
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_210782268
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 21:44 schreef arvensis het volgende:
Is laten maken bij een meubelmaker een optie voor je?
Ja, zeker wel!
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 21:42 schreef Selenophilia het volgende:
Mijn ouders hebben ook last van rugklachten en die hebben ook van alles geprobeerd aan banken, goedkopere en dure, uiteindelijk een bank met losse kussens binnenkant weggedaan en bij een matraszaak medium stevige matrasjes laten snijden voor in de kussens met als resultaat stevige bank. P
Dat is wel een hele rigoureuze oplossing, maar ook dat is een optie. Ik wil sowieso iets voor de langere termijn en dan maakt het mij niet uit of het 3000 of 6000 euro kost.
Maar dan moet het natuurlijk wel het geld waard zijn.
  donderdag 28 september 2023 @ 21:48:36 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210782284
Koop voor jezelf een goede stoel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_210782322
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 21:48 schreef Lienekien het volgende:
Koop voor jezelf een goede stoel.
Daar is ook over nagedacht, zo'n sta-op-stoel. Maar nee, dat is het ook net niet.
pi_210782337
quote:
2s.gif Op donderdag 28 september 2023 21:47 schreef Papabear het volgende:

[..]
Ja, zeker wel!
[..]
Dat is wel een hele rigoureuze oplossing, maar ook dat is een optie. Ik wil sowieso iets voor de langere termijn en dan maakt het mij niet uit of het 3000 of 6000 euro kost.
Maar dan moet het natuurlijk wel het geld waard zijn.
Valt wel mee naar mijn idee, je kan het op maat en naar wens laten maken of in dit geval hebben ze het semi zelfgemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2023 21:52:00 ]
pi_210782339
Of iets aan je rugklachten laten doen?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_210782405
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 21:51 schreef Chinless het volgende:
Of iets aan je rugklachten laten doen?
Dat is een leuke. Helaas niets meer aan te doen na een second opinion van het LUMC in Leiden
  donderdag 28 september 2023 @ 22:01:10 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210782484
quote:
2s.gif Op donderdag 28 september 2023 21:50 schreef Papabear het volgende:

[..]
Daar is ook over nagedacht, zo'n sta-op-stoel. Maar nee, dat is het ook net niet.
Een sta-op-stoel is weer meteen zo lichamelijke beperking/bejaardenstoel.

Er zijn gelukkig ook andere opties.

Echt, je zit veel beter in een goede stoel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_210782678
Ik ken iemand die een autostoel tot woonkamerstoel heeft laten ombouwen.
Zoiets ongeveer -> https://www.pauls-car-art(...)stoelen/#description
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_210784412
In ieder geval een bankstel met losse zitkussens zodat je deze regelmatig kunt wisselen.
pi_210784478
Is Leolux iets? https://www.leolux.nl/collectie/hoekbanken

Geen idee hoe die met doorzitten zijn.
pi_210784569
Of zoiets?
https://nl.houseofchesterfield.com/chesterfield-banken
Zit/ligt heerlijk
Zakt niet door
Kussens na x jaar op te vullen

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2023 07:52:32 ]
pi_210785692
Ik ken dit. Niet zozeer dat ik rugklachten heb.

De meeste banken zitten klote maar zien er mooi uit. Te ver doorzakken, te diepe rugleuning enz.

En even in de winkel erop zitten is meestal wel prima. Na een paar dagen thuis begin je pas te voelen dat het m toch niet is.

Had hiervoor een VT wonen bank. Bleek ook niks te zijn. Nu een 2ehands Pode bank. Is al een stuk beter.

Mijn moeder heeft een versleten chesterfield. Zit nog steeds fantastisch maar het leer is in slechte staat.

Een goede stoel is altijd beter dan een bank.

En de goede banken zien er niet uit. Zo heb ik laatst bij de leenbakker in een super comfortabele bank gezeten. Werkelijk subliem en maar 800 euro. Het zat net zo lekker als een fauteuil en dan als het ware 2 aan elkaar geplakt als bank. Maar het was echt zo'n oma bank. Oerlelijk om te zien, grandioos om in te zitten.

Dus toch niet genomen.
  maandag 2 oktober 2023 @ 10:14:34 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_210811591
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 22:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Een sta-op-stoel is weer meteen zo lichamelijke beperking/bejaardenstoel.

Er zijn gelukkig ook andere opties.

Echt, je zit veel beter in een goede stoel.
Ik heb vorig jaar een sta-op-stoel op de kop weten te tikken, waar ook verwarming in zit. Heerlijk om in te zitten, het opstaangedeelte gebruik ik niet, maar het is wel een heerlijke luie stoel ;)

En verder: prominent.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210811667
Ik kocht een jaar 12 geleden via Marktplaats een Rolf Benz bankstel, een model uit de jaren 90, nu dus ruim 30 jaar oud, die nog steeds niet is doorgezakt.

Ooit wel eens aangedacht om die een keer te vervangen, maar omdat ik die kwaliteit nooit terug krijg met mijn beperkte budget heb ik besloten hem toch maar te houden.
  maandag 2 oktober 2023 @ 10:41:58 #19
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_210811770
Tips van mijn opa (hij bekleedde jarenlang bankstellen):
- een bank met losse kussens, kun je wisselen, opvullen etc.
- metalen vering in het onderstel.

Volgens mij wat zijn motto ook: zolang het onderstel maar goed is, de rest kan ik aanpassen.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_210817437
Rolf Benz 322 (mijn vorige bank) of de Harvink Forum met hoge rug en lendesteun, mijn huidige bank. De RB322 is weg gegaan omdat mijn vrouw hem uhm... heel lelijk vond haha
Ik heb op heel veel banken gezeten en de meesten plof je in weg, zijn veel te diep of leunt de rug veel te ver achterover. Drie ingrediënten die ervoor zorgen dat ik binnen no time last van mijn rug heb. De Harvink Forum was één van de zeer weinigen waar ik heerlijk in kan zitten. Qua fauteuil ben ik ook bij Harvink uitgekomen, Harvink de Kaap.
Irritatiefactor bij veel winkels waar ik mijn 'probleem' uitlegde: dan presenteerden ze een bank die voor geen meter zat, veel te diep etc. En als oplossing: maar dan moet u gewoon wat kussens erin leggen, dan heeft u er geen last van. Pleurt op.
Da gao nie nou!
pi_210818471
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 10:27 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Ik kocht een jaar 12 geleden via Marktplaats een Rolf Benz bankstel, een model uit de jaren 90, nu dus ruim 30 jaar oud, die nog steeds niet is doorgezakt.

Ooit wel eens aangedacht om die een keer te vervangen, maar omdat ik die kwaliteit nooit terug krijg met mijn beperkte budget heb ik besloten hem toch maar te houden.
Rolf Benz _O_

Kost wat, maar dan heb je ook wat
pi_210818516
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 23:02 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Rolf Benz _O_

Kost wat, maar dan heb je ook wat
Heeft me een fles wijn gekost :D
Was in principe gratis af te halen een paar straten verderop in het dorp, maar een goede fles wijn werd gewaardeerd.
Dus maar een fles wijn gekocht.

Dit soort bedragen vallen normaal vér buiten mijn budget, maar het is absoluut topkwaliteit _O_

Mijn 2 banken zijn ruim 30 jaar oud, en nog nergens doorgezakt.

Ze zijn wel versleten qua leer, maar met een mooie bankdeken zie je daar niks van.
pi_210818870
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 23:07 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Heeft me een fles wijn gekost :D
Was in principe gratis af te halen een paar straten verderop in het dorp, maar een goede fles wijn werd gewaardeerd.
Dus maar een fles wijn gekocht.

Dit soort bedragen vallen normaal vér buiten mijn budget, maar het is absoluut topkwaliteit _O_

Mijn 2 banken zijn ruim 30 jaar oud, en nog nergens doorgezakt.

Ze zijn wel versleten qua leer, maar met een mooie bankdeken zie je daar niks van.
Netjes, nieuwe is >10k ofzo :D

Vind het leer zelf ook wel erg goed, +/- 20 jaar oud en nagenoeg geen slijtage. Zelf ook 2e hands gekocht, voor een nieuwe heb ik het er niet voor over.
  Moderator dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:59:11 #24
18653 crew  D.
pi_210821944
Na 3,5 jaar nog steeds even stevige zit :Y

Moderator dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:02:09 #25
18653 crew  D.
pi_210821974
En ik heb ook een zwakke rug, dus tijden gezocht voor de keuze hierop gevallen was. En naar smaak samen te stellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')