Niet want het is eigenlijk geen gedraging maar een bepaalde schrijf of spreekstijl van taalgebruik.quote:Op dinsdag 26 september 2023 23:19 schreef DjDaano het volgende:
[..]
En als die mannen het wel normaal gedrag vinden? Hoe los je dan je probleem op?
Het gaat ook om de omstandigheden natuurlijk. Een bouwvakker op een werf is vaak 'onschadelijk' en buiten dat fluiten hoef je je weinig zorgen te maken. Er zijn genoeg collega's rondom hem die in zouden grijpen als hij volgende zetten zou maken. Maar dat gebeurt dus niet want buiten fluiten doet die kerel gewoon door met zijn werk.quote:Op dinsdag 26 september 2023 21:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is dus niet hoe het werkt, want de realiteit is dat er gewoon niet altijd iets door anderen aanwezigen iets gezegd wordt. Dus of anderen halen de kastanjes voor je uit het vuur, of jij loopt als een doof vogeltje gauw verder, want jij doet of zegt verder niks?
Hoe zou jij het als 18 jarige vinden wanneer de oma van een vriendje zou zeggen “voor zo’n klein joch heb je wel een flinke bobbel in je broek?”quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:01 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Nu is ze 18. Moet kunnen toch? Sterker nog: Alexia is daar waarschijnlijk maar wat blij mee.
Als de oma een geile stoot is dan is het een compliment, is ze lelijk dan is het een belediging en moet ze gewoon haar bek houden.quote:Op woensdag 27 september 2023 09:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Hoe zou jij het als 18 jarige vinden wanneer de oma van een vriendje zou zeggen “voor zo’n klein joch heb je wel een flinke bobbel in je broek?”
En Derksen valt hier onder het kopje 'geile stoot'?quote:Op woensdag 27 september 2023 10:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als de oma een geile stoot is dan is het een compliment, is ze lelijk dan is het een belediging en moet ze gewoon haar bek houden.
Het is niet mijn narratiefquote:Op woensdag 27 september 2023 10:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En Derksen valt hier onder het kopje 'geile stoot'?
Heet zijn niet alleen tokkies. Je zou als mannen odner elkaar toch best eens tegen die ene vriend die vaak opmerkingen naar vrouwen maakt terwijl die niet geinteresseerd zijn of er sprake is van interactie kunnen zeggen dat hij daar eens mee moet kappen. Dat is toch niet zo gek?quote:Op dinsdag 26 september 2023 21:59 schreef jaha het volgende:
[..]
Ouders moeten hun kinderen opvoeden! Ik ga niet tegen mannen (of vrouwen) van mijn leeftijd of ouder zeggen wat ze wel of niet moeten doen. Eén keer ruzie gehad en dat is het me niet meer waard. Tokkies leer je toch niets.
Het narratief is hier sowieso: als een man van welke leeftijd dan ook over een vrouw van welke leeftijd dan ook zegt dat ze een lekker kontje heeeft, is dat een compliment, dus moet je daar als vrouw blij mee zijn.quote:
Ik vind je voorstelling van zaken echt nogal beperkt.quote:Op dinsdag 26 september 2023 21:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is dus niet hoe het werkt, want de realiteit is dat er gewoon niet altijd iets door anderen aanwezigen iets gezegd wordt. Dus of anderen halen de kastanjes voor je uit het vuur, of jij loopt als een doof vogeltje gauw verder, want jij doet of zegt verder niks?
Ik ben het helemaal niet oneens met dat mannen dat kunnen en MOETEN doen naar elkaar toe. Sterker nog, ik heb dat regelmatig gedaan dus ik ben het daar helemaal mee eens.quote:Op woensdag 27 september 2023 10:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind je voorstelling van zaken echt nogal beperkt.
Hoezo laat ik anderen 'de kastanjes uit het vuur halen' als ik zeg dat ik vind dat mannen elkaar ook kunnen, moeten, aanspreken op bepaald gedrag?
En zoals @:Lenny77 ook schrijft: je moet als vrouw heel goed inschatten of het veilig is of niet om iets te zeggen. Soms is doorlopen en doen alsof je niets hoort echt de veiligere optie. Dan kun je daar wel een beetje denigrerend over doen, maar ik voel persoonlijk weinig behoefte me daadwerkelijk aan te laten randen omdat ik mijn eigen kastanjes op dat specifieke moment uit het vuur moet halen.
Ik vind dat je het echt veel te ver door trekt. En ik vind de manier waarop echt niet prettig.quote:Op woensdag 27 september 2023 10:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal niet oneens met dat mannen dat kunnen en MOETEN doen naar elkaar toe. Sterker nog, ik heb dat regelmatig gedaan dus ik ben het daar helemaal mee eens.
Het enige wat ik zeg is dat het verhaal niet ophoudt bij zeggen 'ja maar mannen moeten dat niet doen'. Nogmaals, ik ben het daar volledig mee eens. Maar er is niet altijd iemand anders in de buurt. Er zijn ook situaties waarbij je zelf IETS moet doen.
Mijn punt is dit; als jij voorbij die bouwput loopt en je krijgt continue opmerkingen etc en je stoort je daar aan, dan kun je een paar dingen doen. De meest makkelijke workaround is niét meer voorbij die bouwplaats lopen (op momenten dat je alleen bent). Want dan valt er niks te fluiten of te roepen want je bent daar niet, en jij hebt er dus ook geen last van.
Want op het moment dat jij NU de deur uit moet en je moet voorbij die bouwplaats waar je meerdere keren een opmerking hebt gekregen, en dat stoort je, wat ga je dan doen? Er weer voorbij lopen of neem je toch een andere route? Dat is óók iets doen, je neemt jezelf namelijk weg uit die situatie en de praktijk is dat dat veel vaker gebeurt dan vertrouwen op dat er een andere gast in de buurt is die iets zal roepen.
Daarom zei ik gisteren; je bent er niet met zeggen dat die mannen dat niet mogen. Again; ik ben het daar volledig mee eens, maar het gebeurt wél, en dus kun je in die situatie OF hopen dat er iemand is die hem tot de orde roept, of je doet het zelf, of je doet alsof je het niet hoort, of je gaat de hele situatie uit de weg, en dat laatste is altijd een goed idee. Dan kun je wel zeggen van 'ja maar dus moet ik iets anders doen omdat iemand anders iets doet wat eigenlijk niet hoort'. Ja, dat klopt, want je kunt dan wel op je strepen gaan staan, maar dat je dat gedaan hebt vindt je weinig troost in als je daadwerkelijk iets overkomt.
Hij is een (ouwe) aandachtshoer op zijn retour en die korte tijd die hem nog rest grijpt hij alles aan om publiek zo ver te krijgen dat er veel over hem wordt geluld. Dus schokkeren met banaliteiten is daar een perfect medium voor en haalt bij bepaald publiek kijkcijfers op... Dus dit hele topic speelt hem alleen maar in de kaart er wordt weer eens goed over hem geluld. Missie geslaagd!.. De tegen spoort de voor alleen maar aan om daar eens te gaan kijken.quote:Op woensdag 27 september 2023 09:32 schreef Lenny77 het volgende:
die ouwe moet gewoon zijn fatsoen houden. Zéker hier want het gaat over een lid van de koninklijke familie..
Is die realiteit jouw ervaring met bouwvakkers?quote:Op dinsdag 26 september 2023 21:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een beetje het punt: voor veel mannen is 'lastiggevallen worden' dat er bouwvakkers naar je fluiten. Zij hebben niet de ervaringen zoals de meeste vrouwen die hebben. Van alle leeftijden.quote:Op woensdag 27 september 2023 11:07 schreef loveli het volgende:
[..]
Is die realiteit jouw ervaring met bouwvakkers?
Bij de slechte ervaringen die ik heb met op straat nageroepen/nagekeken worden, was zonder uitzondering geen bouwvakker betrokken.
Wel zelfingenomen mannen.
Dit.. waren het maar alleen fluitende bouwvakkers of wielrenners in groep die eens wat roepen bij het voorbijzoeven.quote:Op woensdag 27 september 2023 11:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een beetje het punt: voor veel mannen is 'lastiggevallen worden' dat er bouwvakkers naar je fluiten. Zij hebben niet de ervaringen zoals de meeste vrouwen die hebben. Van alle leeftijden.
Daar heb je wel een punt. Wij durven er ook wat uitkramen en hebben ook een libido. Alleen zijn wij daar veel voorzichtiger mee eens het "publiek" wordt. Dat heeft er uiteraard mee te maken dat we anders een snollenstempel krijgen. Kan je ons ook niet echt kwalijk nemen toch?quote:Op woensdag 27 september 2023 10:41 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Ik zit wel eens in een andere kamer mijn ding te doen met de deur op een kier wanneer mijn vriendin vrouwelijk bezoek heeft. En dan stop ik echt geen stoppen in mijn oren. Nou!? Die kunnen er ook wat van en dan de rest van de dag de onschuldige kuise en fatsoenlijke schoonheid uithangen, maar ondertussen. Stelletje hete donders. Zo zullen in het bijzijn van een kerel nooit grappen en grollen want dan zijn bang om voor snol uitgemaakt te worden.
Nee, dat geef ik puur als voorbeeld.quote:Op woensdag 27 september 2023 11:07 schreef loveli het volgende:
[..]
Is die realiteit jouw ervaring met bouwvakkers?
Bij de slechte ervaringen die ik heb met op straat nageroepen/nagekeken worden, was zonder uitzondering geen bouwvakker betrokken.
Wel zelfingenomen mannen.
Nee, jij víndt het een compliment, en dat is prima dat jij het oprecht als compliment bedoeld, maar jij kunt niet voor die vrouw bepalen dat zij het dan dús maar prettig moet vinden. Je kunt het denken, maar het is niet altijd het beste idee om dat ook uit te spreken.quote:Op woensdag 27 september 2023 11:41 schreef alexmarvel het volgende:
Maar het is toch wel een compliment? Mag je niet zeggen dat iemand anders een mooie kont heeft? het is niet zo dat tie ergens stiekem gaat kijken en zich loopt te rukken op haar kont
Er is een verschil tussen "wow! mooi!" en "die zou ik neuken". Dat laatste is geen compliment.quote:Op woensdag 27 september 2023 11:41 schreef alexmarvel het volgende:
Maar het is toch wel een compliment? Mag je niet zeggen dat iemand anders een mooie kont heeft? het is niet zo dat tie ergens stiekem gaat kijken en zich loopt te rukken op haar kont
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |