Ik praat niks goed ik zeg alleen dat we als samenleving hier niet zo krampachtig over moeten doen. Als je miljoenen bezoekers ontvangt dan is de kans op conflicten aanwezig. Grootschalige rellen als deze zijn vrij zeldzaam en volgens mij op een hand te tellen de afgelopen jaren.quote:Op maandag 25 september 2023 23:09 schreef Vis1980 het volgende:
De goedpraterij is strong in this one.
Dan moet er in het stadion beter gecontroleerd worden. Hoe kan het nu dat drugsgebruik steeds normaler begint te worden in de stadions?quote:Op maandag 25 september 2023 23:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Die wet is er al, en is bij zulke grote getalen moeilijk uit te voeren. Drugshonden zijn er maar een paar van in NL en daarvan staan de meeste op Schiphol. Niet elke politiehond is een drugshond, integendeel. En zonder die honden douwen ze het in hun reet, allemaal onderzoeken met plastic handschoentjes?
wat bedoel je als samenleving? de KNVB is de enige die hier als mongooltjes op reageren sinds dat gedoe om een bekertje bierquote:Op maandag 25 september 2023 23:15 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik praat niks goed ik zeg alleen dat we als samenleving hier niet zo krampachtig over moeten doen. Als je miljoenen bezoekers ontvangt dan is de kans op conflicten aanwezig. Grootschalige rellen als deze zijn vrij zeldzaam en volgens mij op een hand te tellen de afgelopen jaren.
Dan hoef je niet meteen op tv te verkondigen dat er maatregelen moeten komen, de maat vol is en dergelijk geneuzel.
Nee, het moet weg uit openbare plekken. Tuig aanpakken en zorgen dat ze niet meer in de buurt van een stadion kunnen komen. Niet toe gaan geven, dit is niet normaal.quote:Op maandag 25 september 2023 23:15 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik praat niks goed ik zeg alleen dat we als samenleving hier niet zo krampachtig over moeten doen. Als je miljoenen bezoekers ontvangt dan is de kans op conflicten aanwezig. Grootschalige rellen als deze zijn vrij zeldzaam en volgens mij op een hand te tellen de afgelopen jaren.
Dan hoef je niet meteen op tv te verkondigen dat er maatregelen moeten komen, de maat vol is en dergelijk geneuzel.
Miljoenen bezoekers. Hebben ze op Schiphol ook en daar zie je ze ook niet elke dag vechten.quote:Op maandag 25 september 2023 23:15 schreef Wotte het volgende:
[..]
U pleit voor het werpen van de handdoek? Dan moet je de oplossing- Van Basten kiezen.quote:Op maandag 25 september 2023 23:15 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik zie de burgemeester van Amsterdam spastisch doen op tv vandaar.quote:Op maandag 25 september 2023 23:17 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wat bedoel je als samenleving? de KNVB is de enige die hier als mongooltjes op reageren sinds dat gedoe om een bekertje bier
Onzin. De frequentie, schaal en georganiseerdheid van geweld bij het voetbal is echt onvergelijkbaar met iets anders dan dubieuze motorbendes.quote:Op maandag 25 september 2023 23:17 schreef Wotte het volgende:
[..]
Dat het niet specifiek iets van het voetbal is.
https://www.tubantia.nl/n(...)te-rekenen~a79866ed/quote:Wie denkt dat Ajax werk maakt van een vervroegde aanstelling van Kroes om orde in de chaos te scheppen, heeft het mis. De nieuwe algemeen directeur gaat er zelf ook vanuit dat hij pas medio maart instapt als algemeen directeur. Dat blijkt ook uit de persoonlijke plannen die hij heeft gemaakt voor na de jaarwisseling. Kroes gaat begin 2024 op wereldreis.
Het grote bagatelliseren is begonnen hoor.quote:Op maandag 25 september 2023 23:05 schreef Wotte het volgende:
[..]
Bij ieder tentfeest in de provincie is het ook altijd raak.
Dan lees en / of begrijp je het verkeerd. Ik zeg niet dat een incident er niet 1 teveel is. Maar er is een verschil tussen wat Halsema ons wilt doen geloven en de werkelijkheid. Dat is wat anders dan iets goedpraten.quote:
Maar dit is geen eerlijke vergelijking.quote:Op maandag 25 september 2023 23:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onzin. De frequentie, schaal en georganiseerdheid van geweld bij het voetbal is echt onvergelijkbaar met iets anders dan dubieuze motorbendes.
Appels en peren. Bij voetbal wordt (veel) gedronken, drugs gebruikt, veel pubers, adrenaline, stoerdoenerij, etc.quote:Op maandag 25 september 2023 23:17 schreef CR7 het volgende:
[..]
Miljoenen bezoekers. Hebben ze op Schiphol ook en daar zie je ze ook niet elke dag vechten.
Nee, het dorpsfeest (hier ter stede is al jaren niets gebeurd overigens) wel zeker?quote:Op maandag 25 september 2023 23:20 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Maar dit is geen eerlijke vergelijking.
Beetje appels met peren vergelijken natuurlijk.quote:Op maandag 25 september 2023 23:17 schreef CR7 het volgende:
[..]
Miljoenen bezoekers. Hebben ze op Schiphol ook en daar zie je ze ook niet elke dag vechten.
Ook komt er een bepaalde emotie bij kijken die er op geen enkel ander manier los komt bij mensenquote:Op maandag 25 september 2023 23:20 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Appels en peren. Bij voetbal wordt (veel) gedronken, drugs gebruikt, veel pubers, adrenaline, stoerdoenerij, etc.
Je kan het beter vergelijken met uitgaan. Ik gok dat er elk weekend wel vechtpartijen zijn in het uitgaansleven in Amsterdam en Rotterdam.
Niemand doet dan ook moeilijk over duwen-en-trekken op de tribune en dat werk (alhoewel ook daar elk incident er een teveel is). Het gaat over dat grootschalige, planmatige, georganiseerde geweld.quote:Op maandag 25 september 2023 23:20 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Appels en peren. Bij voetbal wordt (veel) gedronken, drugs gebruikt, veel pubers, adrenaline, stoerdoenerij, etc.
Je kan het beter vergelijken met uitgaan. Ik gok dat er elk weekend wel vechtpartijen zijn in het uitgaansleven in Amsterdam en Rotterdam.
Maar daar heeft niet iedereen last van die naar zo'n wedstrijd gaat. Er zijn ook clubs waar supporters zich grotendeels gedragen.quote:Op maandag 25 september 2023 23:22 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ook komt er een bepaalde emotie bij kijken die er op geen enkel ander manier los komt bij mensen
in een gemiddeld weekend in lutjebroek en omliggende dorpen zijn er waarschijnlijk al meer incidenten dan de 38 in 4 jaar tijd volgens het rapport van trein2000. Maar laten we het vooral bij de wijze woorden houden van femke. Veel simpeler natuurlijk.quote:Op maandag 25 september 2023 23:20 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Maar diegene die betrokken zijn bij dit soort incidenten vaak welquote:Op maandag 25 september 2023 23:22 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Maar daar heeft niet iedereen last van die naar zo'n wedstrijd gaat. Er zijn ook clubs waar supporters zich grotendeels gedragen.
Dat is zo, maar ze gaan ook echt op zoek naar die emotie is niet gewoon iets wat je overvalt, zoals uhm de drang om te huilen je kan overvallen.quote:Op maandag 25 september 2023 23:23 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Maar diegene die betrokken zijn bij dit soort incidenten vaak wel
2019. Ja, de grootste rel in Amsterdam toen in jaren, kwam door de politie zelf. Daarna is het stil geweest tot gisteren met dit soort giga shit.quote:Op maandag 25 september 2023 22:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Echt massale rellen zijn dan misschien zeldzaam, maar het gaat natuurlijk vaag genoeg mis daar:
https://eenvandaag.avrotr(...)htpartijen-bij-ajax/
Anekdotisch bewijs is geen bewijs natuurlijk want hier is laatst eentje bijna doodgetrapt. Dat zegt beide keren niet zoveel.quote:Op maandag 25 september 2023 23:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, het dorpsfeest (hier ter stede is al jaren niets gebeurd overigens) wel zeker?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |