abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210741329
Om te voorkomen dat de kinderhandjes tussen de deur komen heb ik van deze deurstoppers:
https://www.bol.com/nl/nl(...)xEAQYASABEgI9AvD_BwE

Ideale dingen. Kan ook prima in de zomer, want dan staat de deur tussen de gang en de woonkamer toch altijd open.
In de winter wil ik deze deur het liefste zoveel mogelijk dicht houden, omdat we op de gang de verwarming niet tot nauwelijks aan hebben.

Heeft iemand ervaring met een goede deurstopper die minimaal de deur laat open staan?
Dus net genoeg dat de deur niet in het slot valt en er geen vingers tussen komen, en dat de kinderen de deur zelfstandig kunnen openen om naar wc, speelkamer etc te gaan
pi_210741362
Kun je deze dingen niet gewoon wat bijknippen/snijden zodat ze smaller zijn en de deur minder open komt te staan?
pi_210741379
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 20:11 schreef MissEnergy het volgende:
Kun je deze dingen niet gewoon wat bijknippen/snijden zodat ze smaller zijn en de deur minder open komt te staan?
Geprobeerd vanmiddag.
Dan klemt hij niet meer goed om de deur. Kan ook aan mij liggen ;)
pi_210741417
Vroeger deed je dat 1x, leerde je er van en deed je het nooit meer
pi_210741479
quote:
Maar dan staat de deur altijd open?
  zondag 24 september 2023 @ 20:32:18 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_210741630
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 20:13 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Geprobeerd vanmiddag.
Dan klemt hij niet meer goed om de deur. Kan ook aan mij liggen ;)
Vastplakken met dubbelzijdig tape oid?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_210741738
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 20:23 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Maar dan staat de deur altijd open?
Ja inderdaad, je bepaald zelf hoe ver je het openzet/klemt.
pi_210741741
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 20:32 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Vastplakken met dubbelzijdig tape oid?
het oog wilt ook wat ;)
pi_210741747
quote:
4s.gif Op zondag 24 september 2023 20:39 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]
Ja inderdaad, je bepaald zelf hoe ver je het openzet/klemt.
Zou ideaal zijn voor de zomer, dan staat die deur nl altijd open.
Maar in de winter niet, want dan wil ik ze zo diep mogelijk in het kozijn ivm de kou.
  Moderator zondag 24 september 2023 @ 20:45:27 #11
81329 crew  MadMaster
Schots en scheef...
pi_210741850
Meubelviltjes onder de deur plakken, waardoor 'ie wat meer knelt op de vloer én niet meer direct dicht kan.
Werkt ook prima tegen katten die deurtjes open proberen te maken…

pi_210742230
https://www.prenatal.nl/t(...)bUpBD04aArYdEALw_wcB

Geen aandelen, wel zelf in gebruik. Die schuimrubberen bleven doorbreken hier Deze zijn steviger. Door de vorm staat de deur enkele cm open als je hem om de zijkant van de deur klemt.
pi_210742319
quote:
7s.gif Op zondag 24 september 2023 20:45 schreef MadMaster het volgende:
Meubelviltjes onder de deur plakken, waardoor 'ie wat meer knelt op de vloer én niet meer direct dicht kan.
Werkt ook prima tegen katten die deurtjes open proberen te maken…

[ afbeelding ]
Goeie tip, vooral voor op de slaapkamers.

quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 21:09 schreef LauriLynne het volgende:

Geen aandelen, wel zelf in gebruik. Die schuimrubberen bleven doorbreken hier Deze zijn steviger. Door de vorm staat de deur enkele cm open als je hem om de zijkant van de deur klemt.
Zo te horen heb je ook ervaring met die wat ik heb.
Is er in centimeters verschil tussen deze en in de link van je?
Ik kan dat moeilijk oordelen op een plaatje, tenzij je een foto van je deur hebt :) Ziet er wel ideaal uit
  zondag 24 september 2023 @ 21:46:08 #14
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210742816
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 20:07 schreef Ponsai het volgende:
Om te voorkomen dat de kinderhandjes tussen de deur komen heb ik van deze deurstoppers:
https://www.bol.com/nl/nl(...)xEAQYASABEgI9AvD_BwE

Ideale dingen. Kan ook prima in de zomer, want dan staat de deur tussen de gang en de woonkamer toch altijd open.
In de winter wil ik deze deur het liefste zoveel mogelijk dicht houden, omdat we op de gang de verwarming niet tot nauwelijks aan hebben.

Heeft iemand ervaring met een goede deurstopper die minimaal de deur laat open staan?
Dus net genoeg dat de deur niet in het slot valt en er geen vingers tussen komen, en dat de kinderen de deur zelfstandig kunnen openen om naar wc, speelkamer etc te gaan
Dranger erop? Niet té strak afstellen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_210743117
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 21:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dranger erop? Niet té strak afstellen.
Als het een blijvend iets zou moeten zijn prima idee. Maar nu denk ik voor 1 a 2 jaar en dan kan de deur weer open dicht
pi_210744930
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 21:15 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Goeie tip, vooral voor op de slaapkamers.
[..]
Zo te horen heb je ook ervaring met die wat ik heb.
Is er in centimeters verschil tussen deze en in de link van je?
Ik kan dat moeilijk oordelen op een plaatje, tenzij je een foto van je deur hebt :) Ziet er wel ideaal uit
Ja er is een klein verschil. Bij die van mij gaat de deur iets verder dicht omdat hij slanker is van vorm. Verschil is hooguit een paar cm.
pi_210745496
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:09 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Als het een blijvend iets zou moeten zijn prima idee. Maar nu denk ik voor 1 a 2 jaar en dan kan de deur weer open dicht
En dan komen ze op een leeftijd dat ze alle deuren wagenwijd open laten staan en dus alle warmte toch uit de woonkamer de gang in gaat. Dan is een dranger toch wel handig
pi_210745607
IS een deurdemper misschien een optie?
https://www.amazon.nl/Ami(...)tingen/dp/B0716YHB7G

Die voorkomt dat de deur kan dichtslaan, dan moet je hem dus door de demper heen duwen. Of waait de deur dicht met zoveel kracht dan wordt hij alsnog zachtjes gesloten.

Gezien de constructie is het misschien mogelijk met juiste plaatsing dat deze de deur niet sluit maar dicht houd op een kier. Dit is lastig te zien op de afbeelding maar theoretisch lijkt me dit mogelijk. Ben je beetje handig lijkt me in de constructie van deze demper ook nog wel een modificatie aan te brengen om tegen te gaan dat hij de deur geheel sluit.
pi_210745943
Ik heb hier met 2 kleine kinderen een deurdranger erop gezet. Beste beslissing ooit! We liggen elke keer in een deuk als we in de winter bij bevriende stellen komen met kinderen en telkens horen: "deur dicht!"
Ik heb de stift uit het slot gehaald, dus de dranger houdt de deur dicht. Kinderen merken meteen dat de deur dicht gaat dus ze zijn alert op hun vingers. Is eigenlijk verder nooit een probleem geweest.
pi_210746417
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 09:38 schreef ciewy het volgende:
Kinderen merken meteen dat de deur dicht gaat dus ze zijn alert op hun vingers. Is eigenlijk verder nooit een probleem geweest.
Indien het een algemeen probleem zou zijn dan waren er heel wat kindjes met gebroken vingers. Ik denk dat iedereen misschien wel ooit eens met de vinders tussen de deur is gekomen. Althans ik wel, niet met al te nare gevolgen anders dan een dagje pijn en flinke striem en deuk. Maar dat is ook het leerproces dit gebeurd je maar 1 keer om deuren te leren respecteren. Hetzelfde verhaal, wat vroeger meer voor kwam dan nu, is blijf met je fikken van de kachel af! Ook dit doe je dus maar 1 keer uit nieuwsgierigheid en daarna ga je met een grote boog er omheen.

De ouderlijke zorg en voorkomen is beter dan genezen is een begrijpelijke gedachte... Maar dan moeten ze alsnog buiten de andere deuren leren respecteren. En niet denken dat die deuren ook doen wat ze thuis doen. Dus die taak heb je dan als ouder buitenshuis alsnog je kids te wijzen op de gevaren van een deur.

[ Bericht 0% gewijzigd door Watuntrik op 25-09-2023 10:44:56 ]
pi_210750121
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 08:25 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
En dan komen ze op een leeftijd dat ze alle deuren wagenwijd open laten staan en dus alle warmte toch uit de woonkamer de gang in gaat. Dan is een dranger toch wel handig
Goeie en klopt ook wel.
Ik vraag me alleen af of je daar een "dikke deur" voor moet hebben. Betreffende deur is gewoon 'zacht hout'.

Jullie hebben me wel op een idee gebracht met een dranger.
Denk dat ik er sowieso een ga bestellen voor de poort en garagadeur

quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 06:32 schreef LauriLynne het volgende:

[..]
Ja er is een klein verschil. Bij die van mij gaat de deur iets verder dicht omdat hij slanker is van vorm. Verschil is hooguit een paar cm.
Paar cm zou genoeg zijn hier.
Hij is in iedergeval sowieso geschikter dan dat schuimrubber ding.
pi_210752090
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 16:49 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Goeie en klopt ook wel.
Ik vraag me alleen af of je daar een "dikke deur" voor moet hebben. Betreffende deur is gewoon 'zacht hout'.

Jullie hebben me wel op een idee gebracht met een dranger.
Denk dat ik er sowieso een ga bestellen voor de poort en garagadeur
[..]
Paar cm zou genoeg zijn hier.
Hij is in iedergeval sowieso geschikter dan dat schuimrubber ding.
Wij hebben zo iets voor op een binnendeur
Bekijk Dictator deursluiter Piccolo - voor zeer lichte deuren op: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp
pi_210752115
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 20:17 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Wij hebben zo iets voor op een binnendeur
Bekijk Dictator deursluiter Piccolo - voor zeer lichte deuren op: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp
Dat is inderdaad ook een goeie.
Ik had meer zoiets in gedachten: https://www.bol.com/nl/nl(...)6EAQYBiABEgI5KPD_BwE ;)
pi_210770037
Ik heb gewoon een gevlochten koord van parachutekoord aan de klinken aan weerszijden van de deur hangen. Dranger erbij en de deur gaat wel dicht maar blijft op een kier staan.
Hier 2 katten die de kamer in en uit willen.
pi_210771341
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 21:09 schreef LauriLynne het volgende:

Ik heb deze net besteld.
Voor die paar euro het proberen waard.
Dranger heb ik ook besteld. Maar dan voor op de deur naar de garage.

Dank allen voor de tips!
pi_210787479
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 20:28 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Ik heb deze net besteld.
Voor die paar euro het proberen waard.
Dranger heb ik ook besteld. Maar dan voor op de deur naar de garage.

Dank allen voor de tips!
Geen succes.
Breder dan de foam variant
pi_210790265
Dit topic maakt wel duidelijk waarom de jeugd steeds kneusiger wordt. Mijn god zeg
pi_210795564
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 20:28 schreef tiho1 het volgende:
Dit topic maakt wel duidelijk waarom de jeugd steeds kneusiger wordt. Mijn god zeg
Jouw post maakt vooral duidelijk hoe intolerant en negatief sommige mensen zijn.

Waarom voel je de behoefte om in een klustopic deze negativiteit te verspreiden?
pi_210795816
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 20:28 schreef tiho1 het volgende:
Het zijn simpele oplossingen om iets te voorkomen.
Net als een stoplicht bij een druk kruispunt.

Het is niet zo dat ik de deurstop meeneem als een trouwe vriend, en als we ergens op bezoek gaan bv die om de deur doen.
Hier thuis is het zo dat hij niet zelf bij de klink kan. Of amper. Overzijde van de gang is zijn speelkamer, toilet etc.
Dus hij passeert per dag misschien wel 100x die deur.
pi_210896206
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:25 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Geen succes.
Breder dan de foam variant
Jammer, hopelijk vind je iets wat beter past in jullie situatie. Wellicht toch dat touw om de klinken wat ergens geopperd werd.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')