abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 22 september 2023 @ 20:03:24 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_210719469

quote:
Piloten van KLM hebben aangekondigd dat ze maandag n uur gaan staken op luchthaven Schiphol. Met de actie willen ze KLM onder druk zetten voor betere arbeidsvoorwaarden.
De piloten willen bijvoorbeeld meer invloed op het inplannen van vrije dagen. "Te vaak missen wij de verjaardag van onze kinderen en andere belangrijke levensmomenten die voor iedereen vanzelfsprekend zouden moeten zijn", schrijft pilotenvakbond VNV.

De staking begint om 11.00 uur. Na een uur pakken de piloten het werk weer op. Het gaat alleen om vluchten die zouden opstijgen. Piloten die al in de lucht zijn of die moeten landen, gaan wel door met hun werk.

VNV-voorzitter Camiel Verhagen vermoedt dat de staking vijftien vertrekkende vluchten kan vertragen. Hij verwacht dat tussen de vijftig en honderd vakbondsleden het werk neerleggen.

Vakbond dreigt met meer acties
Verhagen roept stakende piloten op desnoods over te werken en vertragingen te beperken. "We begrijpen dat het vervelend is voor vertrekkende reizigers. Maar overleg met KLM komt onvoldoende in beweging. Daarom moeten we deze stap helaas zetten", zegt hij.

De voorzitter benadrukt dat de vakbond nu ruim een half jaar een overeenkomst probeert te bereiken. Vorige week vrijdag kwamen vakbonden FNV en CNV samen met KLM tot een cao-akkoord. Verhagen laat weten nog steeds open te staan om er voor maandag met KLM uit te komen.

Als VNV niet tot een akkoord komt met de luchtvaartmaatschappij, volgen een week later mogelijk verdergaande acties, meldt Verhagen. Wat die inhouden, is nog niet bekend. Maar de voorzitter denkt niet dat het zover hoeft te komen.

'Ons voorstel is ook goed voor KLM'
VNV wil ook een jaarlijkse loonsverhoging van zo'n 6 procent, onder meer om de hoge inflatie te compenseren. KLM biedt een verhoging van 5 procent aan.

Ook willen de KLM-piloten compensatie voor de hoge werkdruk, vrije uren beter kunnen plannen en betrokken worden bij het besluit van KLM om per vlucht met minder piloten te vliegen. Momenteel zijn er twee tot vier piloten per vlucht.

"Wat wij vragen is behoorlijk gepast met de hoge werkdruk en personeelstekorten. Wij willen op een verantwoorde manier ons werk kunnen blijven doen", zegt Verhagen. "Ons voorstel doet niet alleen recht aan de vliegers, maar is ook goed voor KLM. Wij zijn bereid om de productiviteit verder te verhogen, waardoor KLM honderden miljoenen extra inkomsten genereert."

KLM laat in een reactie weten de stap van VNV te "betreuren" en zich "tot het uiterste" te blijven inspannen om tot een "gebalanceerd cao-akkoord" te komen. KLM-klanten worden zo snel mogelijk op de hoogte gesteld van de gevolgen van de werkonderbreking voor hun vlucht.
https://www.nu.nl/economi(...)ng-aan-de-grond.html
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
pi_210719521
quote:
Piloten die al in de lucht zijn of die moeten landen, gaan wel door met hun werk.
Inconsequent gedrag.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_210719523
Heel goed, weg met die vliegtuigen.
pi_210719597
De brutaliteit. Deze mensen hebben alleen nog een baan dankzij de Staat, zitten massaal in het buitenland belasting te ontduiken en hebben amper salaris ingeleverd in ruil voor miljarden steun.
pi_210719661
quote:
Het gaat alleen om vluchten die zouden opstijgen. Piloten die al in de lucht zijn of die moeten landen, gaan wel door met hun werk.
Slappe staak.
pi_210719668
quote:
Piloten die al in de lucht zijn of die moeten landen, gaan wel door met hun werk.
Gelukkig maar
pi_210719692
Ja speel extinction rebellion even in de kaart. Voel eens aan uw hoofd, doe eens elke heel snel normaal.
pi_210719739
Die verdienen toch meer dan genoeg?
pi_210719774
quote:
Piloten die al in de lucht zijn of die moeten landen, gaan wel door met hun werk.
Autopilot O-)
Be curious, not judgmental
pi_210719807
quote:
Piloten die al in de lucht zijn of die moeten landen, gaan wel door met hun werk.
Dit siert ze wel eerlijk gezegd.
  vrijdag 22 september 2023 @ 20:36:49 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210719827
Overbetaalde buschauffeurs
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_210719919
Goeie CDA-naam wel, Camiel Verhagen
pi_210719940
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 20:27 schreef Cupfighter het volgende:
Die verdienen toch meer dan genoeg?
Het salaris is het probleem niet, maar ze willen er minder hard/uren voor werken.
pi_210719949
Het gemiddelde salaris van een piloot bij KLM is 8.333 per maand. Het pilotensalaris bij KLM kan echter oplopen tot zo'n 23.030 per maand. Kijken we naar jaarsalarissen, dan zien we dat de meeste KLM piloten tussen de 100.000 en 150.000 per jaar verdienen. Dit kan oplopen tot 275.000 per jaar.20 mrt 2023
pi_210719968
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 20:51 schreef etuiedelapiel het volgende:
Het gemiddelde salaris van een piloot bij KLM is 8.333 per maand. Het pilotensalaris bij KLM kan echter oplopen tot zo'n 23.030 per maand. Kijken we naar jaarsalarissen, dan zien we dat de meeste KLM piloten tussen de 100.000 en 150.000 per jaar verdienen. Dit kan oplopen tot 275.000 per jaar.20 mrt 2023
Die moeten echt niet piepen dus
pi_210720027
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 20:53 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Die moeten echt niet piepen dus
Een F16 piloot zit op ong 4500 bruto om soms zijn leven te wagen, een Klm piloot loopt alleen risico om een Soa op te lopen met de stewardessen.
pi_210720070
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 21:00 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Een F16 piloot zit op ong 4500 bruto om soms zijn leven te wagen, een Klm piloot loopt alleen risico om een Soa op te lopen met de stewardessen.
Dat is het risico van het vak, dat risico wil ik voor niets ook wel oplopen
  vrijdag 22 september 2023 @ 21:09:52 #18
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_210720139
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 20:53 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Die moeten echt niet piepen dus
Opleiding piloot kost circa 135k. Menig piloot heeft zich dus diep in de schulden moeten steken om te mogen vliegen. Het ligt dus allemaal iets genuanceerder.
pi_210720208
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 21:09 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Opleiding piloot kost circa 135k. Menig piloot heeft zich dus diep in de schulden moeten steken om te mogen vliegen. Het ligt dus allemaal iets genuanceerder.
Dat hebben ze snel terug verdiend met dit salaris
  vrijdag 22 september 2023 @ 21:17:59 #20
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_210720218
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 21:09 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Opleiding piloot kost circa 135k. Menig piloot heeft zich dus diep in de schulden moeten steken om te mogen vliegen. Het ligt dus allemaal iets genuanceerder.
binnen nog geen jaar terugverdiend.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_210720321
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 september 2023 21:17 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
binnen nog geen jaar terugverdiend.
Jij bent duidelijk geen piloot.
pi_210720568
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 21:29 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Jij bent duidelijk geen piloot.
Jij wel dus, je ziet ze vliegen
pi_210720657
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 21:57 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Jij wel dus, je ziet ze vliegen
Ik speel regelmatig Microsoft Flight Simulator dus ik heb wat ervaring.
  Moderator vrijdag 22 september 2023 @ 22:22:16 #24
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_210720803
Goed voor het milieu, hoop dat ze nooit meer zullen opstijgen. :)
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_210721119
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 21:00 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Een F16 piloot zit op ong 4500 bruto om soms zijn leven te wagen, een Klm piloot loopt alleen risico om een Soa op te lopen met de stewardessen.
Veel van die straaljagerpiloten "promoveren" dan ook zelf naar de burgerluchtvaart omdat ze maar tijdelijk houdbaar zijn als straaljagerpiloot.

[ Bericht 1% gewijzigd door Akathisia op 23-09-2023 08:04:45 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210721154
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 21:00 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Een F16 piloot zit op ong 4500 bruto om soms zijn leven te wagen, een Klm piloot loopt alleen risico om een Soa op te lopen met de stewardessen.
Het is dan ook bijna gratis en voor niets om zo'n opleiding te volgen. Je hoeft er eigenlijk ook helemaal niets voor te kunnen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 22 september 2023 @ 23:35:05 #27
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_210721466
quote:
De piloten willen bijvoorbeeld meer invloed op het inplannen van vrije dagen. "Te vaak missen wij de verjaardag van onze kinderen en andere belangrijke levensmomenten die voor iedereen vanzelfsprekend zouden moeten zijn", schrijft pilotenvakbond VNV.
Dit lijkt me toch enigszins inherent aan een loopbaan als piloot? Zeker als je intercontinentaal vliegt? Het lijkt me geen reguliere 9-tot-5-baan, van maandag t/m vrijdag met twee dagen weekend. Ik zie niet direct in waarom dat "voor iedereen vanzelfsprekend zou moeten zijn".

Een arts, een verpleegkundige, een politieagent, een wegwerker, een muzikant, een medewerker op een alarmcentrale etc. kunnen ook altijd kiezen welke dagen zij vrij nemen en op welke uren zij werken? Voor hen is dat ook allemaal "vanzelfsprekend"?
  vrijdag 22 september 2023 @ 23:41:43 #28
503314 Ikbenookeenklant
Stik maar in je kutkaas!
pi_210721522
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 20:14 schreef Confetti het volgende:
De brutaliteit. Deze mensen hebben alleen nog een baan dankzij de Staat, zitten massaal in het buitenland belasting te ontduiken en hebben amper salaris ingeleverd in ruil voor miljarden steun.
en ze gaan het gewoon krijgen ook _O-

waarom? omdat de piloten slim zijn en er genoeg piloten zijn aangesloten bij de pilotenvakbond

voor het gewone pleps is de dekking al lang om nog met een vuist op de tafel te kunnen slaan
  vrijdag 22 september 2023 @ 23:42:47 #29
503314 Ikbenookeenklant
Stik maar in je kutkaas!
pi_210721535
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 20:36 schreef LXIV het volgende:
Overbetaalde buschauffeurs
fred teeven air zou hoe dan ook uit de lucht vallen, gelukkig hebben de piloten wel een gedegen opleiding en kennis om correct te handelen in noodsituaties
pi_210721683
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 20:07 schreef Vincent_student het volgende:
Heel goed, weg met die vliegtuigen.
Eens. Ik ga ook graag weg met die vliegtuigen.
pi_210721738
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 20:14 schreef Confetti het volgende:
De brutaliteit. Deze mensen hebben alleen nog een baan dankzij de Staat, zitten massaal in het buitenland belasting te ontduiken en hebben amper salaris ingeleverd in ruil voor miljarden steun.
Hoeveel salaris heb jij zelf eigenlijk ingeleverd ten tijde van corona?
pi_210721752
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 23:35 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dit lijkt me toch enigszins inherent aan een loopbaan als piloot? Zeker als je intercontinentaal vliegt? Het lijkt me geen reguliere 9-tot-5-baan, van maandag t/m vrijdag met twee dagen weekend. Ik zie niet direct in waarom dat "voor iedereen vanzelfsprekend zou moeten zijn".

Een arts, een verpleegkundige, een politieagent, een wegwerker, een muzikant, een medewerker op een alarmcentrale etc. kunnen ook altijd kiezen welke dagen zij vrij nemen en op welke uren zij werken? Voor hen is dat ook allemaal "vanzelfsprekend"?
Wellicht nog niet vanzelfsprekend, maar zelfroosteren is wel een trend, zeker in de zorg.
pi_210722749
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 00:19 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wellicht nog niet vanzelfsprekend, maar zelfroosteren is wel een trend, zeker in de zorg.
Precies. Ik zie niet in waarom niet-reguliere werkdagen/tijden zou moeten betekenen dat er niet op zijn minst meer flexibiliteit zou kunnen zijn wb het inroosteren.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210723239
Ik ken echt geen beroepsgroep die zo veel geld verdient en waar zo vaak met belastinggeld hun baan gered is n die dan ook nog zoveel klagen en staken als klm piloten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_210723444
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 20:46 schreef Raw85 het volgende:
Goeie CDA-naam wel, Camiel Verhagen
Nou dat.
Ik lees een stuk over de KLM, zie Camiel Verhagen staan en mind is blown 🤯
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210723741
Piloten bij Ryanair vliegen ook zonder te crashen voor een stuk minder geld.
pi_210729668
Lekker belangrijk, uurtje staken. Wellicht tiental vluchten met vertraging weg. Gemiddelde zomerstorm brengt meer te weeg.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_210729891
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 08:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik ken echt geen beroepsgroep die zo veel geld verdient en waar zo vaak met belastinggeld hun baan gered is n die dan ook nog zoveel klagen en staken als klm piloten.
Oh, hoe vaak staken ze dan?

Inflatiecorrectie is toch het minst waar elke beroepsgroep voor moet strijden? Zeker als je goed georganiseerd bent zoals deze club.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 23 september 2023 @ 22:51:16 #39
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_210730133
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 08:06 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Precies. Ik zie niet in waarom niet-reguliere werkdagen/tijden zou moeten betekenen dat er niet op zijn minst meer flexibiliteit zou kunnen zijn wb het inroosteren.
Meer flexibiliteit mbt het inroosteren is het probleem ook niet wat mij betreft. Als het kan, prima. Het ging mij om het argument dat "het voor iedereen vanzelfsprekend zou moeten zijn". Bij bepaalde beroepen lijkt die "vanzelfsprekendheid" me gewoon een stuk moeilijker. Wanneer je geen reguliere 9-tot-5-baan van maandag t/m vrijdag met twee dagen weekend hebt, kun je nou eenmaal niet altijd vrij zijn op de momenten dat je dat wilt of die belangrijk voor je zijn.

Zelfs bij die 9-tot-5 baan kan dat niet altijd, wanneer er een bepaalde bezettingsgraad nodig is en andere collega's reeds verlof hebben op die momenten.
pi_210730228
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 22:51 schreef Repentless het volgende:

[..]
Meer flexibiliteit mbt het inroosteren is het probleem ook niet wat mij betreft. Als het kan, prima. Het ging mij om het argument dat "het voor iedereen vanzelfsprekend zou moeten zijn". Bij bepaalde beroepen lijkt die "vanzelfsprekendheid" me gewoon een stuk moeilijker. Wanneer je geen reguliere 9-tot-5-baan van maandag t/m vrijdag met twee dagen weekend hebt, kun je nou eenmaal niet altijd vrij zijn op de momenten dat je dat wilt of die belangrijk voor je zijn.

Zelfs bij die 9-tot-5 baan kan dat niet altijd, wanneer er een bepaalde bezettingsgraad nodig is en andere collega's reeds verlof hebben op die momenten.
Dit gaat ook niet om vrij zijn op populaire dagen zoals kerst, maar om een degelijk indelingssysteem zodat je ook op niet populaire dagen jezelf vrij kan spelen. Zoals een doordeweekse dag waarop je kind gaat afzwemmen, oid.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_210730235
En daarnaast heeft KLM blijkbaar zijn crewsterkte helemaal niet op orde. Als ze dan de piloten om hulp vragen om dat op te lossen, te koste van hun eigen loopbaan, mag daar best een volume aan arbeidsvoorwaarden tegenover staan.

Quid pro quo.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 23 september 2023 @ 23:35:54 #42
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_210730453
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 23:02 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Dit gaat ook niet om vrij zijn op populaire dagen zoals kerst, maar om een degelijk indelingssysteem zodat je ook op niet populaire dagen jezelf vrij kan spelen. Zoals een doordeweekse dag waarop je kind gaat afzwemmen, oid.
Dat snap ik, maar er werken 3.200 piloten bij KLM. Even heel simpel gesteld: stel dat die 3.200 piloten gemiddeld twee kinderen hebben. Dat zijn 6.400 kinderen. Als het zo verdeeld is dat op elke dag van het jaar exact evenveel kinderen van die piloten bijvoorbeeld jarig zijn (wat me in praktijk erg onwaarschijnlijk lijkt), betekent dat alsnog elke dag minimaal 17 kinderen. Hun leeftijd (kind of volwassen) laten we dan nog even buiten beschouwing.

Neem daarbij zaken als afzwemmen van kinderen zoals jij noemt of bijvoorbeeld operaties, begafenissen, geboortes,trouwerijen of jubilea van familieleden of gebeurtenissen in het leven van eventuele kleinkinderen, en de dagelijkse limiet van hoeveel medewerkers er tegelijkertijd vrij kunnen nemen is snel bereikt. En dan betreft dit uitsluitend gebeurtenissen in het persoonlijke leven van mensen, nog buiten reguliere vakantieperiodes om.
pi_210730495
Gaan ze toch lekker bij RyanAir werken voor een derde van hun KLM-salaris? Genoeg piloten daar die ongetwijfeld de stap andersom willen maken.
pi_210730864
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 20:14 schreef Confetti het volgende:
De brutaliteit. Deze mensen hebben alleen nog een baan dankzij de Staat, zitten massaal in het buitenland belasting te ontduiken en hebben amper salaris ingeleverd in ruil voor miljarden steun.
Dus iedereen die in het buitenland voor een Nederlands bedrijf werkt ontduikt de belasting.

Niveautje hoor.
mon citoyens vous serez unis.
  zondag 24 september 2023 @ 06:40:58 #45
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_210731385
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 23:35 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat snap ik, maar er werken 3.200 piloten bij KLM. Even heel simpel gesteld: stel dat die 3.200 piloten gemiddeld twee kinderen hebben. Dat zijn 6.400 kinderen. Als het zo verdeeld is dat op elke dag van het jaar exact evenveel kinderen van die piloten bijvoorbeeld jarig zijn (wat me in praktijk erg onwaarschijnlijk lijkt), betekent dat alsnog elke dag minimaal 17 kinderen. Hun leeftijd (kind of volwassen) laten we dan nog even buiten beschouwing.

Neem daarbij zaken als afzwemmen van kinderen zoals jij noemt of bijvoorbeeld operaties, begafenissen, geboortes,trouwerijen of jubilea van familieleden of gebeurtenissen in het leven van eventuele kleinkinderen, en de dagelijkse limiet van hoeveel medewerkers er tegelijkertijd vrij kunnen nemen is snel bereikt. En dan betreft dit uitsluitend gebeurtenissen in het persoonlijke leven van mensen, nog buiten reguliere vakantieperiodes om.
Ja, maar piloten hoeven niet elke dag te werken h. Het gaat er dus om dat het systeem flexibiliteit biedt om hun “weekenddagen” goed te kunnen sturen.

Ik heb het niet over verlofdagen of vakantiedagen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 24 september 2023 @ 06:43:29 #46
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_210731395
quote:
7s.gif Op zondag 24 september 2023 00:58 schreef HSG het volgende:

[..]
Dus iedereen die in het buitenland voor een Nederlands bedrijf werkt ontduikt de belasting.

Niveautje hoor.
Nee, maar die betalen dan ook belasting in het land waar ze werken.

Airline-crew is daar een uitzondering op. Maarja, de overheid heeft zlf die uitzondering afgesproken.

Beetje raar dat ze daarna boos worden dat airline-crew niet in Nederland belasting betaalt :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 24 september 2023 @ 06:44:43 #47
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_210731401
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2023 23:41 schreef JopieKlaassen het volgende:
Gaan ze toch lekker bij RyanAir werken voor een derde van hun KLM-salaris? Genoeg piloten daar die ongetwijfeld de stap andersom willen maken.
Of, ze blijven bij KLM en vragen om minstens een normale inflatiecorrectie.

Daarnaast heeft KLM tekort aan piloten op de juiste plekken, zo simpel is het dus niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_210732563
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 06:44 schreef Drekkoning het volgende:

Daarnaast heeft KLM tekort aan piloten op de juiste plekken, zo simpel is het dus niet.
Dan zou je rationeel verwachten dat al die minder betaalde piloten van Ryanair graag overstappen om voor de uiterst riante piloten cao van KLM te gaan werken? Waarom gebeurt dat niet?
  zondag 24 september 2023 @ 08:22:16 #49
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_210732676
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 08:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dan zou je rationeel verwachten dat al die minder betaalde piloten van Ryanair graag overstappen om voor de uiterst riante piloten cao van KLM te gaan werken? Waarom gebeurt dat niet?
Dan moet je bij KLM onderaan de ladder beginnen weer. initieel geld inleveren dus. En het is niet zozeer een tekort van instroom als een gebrek aan opleidingscapaciteit om de juiste mensen op de juiste plek te krijgen.

Als je een gezagvoerder op grote toestellen wil opleiden vanuit copiloot, moet die copiloot eerst vervangen worden door een gezagvoerder op Europese vloot, die weer vervangen moet worden door copiloot op Europese vloot, etc. Dat loopt mank met de huidige pensioneringen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_210732761
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 08:22 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Dan moet je bij KLM onderaan de ladder beginnen weer. initieel geld inleveren dus. En het is niet zozeer een tekort van instroom als een gebrek aan opleidingscapaciteit om de juiste mensen op de juiste plek te krijgen.

Als je een gezagvoerder op grote toestellen wil opleiden vanuit copiloot, moet die copiloot eerst vervangen worden door een gezagvoerder op Europese vloot, die weer vervangen moet worden door copiloot op Europese vloot, etc. Dat loopt mank met de huidige pensioneringen.
Onderaan de ladder beginnen ze hebben toch tig jaar ervaring wat is dat voor vaag bedrijf die blijkbaar niets wenst te doen aan personeelstekorten.

En dat elkaar opleiden verhaaltje dat had ieder kundige bestuurder met een echte lange termijn visie natuurlijk al jaren van te voren aan moeten zien komen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')