abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210712069
Goedemiddag,

Maandagavond liepen wij van de bank naar de keuken en zagen we ongeveer 100 maden kruipen in huis die naar binnen waren gekropen door de kieren van onze openslaande deuren. Ook de buitenkant van de deuren zaten onder de maden. Het terras in onze achtertuin zaten compleet onder de maden. De maden binnen hebben we zo snel mogelijk gedood en weggewerkt. Buiten hebben we met water en bezemen de maden zo veel mogelijk en zo ver mogelijk van ons huis geprobeerd te krijgen. We hebben een laag zout bij de ingang van het huis gestrooid zodat ze niet verder het huis in komen. We kwamen erachter dat er een aantal maden (niet veel) in de container zaten. Deze heb ik de dag erna gelijk compleet schoongemaakt.

Dinsdagavond regende het weer en kwamen de maden weer tevoorschijn. Door het zout kwamen ze gelukkig niet ver het huis in. Het waren er minder dan de dag ervoor, maar toch zat het terras er weer onder.

De woensdag was het goed weer en was er niets aan de hand.

Vandaag (donderdag) is het al de hele dag slecht weer. Overdag komen de maden niet tevoorschijn. Wanneer het donker werd, kwamen de maden weer tevoorschijn uit de voegen van het terras. Ik heb een aantal liter schoonmaakazijn buiten voor de openslaande deuren op de tegels geschonken. Echter kruipen ze hier gewoon doorheen.

Wat kunnen wij doen om hier vanaf te komen? We zijn er helemaal klaar mee.

Alvast bedankt voor de reacties!
pi_210712080
Lijk elders begraven
  donderdag 21 september 2023 @ 23:48:12 #3
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_210712114
Het lijkt erop dat je last hebt van een madenplaag in huis en op je terras. Hier zijn enkele stappen die je kunt overwegen om hiermee om te gaan:

1. Reinig grondig: Zorg ervoor dat je huis en terras grondig zijn schoongemaakt. Verwijder voedselresten en andere mogelijke bronnen van aantrekking voor maden.
2. Repareer kieren en gaten: Dicht eventuele kieren en gaten in deuren en ramen om te voorkomen dat maden weer naar binnen kunnen kruipen.
3. Afvalbeheer: Zorg ervoor dat je afvalcontainers goed zijn afgesloten en schoon zijn. Maden kunnen zich voeden met organisch afval.
4. Zout en azijn: Het gebruik van zout kan helpen om maden op afstand te houden, maar het lijkt erop dat dit niet volledig effectief is geweest. Hetzelfde geldt voor azijn. Overweeg professionele ongediertebestrijding als deze huismiddeltjes niet werken.
5. Professionele hulp: Als de plaag aanhoudt, is het wellicht raadzaam om contact op te nemen met een professionele ongediertebestrijdingsdienst om de situatie te beoordelen en passende maatregelen te nemen.

Ongediertebestrijding kan afhankelijk zijn van je locatie en de specifieke soort maden. Het is raadzaam om lokale experts te raadplegen voor advies en hulp bij het bestrijden van deze plaag.
  Spellchecker donderdag 21 september 2023 @ 23:54:47 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210712188
Zand strooien voor de drempel, daar houden ze niet van.
Van klimop houden ze ook niet, dat schijnt giftig te zijn voor ze.

Etensresten in een krant in de kliko doen.
pi_210712525
Komen ze van je gft-container? Daar moet je zorgvuldig mee omgaan. Ik leg bijvoorbeeld altijd een laag groenafval op de bodem om aankoeken te voorkomen. Als ik er etensrechten in doe, probeer ik ook altijd af te dekken met een laag groenafval. Je kunt ook zakjes gebruiken die voor gft-afval zijn, maar die barsten vaak open. De krantentip is al gegeven. Verder: de container in de schaduw zetten en de klep opendoen als het broeierig weer is.

Als je de maden steeds opruimt en doodt, verdwijnen ze heus wel. Ik denk dat het belangrijker is om te weten waar ze vandaan komen. Liggen er etensresten in de tuin? Heb je een huisdier niet diep genoeg begraven? Of is het toch de container?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Spellchecker vrijdag 22 september 2023 @ 00:40:50 #6
197773 crew  maily
pi_210712541
Als je nog maden buiten ziet; kokend water eroverheen, dat je zeker weet dat ze dood zijn.

De kliko's zover mogelijk van je huis vandaan zetten.
pi_210713206
Vliegen komen op rottend vlees af.
Dus geen vleesresten ed in de gft bak
  Spellchecker vrijdag 22 september 2023 @ 08:40:00 #8
197773 crew  maily
pi_210713779
Barbecue je nog veel TS?
BBQ = veel vlees = veel risico op vliegen/maden.
  vrijdag 22 september 2023 @ 08:43:00 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210713809
Afval met snel rottende dingen zoals vlees en zulks in aparte gft zakjes doen voor je het in de kliko tjoept en bak in de schaduw en/of een afgesloten containerberging zetten helpt enorm.

Vraag hier is wel, waarom heb nu juist nu zoveel last en niet aantal weken geleden toen het zo warm was en het op veel plekken toen juist een maden/vliegenfestijn was
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_210713833
Openen je buren de post?

Hoe dan ook, naast maden kun je nu ook last van vliegen krijgen.

Je zou van die plakrolletjes kunnen halen, die zijn wel effectief.
pi_210714033
Brrr dit hebben wij ook een keer gehad toen we de tegels in de tuin opnieuw hadden laten plaatsen en het daarna flink geregend had. Het was inderdaad donker. Onze ramen en deuren waren gesloten maar de maden waren daar tegenaan geklommen. Word nog steeds misselijk als ik er aan terugdenk. :X

De volgende ochtend waren ze allemaal weg en toen hebben we overal zout gestrooid. Daarna is het niet meer gebeurd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nee, dit kwam niet door de kliko, door vlees oid. Ze kwamen echt uit de grond en verdwenen ook weer terug de grond in. We hebben alles afgezocht.

[ Bericht 6% gewijzigd door arvensis op 22-09-2023 11:25:44 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_210714109
Heb je al naar kadavers gezocht in de omgeving?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_210714136
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 06:13 schreef etuiedelapiel het volgende:
Vliegen komen op rottend vlees af.
Dus geen vleesresten ed in de gft bak
Fles azijn en een zak soda erin gooien in de zomermaanden helpt ook prima

Kost je bij elkaar nog geen 2,-
  vrijdag 22 september 2023 @ 11:05:15 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210714888
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 09:22 schreef arvensis het volgende:
Brrr dit hebben wij ook een keer gehad toen we de tegels in de tuin opnieuw hadden laten plaatsen en het daarna flink geregend had. Het was inderdaad donker. Onze ramen en deuren waren gesloten maar de maden waren daar tegenaan geklommen. Word nog steeds misselijk als ik er aan terugdenk. :X

De volgende ochtend waren ze allemaal weg en toen hebben we overal zout gestrooid. Daarna is het niet meer gebeurd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jezus :D :o :o _O-

Gadverdamme man, doet me denken aan die ogen scène van de baggerfilm Event Horizon
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 22 september 2023 @ 11:22:06 #15
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_210715011
Maar als ze naar binnen komen dan moeten ze iets ruiken wat ze aantrekt toch? Geen pan eten laten staan of zo?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 22 september 2023 @ 11:22:40 #16
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_210715019
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 09:22 schreef arvensis het volgende:

SPOILER
Dan zou ik ook wel raar staan te kijken wtf. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_210715039
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 23:48 schreef damsco het volgende:
Het lijkt erop dat je last hebt van een madenplaag in huis en op je terras. Hier zijn enkele stappen die je kunt overwegen om hiermee om te gaan:

1. Reinig grondig: Zorg ervoor dat je huis en terras grondig zijn schoongemaakt. Verwijder voedselresten en andere mogelijke bronnen van aantrekking voor maden.
2. Repareer kieren en gaten: Dicht eventuele kieren en gaten in deuren en ramen om te voorkomen dat maden weer naar binnen kunnen kruipen.
3. Afvalbeheer: Zorg ervoor dat je afvalcontainers goed zijn afgesloten en schoon zijn. Maden kunnen zich voeden met organisch afval.
4. Zout en azijn: Het gebruik van zout kan helpen om maden op afstand te houden, maar het lijkt erop dat dit niet volledig effectief is geweest. Hetzelfde geldt voor azijn. Overweeg professionele ongediertebestrijding als deze huismiddeltjes niet werken.
5. Professionele hulp: Als de plaag aanhoudt, is het wellicht raadzaam om contact op te nemen met een professionele ongediertebestrijdingsdienst om de situatie te beoordelen en passende maatregelen te nemen.

Ongediertebestrijding kan afhankelijk zijn van je locatie en de specifieke soort maden. Het is raadzaam om lokale experts te raadplegen voor advies en hulp bij het bestrijden van deze plaag.
Bedankt ChatGPT.
Uitvinder van de biersmiley.
  FOK!fotograaf vrijdag 22 september 2023 @ 11:25:24 #18
842 Zorro
Z
pi_210715045
Ik gooi altijd regelmatig wat takken klimop in de groencontainer. Helpt prima.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_210716539
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 09:43 schreef 111210 het volgende:

[..]
Fles azijn en een zak soda erin gooien in de zomermaanden helpt ook prima

Kost je bij elkaar nog geen 2,-
Het is GFT afval
Als ze.later monsters nemen van de compost dan keuren ze alles af
pi_210717008
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 14:14 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Het is GFT afval
Als ze.later monsters nemen van de compost dan keuren ze alles af
Azijn en zout zie ik gewoon als eten(sresten)
https://www.hvcgroep.nl/afval/afval-scheiden/gft-etensresten
pi_210717564
Azijn erin
  Spellchecker vrijdag 22 september 2023 @ 17:57:59 #22
197773 crew  maily
pi_210718279
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 23:42 schreef frankmatavz het volgende:
Goedemiddag,

Maandagavond liepen wij van de bank naar de keuken en zagen we ongeveer 100 maden kruipen in huis die naar binnen waren gekropen door de kieren van onze openslaande deuren. Ook de buitenkant van de deuren zaten onder de maden. Het terras in onze achtertuin zaten compleet onder de maden. De maden binnen hebben we zo snel mogelijk gedood en weggewerkt. Buiten hebben we met water en bezemen de maden zo veel mogelijk en zo ver mogelijk van ons huis geprobeerd te krijgen. We hebben een laag zout bij de ingang van het huis gestrooid zodat ze niet verder het huis in komen. We kwamen erachter dat er een aantal maden (niet veel) in de container zaten. Deze heb ik de dag erna gelijk compleet schoongemaakt.

Dinsdagavond regende het weer en kwamen de maden weer tevoorschijn. Door het zout kwamen ze gelukkig niet ver het huis in. Het waren er minder dan de dag ervoor, maar toch zat het terras er weer onder.

De woensdag was het goed weer en was er niets aan de hand.

Vandaag (donderdag) is het al de hele dag slecht weer. Overdag komen de maden niet tevoorschijn. Wanneer het donker werd, kwamen de maden weer tevoorschijn uit de voegen van het terras. Ik heb een aantal liter schoonmaakazijn buiten voor de openslaande deuren op de tegels geschonken. Echter kruipen ze hier gewoon doorheen.

Wat kunnen wij doen om hier vanaf te komen? We zijn er helemaal klaar mee.

Alvast bedankt voor de reacties!
Geen goeie tips?
pi_210718560
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 17:57 schreef maily het volgende:

[..]
Geen goeie tips?
die zijn toch gegevens? Ik zou als eerste op zoek gaan naar kadavers in de omgeving.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_210729641
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 11:05 schreef Molo het volgende:

[..]
Jezus :D :o :o _O-

Gadverdamme man, doet me denken aan die ogen scène van de baggerfilm Event Horizon
Of Suspiria.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')