abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210703306

Na tientallen vrouwen, willen nu ook IS-mannen terugkeren naar Nederland.
https://www.telegraaf.nl/(...)keren-naar-nederland

Amsterdam - Nadat Nederland eerder tientallen IS-vrouwen terughaalde uit Syrië, is het nu de beurt aan de mannen. Advocaten hebben al stappen gezet voor de terugkeer van twee naar Syrië afgereisde Nederlandse jihadstrijders. Dat blijkt donderdagavond uit een reportage van documentairemaker Sinan Can en Daniëlle van Lieshout.
„Nederland kan me een tweede kans geven”, zegt Yasin, opgegroeid in Zoetermeer.

„Nederland kan me een tweede kans geven”, zegt Yasin, opgegroeid in Zoetermeer.

Advocaat André Seebregts vraagt justitie in Nederland om de vervolging van jihadist Yasin te stoppen wanneer hij niet wordt teruggehaald uit Syrië. Bij de vrouwen was een dreigend einde van hun strafzaken een impuls voor de Staat om groepen vrouwen terug te halen.

„Nederland kan me een tweede kans geven”, zegt Yasin, opgegroeid in Zoetermeer. Hij zit met 14 andere Nederlanders, zonder proces, al ruim vier jaar tussen duizenden jihadstrijders in de gevangenis in Koerdisch Syrië. Maar het terughalen van IS’ers voor berechting betekent volgens de veiligheidsdiensten ook een risico voor de staatsveiligheid. Alleen als er bewijs komt van concrete misdrijven die door hen zijn gepleegd, kunnen ze langer dan zes jaar worden opgesloten.

Eerder oa
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 39% gewijzigd door LaSpezia op 21-09-2023 10:49:28 ]
  donderdag 21 september 2023 @ 10:24:50 #2
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_210703316
Aan de ene kant vraag ik me serieus af of er echt randdebielen rondlopen die dit terughalen serieus overwegen.

Aan de andere kant ben ik bang dat ze daadwerkelijk bestaan!
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_210703320
Hahaha
pi_210703332
Laat lekker daar
pi_210703340
En dat gaat 100% zeker weten ook gebeuren dat IS mannen terugkomen. Want we halen al vrouwen terug, anders maak je onderscheid op basis van geslacht en dat is verboden in Nederland. Dus wederom gegijzeld door wokeisme en naïviteit en binnenkort weer een hoop tikkende tijdbommen erbij die tijdens de IS periode natuurlijk allemaal als kok gewerkt hebben en niks hebben meegekregen van de massa slachtingen en verkrachtingen.
  donderdag 21 september 2023 @ 10:27:24 #6
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210703343
Oorlogsmisdadigers. Lekker daar laten wegrotten.
pi_210703347
Ik hoop dat deze advocaten en activisten geconfronteerd worden met de gevolgen van deze hopen poep terughalen, maar het zal wel weer uitlopen op wat dode onschuldige mensen.
pi_210703350
Ja
Nee :')
pi_210703386
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 10:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
Oorlogsmisdadigers. Lekker daar laten wegrotten.
Van het niveau ss als we ons alle beelden van brandende piloten in een kooi en dorpsnekschotpartijen naast de eufraat nog kunnen herinneren.

Ze zijn op 1 plek welkom. In den haag. En dan niet in de schilderswijk maar bij het icc.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210703390
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 10:28 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik hoop dat deze advocaten en activisten geconfronteerd worden met de gevolgen van deze hopen poep terughalen, maar het zal wel weer uitlopen op wat dode onschuldige mensen.
Advocaten en activisten zullen nooit geconfronteerd worden met de gevolgen, die gaan lekker terug naar hun voornamelijk witte buurten en zal het aan hun reet roesten of Mohammed daarna complete buurten terroriseert.

Tijdje terug een artikel gelezen, van een sociaal wetenschapper. Die had onderzoek gedaan, liberale mensen zijn positiever tegenover niet westerse immigranten, conservatieve mensen zijn negatiever tegenover niet westerse immigranten. Maar wat blijkt, liberale mensen komen bijna niet tot nooit in aanraking met niet westerse immigranten en conservatieve mensen kwamen dagelijks in aanraking met niet westerse immigranten. Daar heb je het grote probleem van die hele asieldiscussie, en zoals al zovaak geroepen, het volk wat "pro" is heeft er 0 contact mee en ze hebben geen idee wat ze binnenhalen want ze worden er nooit mee geconfronteerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tekaschi op 21-09-2023 11:48:57 ]
pi_210703396
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 10:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Van het niveau ss als we ons alle beelden van brandende piloten in een kooi en dorpsnekschotpartijen naast de eufraat nog kunnen herinneren.

Ze zijn op 1 plek welkom. In den haag. En dan niet in de schilderswijk maar bij het icc.
Vergeet niet de seksslaven.
pi_210703408
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 10:28 schreef Glazenmaker het volgende:
Waarheid.
Wmb zijn mensen die hier aan meewerken collaborateurs welke op een specifieke dag in mei op dorpspleinen werden gezet. Immers zijn zij diegene die mogelijk maken dat er weer onschuldige mensen door moslims worden vermoord.
1947-2016
pi_210703409
Koekoek 8)7
  donderdag 21 september 2023 @ 10:38:07 #14
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210703426
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 10:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Waarheid.
Wmb zijn mensen die hier aan meewerken collaborateurs welke op een specifieke dag in mei op dorpspleinen werden gezet. Immers zijn zij diegene die mogelijk maken dat er weer onschuldige mensen door moslims worden vermoord.
Wordt gewoon tijd dat we de belangen van de Nederlandse samenleving weer voorrang gaan geven op de belangen van misdadigers en terroristen die toch al niks met Nederland hadden.
pi_210703430
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 10:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Vergeet niet de seksslaven.
De Yezidi's op de berg idd....
En daar willen mensen dus aan meewerken dit soort wezens terug te halen?
1947-2016
pi_210703434
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 10:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Wordt gewoon tijd dat we de belangen van de Nederlandse samenleving weer voorrang gaan geven op de belangen van misdadigers en terroristen die toch al niks met Nederland hadden.
Stem verstandig aankomende november
1947-2016
pi_210703437
Iederéén wil naar Nederland. En onze politici krijgen daar maar wat warme gevoelens bij.

:'(
  Moderator/Verstandigste crewlid 2022 donderdag 21 september 2023 @ 10:40:02 #18
383969 crew  Erasmus
pi_210703444
In een land als Marokko krijg je bij de paspoortcontrole al ontiegelijk veel gezeik en verdachtmakingen als je als normale man met een lange baard het land probeert binnen te komen. Daar zijn ze extreem paranoïde en gemotiveerd om zulke haatbaarden in de cel smijten en te martelen. Dat zijn geen grappen.

Zul je zien dat Nederland weer soft wordt bij deze gasten en ze graag een 2de kans geeft :')
pi_210703445
Lekker daar laten wegrotten. Je wilde toch zo graag de wereld veroveren en knokken tegen het westen met je Islamitische Staat? Ga er voor zou ik zeggen.
pi_210703473
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 10:24 schreef thedeedster het volgende:
Aan de ene kant vraag ik me serieus af of er echt randdebielen rondlopen die dit terughalen serieus overwegen.

Als advocaten geld ruiken doen ze alles...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_210703474
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 10:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Waarheid.
Wat mij betreft hebben ze wel 1 terecht argument. Eigenlijk kan het niet dat we de slachtoffers van deze beesten opzadelen met dit tuig en de bijbehorende kosten.

Aan de andere kant lees je dat ze hier hoogstwaarschijnlijk een fopstrafje krijgen, want bewijs maar eens wat individuen hebben gedaan in een staat als IS. Daarna een leven van parasiteren van onze sociale zekerheid en voorrang op een huurwoning. Ik denk niet dat de slachtoffers daar gelukkig van zouden worden.

Ik vrees dat er eigenlijk geen goede oplossing is voor deze situatie.
pi_210703481
Lekker laten wegrotten in die cel in Syrië. Jammer dat die gevangenis niet in het rampgebied van februari lag.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_210703494
quote:
6s.gif Op donderdag 21 september 2023 10:44 schreef Nielsch het volgende:
Lekker laten wegrotten in die cel in Syrië. Jammer dat die gevangenis niet in het rampgebied van februari lag.
Of aan Saudi Arabië doneren, want die hebben miljarden uitgegeven aan dit soort extremisme kweken in de wereld.
pi_210703537
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 10:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat mij betreft hebben ze wel 1 terecht argument. Eigenlijk kan het niet dat we de slachtoffers van deze beesten opzadelen met dit tuig en de bijbehorende kosten.

Aan de andere kant lees je dat ze hier hoogstwaarschijnlijk een fopstrafje krijgen, want bewijs maar eens wat individuen hebben gedaan in een staat als IS. Daarna een leven van parasiteren van onze sociale zekerheid en voorrang op een huurwoning. Ik denk niet dat de slachtoffers daar gelukkig van zouden worden.

Ik vrees dat er eigenlijk geen goede oplossing is voor deze situatie.
Er is wel een oplossing. Lekker daar laten zitten.
1947-2016
pi_210703555
Al die voorstanders inclusief advocaten zouden eens een uur lang verplicht een compilatie van ongecensureerde IS filmpjes moeten kijken.

Onthoofdingen, levend verbranden, levend roosteren, geslacht worden als een schaap, levend gekookt worden, in zuurbaden gegooid worden enzovoorts.
pi_210703561
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 10:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En volgens mij zou het vrij simpel moeten zijn, gewoon het Nederlandse paspoort intrekken op het moment dat iemand zich vrijwillig vestigt in IS-gebied.

Zo voorkom je dat een terrorist, of helper van een terrorist, nog allemaal rechten in Nederland heeft (of denkt te hebben).
pi_210703564
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 10:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat.
Ze hebben daar hun misdaden gepleegd, laat ze daar maar gestraft worden.
pi_210703572
Nou laten we dat maar niet doen. En dan druk ik me nog redelijk PC uit.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_210703616
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 10:54 schreef Hathor het volgende:
Nou laten we dat maar niet doen. En dan druk ik me nog redelijk PC uit.
Ik dacht ook iets, maar dat ga ik hier niet typen.De PC versie: "Dat lijkt me niet zo een heel goed idee."
pi_210703669
Tweede kans :') Alsof hij een fiets heeft gestolen na een avondje zuipen.

Lekker daar laten zitten en mocht hij toch z'n weg terug vinden in een donker hol gooien met water en brood. Sowieso absurd dat we destijds ook die hoeren hier hebben laten komen.
Conscience do cost.
  donderdag 21 september 2023 @ 11:05:19 #31
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210703682
Nederland moet stoppen met alles ons probleem maken.
  donderdag 21 september 2023 @ 11:26:56 #32
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210703838
We moeten maar zorgen dat de Koerden die lui allemaal executeren.. vraag me af waarom ze dat niet al lang gedaan hebben.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_210703847
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 11:26 schreef nixxx het volgende:
We moeten maar zorgen dat de Koerden die lui allemaal executeren.. vraag me af waarom ze dat niet al lang gedaan hebben.
Omdat het geen IS-ers zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210703892
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 10:24 schreef thedeedster het volgende:

D66, GL/PvdA, enz. Daar moet je dat soort idioten zoeken. Nou ja, zoeken... je struikelt erover in die hoek.
pi_210703970
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 10:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]
En volgens mij zou het vrij simpel moeten zijn, gewoon het Nederlandse paspoort intrekken op het moment dat iemand zich vrijwillig vestigt in IS-gebied.

Zo voorkom je dat een terrorist, of helper van een terrorist, nog allemaal rechten in Nederland heeft (of denkt te hebben).
Om dat mogelijk te maken had Rutte en co IS moeten erkennen, maar dat hebben ze verzaakt en nu zitten we met de gevolgen.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 23:25 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Niet echt, Rutte wilde IS namelijk niet als staat erkennen met alle gevolgen van dien. Een aanklacht wegens landverraad bijv. komt daarmee te vervallen evenals aan aanklacht wegens het in dienst treden bij een vijandige krijgsmacht.

[ Bericht 5% gewijzigd door Digi2 op 21-09-2023 12:06:55 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die de vrijheid kunnen dragen
  User die overal opduikt 2022 donderdag 21 september 2023 @ 12:20:31 #37
186611 Haags
pi_210704306
Prima,

Meteen tegen de muur aan bij aankomst in Nederland.
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 21 september 2023 @ 12:26:11 #38
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210704354
quote:
14s.gif Op donderdag 21 september 2023 11:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Omdat het geen IS-ers zijn.
Snelle rechtszaak, geen hoger beroep of dergelijke. Best een manier om dit op een ( voor de regio) redelijke manier op te lossen, zonder in IS praktijken te vervallen. We moeten niet verwachten dat het daar volgens west Europese standaarden gaat. De afreizigers hebben die west Europese standaarden en normen ook verworpen, dus daar kunnen ze nu geen aanspraak meer op maken naar mijn mening.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_210704953
_O-
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  donderdag 21 september 2023 @ 13:37:56 #40
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_210705010
quote:
„Nederland kan me een tweede kans geven”, zegt Yasin
Leuk, Yasin! :) Doen we niks mee.

Dit soort lui verdedigen als advocaat zit toch ook wel redelijk op een soortgelijk niveau met tijdens de Neurenberg-processen staan opperen dat die Hermann toch echt niet zo'n kwaaie is, maar gewoon een gezellig dikke kunstverzamelaar met een vliegclub die het allemaal niet zo bedoeld heeft. Ze waren soms een beetje verdwaald en vlogen dan opeens over het buitenland, dat overkomt de beste, door een ontwerpfout vielen er per ongeluk ook bommen naar buiten. Bovendien was hijzelf continu onder invloed van morfine en dus niet volledig toerekeningsvatbaar.

Rot op man, dat je je tot zoiets verlaagt. :')

[ Bericht 30% gewijzigd door Kriegel op 21-09-2023 14:21:54 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  donderdag 21 september 2023 @ 13:53:45 #41
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_210705131
Een tweede kans om ongelovigen te vermoorden zeker, nee bedankt Yasin.
  donderdag 21 september 2023 @ 13:54:17 #42
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_210705135
Gewoon deal met Assad sluiten. Voor een paar miljoen lost hij het wel op.
Steun Fok! Neem een abo.
pi_210705182
Timmermans, Jetten en consorten staan te popelen om deze mensen weer naar Nederland te halen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_210705207
Letterlijke advocaat van de duivel: Van mijn client kan niet bewezen worden dat hij heeft deelgenomen aan de gruwelijkheden begaan door IS.
"Pools are perfect for holding water"
pi_210705282
Heeft zo een yasin niet een 2e paspoort? Kan hij mss proberen of ze hem daar een tweede kans willen geven.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_210705295
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 10:26 schreef Cupfighter het volgende:
Laat lekker daar
Precies. Hou die haatbaarden hier weg a.u.b.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_210705310
Ga maar lekker naar Turkije Yasin.
pi_210705311
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 10:33 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Advocaten en activisten zullen nooit geconfronteerd worden met de gevolgen, die gaan lekker terug naar hun voornamelijk witte buurten en zal het aan hun reet roesten of Mohammed daarna complete buurten terroriseert.

Tijdje terug een artikel gelezen, van een sociaal wetenschapper. Die had onderzoek gedaan, liberale mensen zijn positiever tegenover niet westerse immigranten, conservatieve mensen zijn negatiever tegenover niet westerse immigranten. Maar wat blijkt, liberale mensen komen bijna niet tot nooit in aanraking met niet westerse immigranten en conservatieve mensen kwamen dagelijks in aanraking met niet westerse immigranten. Daar heb je het grote probleem van die hele asieldiscussie, en zoals al zovaak geroepen, het volk wat "pro" is heeft er 0 contact mee en ze hebben geen idee wat ze binnenhalen want ze worden er nooit mee geconfronteerd.
Precies, het not in my backyard idee.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  donderdag 21 september 2023 @ 14:17:00 #49
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_210705325
Natuurlijk joh, gewoon binnenhalen die jongens. Was een foutje jongens, kan gebeuren.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 21 september 2023 @ 14:18:37 #50
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210705339
'Een tweede kans', daaronder verstaat Yasin waarschijnlijk lekker weer uitkering trekken in Nederland en elke dag in de moskee, het theehuis of de Shisha Lounge hangen waar hij weer wat probleemjongeren kan ronselen voor een volgende IS-trip.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')