Ik heb echt geen idee hoe zoiets in zijn werk gaat, maar als het waar is wat jij hier schrijft, dan zou ik die 'ouders' lekker laten waar ze zijn, want ze hebben al bewezen dat ze geen knip voor hun neus waard zijn.quote:Op woensdag 20 september 2023 20:04 schreef MoreDakka het volgende:
Ik vind dat deze kinderen voorrang moeten krijgen. Geef ze meteen asiel, breng ze onder bij pleeggezinnen of andere opvang en stuur ze naar school.
Maar dat kan niet, want deze kinderen worden gebruikt als chantagemiddel door mensensmokkelaars. Die weten dat zodra het kind mag blijven, de ouders en de rest van het gezin ook meteen over mogen komen. Die betalen daar flink voor. En dus hou je het systeem in stand.
Dit is een van de redenen waarom 'gezinshereniging' zo'n groot probleem is. We moeten dat nu gewoon negeren. Laat de EU maar boos worden. Dit kan zo niet langer, die kinderen zijn de dupe hiervan.
De lachen zich kapotquote:Op woensdag 20 september 2023 19:59 schreef Aberkullie het volgende:
Dat kan helemaal niet we hebben een Tunesiedeal.
'Gezinshereniging' is sowieso een vreemd iets. Eerst komt man naar Nederland, die zit maandenlang in een procedure en dan als de huurwoning binnen is komt ineens de familie over. Waar hebben die familieleden dan al tijd gezeten als het zogenaamd zo onveilig is in land van herkomst?quote:Op woensdag 20 september 2023 20:04 schreef MoreDakka het volgende:
Ik vind dat deze kinderen voorrang moeten krijgen. Geef ze meteen asiel, breng ze onder bij pleeggezinnen of andere opvang en stuur ze naar school.
Maar dat kan niet, want deze kinderen worden gebruikt als chantagemiddel door mensensmokkelaars. Die weten dat zodra het kind mag blijven, de ouders en de rest van het gezin ook meteen over mogen komen. Die betalen daar flink voor. En dus hou je het systeem in stand.
Dit is een van de redenen waarom 'gezinshereniging' zo'n groot probleem is. We moeten dat nu gewoon negeren. Laat de EU maar boos worden. Dit kan zo niet langer, die kinderen zijn de dupe hiervan.
Ja het leukste is nog dat veel dames daar echt niet stoppen bij 1 a 2 kinderen net zoals hier , hier boven woont er een die heeft alleen al 16 klein kinderen.quote:Op woensdag 20 september 2023 20:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
'Gezinshereniging' is sowieso een vreemd iets. Eerst komt man naar Nederland, die zit maandenlang in een procedure en dan als de huurwoning binnen is komt ineens de familie over. Waar hebben die familieleden dan al tijd gezeten als het zogenaamd zo onveilig is in land van herkomst?
Hoe denk je anders dat die kinderen in Nederland komen? Ze wandelen per ongeluk bij Duitsland de grens over? Natuurlijk niet. Dit is gewoon een strategie.quote:Op woensdag 20 september 2023 20:10 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee hoe zoiets in zijn werk gaat, maar als het waar is wat jij hier schrijft, dan zou ik die 'ouders' lekker laten waar ze zijn, want ze hebben al bewezen dat ze geen knip voor hun neus waard zijn.
Worden gewoon met een smartphone en instructies in een trein geduwd ergens in Zuid-(Oost) Europa. Weten precies wat voor verhaaltje ze moeten ophangen zodra ze in Nederland, Duitsland of Zweden zijn.quote:Op woensdag 20 september 2023 20:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hoe denk je anders dat die kinderen in Nederland komen? Ze wandelen per ongeluk bij Duitsland de grens over? Natuurlijk niet. Dit is gewoon een strategie.
Zoals ik al schreef: geen idee. Ik heb het namelijk nooit zelf gezien of meegemaakt dat zoiets gebeurde.quote:Op woensdag 20 september 2023 20:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hoe denk je anders dat die kinderen in Nederland komen? Ze wandelen per ongeluk bij Duitsland de grens over? Natuurlijk niet. Dit is gewoon een strategie.
Net als die kinderen die recent helemaal "alleen" vanuit Syrië naar NL zijn gereisd...quote:Op woensdag 20 september 2023 20:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Erdogan zal binnenkort ook wel weer met een chantageronde beginnen als hij wat extra geld nodig heeft. De EU heeft echt bakken boter op het hoofd.quote:
Vaak hebben ze vaak al een verblijfsvergunning in Griekenland gekregen bijvoorbeeld. Maarja daar is alles niet zo goed als hier geregeld.Dan blijven ze daar tot dat hier heen mogen komen. Verblijfsvergunningen worden weggegooid.quote:Op woensdag 20 september 2023 20:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
'Gezinshereniging' is sowieso een vreemd iets. Eerst komt man naar Nederland, die zit maandenlang in een procedure en dan als de huurwoning binnen is komt ineens de familie over. Waar hebben die familieleden dan al tijd gezeten als het zogenaamd zo onveilig is in land van herkomst?
quote:Op woensdag 20 september 2023 20:21 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef: geen idee. Ik heb het namelijk nooit zelf gezien of meegemaakt dat zoiets gebeurde.
Nieuwsberichten hierover moet ik dan maar voor waar aannemen.
Die familieleden kunnen op tal van plekken zitten, bijvoorbeeld in vluchtelingenkampen, of bij andere familieleden in het buitenland.quote:Op woensdag 20 september 2023 20:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is vooral dat laatste. Mensensmokkelaars zijn duur, dan moet je soms al je bezittingen verkopen.quote:Op woensdag 20 september 2023 20:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die familieleden kunnen op tal van plekken zitten, bijvoorbeeld in vluchtelingenkampen, of bij andere familieleden in het buitenland.
Dan maar niet betalen. Komen al die miljoenen asielzoekers ook lekker deze kant op.quote:Op woensdag 20 september 2023 20:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Erdogan zal binnenkort ook wel weer met een chantageronde beginnen als hij wat extra geld nodig heeft. De EU heeft echt bakken boter op het hoofd.
Zal allemaal best maar dan is er geen enkele reden om in Nederland asiel aan te komen vragen.quote:Op woensdag 20 september 2023 20:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die familieleden kunnen op tal van plekken zitten, bijvoorbeeld in vluchtelingenkampen, of bij andere familieleden in het buitenland.
Tja, helaas is onze overheid gebonden aan een VN verdrag uit de jaren 50. Dat is een natuurwet he, dus daar kun je verder niets aan doen.quote:Op woensdag 20 september 2023 20:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zal allemaal best maar dan is er geen enkele reden om in Nederland asiel aan te komen vragen.
Helaas is onze overheid zo dom om al die mensen wel gewoon toe te laten in de procedures.
Ik kan me sowieso niet goed voorstellen waarom een jongeman uit Somalië, Ethiopië, Syrië etc. per se in Nederland moet zijn. Het is niet zo dat Nederland om de hoek ligt, en dat dit het enige land is waar het veilig is.quote:Op woensdag 20 september 2023 20:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zal allemaal best maar dan is er geen enkele reden om in Nederland asiel aan te komen vragen.
Helaas is onze overheid zo dom om al die mensen wel gewoon toe te laten in de procedures.
Ze weten daar dondersgoed in welke landen je het meeste kans maakt op een status en dus een woning, een uitkering, zorg, en alle andere gemakken van de sociale welvaartsstaat.quote:Op woensdag 20 september 2023 20:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik kan me sowieso niet goed voorstellen waarom een jongeman uit Somalië, Ethiopië, Syrië etc. per se in Nederland moet zijn. Het is niet zo dat Nederland om de hoek ligt, en dat dit het enige land is waar het veilig is.
De overheid is niet dom, want hun achterban wordt door dat toelaten alleen maar groter.quote:Op woensdag 20 september 2023 20:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Volgens een rapport dat onlangs uit kwam wordt de keuze voor een specifiek land vrij laat gemaakt. Eerste doel is om de EU in te komen, daarna door de Balkan en pas dan kiezen voor Nederland, Duitsland, Zweden, Frankrijk. Volgens dat rapport wordt die beslissing voornamelijk gemaakt door het 'netwerk' (lees mensensmokkelnetwerk) van de migrant.quote:Op woensdag 20 september 2023 20:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik kan me sowieso niet goed voorstellen waarom een jongeman uit Somalië, Ethiopië, Syrië etc. per se in Nederland moet zijn. Het is niet zo dat Nederland om de hoek ligt, en dat dit het enige land is waar het veilig is.
En waar de familie al woont. Wel zo gezellig.quote:Op woensdag 20 september 2023 20:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Volgens een rapport dat onlangs uit kwam wordt de keuze voor een specifiek land vrij laat gemaakt. Eerste doel is om de EU in te komen, daarna door de Balkan en pas dan kiezen voor Nederland, Duitsland, Zweden, Frankrijk. Volgens dat rapport wordt die beslissing voornamelijk gemaakt door het 'netwerk' (lees mensensmokkelnetwerk) van de migrant.
Oke ingrid. Neem nog een peukie.quote:Op woensdag 20 september 2023 20:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Och boehoe, die "jongeren" hebben zo'n ongelooflijke barre tocht achter de rug, een avond op een stoeltje of matje slapen is echt een ontzettende ramp voor die stumperds ja!
Wat laat Nederland zich toch keihard voor de gek houden. Die mensen zijn nergens voor op de vlucht en stonden nooit doodsangsten uit. Het zijn gelukzoekers/economische migranten die uit zijn op een beter leven en zich doodlachen om onze stuitende naïviteit. Alles wordt ze hier op een presenteerblaadje aangereikt.
Inderdaad. Hier zou jeugdzorg meteen om de hoek komen kijken...quote:Op woensdag 20 september 2023 20:10 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee hoe zoiets in zijn werk gaat, maar als het waar is wat jij hier schrijft, dan zou ik die 'ouders' lekker laten waar ze zijn, want ze hebben al bewezen dat ze geen knip voor hun neus waard zijn.
Nee, de vraag is waar al die minderjarigen vandaan komen! Waarom wordt die niet gesteld? Waar is journalistiek nog voor op deze manier?quote:De vraag is waarom het maar niet wil lukken met die extra opvangplekken.
Sommige vragen mógen ook gewoon niet gesteld worden..quote:Op donderdag 21 september 2023 19:05 schreef MoreDakka het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)l-zeven-maal-te-veel
[..]
Nee, de vraag is waar al die minderjarigen vandaan komen! Waarom wordt die niet gesteld? Waar is journalistiek nog voor op deze manier?
Ter apel zit in een loeigrote (qua oppervlakte, niet inwoners) gemeente, Westerwolde. Tussen het AZC en de verste woonkern (Bellingwolde) van de gemeente zit meer dan 30km. Die stemmen heel anders dan in het dorp van Ter Apel.quote:Op maandag 25 september 2023 14:00 schreef Homey het volgende:
Wat mij weer opvalt: hoeveel de gemeente Ter Apel wel niet pikt. Bizar veel asielzoekers wordt bij hen door de strot geduwd met allerlei vervelende problematiek voor de omwonenden. Mensen die stemmen voor die gemeente.
Daarom zsm een gekozen burgemeester invoeren. Belachelijk die aangewezen baantjescarrouselfiguren.quote:Op maandag 25 september 2023 16:05 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Ter apel zit in een loeigrote (qua oppervlakte, niet inwoners) gemeente, Westerwolde. Tussen het AZC en de verste woonkern (Bellingwolde) van de gemeente zit meer dan 30km. Die stemmen heel anders dan in het dorp van Ter Apel.
Ik snap sowiezo geen reedt van de politiek in die gemeente. Zit even de Gemeenteraadsverkiezingen te bekijken. En ze hebben een d66 burgermeester terwijl die partij daar al 10 jaar geen zetels heeft gehad (en daarvoor een keer 1 zetel)
Ik kijk hier niet van op, waar ik wel van op kijk is dat dergelijke figuren niet gewoon linea recta retour gebracht kunnen worden.quote:De 15-jarige Nour woonde bijna zijn hele leven in een tentenkamp in Noord-Oost Syrië nadat hij zijn vader tijdens de oorlog had verloren. Daar kon hij niet naar school waardoor hij niet kan lezen en schrijven. "Ik ben alleen tot de tweede klas naar school geweest", zegt hij.
Hij heeft voor Nederland gekozen omdat hij graag naar school wil voor een betere toekomst. "Ik heb van een familielid gehoord dat Nederland goed zorgt voor jongeren en goede scholen heeft."
Nieuwe hersenchirurg gespotquote:Op maandag 25 september 2023 16:34 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik kijk hier niet van op, waar ik wel van op kijk is dat dergelijke figuren niet gewoon linea recta retour gebracht kunnen worden.
En dat kost vele, vele miljarden en vervolgens zitten een hoop mensen weer te klagen dat er bezuinigd gaat worden. De onbegrensde achterlijkheid in dit land is niet te harden.quote:Op woensdag 20 september 2023 20:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Och boehoe, die "jongeren" hebben zo'n ongelooflijke barre tocht achter de rug, een avond op een stoeltje of matje slapen is echt een ontzettende ramp voor die stumperds ja!
Wat laat Nederland zich toch keihard voor de gek houden. Die mensen zijn nergens voor op de vlucht en stonden nooit doodsangsten uit. Het zijn gelukzoekers/economische migranten die uit zijn op een beter leven en zich doodlachen om onze stuitende naïviteit. Alles wordt ze hier op een presenteerblaadje aangereikt.
Het is ook volstrekt infantiel om beleid te baseren op het gegeven dat een aantal migranten op het gras sliepen. Daar is helemaal niets mensonterend aan. Die migranten lachen ons keihard uit als we daar zo om zitten te huilen.quote:Op woensdag 20 september 2023 20:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Je moet altijd even door de zure appel heen bijten.quote:Op maandag 25 september 2023 16:45 schreef Bocaj het volgende:
Ze gaan voorlopig geen fijn leven krijgen in Holland.(Zeer lange tijd in de opvang.)
Zouden ze dat überhaupt weten?
En na een jaar als hun aanvraag in behandeling is horen dat ze weg moeten!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |