abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 20 september 2023 @ 19:56:34 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210698168
https://www.nu.nl/binnenl(...)it-is-de-limiet.html
Ter Apel weer net zo vol met jongere asielzoekers als vorig jaar: 'Dit is de limiet'

In Ter Apel zitten weer bijna net zo veel alleenreizende minderjarige asielzoekers als tijdens het hoogtepunt van de crisis vorig jaar. Het is de vraag of het aankomende nacht gaat lukken om bedden te regelen voor alle jongeren.
In Ter Apel is plek voor 55 van deze zogenoemde alleenstaande minderjarige vreemdelingen (amv's). Deze jongeren komen zonder ouders naar Nederland en vragen hier asiel aan.

Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) heeft het aantal opvangplekken voor deze jongeren al lange tijd vergroot naar 120. Nu is het zo druk dat er 330 plekken met amv's bezet zijn, zegt een woordvoerder van het COA. "We hebben onze mogelijkheden tot het uiterste benut."

Het aantal alleenstaande jongeren in Ter Apel zit daarmee weer bijna op het niveau van de crisis vorig jaar. Toen verbleven er op het hoogtepunt bijna 360 amv's in Ter Apel. "Dat is de limiet, meer kan echt niet", zegt de woordvoerder daarover.

Het is daarom ook de vraag of het gaat lukken om iedereen vannacht een slaapplek te geven. "We moeten ons echt beraden op wat er met de jongeren gebeurt die vanavond nog binnenkomen", zegt de woordvoerder van het COA.

Oproep voor meer plekken leverde nog niet voldoende op
UNICEF heeft inmiddels aan de bel getrokken. "De hele dag krijgt UNICEF zorgwekkende signalen te horen dat er vannacht niet meer genoeg bedden zijn voor alleenreizende kinderen in Ter Apel. Tientallen kinderen dreigen vanavond op een stoel of op de grond te moeten slapen", zegt de hulporganisatie.

"Alle medewerkers doen hun uiterste best, maar de druk is gigantisch omdat er geen nieuwe locaties worden geopend. Kinderen missen structuur, dwalen op het terrein en missen voldoende persoonlijke aandacht."

Al sinds vorig jaar is te zien dat het aantal alleenstaande jongeren dat asiel aanvraagt in Nederland flink toeneemt. Dat zorgt voor nog meer druk op de toch al schaarse opvangplekken voor deze jongeren. Meerdere oproepen van onder meer het COA hebben nog niet voor genoeg ruimte gezorgd.

Ook 'wachtlocaties' vol
Het grote aantal aanvragen van amv's heeft ook een ander effect. Deze jongeren hebben voorrang op het identificeren en registreren, en dat proces kost ook nog eens meer tijd dan bij een 'gewone' asielzoeker.

Mede daardoor is het nu druk in de 'wachtkamers' in Ter Apel en de extra wachtlocatie in Assen. Daar zitten asielzoekers die al een korte voorregistratie hebben gehad, maar nog door het gewone identificatie- en registratieproces in Ter Apel of Budel moeten.

Demissionair staatssecretaris Eric van der Burg (Asiel) heeft gemeenten daarom gevraagd of ze meer van deze wachtlocaties willen openen. Amsterdam heeft daar als eerste, en voor zover bekend nog als enige, gehoor aan gegeven.

Volgens een woordvoerder van Van der Burg lopen er "heel veel" gesprekken over andere bufferlocaties en zijn een aantal gesprekken ook "verregaand". Maar of en welke gemeenten een wachtlocatie gaan openen, kon hij niet zeggen.

Asielsysteem blijft onder druk
Het asielsysteem in Nederland is al langere tijd veel te druk. Vorig jaar sliepen er zelfs mensen buiten de poorten van het aanmeldcentrum in Ter Apel. Het ministerie van Justitie en Veiligheid verwachtte dit jaar nóg meer asielzoekers, maar die verwachte stijging lijkt vooralsnog mee te vallen.

Dit jaar was het alleen in de nacht van 22 op 23 mei zo druk dat mensen op stoelen en matrassen moesten slapen. Volgens een woordvoerder van het COA is dat sindsdien niet meer gebeurd.
pi_210698195
Dat kan helemaal niet we hebben een Tunesiedeal.
Sicker than your average.
pi_210698254
Ik vind dat deze kinderen voorrang moeten krijgen. Geef ze meteen asiel, breng ze onder bij pleeggezinnen of andere opvang en stuur ze naar school.

Maar dat kan niet, want deze kinderen worden gebruikt als chantagemiddel door mensensmokkelaars. Die weten dat zodra het kind mag blijven, de ouders en de rest van het gezin ook meteen over mogen komen. Die betalen daar flink voor. En dus hou je het systeem in stand.

Dit is een van de redenen waarom 'gezinshereniging' zo'n groot probleem is. We moeten dat nu gewoon negeren. Laat de EU maar boos worden. Dit kan zo niet langer, die kinderen zijn de dupe hiervan.
pi_210698314
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 20:04 schreef MoreDakka het volgende:
Ik vind dat deze kinderen voorrang moeten krijgen. Geef ze meteen asiel, breng ze onder bij pleeggezinnen of andere opvang en stuur ze naar school.

Maar dat kan niet, want deze kinderen worden gebruikt als chantagemiddel door mensensmokkelaars. Die weten dat zodra het kind mag blijven, de ouders en de rest van het gezin ook meteen over mogen komen. Die betalen daar flink voor. En dus hou je het systeem in stand.

Dit is een van de redenen waarom 'gezinshereniging' zo'n groot probleem is. We moeten dat nu gewoon negeren. Laat de EU maar boos worden. Dit kan zo niet langer, die kinderen zijn de dupe hiervan.
Ik heb echt geen idee hoe zoiets in zijn werk gaat, maar als het waar is wat jij hier schrijft, dan zou ik die 'ouders' lekker laten waar ze zijn, want ze hebben al bewezen dat ze geen knip voor hun neus waard zijn.
  woensdag 20 september 2023 @ 20:12:31 #5
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_210698340
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 19:59 schreef Aberkullie het volgende:
Dat kan helemaal niet we hebben een Tunesiedeal.
De lachen zich kapot
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  woensdag 20 september 2023 @ 20:12:34 #6
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210698343
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 20:04 schreef MoreDakka het volgende:

'Gezinshereniging' is sowieso een vreemd iets. Eerst komt man naar Nederland, die zit maandenlang in een procedure en dan als de huurwoning binnen is komt ineens de familie over. Waar hebben die familieleden dan al tijd gezeten als het zogenaamd zo onveilig is in land van herkomst?
  woensdag 20 september 2023 @ 20:16:09 #7
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_210698401
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 20:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
'Gezinshereniging' is sowieso een vreemd iets. Eerst komt man naar Nederland, die zit maandenlang in een procedure en dan als de huurwoning binnen is komt ineens de familie over. Waar hebben die familieleden dan al tijd gezeten als het zogenaamd zo onveilig is in land van herkomst?
Ja het leukste is nog dat veel dames daar echt niet stoppen bij 1 a 2 kinderen net zoals hier , hier boven woont er een die heeft alleen al 16 klein kinderen.
7 a 8 kinderen is daar meer regel dan uitzondering.
Dus reken maar uit hoe snel dat gaat als dat zich voor gaat planten , Konijnen kijken echt vol verbazing naar dat soort lui
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_210698429
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 20:10 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik heb echt geen idee hoe zoiets in zijn werk gaat, maar als het waar is wat jij hier schrijft, dan zou ik die 'ouders' lekker laten waar ze zijn, want ze hebben al bewezen dat ze geen knip voor hun neus waard zijn.
Hoe denk je anders dat die kinderen in Nederland komen? Ze wandelen per ongeluk bij Duitsland de grens over? Natuurlijk niet. Dit is gewoon een strategie.
  woensdag 20 september 2023 @ 20:21:22 #9
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210698467
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 20:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hoe denk je anders dat die kinderen in Nederland komen? Ze wandelen per ongeluk bij Duitsland de grens over? Natuurlijk niet. Dit is gewoon een strategie.
Worden gewoon met een smartphone en instructies in een trein geduwd ergens in Zuid-(Oost) Europa. Weten precies wat voor verhaaltje ze moeten ophangen zodra ze in Nederland, Duitsland of Zweden zijn.
pi_210698468
quote:

[..]
Zoals ik al schreef: geen idee. Ik heb het namelijk nooit zelf gezien of meegemaakt dat zoiets gebeurde.
Nieuwsberichten hierover moet ik dan maar voor waar aannemen.
  woensdag 20 september 2023 @ 20:26:44 #11
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_210698528
“Minderjarig”
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_210698533
quote:

[..]
Net als die kinderen die recent helemaal "alleen" vanuit Syrië naar NL zijn gereisd...

https://www.rtlnieuws.nl/(...)aak-jongeren-politie

Sure....
:')
  woensdag 20 september 2023 @ 20:28:01 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210698547
quote:
14s.gif Op woensdag 20 september 2023 20:12 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
De lachen zich kapot
Erdogan zal binnenkort ook wel weer met een chantageronde beginnen als hij wat extra geld nodig heeft. De EU heeft echt bakken boter op het hoofd.
  Leukste jonkie 2022 woensdag 20 september 2023 @ 20:28:55 #14
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_210698560
Goh
-XOXO- Je maintiendrai
  woensdag 20 september 2023 @ 20:29:50 #15
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_210698576
quote:

[..]
Vaak hebben ze vaak al een verblijfsvergunning in Griekenland gekregen bijvoorbeeld. Maarja daar is alles niet zo goed als hier geregeld.Dan blijven ze daar tot dat hier heen mogen komen. Verblijfsvergunningen worden weggegooid.

Veel Somaliers spreken ook Italiaans omdat ze daar lange tijd al woonde voor ze hier heen kwamen.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  woensdag 20 september 2023 @ 20:29:51 #16
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_210698577
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 20:21 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Zoals ik al schreef: geen idee. Ik heb het namelijk nooit zelf gezien of meegemaakt dat zoiets gebeurde.
Nieuwsberichten hierover moet ik dan maar voor waar aannemen.
:')
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_210698578
quote:

[..]
Die familieleden kunnen op tal van plekken zitten, bijvoorbeeld in vluchtelingenkampen, of bij andere familieleden in het buitenland.
pi_210698589
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 20:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Die familieleden kunnen op tal van plekken zitten, bijvoorbeeld in vluchtelingenkampen, of bij andere familieleden in het buitenland.
Het is vooral dat laatste. Mensensmokkelaars zijn duur, dan moet je soms al je bezittingen verkopen.
pi_210698597
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 20:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Erdogan zal binnenkort ook wel weer met een chantageronde beginnen als hij wat extra geld nodig heeft. De EU heeft echt bakken boter op het hoofd.
Dan maar niet betalen. Komen al die miljoenen asielzoekers ook lekker deze kant op.
  woensdag 20 september 2023 @ 20:32:53 #20
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210698619
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 20:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Zal allemaal best maar dan is er geen enkele reden om in Nederland asiel aan te komen vragen.

Helaas is onze overheid zo dom om al die mensen wel gewoon toe te laten in de procedures.
pi_210698644
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 20:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Zal allemaal best maar dan is er geen enkele reden om in Nederland asiel aan te komen vragen.

Helaas is onze overheid zo dom om al die mensen wel gewoon toe te laten in de procedures.
Tja, helaas is onze overheid gebonden aan een VN verdrag uit de jaren 50. Dat is een natuurwet he, dus daar kun je verder niets aan doen.
pi_210698656
quote:

[..]

Ik kan me sowieso niet goed voorstellen waarom een jongeman uit Somalië, Ethiopië, Syrië etc. per se in Nederland moet zijn. Het is niet zo dat Nederland om de hoek ligt, en dat dit het enige land is waar het veilig is.
  woensdag 20 september 2023 @ 20:36:27 #23
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210698671
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 20:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik kan me sowieso niet goed voorstellen waarom een jongeman uit Somalië, Ethiopië, Syrië etc. per se in Nederland moet zijn. Het is niet zo dat Nederland om de hoek ligt, en dat dit het enige land is waar het veilig is.
Ze weten daar dondersgoed in welke landen je het meeste kans maakt op een status en dus een woning, een uitkering, zorg, en alle andere gemakken van de sociale welvaartsstaat.
pi_210698738
quote:

[..]

De overheid is niet dom, want hun achterban wordt door dat toelaten alleen maar groter.
pi_210698762
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 20:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Volgens een rapport dat onlangs uit kwam wordt de keuze voor een specifiek land vrij laat gemaakt. Eerste doel is om de EU in te komen, daarna door de Balkan en pas dan kiezen voor Nederland, Duitsland, Zweden, Frankrijk. Volgens dat rapport wordt die beslissing voornamelijk gemaakt door het 'netwerk' (lees mensensmokkelnetwerk) van de migrant.
pi_210698802
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 20:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Volgens een rapport dat onlangs uit kwam wordt de keuze voor een specifiek land vrij laat gemaakt. Eerste doel is om de EU in te komen, daarna door de Balkan en pas dan kiezen voor Nederland, Duitsland, Zweden, Frankrijk. Volgens dat rapport wordt die beslissing voornamelijk gemaakt door het 'netwerk' (lees mensensmokkelnetwerk) van de migrant.
En waar de familie al woont. Wel zo gezellig.
pi_210698835
Och boehoe, die "jongeren" hebben zo'n ongelooflijke barre tocht achter de rug, een avond op een stoeltje of matje slapen is echt een ontzettende ramp voor die stumperds ja!

Wat laat Nederland zich toch keihard voor de gek houden. Die mensen zijn nergens voor op de vlucht en stonden nooit doodsangsten uit. Het zijn gelukzoekers/economische migranten die uit zijn op een beter leven en zich doodlachen om onze stuitende naïviteit. Alles wordt ze hier op een presenteerblaadje aangereikt.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Miss 200.000.000! woensdag 20 september 2023 @ 20:53:01 #28
367000 roos94
pi_210698849
quote:
10s.gif Op woensdag 20 september 2023 20:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Och boehoe, die "jongeren" hebben zo'n ongelooflijke barre tocht achter de rug, een avond op een stoeltje of matje slapen is echt een ontzettende ramp voor die stumperds ja!

Wat laat Nederland zich toch keihard voor de gek houden. Die mensen zijn nergens voor op de vlucht en stonden nooit doodsangsten uit. Het zijn gelukzoekers/economische migranten die uit zijn op een beter leven en zich doodlachen om onze stuitende naïviteit. Alles wordt ze hier op een presenteerblaadje aangereikt.
Oke ingrid. Neem nog een peukie.
pi_210698850
Wat sneu dat deze jongeren duizenden kilometers moeten vluchten voor oorlog en geweld. Oh, wacht.
pi_210700819
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 20:10 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Inderdaad. Hier zou jeugdzorg meteen om de hoek komen kijken...
pi_210707636
https://nos.nl/artikel/24(...)l-zeven-maal-te-veel

quote:
De vraag is waarom het maar niet wil lukken met die extra opvangplekken.
Nee, de vraag is waar al die minderjarigen vandaan komen! Waarom wordt die niet gesteld? Waar is journalistiek nog voor op deze manier?
pi_210707746
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 19:05 schreef MoreDakka het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)l-zeven-maal-te-veel
[..]
Nee, de vraag is waar al die minderjarigen vandaan komen! Waarom wordt die niet gesteld? Waar is journalistiek nog voor op deze manier?
Sommige vragen mógen ook gewoon niet gesteld worden..
Gewoon de instroom beperken is gewoon geen issue bij al die pro-migratie figuren.
Deze mensen blijven nog op hun bank zitten terwijl hun huis affikt..
pi_210730859
https://nos.nl/artikel/24(...)and-wat-betekent-dat

Eindelijk, de NOS heeft ook door dat de vraag gesteld moet worden waar ze vandaan komen. Ik geeft toe; had ik niet verwacht. En journalistiek goed verantwoord ook, eindelijk weer eens een stukje zonder een 'expert' van de VU ofzo :)
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 24 september 2023 @ 01:00:03 #34
206731 Mortaxx
Doomer
pi_210730867
En zodra ze mogen blijven laten die minderjarigen plotseling een vrouw en 4 kinderen overkomen
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_210748402
Wat mij weer opvalt: hoeveel de gemeente Ter Apel wel niet pikt. Bizar veel asielzoekers wordt bij hen door de strot geduwd met allerlei vervelende problematiek voor de omwonenden. Mensen die stemmen voor die gemeente.

Dan zou je toch veel eerder het stopteken laten zien aan Den Haag? Desnoods wat powerplay, stuur asielzoekers door naar Amsterdam en 't Gooi. Doen ze in Amerika ook, stuur eens door naar linkse bolwerken. Laat hen eens voelen hoe het is.
pi_210749442
Mogen we nu wel zeggen dat dit gewoon omvolking is of toch nog niet?

De complot-theorieen raken op.
pi_210749617
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 14:00 schreef Homey het volgende:
Wat mij weer opvalt: hoeveel de gemeente Ter Apel wel niet pikt. Bizar veel asielzoekers wordt bij hen door de strot geduwd met allerlei vervelende problematiek voor de omwonenden. Mensen die stemmen voor die gemeente.
Ter apel zit in een loeigrote (qua oppervlakte, niet inwoners) gemeente, Westerwolde. Tussen het AZC en de verste woonkern (Bellingwolde) van de gemeente zit meer dan 30km. Die stemmen heel anders dan in het dorp van Ter Apel.

Ik snap sowiezo geen reedt van de politiek in die gemeente. Zit even de Gemeenteraadsverkiezingen te bekijken. En ze hebben een d66 burgermeester terwijl die partij daar al 10 jaar geen zetels heeft gehad (en daarvoor een keer 1 zetel) :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_210749685
Er melden zich tussen de 30 en 40 alleenstaande minderjarige vreemdelingen per dag in Ter Apel. Hun aantal is in de afgelopen maanden snel toegenomen. Het zijn veelal jongens tussen de 16 en 18 jaar. Ze zijn vooruitgestuurd door familie of hebben zelf besloten om in Europa asiel aan te vragen.

Nadat zij in Ter Apel asiel hebben aangevraagd worden de minderjarigen boven de 15 jaar in een instelling en onder de 15 jaar bij gezinnen geplaatst. Er zijn voor hen dringend meer opvanglocaties nodig.

https://www.volkskrant.nl(...)d-opgelost~b05ae196/

Nu is het zo dat deze jongens van veelal tussen de 16 en 18 jaar in zeer gevallen zijn vooruitgestuurd om gezinshereniging te bewerkstelligen voor de rest van de familie. Ik vraag mij af in hoeverre er rekening mee wordt gehouden dat deze forse toename straks ook een forse toename aan nareizigers gaat betekenen die ook voorzieningen, zoals een dak boven hun hoofd nodig hebben.
pi_210749722
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 16:05 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Ter apel zit in een loeigrote (qua oppervlakte, niet inwoners) gemeente, Westerwolde. Tussen het AZC en de verste woonkern (Bellingwolde) van de gemeente zit meer dan 30km. Die stemmen heel anders dan in het dorp van Ter Apel.

Ik snap sowiezo geen reedt van de politiek in die gemeente. Zit even de Gemeenteraadsverkiezingen te bekijken. En ze hebben een d66 burgermeester terwijl die partij daar al 10 jaar geen zetels heeft gehad (en daarvoor een keer 1 zetel) :')
Daarom zsm een gekozen burgemeester invoeren. Belachelijk die aangewezen baantjescarrouselfiguren.
  maandag 25 september 2023 @ 16:34:02 #40
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_210749952
quote:
De 15-jarige Nour woonde bijna zijn hele leven in een tentenkamp in Noord-Oost Syrië nadat hij zijn vader tijdens de oorlog had verloren. Daar kon hij niet naar school waardoor hij niet kan lezen en schrijven. "Ik ben alleen tot de tweede klas naar school geweest", zegt hij.

Hij heeft voor Nederland gekozen omdat hij graag naar school wil voor een betere toekomst. "Ik heb van een familielid gehoord dat Nederland goed zorgt voor jongeren en goede scholen heeft."
Ik kijk hier niet van op, waar ik wel van op kijk is dat dergelijke figuren niet gewoon linea recta retour gebracht kunnen worden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 25 september 2023 @ 16:43:00 #41
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_210750045
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 16:34 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ik kijk hier niet van op, waar ik wel van op kijk is dat dergelijke figuren niet gewoon linea recta retour gebracht kunnen worden.
Nieuwe hersenchirurg gespot
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_210750077
Ze gaan voorlopig geen fijn leven krijgen in Holland.(Zeer lange tijd in de opvang.)
Zouden ze dat überhaupt weten?

En na een jaar als hun aanvraag in behandeling is horen dat ze weg moeten! :')
pi_210750195
Dit zijn inderdaad oorlogsvluchtelingen.

Ze hebben ons de oorlog verklaard en zijn erop uit alles af te pakken.
  maandag 25 september 2023 @ 17:13:30 #44
22565 asco
Los in deze tent
pi_210750346
quote:

En dat kost vele, vele miljarden en vervolgens zitten een hoop mensen weer te klagen dat er bezuinigd gaat worden. De onbegrensde achterlijkheid in dit land is niet te harden.
pi_210750369
quote:

Het is ook volstrekt infantiel om beleid te baseren op het gegeven dat een aantal migranten op het gras sliepen. Daar is helemaal niets mensonterend aan. Die migranten lachen ons keihard uit als we daar zo om zitten te huilen.
pi_210750384
Heel europa gaat ten onder aan die afrikaanse exodus.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_210750963
De propagandistische valse voorstelling van zaken was dan ook dat, vals en propagandistisch. Dit is geen opvangprobleem, het is een probleem dat elke maand, elk week met een stuk of 1000, groter wordt. Als komt er in oktober maar 1 asielzoeker naar Ter Apel dan nog wordt het probleem groter.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_210751359
Zoals ik reeds eerder heb geschreven. wordt het oplossen van problemen steeds moeilijker naarmate de tijd verstrijkt en er geen adequate maatregelen worden genomen.
Uiteindelijk moeten er buitengewoon onaangename maatregelen worden genomen.
Voor het migratie vraagstuk betekent dit dat er deportaties (ja je leest dit goed) uitgevoerd moeten worden,
In de jaren 50 is dat gedaan door President Eisenhouwer en Trump ocerweegt dezelfde maatregel
Onder Eisenhouwer zijn 1,3 miljoen migranten weer naar hun land van herkomst gedeporteerd.
bron: 1954-deportation

Of je moet er voor blijven kiezen om niets te doen, dan bestaat Nederland (Europa) over 1 generatie niet meer zoals wij het kennen en kunnen jullie kinderen maar beter ook emigreren. ;(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_210751663
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 16:45 schreef Bocaj het volgende:
Ze gaan voorlopig geen fijn leven krijgen in Holland.(Zeer lange tijd in de opvang.)
Zouden ze dat überhaupt weten?

En na een jaar als hun aanvraag in behandeling is horen dat ze weg moeten! :')
Je moet altijd even door de zure appel heen bijten.

Minderjarigen worden echt niet uitgezet. Daar zorgen de subsidieclubjes wel voor.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')