quote:Een L, een U en een L: zonnepanelen op daken vormen scheldwoord (en de gemeente is niet blij)
Helikopters vliegen geregeld laag over om de daken beter te bekijken. Of beter gezegd, om de zonnepanelen op de woningen goed te kunnen ‘lezen’. Want je hoeft niet eens goed te kijken om er een vies scheldwoord in te zien. De gemeente stelt een onderzoek in. En de bewoners zelf? „Ik zie er de humor niet van in.”
Ja, toen de panelen eenmaal op z’n dak lagen, sputterde Peter, de bewoner van nummer 38, nog wel een beetje tegen. Hij werd door enkele kennissen geattendeerd op de opmerkelijke lettercombinatie op de dakpannen van zijn huis en die van de buren, in een gewone straat in Doorn. „In het begin vond ik het vooral raar. Het is toch geen gezicht. Mensen zeiden wel vaak: wat heb jij dan op je dak liggen? Ja, wist ik maar hoe dat kon gebeuren.”
Verontwaardigd
De ‘blunder’ is gemaakt nadat de zonnepanelen van het middelste huis aan de verkeerde kant van het dak, de voorkant van het huis, waren geplaatst. „De zonnepanelen werden na de fout aan de andere kant van het huis gelegd”, aldus de bewoner van het middelste huis, die zijn naam liever niet wil noemen. Bij de buren lagen de panelen er al, daar hadden ze de vorm van een L. Vanwege het dakraam kon dat bij ons niet, dus werden ze daaromheen gelegd. Toen werd het dus een U.” En ja, met de L van de andere buurman erbij is sindsdien het woord LUL op het dak te lezen.
Bewoner Peter zocht nog contact met verhuurder Heuvelrug Wonen, maar die kon niets meer voor hem betekenen. „De verhuurder kon er weinig aan doen. Soms word ik er wel op aangekeken, maar goed: ze liggen er nu eenmaal. Toen was ik verontwaardigd. Installateurs moeten daar toch ook op letten? Al met al ben ik er niet blij mee en ik zie er de humor ook niet van in.”
Ongelukkige samenvoeging
De bewoner van het middelste huis heeft geen problemen met de ongelukkige samenvoeging van de letters. „Het was een idee van de woningbouwvereniging. Maar ik begrijp de opwinding niet zo goed.”
Patrick van nummer 42 had aanvankelijk niets in de gaten. „Wij parkeren onze auto’s aan de andere kant van het huis. Dus mij was het niet direct opgevallen. Terwijl ik regelmatig een blokje om met de hond loop. Ach, mij maakt het eigenlijk niet uit. Ik zie ze al helemaal niet meer.”
Reacties uit de buurt heeft hij naar eigen zeggen nooit gehad. Wel ging het dak in Doorn al een paar keer ‘viral’ op sociale media. „We worden zo wel een bekende buurt. We horen regelmatig helikopters over komen. Die inzittenden willen dan een mooi plaatje schieten. Vrienden beginnen er soms wel over. Ach, liever zo dan dat we bekendstaan als een criminele wijk.”
Hoge gasprijs
Patrick is blij met de panelen. „Want ze doen het goed en dat is in deze periode waarin de gasprijs erg hoog was, ook belangrijk. Onze energierekening is een stuk lager. Ik geloof niet dat de installateur het expres heeft gedaan. Het is toeval. Meer is het niet. En echt heel veel ruimte op het dak had-ie ook niet.”
De gemeente Utrechtse Heuvelrug was niet op de hoogte van deze panelen en stelt een onderzoek in. „We moeten beslissen of dit wel of niet acceptabel is”, reageert wethouder Rob Jorg. „Voor zonnepanelen zijn geen vergunningen nodig, maar dat betekent niet dat je alles zomaar mag doen.”
Woningcorporatie Heuvelrug Wonen heeft geen reactie meer kunnen geven.
https://www.gelderlander.(...)-niet-blij~a8c92f21/
Op de tweede foto zie je het ook duidelijk.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je met een drone vanuit de lucht mensen rond hun huis gaat beloeren ben je ook gewoon een lul.
quote:De gemeente stelt een onderzoek in.
Wat moet er onderzocht worden dan? O jee, iemand heeft panelen op een dak gelegd die toevallig ook een stout woordje spellen, oeioeioei. Of je het wel of niet acceptabel vindt dat iemand dat woord op z'n dak heeft is vooral weer een tijdsverdrijf voor de domineetjes.quote:De gemeente Utrechtse Heuvelrug was niet op de hoogte van deze panelen en stelt een onderzoek in. „We moeten beslissen of dit wel of niet acceptabel is”, reageert wethouder Rob Jorg. „Voor zonnepanelen zijn geen vergunningen nodig, maar dat betekent niet dat je alles zomaar mag doen.”
Wat voor narcist moet je zijn om je hier aan te gaan storenquote:Op woensdag 20 september 2023 19:26 schreef Viezig het volgende:
Stel je aan zeg. Lach erom en ga verder met je leven.
Wtf heeft het met narcisme te maken? Dat wordt ook weer lekker te pas en te onpas gebruiktquote:Op woensdag 20 september 2023 20:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat voor narcist moet je zijn om je hier aan te gaan storen
Het is hier zeker van toepassing.quote:Op woensdag 20 september 2023 20:11 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Wtf heeft het met narcisme te maken? Dat wordt ook weer lekker te pas en te onpas gebruikt![]()
Want?quote:Op woensdag 20 september 2023 20:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is hier zeker van toepassing.
3 huizen.quote:Op woensdag 20 september 2023 21:26 schreef dikkedaniel het volgende:
is toch zijn huis, mag die lul toch zelf weten..
Een onderzoek instellen om te kijken of dit aanstootgevend is, is toch veel lucratiever voor de vriendjes van de wethouder die hierover gaat met een onderzoeksbureau? Beetje gek om het dan zo makkelijk op te lossen.quote:Op woensdag 20 september 2023 21:14 schreef Drekkoning het volgende:
Sponsort de gemeente er toch een paneeltje voor de buitenste huizen bij. Alles weer opgelost!
Kost nu max ¤200.quote:Op woensdag 20 september 2023 22:33 schreef Molo het volgende:
1 paneeltje erbij leggen en het 'probleem' is opgelost
Wat een onzin man
Ik nog steeds.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:36 schreef Selenophilia het volgende:
Vroeger konden we hier gewoon om lachen
quote:Op donderdag 21 september 2023 13:53 schreef Isdatzo het volgende:
Beter een lul op je dak dan een dak op je lul.
Er is geen vergunning voor nodig. Dus er valt weinig te onderzoeken lijkt mij?quote:Op woensdag 20 september 2023 19:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Wat moet er onderzocht worden dan? O jee, iemand heeft panelen op een dak gelegd die toevallig ook een stout woordje spellen, oeioeioei. Of je het wel of niet acceptabel vindt dat iemand dat woord op z'n dak heeft is vooral weer een tijdsverdrijf voor de domineetjes.
Nee lulquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 21 september 2023 21:48 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Nee lulHihiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |