Gunner | dinsdag 19 september 2023 @ 13:35 |
Ik heb vier jaar voor het laatst gevlogen richting de zon, met een Boeing 737. Omdat ik weet dat ik gevoelige oren heb en al snel last krijg van m'n oren/trommelvliezen bij snelle veranderingen in luchtdruk heb ik daar op de terugreis ondanks aangeschafte Pluggerz geloof ik toch nog wel een tijd naderhand last van gehad. Nu zitten we weer te kijken naar een vliegvakantie, maar deze zou nu worden uitgevoerd worden met een Dreamliner. Deze zou betere luchtdruk hebben in de cabine. Gaat het verschil in (een moderner) vliegtuig me een betere vliegervaring geven? | |
111210 | dinsdag 19 september 2023 @ 13:37 |
Ik heb zelf niet echt iets gemerkt als ik heel eerlijk ben Maar vlieg tegenwoordig ook niet heel vaak meer. | |
Doug-Heffernan | dinsdag 19 september 2023 @ 15:42 |
ik merk geen verschil | |
Gunner | dinsdag 19 september 2023 @ 15:47 |
Maar hebben jullie ook meer oorklacht danwel gevoelige trommelvliezen? het kan heel persoonlijk zijn zo'n ervaring. | |
Fogel | dinsdag 19 september 2023 @ 17:39 |
Luchtdruk geen verschil gemerkt. Het is wel een lekker stil vliegtuig, voelt ruim aan en de lucht lijkt ook minder droog te zijn aan boord. | |
#ANONIEM | dinsdag 19 september 2023 @ 18:15 |
in betere lucht ga ik met je mee, minder last van mijn ogen gehad, maar qua ruimte vind ik het een kut toestel op de heenweg waren er geen comfort of premium comfort meer te krijgen, opgepropt in economy, wij gingen met klm, op hun site staat dat je in economy 79cm ruimte krijgt en in comfort 89/97cm, gelukkig op de terugweg wel comfort kunnen kiezen Economy Class 79 cm Economy Comfort 89 cm Premium Comfort 97 cm op deTUI website las ik dat ze het nog kutter voor je maken in economy – Economy: rij 20/21 t/m 41 (beenruimte 71-74 cm) – Comfort: rij 5 t/m 19/20 (beenruimte 86 cm) – Deluxe: rij 1 t/m 4 (beenruimte 106 cm) [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2023 18:16:45 ] | |
Fer | dinsdag 19 september 2023 @ 18:20 |
Het is wat minder vermoeiend dan een lange vlucht in een 777, maar de druk is nog steeds lager dan op de grond en tijdens het stijgen/dalen zal het dus ook veranderen. Het scheelt ook niet veel. Normaal is het een druk van 8000ft en de Dreamliner heeft de druk van 6000ft. | |
Fogel | dinsdag 19 september 2023 @ 18:25 |
OK, ik vloog premium economy met Norse. Nog nooit economy gevlogen in een 787, dus geen idee of dat krap aanvoelt. Beenruimte ca 109 en net geen 50cm breed. Maargoed, ik doelte op een ruimtelijk gevoel en niet perse de beenplek, al hebben die deels met elkaar te maken. | |
UIO_AMS | dinsdag 19 september 2023 @ 18:44 |
Ben er mee naar Sri Lanka en terug gevlogen met KLM. Meest prettige vliegervaring qua fysiek gevoel tot op heden. | |
LangeTabbetje | woensdag 20 september 2023 @ 06:21 |
Dit, maar de A350 is ook fijn. | |
111210 | woensdag 20 september 2023 @ 07:11 |
Ik heb er vroeger veel laat van gehad, tegenwoordig niet merkbaar met gewone dingen meer. Maar als ik door de bergen rij bv dan merk ik ook wel dat ik er soms last van heb | |
bianconeri | woensdag 27 september 2023 @ 16:50 |
Lastig voor anderen in te schatten denk ik. Maar ik vond het echt in alles een super fijn toestel (zelfs voor de bijna 11 uur die ik er max in heb gehad). De lucht voelt heel fijn aan. Ligt er ongetwijfeld aan hoe lang en breed je bent. Ik ben zelf niet echt lang en heb ook geen kilo's teveel. Ik ben van Schiphol naar LAX gevlogen in een Dreamliner en van SFO naar Heathrow ook in een Dreamliner. Beide economy en dat geld meer voor eco comfort zou ik er absoluut niet voor over hebben. Zelfs voor die vluchten die richting 11 uur gaan is het echt ruim zat als je normale lengte hebt. | |
SEMTEX | woensdag 27 september 2023 @ 20:22 |
Ik heb het eerder bij korte vluchten (binnen Europa). De laatste keer was terug met een Transavia-Boeing vanuit Larnaca bij de inzet naar landing. Heb het de keren dat ik met een Dreamliner vloog inderdaad niet gehad (laatste keer was 14 uur vanuit Incheon, Korea). Bij mij helpt het toch wel redelijk door kauwgum te kauwen. |