Ik bak soms een doosje op bv zondag. En heb dan de eerste dagen van de week nog een gezond tussendoortjequote:Op dinsdag 19 september 2023 11:34 schreef CoolGuy het volgende:
Niet. Waarom zou ik dat bewaren? Gewoon weg tiefen, maar ik eet dan ook geen koude eieren.
https://www.eieiei.nl/waa(...)20in%20de%20koelkast.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:48 schreef Ponsai het volgende:
Ik lees veel koelkast.
Dan doe ik het wellicht fout.
Maar de gekookte paaseieren dan?
Die zijn vaak al maanden gekookt.
waarom zou je eieren koken in een eierkoker ipv gewoon in een pannetje met water?quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:41 schreef junkiesietze het volgende:
in de 13 jaar dat ik nu op mezelf woon 1x een gekookt ei gemaakt in zo'n eierkoker, die na die eerste keer gebruiken kapot ging. Sinds dien nooit zelf meer gekookte eieren gemaakt.
Energiezuiniger en ik vond het door de maatbeker erg makkelijk om in te schatten wanneer een ei zacht, medium of hard gekookt is.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:51 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
waarom zou je eieren koken in een eierkoker ipv gewoon in een pannetje met water?
wat @opgebaarde zegt, je hoeft geen timer te zetten, altijd goed ei.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:51 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
waarom zou je eieren koken in een eierkoker ipv gewoon in een pannetje met water?
Of (zoals ik elders leerde op dit forum): in de AirFryerquote:Op dinsdag 19 september 2023 11:51 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
Die worden voorzien van luchtdichte verf.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:48 schreef Ponsai het volgende:
Ik lees veel koelkast.
Dan doe ik het wellicht fout.
Maar de gekookte paaseieren dan?
Die zijn vaak al maanden gekookt.
Omdat gemak.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:51 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
Klein apparaat die je na gebruik ergens in een kastje dumpt.quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:03 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
maar wel weer een extra apparaat in je keuken
Doe je het in de magnetron, dat kan ook.quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:03 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
maar wel weer een extra apparaat in je keuken
Watquote:Op dinsdag 19 september 2023 17:58 schreef qajariaq het volgende:
Bij voorkeur in de koelkast maar als ik eieren op voorraad kook dan is dat meestal om mee te nemen. Dan doe ik ze na het koken met schaal en al in een zakje als ze nog goed warm zijn. Dan blijft het 'sterieler'. Verder pogen zo koel mogelijk te bewaren en na het uit het zakje halen direct pellen en eten. Wel eens tot een dag of vijf gedaan maar toen was het wel fris weer.
Ei in magnetron kan fout gaan en is sowieso niet te eten. Eierkoker is ideaal, energie zuinig en voorspelbaar resultaat.
Mooi toch, gekookte eieren in een vitrinekastquote:Op dinsdag 19 september 2023 22:13 schreef Tinos85 het volgende:
Wat, waarom zou je een ei koken en daarna bewaren? Je kookt een ei toch om op te eten?![]()
Ik lees/hoor nu dus echt voor het eerst dat mensen eieren koken en deze daarna bewaren om later op te eten.
Misschien zitten ze tegen de datum aan.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:13 schreef Tinos85 het volgende:
Wat, waarom zou je een ei koken en daarna bewaren? Je kookt een ei toch om op te eten?![]()
Ik lees/hoor nu dus echt voor het eerst dat mensen eieren koken en deze daarna bewaren om later op te eten.
quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:13 schreef Tinos85 het volgende:
Niks mis met eieren over de datum. Ik eet heel weinig dingen over de datum, maar eieren is prima te doen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien zitten ze tegen de datum aan.
Eieren bederven niet? Cool.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:39 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Niks mis met eieren over de datum. Ik eet heel weinig dingen over de datum, maar eieren is prima te doen.
Ik weet wel een paar goede redenen. Ten eerste om te gebruiken als warm niet prettig is zoals in een salade. Maar voor mij is de belangrijkste reden om mee te kunnen nemen. Ik heb niet altijd zin om naast de weg een eitje te koken en het kan dan best wel lekker zijn als aanvulling op je lunch.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:13 schreef Tinos85 het volgende:
Precies.quote:Op woensdag 20 september 2023 08:47 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik weet wel een paar goede redenen. Ten eerste om te gebruiken als warm niet prettig is zoals in een salade. Maar voor mij is de belangrijkste reden om mee te kunnen nemen. Ik heb niet altijd zin om naast de weg een eitje te koken en het kan dan best wel lekker zijn als aanvulling op je lunch.
Nee, erger nog. Ik kook ze ergens en stop ze dan in een zakje onder in mijn boot (kajak) en eet ze dan binnen een paar dagen op. Nooit problemen mee gehad en rauwe eieren zijn me veel te kwetsbaar om mee te nemen.quote:Op woensdag 20 september 2023 15:58 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Precies.
Maar jij legt ze dan in de koelkast, pakt ze uit in de ochtend en eet ze met lunchtijd?
Dat is toch niet zo gek, als je dat verhaal over geverfde eieren leest? Ik zou alleen wel uitkijken met wat voor zakjes je gebruikt. Ik kan me voorstellen dat van die dunne boterhamzakjes bijvoorbeeld niet al te fijne stoffen afgeven op die temperatuur.quote:
Dit dus, door ze warm in een diepvrieszakje te stoppen zullen er niet veel bacteriën op zitten. Schalen kunnen wel eens breken na een dag of zo maar het vlies blijft vaak wel intact. Ga je ze tevoren al pellen dan loop je het vaker op dat ze alsnog scheuren en uit elkaar vallen onderweg.quote:Op woensdag 20 september 2023 16:50 schreef Viezig het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo gek, als je dat verhaal over geverfde eieren leest? Ik zou alleen wel uitkijken met wat voor zakjes je gebruikt. Ik kan me voorstellen dat van die dunne boterhamzakjes bijvoorbeeld niet al te fijne stoffen afgeven op die temperatuur.
Zeker wel, maar een ei dat een paar weken over de datum is en dat gewoon goed ruikt is nog goed te eten. Als het bedorven is merk je dat meteen.quote:
Maar je kunt ze ook gewoon op tijd opeten of ze koken en ze dan binnen een paar dagen opeten.quote:Op woensdag 20 september 2023 17:47 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zeker wel, maar een ei dat een paar weken over de datum is en dat gewoon goed ruikt is nog goed te eten. Als het bedorven is merk je dat meteen.
Bij twijfel doe ik altijd de watertestquote:Op woensdag 20 september 2023 17:47 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zeker wel, maar een ei dat een paar weken over de datum is en dat gewoon goed ruikt is nog goed te eten. Als het bedorven is merk je dat meteen.
Rauwe eieren bewaar ik dan weer niet in de koelkast. Volgens mij ook niet nodig. In de supermarkt staan ze ook niet in de koeling.quote:Op maandag 25 september 2023 07:57 schreef stavromulabeta het volgende:
In het eiervakje in de koelkast. Waarbij ik me op dat zeker ben dat ik onthoud dat het ei helemaal rechtsvoor gekookt is. Wat ik zodra ik weer een ei wil pakken uiteraard helemaal vergeten ben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |