quote:Eerste uitnodigingen voor najaarsbooster corona verzonden
Met het najaar op komst kunnen kwetsbare mensen zich weer laten vaccineren tegen het coronavirus. De inentingsronde begint op 2 oktober; vanaf dinsdag liggen de eerste uitnodigingen in de brievenbus.
ANP19 september 2023, 07:37
Boosterprik
De nieuwe boosterprik is bedoeld voor mensen die een groter risico lopen als ze besmet raken met corona. Dit zijn bijvoorbeeld mensen van 60 jaar en ouder. Zij krijgen de uitnodigingsbrief.
Daarnaast is de nieuwe inenting bedoeld voor mensen uit medische hoogrisicogroepen – zoals mensen met het syndroom van Down en mensen met een ernstige afweerstoornis. Ook zwangere vrouwen en mensen die in de zorg werken, kunnen de boosterprik krijgen, net als mensen die zelf geen risico lopen, maar een kwetsbaar gezinslid hebben. Zij kunnen vanaf half oktober een prikafspraak maken, zonder uitnodigingsbrief.
De mensen krijgen een nieuwe versie van het vaccin, dat is aangepast voor de varianten die nu rondgaan.
Blijf ik nog een jaar ongeavaccineerd.quote:
prima toch, ik vermoed dat jij ook niet in de doelgroep valt van deze campagne.quote:Op dinsdag 19 september 2023 08:44 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Blijf ik nog een jaar ongeavaccineerd.
zie hier de wappies direct op de achterste benenquote:Op dinsdag 19 september 2023 08:44 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wat is er wappie aan om zich niet te laten vaccineren?quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:12 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
zie hier de wappies direct op de achterste benen
inmiddels wel redelijk vergelijkbaar doordat we nu een afgezwakte variant hebbenquote:Op dinsdag 19 september 2023 09:14 schreef RM-rf het volgende:
Is eindelijk corona vergelijkbaar met de Griep, die ook al ruim een decenium gepaard gaat met een advies voor risicogroepen een griep-prik te nemen in het najaar;
gaat vast en zeker de groep die eerst altijd riep dat Corona 'gewoon een griepje was', nu roepen dat hieraan iets heel ergs zou zijn.
Levens vooral.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:16 schreef Joppiez het volgende:
Dat ze nog steeds met Corona bezig zijn. Je zou toch zeggen dat men tot het inzicht gekomen zou zijn dat die onzin genoeg gekost heeft.
Exact, mensen met een broze gezondheid moeten maar doodziek wordenquote:Op dinsdag 19 september 2023 09:16 schreef Joppiez het volgende:
Dat ze nog steeds met Corona bezig zijn. Je zou toch zeggen dat men tot het inzicht gekomen zou zijn dat die onzin genoeg gekost heeft.
Jij denkt echt dat 7,5 miljoen mensen zodanig broos zijn?quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Exact, mensen met een broze gezondheid moeten maar doodziek worden
Dus je vind het geen probleem als iemand jaren eerder overlijdt dan nodig ?quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:21 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Waar in het algemeen Corona alleen het laatste zetje was.
800+ miljard weggeflikkerd.
Welke genocide bedoel je?quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:18 schreef hoechst het volgende:
waren er bij de vorige genocide te weinig mensen overleden?
Edgyquote:Op dinsdag 19 september 2023 08:44 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Behoorlijk ja. Ze doen ook altijd alsof het zo'n wereldprestatie is geweest.quote:
Ligt er maar net aan wat voor prijs de rest daarvoor betaalt.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:23 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Dus je vind het geen probleem als iemand jaren eerder overlijdt dan nodig ?
Welke genocide?quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:18 schreef hoechst het volgende:
waren er bij de vorige genocide te weinig mensen overleden?
China erbij pakkenquote:Op dinsdag 19 september 2023 09:32 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan wat voor prijs de rest daarvoor betaalt.
Jarenlang de maatschappij ontwrichten om een vrij marginaal resultaat te bereiken, nee dank je.
Dat China er nog staat is toch wel een bevestiging dat we flink hebben overdrijven denk je niet? Van de dikste lockdown naar het normale leven, en de voorspelde apocalypse is daar uitgebleven.
Oude, zieke en zwakke mensen die kunnen doodgaan aan het virus en daarom een vaccin nemen vind jij sukkels?quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:39 schreef datismijnmening het volgende:
Sukkels die zich nu nog laten prikken![]()
Waarom mag ik China er niet bij pakken?quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:37 schreef Malavita het volgende:
[..]
China erbij pakken![]()
Die zaten enorm lang in een volledige lockdown. Toen het begon tot eind 2022. Daarna lieten ze het los, de berichten die doorsijpelenden buiten de regering om waren niet mals.
Bij ouderen neemt de effectiviteit af. Kans op bijwerkingen blijft gelijk. Met de huidige variant is het lood om oud ijzer of het verstandig is om te prikken of niet.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:41 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Oude, zieke en zwakke mensen die kunnen doodgaan aan het virus en daarom een vaccin nemen vind jij sukkels?
China heeft geen mRNA vaccin.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:43 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Waarom mag ik China er niet bij pakken?
De Chinezen zaten maandenlang opgesloten, tot ze na die protesten vrij snel haar vrijheid terug kreeg. Je zou zeggen, die lui zijn dan extra kwetsbaar (geen weerstand), maar het viel al-le-maal r.e.u.z.e. mee.
je mag doen wat je wilt in deze democratie binnen de wettelijke kadersquote:Op dinsdag 19 september 2023 09:43 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Waarom mag ik China er niet bij pakken?
De Chinezen zaten maandenlang opgesloten, tot ze na die protesten vrij snel haar vrijheid terug kreeg. Je zou zeggen, die lui zijn dan extra kwetsbaar (geen weerstand), maar het viel al-le-maal r.e.u.z.e. mee.
Goede vergelijking welquote:Op dinsdag 19 september 2023 09:32 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan wat voor prijs de rest daarvoor betaalt.
Jarenlang de maatschappij ontwrichten om een vrij marginaal resultaat te bereiken, nee dank je.
Dat China er nog staat is toch wel een bevestiging dat we flink hebben overdrijven denk je niet? Van de dikste lockdown naar het normale leven, en de voorspelde apocalypse is daar uitgebleven.
Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 19 september 2023 08:44 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Bron?quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:45 schreef loveli het volgende:
[..]
Met de huidige variant is het lood om oud ijzer of het verstandig is om te prikken of niet.
volgens mij is het veel belangrijker dat veel meer mensen een actieve basisimmuniteit hebben (wat idd met griep ook het geval is al langer).quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:15 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
inmiddels wel redelijk vergelijkbaar doordat we nu een afgezwakte variant hebben
Nee. Dat hoeft niet. Laten we dan ook gelijk die discussie per direct stoppen of het een genocide is of niet. Bedankt alvast.quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:10 schreef hoechst het volgende:
[..]
SERIEUS? moeten we die discussie nog voeren??
Exact.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:11 schreef Pizzakoppo het volgende:
Top, hopelijk beschermd dat de kwetsbaren onder ons.
En de aandeelhouders ook.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:14 schreef Bezsen het volgende:
Ongeveer 7,5 miljoen mensen komen in aanmerking voor de vaccinatie.
Pfizer en moderna danken de Nederlandse belastingbetaler
@:atypisch
Ik heb geen zin in een griep en een week onder de wol te liggenquote:Op dinsdag 19 september 2023 09:53 schreef Magister_Artium het volgende:
Ik haal ‘m dit jaar niet. Geen risicogroep. Voor gezonde mensen is het nu meestal nog maar een vervelend griepje.
En vice versa.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:14 schreef Bezsen het volgende:
Ongeveer 7,5 miljoen mensen komen in aanmerking voor de vaccinatie.
Pfizer en moderna danken de Nederlandse belastingbetaler
Leuke poging om maar geen antwoord te hoeven geven op de vraag.quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:10 schreef hoechst het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is niet nodig.quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:10 schreef hoechst het volgende:
[..]
Ja stel je voor dat kwetsbare mensen zich laten beschermenquote:Op dinsdag 19 september 2023 09:39 schreef datismijnmening het volgende:
Sukkels die zich nu nog laten prikken![]()
Waarvoor alle respect. Dat was vorig jaar mijn argument ook en zal het mogelijk in de toekomst weer zijn.quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:20 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik heb geen zin in een griep en een week onder de wol te liggenbehoor niet tot de risico groep maar haal de booster gewoon
En nog gekker. Ik hoor ze nog steeds, op straat en op digitale kanalen, dat het nog veel erger wordt dan ooit tevoren. En zij kunnen het weten, want elke dag volgen ze alle kanalen die dat beweren en daar horen ze wat op het journaal niet verteld wordt.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:00 schreef Erasmus het volgende:
Mensen die anno 2023 nog steeds flippen om een simpel prikje
groenlinkser of gewoon d66?quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:15 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
In de tussentijd ben ik gewoon vanaf voorjaar 2022 vier keer op vakantie geweest, zowel binnen als buiten Europa
Geen van beide. Ook geen lid van een andere partij trouwens. Gewoon elke dag opstaan met de vraag wat er vandaag moet en kan gebeuren, en zorgen dat je drie leuke dingen van die dag kan opnoemen voor je gaat slapen. Garantie voor rust en gezondheid.quote:
sorry, open zenuw, zegt meer over mij. Zolang je niet groen stemt doe je maar wat je wil.quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:23 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Geen van beide. Ook geen lid van een andere partij trouwens. Gewoon elke dag opstaan met de vraag wat er vandaag moet en kan gebeuren, en zorgen dat je drie leuke dingen van die dag kan opnoemen voor je gaat slapen. Garantie voor rust en gezondheid.
Een discussie voeren over een verzonnen iets heeft weinig zin inderdaad.quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:10 schreef hoechst het volgende:
[..]
Ook als iemand groen stemt doet diegene maar wat hij of zij wilt. Ook dat zegt alleen maar wat over jouquote:Op dinsdag 19 september 2023 12:26 schreef BertV het volgende:
[..]
sorry, open zenuw, zegt meer over mij. Zolang je niet groen stemt doe je maar wat je wil.
Spreek ik hier eindelijk met groen?quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ook als iemand groen stemt doet diegene maar wat hij of zij wilt. Ook dat zegt alleen maar wat over jou
Veel van hen zijn oud en lopen daarom meer risico doodziek te worden.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:21 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat 7,5 miljoen mensen zodanig broos zijn?
Standaard krijgen 6 miljoen mensen een uitnodiging voor de griepprik, tel daar het zorg personeel bij op en je zit inderdaad zo aan de 7.5 miljoenquote:Op dinsdag 19 september 2023 20:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Veel van hen zijn oud en lopen daarom meer risico doodziek te worden.
Maar sommige wappies ontkennen dat kennelijk liever.
China 2 jaar in volledige lockdown?quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:37 schreef Malavita het volgende:
China erbij pakken![]()
Die zaten enorm lang in een volledige lockdown. Toen het begon tot eind 2022. Daarna lieten ze het los, de berichten die doorsijpelenden buiten de regering om waren niet mals.
Slecht voor m’n pensioen!quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:11 schreef Pizzakoppo het volgende:
Top, hopelijk beschermd dat de kwetsbaren onder ons.
3 jaar een zero covid beleid gehadquote:Op dinsdag 19 september 2023 21:27 schreef Za het volgende:
[..]
China 2 jaar in volledige lockdown?
Nee, 3 maanden, en niet volledig maar vnl in Wuhan.
Daarna af en toe zeer lokaal maatregelen bij kleine uitbraken.
Haha grapjasquote:Op dinsdag 19 september 2023 21:27 schreef Za het volgende:
[..]
China 2 jaar in volledige lockdown?
Nee, 3 maanden, en niet volledig maar vnl in Wuhan.
Daarna af en toe zeer lokaal maatregelen bij kleine uitbraken.
@Za belangrijke infoquote:Op dinsdag 19 september 2023 23:55 schreef hanskraaijjr het volgende:
Er zitten foetussen in van dode geadopteerde kinderen die net een frikandel hebben gegeten. Dat ga je toch niet in je laten spuiten, doe zelluf onderzoek.
Even bij je arts na vragen. Maar bij de vorige vaccinatierondes werd een vriend van mij die ook altijd de griepprik krijgt maar voor de rest niet tot de risicogroep hoort ook altijd uitgenodigd. Kreeg ook in het begin voorrang om eerdere zijn vaccinatie te halen. Dus grote kans dat ze gewoon huisartsen vragen wie de griepprik krijgt en die mensen uitnodigen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Afspraak voor de griepprik staat al gepland. Hopelijk kom ik ook in aanmerking voor de coronabooster
Precies, en nooit gedaan ook.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:06 schreef Malavita het volgende:
[..]
prima toch, ik vermoed dat jij ook niet in de doelgroep valt
fijn voor jequote:Op woensdag 20 september 2023 10:33 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Precies, en nooit gedaan ook.
Serieuze vraag: hoe kijk je tegen griep aan? Is dat ook verzonnen?quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:01 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Een discussie voeren over een verzonnen iets heeft weinig zin inderdaad.
Ik snap de vraag en de vergelijking niet. Je bedoelt de griepprik? Want die kerel doelt natuurlijk op het coronavaccin.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:16 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Serieuze vraag: hoe kijk je tegen griep aan? Is dat ook verzonnen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |