Nou bedankt Hamdi Mahamed, we staan er internationaal door jou weer glorieus op!quote:NAIROBI - Een 27-jarige Nederlander is het voorbije weekend gearresteerd op de luchthaven van Nairobi omdat hij op zijn vlucht naar de Keniaanse hoofdstad aan het roken was. Onze landgenoot Hamdi Mahamed A. weigerde ondanks herhaaldelijke waarschuwingen zijn elektronische sigaret te doven.
Dat meldt het Keniaanse medium The Star maandag. Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken kon maandag geen reactie geven op de opmerkelijke zaak.
Nadat A. was aangesproken op zijn gedrag – aan boord van een vliegtuig van Londen naar Nairobi – en weigerde te stoppen met roken, werden de luchtvaartautoriteiten gewaarschuwd. Na de landing op het internationale vliegveld Jomo Kenyatta werd de Nederlander opgepakt door luchthavenpolitie, verhoord en voorgeleid aan de officier van justitie.
Het is nog onduidelijk welke straf hij tegemoet kan zien. Net als in andere landen is het ten strengste verboden om in de lucht een sigaret op te steken.
quote:Op dinsdag 19 september 2023 07:24 schreef nostra het volgende:
Wie is de president van het land De Lucht?
Tja, je kan erg jaren 70 doen of gewoon accepteren dat deze man een Nederlands paspoort heeft.quote:Op dinsdag 19 september 2023 07:40 schreef nixxx het volgende:
Ze mogen hem daar wel houden, onze “landgenoot” Hamdi Mohamed A….
Gewoon niet meer meenemen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 06:26 schreef Toine51 het volgende:
Wat snappen sommige figuren niet met; luisteren en gehoorzamen?
Laat hem maar een tijdje zitten daar..
Mocht je toen niet gewoon roken in het vliegtuig?quote:Op dinsdag 19 september 2023 07:50 schreef Document1 het volgende:
[..]
Tja, je kan erg jaren 70 doen of gewoon accepteren dat deze man een Nederlands paspoort heeft.
Ik kom ook uit de jaren zeventigquote:Op dinsdag 19 september 2023 07:50 schreef Document1 het volgende:
[..]
Tja, je kan erg jaren 70 doen of gewoon accepteren dat deze man een Nederlands paspoort heeft.
Duidelijk, maar daar gaat dit topic dus niet over.quote:Op dinsdag 19 september 2023 08:55 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik kom ook uit de jaren zeventig![]()
Ik ben van mening dat Nederlander zijn net iets meer inhoudt dan alleen een paspoort hebben, en dat onze voorgaande regeringen veel te gemakkelijk zijn geweest met het verstrekken van de Nederlandse nationaliteit.
Nederlanders zijn vaak eigenwijs en stubborn, dus lijkt me dat deze kerel best wel eens een eckte nederlander kan zijn.quote:Op dinsdag 19 september 2023 08:55 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik kom ook uit de jaren zeventig![]()
Ik ben van mening dat Nederlander zijn net iets meer inhoudt dan alleen een paspoort hebben, en dat onze voorgaande regeringen veel te gemakkelijk zijn geweest met het verstrekken van de Nederlandse nationaliteit.
Verder is het ook in lijn met hoe Nederlanders in het buitenland de afgelopen zomer zich gedragen hebben.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nederlanders zijn vaak eigenwijs en stubborn, dus lijkt me dat deze kerel best wel eens een eckte nederlander kan zijn.
Het is natuurlijk wel de reden dat de Telegraaf dit nieuwsbericht heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:27 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Duidelijk, maar daar gaat dit topic dus niet over.
"Regeltjes zijn er voor anderen! Ik doe daar niet aan mee."quote:Op dinsdag 19 september 2023 06:26 schreef Toine51 het volgende:
Wat snappen sommige figuren niet met; luisteren en gehoorzamen?
Laat hem maar een tijdje zitten daar..
In een emmer water gooienquote:Op dinsdag 19 september 2023 13:17 schreef praadje het volgende:
Hoe kun je een elektronische sigaret doven?
Zoals de Telegraaf het verwoord met die nadruk op onze landgenoot kan je best wel een beetje subtiel racistisch noemen.quote:
Ach ja, daar komt de term racisme weer op de proppen. Het sarcasme slaat waarschijnlijk op Nederlanders die zich in het buitenland niet weten te gedragen en niet wensen te luisteren - of ze nou Hamid of Hans heten doet er niet toe. Dus sodemieter eens een eind op met je subtiel racistischquote:Op dinsdag 19 september 2023 13:21 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Zoals de Telegraaf het verwoord met die nadruk op onze landgenoot kan je best wel een beetje subtiel racistisch noemen.
Zeker als je ziet hoe hier weer mensen op reageren. Hoe vaak is er een krantenbericht over het roken waar het niet mag?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |