abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210683780
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 15:08 schreef Claudia_x het volgende:
Dit vind ik er wel een beetje maf uitzien, maar je kunt toch niet op je knieën de hele tuin door?

[ afbeelding ]
Lijkt me eigenlijk best een heel handig ding.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210683817
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 14:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Als het je puur te doen is om het springende zaad: klein springzaad of donkere ooievaarsbek.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Als het je erom te doen is dat een plant iets "geinigs" kan: ik heb de scharnierplant in bestelling omdat je de bloem schijnbaar om de steel heen kunt draaien. En ik vind 'em heel mooi:

[ afbeelding ]
Ooievaarsbek heb ik! Die andere is ook heel leuk idd! Dank!
pi_210684211
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 15:14 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ooievaarsbek heb ik! Die andere is ook heel leuk idd! Dank!
Ik weet niet of alle geraniums springend zaad hebben, ik geloof het niet.

Ik houd deze wetenswaardigheid over springend zaad maar voor me. Ik deel graag mijn tuinkennis met mijn lief, maar er zitten grenzen aan de grappen die ik kan verdragen. :'( :D
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Spellchecker dinsdag 19 september 2023 @ 15:50:49 #54
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210684241
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 september 2023 14:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee, met bewegende scharen. Het is echt net een tondeuse.

[ afbeelding ]
Zoiets heb ik ook :Y
voor de buxus rip
Ik gebruik 'm voor de randjes gras naast de betonranden. ^O^
pi_210686947
He, dat is een mini vingerbalkmaaier (ook een mooie, nietwaar @Claudia_x?)

Vingerbalkmaaier:

Voor ruige weides een geweldig ding, wij hebben er jarenlang een gehad.
Nu niet meer, we hebben nu een klepelmaaier en dat werkt voor ons nóg iets mooier op het echt lange gras als we de wei eerst helemaal in bloei laten komen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 19 september 2023 @ 20:42:35 #56
63722 z80
I fink you freaky
pi_210687429
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:05 schreef sigme het volgende:
He, dat is een mini vingerbalkmaaier (ook een mooie, nietwaar @:claudia_x?)

Vingerbalkmaaier:
[ afbeelding ]

Voor ruige weides een geweldig ding, wij hebben er jarenlang een gehad.
Nu niet meer, we hebben nu een klepelmaaier en dat werkt voor ons nóg iets mooier op het echt lange gras als we de wei eerst helemaal in bloei laten komen.
Dat monster zou ik eigenlijk ook moeten hebben ipv een standaard grasmaaier. Voor een klepelmaaier is het stukje gras te klein.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_210687566
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:42 schreef z80 het volgende:

[..]
Dat monster zou ik eigenlijk ook moeten hebben ipv een standaard grasmaaier. Voor een klepelmaaier is het stukje gras te klein.
Nou ja, daar kwamen wij dus achter: er zijn kleine klepelmaaiertjes:

Edit: ook goedkopere ;)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210691644
Zo'n klepelmaaier ziet er heel handig uit. Ik heb een semi-professionele bosmaaier gekocht voor het ruige gedeelte van mijn tuin, maar ik heb me er wel op verkeken hoe zwaar die is, zelfs met harnas. Een klepelmaaier is wel overkill voor mijn tuin; daar is het terrein niet groot genoeg voor.

Die zware bosmaaier vind ik niet fijn voor het bijwerken van grasranden. Dat wil ik eigenlijk elke week, of eens in de twee weken, doen. In de praktijk pak ik daar nog steeds mijn lichte draadtrimmer voor. Het is een ideaal ding, ware het niet dat je allemaal plastic je tuin in katapulteert.

Mijn tuin is ook weer te groot om met zo'n tondeuse de randen bij te werken. Eigenlijk heb ik een tussenoplossing nodig.
pi_210691960

zie hier mijn nieuwe pergola. Ik wilde gaan voor een blauwe regen. Maar nu zei mijn moeder gisteren dat ik dat nooiiiit moet doen want dit en dat blauwe regen. Wat zouden jullie kiezen?
- hoeft niet 1 plant te zijn, het is groot. Wellicht een combi?
- we hebben hier heel veel wind

Alles moet verder nog volledig aangeplant worden, dus negeer het onkruid :)
Met een meidenkwartet
pi_210692359
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 08:41 schreef Cathmar het volgende:
[ link | afbeelding ]

zie hier mijn nieuwe pergola. Ik wilde gaan voor een blauwe regen. Maar nu zei mijn moeder gisteren dat ik dat nooiiiit moet doen want dit en dat blauwe regen. Wat zouden jullie kiezen?

Gewoon wel blauwe regen. Wij nemen de roze variant.
Bij ons waait het net zo hard als bij jou. Ik zou er ook wat eetbaars tussen zetten, misschien een doornloze braam? En dan verder passiebloem en wat clematissen die op diverse momenten bloeien met nog een paar klimrozen er doorheen. Ik heb hier qua clematissen een afwisseling tussen groenblijvend, bloeiend in het vroege voorjaar, bloeiend in mei/juni en later bloeiend.
  Moderator woensdag 20 september 2023 @ 09:53:32 #61
382129 crew  Donna
pi_210692504
Oké het is veilig om te zeggen dat m'n olijf echt dood is. Kon ook bijna niet missen met zo weinig aarde, hij staat in een tegelpad zeg maar. Niet mijn kunsten overigens, maar van de vorige bewoners.

Kan 'm er beter maar uit halen. Dan zet ik er wel een pot op met iets er in. Houd ik eigenlijk ook niet van, maar anders heb ik een gat in m'n bestrating.
pi_210692623
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 09:39 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Gewoon wel blauwe regen. Wij nemen de roze variant.
Bij ons waait het net zo hard als bij jou. Ik zou er ook wat eetbaars tussen zetten, misschien een doornloze braam? En dan verder passiebloem en wat clematissen die op diverse momenten bloeien met nog een paar klimrozen er doorheen. Ik heb hier qua clematissen een afwisseling tussen groenblijvend, bloeiend in het vroege voorjaar, bloeiend in mei/juni en later bloeiend.
Ik weet niet of die allemaal zijn als de mijne, maar daar heb je al snel geen andere klimmers bij nodig.
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op zaterdag 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210692921
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 10:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik weet niet of die allemaal zijn als de mijne, maar daar heb je al snel geen andere klimmers bij nodig.
De mijne is goed beheersbaar, groot en lekker veel vruchten, maar met één keer in het jaar de oude takken snoeien blijft 'ie mooi bij z'n aangewezen plek.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_210693296
quote:
[ link | afbeelding ]

Als jij een blauwe regen wil, dan gewoon doen hoor. Ik vind het prachtige planten. 2 keer per jaar snoeien (wel ff uitzoeken zodat je weet wat je doet, snoei instructies zijn nogal specifiek).
Resistance is futile.
pi_210693463
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 09:53 schreef Donna het volgende:
Oké het is veilig om te zeggen dat m'n olijf echt dood is. Kon ook bijna niet missen met zo weinig aarde, hij staat in een tegelpad zeg maar. Niet mijn kunsten overigens, maar van de vorige bewoners.

Kan 'm er beter maar uit halen. Dan zet ik er wel een pot op met iets er in. Houd ik eigenlijk ook niet van, maar anders heb ik een gat in m'n bestrating.
Staat 'ie op stam? Wij dachten ook een dode olijf te hebben (verzopen), dus boven de grond afgezaagd en de pot in een donker hoekje gezet om ooit af te voeren. Maar hij liep gewoon weer uit en nu hebben we een struik van 60cm in pot.
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 20 september 2023 @ 11:29:30 #66
382129 crew  Donna
pi_210693474
quote:
7s.gif Op woensdag 20 september 2023 11:28 schreef Seven. het volgende:

[..]
Staat 'ie op stam? Wij dachten ook een dode olijf te hebben (verzopen), dus boven de grond afgezaagd en de pot in een donker hoekje gezet om ooit af te voeren. Maar hij liep gewoon weer uit en nu hebben we een struik van 60cm in pot.
Ja op stam. Maar er knapte een tak af en er is ook niks groens meer te bekennen. Volgens mij echt dood haha.
pi_210693515
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 11:29 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja op stam. Maar er knapte een tak af en er is ook niks groens meer te bekennen. Volgens mij echt dood haha.
Dat dachten wij ook. Maar een pot zonder plant is ook niet wat.
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 20 september 2023 @ 11:38:44 #68
382129 crew  Donna
pi_210693570
quote:
12s.gif Op woensdag 20 september 2023 11:32 schreef Seven. het volgende:

[..]
Dat dachten wij ook. Maar een pot zonder plant is ook niet wat.
Nou ik heb nog wel een lege pot. Wie weet!
pi_210693869
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 10:43 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
De mijne is goed beheersbaar, groot en lekker veel vruchten, maar met één keer in het jaar de oude takken snoeien blijft 'ie mooi bij z'n aangewezen plek.
Ik heb een wandelaar.

Stuk minder erg dan de framboos, dat wel.
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op zaterdag 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210694941
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 12:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik heb een wandelaar.

Stuk minder erg dan de framboos, dat wel.
:D

Ik moet zeggen, het valt me reuze mee hoe erg 'ie wandelt. Er duikt af en toe wel wat op elders, maar da's vrij makkelijk te spotten gelukkig. :Y

On a different note: m'n druif is van de schutting gestort. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_210694951
quote:
[ link | afbeelding ]

Blauwe regen is prachtig O+ Ik weet alleen niet wat er net naast zit, er komt wel redelijk wat bloesem af van blauwe regen tijdens de bloeiperiode. Zelf vind ik dat net naast mn eettafel wat minder handig. Als die gewoon in de tuin staat, lekker doen! Of als je t niet erg vind natuurlijk ;)
pi_210695193
quote:
[ link | afbeelding ]

Leuk hoor! Gewoon blauwe regen nemen. #teamblauwnietroze

Zorg wel dat je een exemplaar aanschaft dat bloeit op het moment dat je het koopt.
pi_210697826
Dank! Ik vind het ook mooi, de blauwe regen! Maar we hebben een hond en dat is misschien geen goed idee. Blijkbaar. Ik ga er eens wat over lezen b
Met een meidenkwartet
pi_210710148
Ik durf het bijna niet te posten hier... De hovenier is geweest. Voor je de spoiler open klikt, het wordt echt weer heel gezellig en groen. Grote borders, maar in de nieuwe tuin minder heesters en meer vaste planten.

De stobbenfrees komt later nog trouwens, er is nu alleen gezaagd en gesnipperd. De hovenier wist ons te vertellen dat de acacia ziek was, daarom had 'ie van die littekens. Ik dacht dat het een es was die ooit geknot is. Maar de boom is sowieso nooit gesnoeid. Het stuk met de littekens heeft hij meegenomen want daar maakt hij schalen en kommen van (dat hout barst niet). Ik heb de stam in stukken laten zagen voor krukjes en na 2 jaar drogen, halen we er zelf nog plakken uit voor salontafeltjes, nachtkastjes etc. Verder nog 2 mooie takken achter gehouden om lampen van te maken.

We gaan de komende maanden verder met hagen en een heras hekwerk aan de achterkant. In de zijtuin komt een laag hekje om onze kleine Houdini op ons eigen erf te houden. De buurvrouw staat ook wel open voor een haag. Ding komt trouwens wel op ons erf te staan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
pi_210714391
Heerlijke transformatie al!

Wat er op de pergola komt is nog niet besloten. Man heeft hoofd op druif gezet. Ik heb de beslissing geparkeerd.

Wat nu wel geregeld moet worden zijn de hagen die aangeplant moeten worden. Wordt Portugese laurier. Ik heb er veel nodig. Maar wat een verschil in prijzen online!! Gaat van 6 tot 14 euro voor 60-80cm Prunus lusitanica Angustifolia. Zie ik iets over het hoofd?
Iemand tips waar ik betrouwbaar kan kopen? Ik ga normaal voor mijn regionale zeelandplant maar die zijn echt duur ineens.
Met een meidenkwartet
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')