En Caesar, in Kessel.quote:Op dinsdag 19 september 2023 08:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hadrianus ook, die ging van Mogontiacum over de Rijn naar de kust en bezocht daarna Engeland.
Ik begrijp die man wel. Als ik over de Autobahn rij, denk ik ook aan het Derde Rijk.quote:Op maandag 18 september 2023 23:36 schreef TLC het volgende:
Mols legt uit dat de cultuur op allerlei terreinen impact heeft gehad. ,,Die Romeinse wortels vind je in zoveel aspecten van de moderne tijd terug.’’ Een van zijn favorieten is het Romeinse wegennet. ,,Dat was enorm goed aangelegd en is heel belangrijk geweest voor het behoud en de lange geschiedenis van het rijk.’’
(https://www.ad.nl/binnenl(...)einse-rijk~a1b52ecd/
Ik dacht even dat het jaar 0 door de jezus ontkennende romeinen was ingesteld, maar wat meer googlen gaf uitleg:quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Je hebt natuurlijk ook een boel mensen die in Jezus geloven, die is toch op zijn Romeins ter dood gebracht.
Het lijkt me heel lastig rekenen met Romeinse cijfers.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:26 schreef Hiddendoe het volgende:
Waarom hebben we eigenlijk de Romeinse cijfers vervangen voor Arabische?
Meh. Ik denk dat ik vaker aan Rome denk, dan aan voetbalquote:Op dinsdag 19 september 2023 08:14 schreef thedeedster het volgende:
Persoonlijk vind ik het Romeinse Rijk fascinerend, maar dit is natuurlijk niet het onderwerp waar mannen het op een na vaakst aan denken. Da’s natuurlijk voetbal.
Ik ben best vaak in Nijmegen en daar zijn ze behoorlijk trots op het feit dat het Romeins karakter heeft. Limes etc. Erg interessantquote:Op dinsdag 19 september 2023 12:38 schreef capricia het volgende:
Eigenlijk denk ik er best vaak aan.
Voetbal? Echte mannen denken aan rugbyquote:Op dinsdag 19 september 2023 08:14 schreef thedeedster het volgende:
Persoonlijk vind ik het Romeinse Rijk fascinerend, maar dit is natuurlijk niet het onderwerp waar mannen het op een na vaakst aan denken. Da’s natuurlijk voetbal.
Leuk is dat hè.quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben best vaak in Nijmegen en daar zijn ze behoorlijk trots op het feit dat het Romeins karakter heeft. Limes etc. Erg interessant
Oudste stad van Nederlandquote:Op dinsdag 19 september 2023 12:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben best vaak in Nijmegen en daar zijn ze behoorlijk trots op het feit dat het Romeins karakter heeft. Limes etc. Erg interessant
Ik eet dagelijks een paar Napoleonsquote:Op dinsdag 19 september 2023 13:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Leuk is dat hè.
Ik woon in Traiectum, en fiets regelmatig langs het castellum.![]()
De Romeinen en Napoleon, die werken echt nog door in ons dagelijks leven.
Et tu, Brute?quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:04 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ik eet dagelijks een paar Napoleons
De salmiaks
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, die jankende schwalbe-artiesten mogen wel eens een voorbeeld nemen aan de sportiviteit bij het rugby.quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:57 schreef Managarm het volgende:
[..]
Voetbal? Echte mannen denken aan rugby.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |