Ik vraag me nog altijd af hoe rozenblaadjes precies in het midden van het Colosseum kunnen vallenquote:Op dinsdag 19 september 2023 00:11 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Historisch gezien klopt hier geen bal van, ,maar wel een vermakelijke film.
Klopt, ze spraken geen Amerikaans Engels daar in die periode.quote:Op dinsdag 19 september 2023 00:11 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Historisch gezien klopt hier geen bal van, ,maar wel een vermakelijke film.
Ook bar weinig gladiatoren uit Nieuw-Zeeland in die tijdquote:Op dinsdag 19 september 2023 00:14 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Klopt, ze spraken geen Amerikaans Engels daar in die periode.
quote:Op dinsdag 19 september 2023 00:15 schreef TLC het volgende:
[..]
Ook bar weinig gladiatoren uit Nieuw-Zeeland in die tijd
Weet je, en ik ga nu off-topic but sue me, men kan vinden wat ze willen van de Turkmenschen, maar ik vind het toch heel leuk dat veel van die steden hun eeuwenoude namen behouden hebben.quote:Op dinsdag 19 september 2023 00:11 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Voorals eens googlen naar Cura Annonae,![]()
[ afbeelding ]
Alexandria in egypte is ook een mooie vernoemd naar de stichter. Alexander de grote zo heb je nog steden in pakistan en india die Alexander heete in hun eigen taal, jammer dat byzantium constantinople werd en daarna istanbulquote:Op dinsdag 19 september 2023 00:18 schreef Drxx het volgende:
[..]
Weet je, en ik ga nu off-topic but sue me, men kan vinden wat ze willen van de Turkmenschen, maar ik vind het toch heel leuk dat veel van die steden hun eeuwenoude namen behouden hebben.
Antiochia is nu Antakya, waar onlangs die verschrikkelijke aardbeving plaatsvond.![]()
Trapezus/Trebizond is nu Trabzon.
Caesarea/Kaisareia is nu Kayseri.
Sebastián is nu Sivas.
Ze hadden ook Mohammedville genoemd kunnen worden bijvoorbeeld.
Istanbul is eeuwig zonde ja.quote:Op dinsdag 19 september 2023 00:23 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Alexandria in egypte is ook een mooie vernoemd naar de stichter. Alexander de grote zo heb je nog steden in pakistan en india die Alexander heete in hun eigen taal, jammer dat byzantium constantinople werd en daarna istanbul
Het neervallen van het byzantijnse rijk en daarmee de laatste overblijfselen van het romijnse rijk ook wel een beetje.quote:Op dinsdag 19 september 2023 00:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Istanbul is eeuwig zonde ja.
De naam dan, he.
Symbolieke waarde ervan was kennelijk toch dusdanig groot om het niet te moslimificeren.quote:Op dinsdag 19 september 2023 00:23 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Alexandria in egypte is ook een mooie vernoemd naar de stichter. Alexander de grote zo heb je nog steden in pakistan en india die Alexander heete in hun eigen taal, jammer dat byzantium constantinople werd en daarna istanbul
Dat zie je vaker in Films zoals The Pianist. De Duitsers spreken Duits maar de Polen Engels. Alsof de Polen in die tijd Engels met elkaar spraken.quote:Op dinsdag 19 september 2023 00:14 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Klopt, ze spraken geen Amerikaans Engels daar in die periode.
Kandhahar (2e stad van Afghanistan) komt gewoon van iskandar, de lokale versie van zijn naam.quote:Op dinsdag 19 september 2023 00:23 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Niet bepaald, Kostantiniyye werd tot ver in het Ottomaanse rijk gebruikt. Alleen noemde niemand het lokaal zo dus hebben ze het later officieel maar aangepast.quote:Op dinsdag 19 september 2023 00:28 schreef Drxx het volgende:
[..]
Symbolieke waarde ervan was kennelijk toch dusdanig groot om het niet te moslimificeren.
Daarvoor had hij nog vier andere vrouwen overigens.quote:Op dinsdag 19 september 2023 00:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat weet je wel..met wie was hij getrouwd?
Hint: ze komt uit Egypte.
Hadrianus ook, die ging van Mogontiacum over de Rijn naar de kust en bezocht daarna Engeland.quote:Op dinsdag 19 september 2023 00:34 schreef TLC het volgende:
Leuk feitje : Caligula - de ietwat gestoorde keizer die ook een paard tot senator benoemde- is de enige Romeinse keizer uit de historie van het Romeinse Rijk die ook daadwerkelijk in Nederland is geweest![]()
Ik was altijd onder de impressie dat Istanbul van Islambul of Islambol kwam. Als dat niet zo is, want ik lees nu denk ik hetzelfde als jij dat het van het Griekse "The City" komt, dan is dat gewoon een veel betere naam dan Constantinople, want let's be honest: fuck Constantijn de Grote.quote:Op dinsdag 19 september 2023 08:16 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Kandhahar (2e stad van Afghanistan) komt gewoon van iskandar, de lokale versie van zijn naam.
[..]
Niet bepaald, Kostantiniyye werd tot ver in het Ottomaanse rijk gebruikt. Alleen noemde niemand het lokaal zo dus hebben ze het later officieel maar aangepast.
De huidige naam komt waarschijnlijk uit een frase in het Grieks die lokaal al gebruikt werd voor de stad sinds de 10e eeuw en is dus bepaald geen moslimficatie of hoe je het ook wilt noemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |